Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

5 irritante creditcardafschrijvingen waar je na afloop van je autohuur mee geconfronteerd kan worden

Ik ben weer thuis, goed gebruind en mijn hoofd en lichaam zijn helemaal Zen.

Dan kijk ik op mijn bankrekening. Wat?! Heeft de autoverhuurder zomaar geld van mijn creditcard afgeschreven?

Mijn Zen-fase is direct voorbij en ik ben bijna alweer toe aan mijn volgende vakantie.
Herkenbaar? Geen paniek, controleer of het gaat om één van de onderstaande gevallen en vind ‘inner peace’:

Tankvulling

In autohuur gelden 3 soorten tankregelingen, waarvan Full-Full de meest klantvriendelijke regeling is vinden we bij Sunny Cars. Kies je voor FF dan komt het (soms) voor dat de autoverhuurder achteraf een bedrag afschrijft. Bij FF moet de tank ‘vol’ ingeleverd worden. Tank niet volledig vol? Dan vindt er een eindafrekening plaats via je creditcard om de resterende tankvulling te vergoeden.

Is de afschrijving onterecht volgens jou?
Voor Sunny Cars klanten staat ons Customer Care team klaar om je te helpen bij het terugvorderen van onterechte kosten. Meld hier onterechte kosten.

Tip voor Niet-Sunny Cars klanten: Neem contact op met de autohuurorganisatie en vraag om een toelichting.

Schade

Schade aan je huurauto, soms gebeurt het ongemerkt. Het kan iedereen overkomen en helaas vindt er ook dan een afschrijving van de creditcard plaats. Mocht dit het geval zijn, volg dan onderstaand stappenplan:

  1. Controleer vermelde schades op het check-in (inlevering huurauto) en check-out (uitlevering huurauto) formulier.
  2. Bevat het check-in formulier een nieuwe schade?
  3. Upload je schaderapport via het Sunny Cars schadeformulier en vraag een refund aan.

Tip voor Niet-Sunny Cars klanten: Meld de schade bij je autohuurorganisatie zodat ze de schade in behandeling nemen.

Extra’s

Om meer uit je autohuur te halen zijn accessoires natuurlijk superhandig. De kosten van de extra accessoires worden ter plaatse voldaan en de betaling vindt plaats per creditcard. Achteraf dus…
Bedrag afgeschreven? Check of je de volgende accessoires hebt bijgeboekt:

  • GPS
  • Kinderzitje
  • One way
  • Grensoverschrijding
  • Wifi
  • Adresaflevering

Boete

Een onbekend land met onbekende verkeersregels. Soms kun je ongemerkt een boete rijden. Ontzettend vervelend als je erachter komt dat er administratiekosten voor het verwerken van de boete zijn afgeschreven bij het lezen van je creditcardafschriften. Hieronder nog even een korte toelichting wat je kunt verwachten als je een boete rijdt:

De autoverhuurder rekent per bekeuring administratiekosten en schrijft die achteraf van je creditcard af.

De officiële instantie stuurt de boete naar je privéadres.

Helaas maar waar, maar verkeersboetes zijn je eigen verantwoordelijkheid als bestuurder.

Tip: zorg ervoor dat de boete zo snel mogelijk betaalt om verhogingen te voorkomen!

Tolwegen

Wanneer je gebruikmaakt van een elektronisch tolkastje dan worden de tolbedragen achteraf van je creditcard afgeschreven . Goed om dit even na te gaan bij jezelf!

Dit waren ooit mijn 5 meest irritante creditcardafschrijvingen.
Nu ben ik Zen. Toch kijk ik nu alweer uit naar mijn volgende vakantie 😉

Dennis van Drunen

Online Marketeer

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Martin

14 augustus 2016 | 9:22 am | Reageer op Martin

Check out formulier????
Al zeker 10 keer via Sunny Cars een auto gehuurd, zowel in als buiten Europa, maar echt nog nooit bij het teruggeven van de auto zo'n formulier gehad. De copywriter zal waarschijnlijk nog nooit een huurauto hebben ingeleverd?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

15 augustus 2016 | 2:10 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Martin,

Bedankt voor je reactie. Vreemd dat je deze nooit hebt ontvangen. Mijn advies is om deze dan specifiek op te vragen zodra je de auto hebt ingeleverd, dit kan je een hoop 'gedoe' besparen zodra er een onterechte afschrijving wordt gedaan.

Een fijne dag gewenst!

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Joop

14 augustus 2016 | 9:58 am | Reageer op Joop

N.a.v. een dergelijke ervaring, geen Sunnycars meer voor ons. 2e bestuurder bleek niet in het pakket te zitten ( kleine lettertjes) terwijl SC aangeeft all inclusive. Kostte voor 1 en dezelfde reservechauffeur tbv 2 auto's gedurende 6 dagen € 180 euri. De bijzonder magere compensatie van SC (€20) hebben we niet eens meer verzilverd.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

15 augustus 2016 | 2:07 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Joop,

Bedankt voor je reactie en jammer om te horen dat je niet meer via ons een auto wilt huren. Het klopt dat een tweede bestuurder niet is inbegrepen in het All-inclusive pakket, maar wordt gezien als een 'extra' servicepakket. Dit staat niet alleen in de huurvoorwaarden maar ook op onze informatiepagina's over het all-inclusive pakket op onze website. We willen hier absoluut geen geheim van maken namelijk.

Wel kan het voorkomen dat er een 'gratis' tweede bestuurder is inbegrepen, maar dit is afhankelijk van de wagenparkbeheerder.

Nogmaal bedankt voor je reactie en een fijne dag gewenst!

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap en Trees Sijtsma

14 augustus 2016 | 10:14 am | Reageer op Jaap en Trees Sijtsma

Wij zijn onlangs naar Portugal geweest en idd een creditkaartafschrijving achteraf die we niet konden plaatsen.
Via Sunnycars e.e.a. opgevraagd en dit waren tolkosten dus niets aan de hand.
We boeken al jaren bij Sunnycars en altijd tot volle tevredenheid, ook als er iets opgevraagd moet worden of afgehandeld prima.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

15 augustus 2016 | 1:43 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Jaap en Trees,

Ontzettend leuk om te lezen dat jullie tevreden zijn met de service van Sunny Cars!

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Eugène van Eick

14 augustus 2016 | 2:30 pm | Reageer op Eugène van Eick

In juli weer een auto via SunnyCars gehuurd in Malaga Spanje.
Tank regeling Full-Full.
Helaas bij terugkeer naar Luchthaven Malaga inlevering adres laatste benzinepomp gemist, dus aftanken door verhuurder Keddy/Europcar.
Ontving via creditcard afrekening voor "tankservice" idioot hoog bedrag van ongeveer E 27.50
maar o.k. dit was eigen schuld .. dus helaas.
Eveneens via creditcard afrekening AirportSurcharge E 17.50.
Bij navraag door SunnyCars werd dit terug geboekt als onterecht afgeschreven door lokale verhuurder.
Weer eens bewijs dat lokale verhuurders het gewoon proberen in de veronderstelling dat de huurder het niet ziet of accepteert ?
Dank zij SunnyCars wordt dit dus aan het lokale bedrijf duidelijk gemaakt dat dit niet kan, en gecorrigeerd!
Blijft dus nuttig via SunnyCars te boeken en niet lokaal... dan maar iets duurder want is de service dubbel en dwars waard is mij reeds vaker gebleken.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

15 augustus 2016 | 1:42 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Eugène,

Bedankt voor het delen van je autohuurervaring en we zijn blij dat we je toch enigszins hebben kunnen helpen.

Wanneer de wagenparkbeheerder de tank moet vullen dan gebeurt dit vaak tegen hun tarieven + servicekosten. Dit kan inderdaad erg duur uitpakken. Het is dus belangrijk om altijd te zorgen dat de tank 'vol' wordt ingeleverd wanneer je hebt gekozen voor een FF-regeling.

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lizzy

14 augustus 2016 | 7:40 pm | Reageer op Lizzy

Ik mis nog twee veel voorkomende onterechte afschrijvingen , beide in mijn geval door Europcar op vliegveld Gerona . Die rekende deze zomer een extra verhuurdag omdat ik de auto zogenaamd te laat had ingeleverd. Ik kon gelukkig aantonen dat ik op het tijdstip dat zij noemden als inkevertijdstip al lang op mijn vlucht zat door ze mijn ticket te sturen. Twee jaar geleden beweerden ze dat ik de tank leeg had ingeleverd terwijl hij helemaal vol zat. omdat ik de tankbon had weggegooid wilde Europcar het door hen ingehouden bedrag van een volle tank niet vergoeden. Sunny Car heeft dat keurig opgelost door mij een kortingsvoucher te geven voor de volgende autohuur. Gooi dus nooit de bon van de laatste tankbeurt weg.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

15 augustus 2016 | 1:27 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Lizzy,

Bedankt voor het delen van jouw handige autohuurtips! Het is inderdaad zo dat er een afschrijving plaatsvindt wanneer je de auto te laat inlevert. In jouw geval was dit onterecht en ik ben blij dat je dit kon aantonen na thuiskomst. Bonnetjes bewaren loont zo blijkt maar weer!

Wij willen je bedanken voor je aanvullingen en zullen dit vast en zeker gaan uitwerken in onze blogs, bedankt! :)

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Rene

14 augustus 2016 | 7:53 pm | Reageer op Rene

regelmatig via sunny gehuurd, voor Nederland, Noorwegen en Zuid Afrika.
Nooit problemen gehad, zelfs niet bij schade, helaas voorgekomen.
Altijd netjes formulieren gecontroleerd bij aankomst vluchthaven, en bij retournering in luchthaven.
Bij schade probeert verhuurmaatschappij altijd extra te claimen, maar mailtje naar Sunny, en het wordt geregeld.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

15 augustus 2016 | 1:08 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Rene,

Bedankt voor je reactie en leuk om te horen dat je zo tevreden bent met onze service!

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mario

14 augustus 2016 | 9:35 pm | Reageer op Mario

Europcar: van hen kreeg ik na een maand of twee een belasting van mijn creditcard van ongeveer 40 euro vanwege administratiekosten voor een verkeersboete. Na het opvragen van de gegevens kreeg ik een tijdstip en plaats van een snelheidsovertreding in Spanje waar ik niet geweest was. Een kopie van de overtreding wilde Europcar mij niet toesturen. Als je op internet kijkt zie je dat dit een bekende truc van Europcar is: ze proberen het gewoon.
Helaas kon Sunnycars niets doen; mijn creditcard maatschappij wel : zij hebben het bedrag niet afgeschreven. Ik ben nu anderhalf jaar verder en ik heb nooit meer iets van Europcar gehoord en ook nooit van de Spaans politie een bekeuring ontvangen. Pas dus op met Europcar !! Ondanks alles: Tevreden met Sunnycars na vele malen een auto gehuurd te hebben.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

15 augustus 2016 | 1:05 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Mario,

Bedankt voor het delen van je verhaal en de situatie zoals je hem beschrijft is 'schrijnend' vind ik. Hier schrik ik echt van en hoop dat dit je niet meer zult meemaken! Ik zou hier graag een aantekening van willen maken zodat we dit beter in de gaten kunnen houden. Zou je je reserveringsnummer met me willen delen? Dan heb ik alle gegevens over je autohuur en de wagenparkbeheerder.

In ieder geval goed om te horen dat je tevreden bent met Sunny Cars en hopelijk tot snel!

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Maarten

15 augustus 2016 | 2:33 pm | Reageer op Maarten

Al heel veel reserveringen via Sunnycars gedaan tot volle tevredenheid.
Bij iedere return hebben wij een bewijs gehad met balance € 0,00.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

2 november 2016 | 12:08 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Maarten,

Goed om te horen dat je tevreden bent met onze service. Van dit soort berichten worden we erg blij bij Sunny Cars!

Een hele fijne dag gewenst!

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

cees

16 augustus 2016 | 9:51 am | Reageer op cees

wordt tijd dat er eens duidelijkheid komt en dat al dit soort reakties niet meer nodig zijn.Er moet gewoon een duidelijke voucher afgegeven worden met instructies voor de autoverhuurder en een verbod om dingen dubbel af te sluiten,zoals verzekeringen/2 bestuurder/grensovergang enz .En bij terechte klachten deze verhuurders uitschakelen,want er wordt vreselijk gesjoemeld door erkende partijen is mijn ervaring in spanje en portugal

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

2 november 2016 | 12:07 pm | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Cees,

Bedankt voor je reactie! Er valt inderdaad nog veel te verbeteren in autohuur en bij Sunny Cars zijn we hier dan ook 24/7 mee bezig. We lezen en analyseren bijvoorbeeld de reviews van onze klanten en rapporteren dit aan de autohuurpartners waarmee we samenwerken. Op die manier ontvangen zij gerichte feedback over hun service en waaraan ze moeten werken. Ook worden er samenwerkingen stopgezet wanneer een autoverhuurder niet voldoet aan onze kwaliteitsnormen.

Om te voorkomen dat je geen onnodige extra's afneemt er plaatse is het belangrijk dat je goed voorbereid bent voordat je een auto gaat huren. We hebben hiervoor een wegwijzer gemaakt: https://www.sunnycars.nl/wegwijzer-voor-autoverhuur/. Neem hem vooral rustig door, dan ben je meer zeker van zorgeloze autohuur.

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Daphne

16 augustus 2016 | 11:10 am | Reageer op Daphne

Goede blog met prima tips! Zelf huren we regelmatig een auto in de USA (ook via Sunny Cars) en het verbaast mij nog steeds hoeveel mensen blind vertrouwen op de baliemedewerker die de huurovereenkomst voor je print. Al regelmatig opgemerkt dat ze proberen om toch nog iets extra's toe te voegen... Mijn tip: controleer de huurovereenkomst aan de balie, zorg dat alles op "0" staat en ga dan pas je auto halen!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

2 november 2016 | 11:42 am | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Daphne,

Goede aanvulling! Het is inderdaad superbelangrijk om goed de huurovereenkomst door te nemen, neem hier vooral de tijd voor.

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arnold van Zanten

1 november 2016 | 8:26 pm | Reageer op Arnold van Zanten

Wij hebben al vaker met veel plezier bij Sunnycars een auto gehuurd. De laatste keer van 25 september tot 9 oktober op Tenerife Sur. Het bedrag dat als borg stond gereserveerd is inmiddels door Europe-car geincasseerd. Kunnen jullie hier iets aan doen, of moet ik deze incassering laten betwisten door onze bank? Alvast bedankt voor uw antwoord. Met vriendelijke groet, Arnold van Zanten

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis van Drunen

2 november 2016 | 11:40 am | Reageer op Dennis van Drunen

Hoi Arnold,

Bedankt voor je reactie en goed om te horen dat je tevreden was met je Sunny Car! De waarborg wordt over het algemeen binnen 15 werkdagen teruggestort door de lokale autoverhuurder. Soms kan het langer duren voordat de waarborg op je rekening staat omdat het bedrag nog bij de creditcardmaatschappij ligt. In jouw geval zou ik contact opnemen met de creditcardmaatschappij met het vriendelijke verzoek het geld terug te storten op je rekening. Dit wil nog wel eens helpen!

Zonnige groet,
Dennis van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Joop

5 april 2017 | 7:17 pm | Reageer op Joop

Vreemd dat bij het correct inleveren van je huurauto bij Europcar we wel tekenen voor akkoord na mondelinge bevestiging van de verhuurder dat auto correct is ingeleverd maar we nooit een schriftelijke bevestiging daarvan krijgen. Is dit niet gebruikelijk?
Na 6 dagen staat nog steeds het reserveringsbedrag op de credit open en mocht er iets geclaimd worden heb ik geen enkel bewijs.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

6 april 2017 | 9:37 am | Reageer op Pieta Harsveld

Beste Joop,

Het is altijd verstandig om even een bewijsje op schrift te vragen. Mocht er toch schade aangerekend worden, dan ben je bij ons gelukkig goed verzekerd en heb je - tenzij er sprake is van grove nalatigheid - geen eigen risico (dat schiet je in zo'n geval voor en kun je heel eenvoudig digitaal terugclaimen, waarna het geld vaak binnen een dag terug op je rekening staat).

De waarborg kost vaak zo'n 10 dagen. Soms duurt het langer, afhankelijk van de snelheid waarmee je creditcardmaatschappij een en ander verwerkt. Als je vermoedt dat het te lang duurt, kun je altijd even contact opnemen met onze afdeling Customer Care (customercare@sunnycars.nl).

Hopelijk hebben jullie een fijne reis gehad en staat de waarborg een dezer dagen gewoon weer terug op de rekening.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Fenny

4 februari 2019 | 2:27 pm | Reageer op Fenny

In september 2018 een auto gehuurd in Spanje en in November een bedrag van €35,- afgeschreven via creditcard. Bij navraag bleken dit administratiekosten te zijn van een bekeuring. De bekeuring zouden wij rechtstreeks ontvangen vanuit Spanje. Nog steeds geen bericht gehad over een bekeuring. Als Sunny Cars weet dat wij een boete moeten betalen zouden wij toch allang bericht moeten hebben?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

4 februari 2019 | 5:27 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Fenny,

Helaas kan het soms wel tot een jaar duren voordat je de boete thuis op de deurmat ontvangt. Wij kunnen vanwege jouw privacy redenen verder geen informatie opvragen over de boete... Op de website van de ANWB kun je meer informatie vinden over boetes in het buitenland.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

23 mei 2019 | 6:24 pm | Reageer op Peter

Ik wil iedereen wawaarschuwen voor de praktijken van AVIS op Lanzarote. Hoewel het lijkt dat je tekent voor Full = Full teken je voor vooraf betalen van de benzine. En ook al lever je de auto, zoals wij, met volle tank in, je geld ben je kwijt en Sunny Cars kan achteraf niets meer voor je doen. Zo zijn wij voor de autohuur van 3 dagen €75 kwijt geraakt, maar daarna nog €81,00 voor benzine, terwijl wij maar €17 benzine hadden verbruikt. Mijn tip aan iedereen op Lanzarote: Mijdt AVIS, ze nemen je als t even kan in de maling.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou