Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Aanrijding met een huurauto, wat te doen?

Vanavond werd in het programma “Groeten van MAX” een klacht over Sunny Cars behandeld. De klant in kwestie heeft in mei 2011 een auto via ons gehuurd in Italië en daarmee onverhoopt een aanrijding veroorzaakt.

Aangezien bij Sunny Cars alle benodigde verzekeringen inclusief zijn én wij het eigen risico in geval van schade of diefstal terugbetalen, was de klant van mening dat dan ook alle afhandeling van dit ongeval buiten hem om zou gaan. In principe is dat correct, maar dat betekent niet dat je als klant zelf niets meer hoeft te doen. In onze Algemene Voorwaarden en op onze website staan instructies over hoe er in geval van pech of schade dient te worden gehandeld.

Politierapport

In geval van een aanrijding waarbij een derde partij is betrokken dien je de lokale politie in te schakelen, zodat zij een politierapport op kunnen maken. Ook het schadeformulier dient direct na de aanrijding te worden ingevuld. Zorg altijd voor kopieën (voor de lokale verhuurder, voor Sunny Cars en voor jezelf). Meld vervolgens de schade bij de lokale verhuurder. Het telefoonnummer staat op je voucher bij “Pick up location” en op het huurcontract dat je ter plaatse hebt ontvangen.

Aanrijding met huurauto, wat nu?

24/7 bereikbaar noodnummer

Tot slot meld je de schade bij ons, wij hebben een 24/7 bereikbaar noodnummer met Nederlandstalige ondersteuning. Wij kunnen je advies geven over hoe verder te handelen en eventuele taalbarrières in de communicatie met de lokale partner verhelpen. Terug in Nederland kun je het eigen risico eenvoudig claimen via het declaratieformulier op de website.

Helaas had de klant deze procedure niet gevolgd, waardoor wij niet direct op de hoogte waren van de aanrijding. Uiteindelijk heeft dit geleid tot miscommunicatie bij diverse partijen. Dit betreuren wij, maar tevens zorgt dit ervoor dat wij nog scherper zullen toezien op onze communicatie om misverstanden te voorkomen.

De klant heeft door onze bemiddeling alsnog alle vergoedingen ontvangen waar hij recht op had.

 

Hans Knottnerus

General Manager

Hans is de General Manager van Sunny Cars Nederland en België. De afgelopen 25 jaar werkte hij in diverse managementfuncties bij verschillende internationale autoverhuurorganisaties van ‘naam en faam’, onder andere in India! Dat hij een echte autohuurexpert is, kun je dus wel stellen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Rick

17 juli 2012 | 1:51 pm | Reageer op Rick

Mag je uberhaupt wel een auto huren als je niet op de hoogte bent van de minimale voorwaarden/handelingen hoe te reageren na een aanrijding? Moet wel een heel onervaren bestuurder zijn geweest.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ton

18 juli 2012 | 10:03 am | Reageer op Ton

Je bent wel erg snel met je oordeel. Zeker onervaren !!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ton

18 juli 2012 | 9:47 am | Reageer op Ton

@ Rick. Je bent wel erg snel met je oordeel. Zeker onervaren !!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou