Alles over het annuleren of wijzigen van je huurauto

Je kijkt natuurlijk weken- of zelf maandenlang naar je vakantie uit. Maar dan plotseling gebeurt er iets waardoor je je vakantie moet annuleren. En dus ook de huurauto. Hoe zit het precies met het wijzigen of annuleren van je huurautoreservering? In deze blog leggen we uit hoe het werkt.

Een boeking wijzigen

Je reservering aanpassen? Bij Sunny Cars zó gepiept en nog gratis ook. Tot huuraanvang kun je de huurperiode, ophaaltijd, autocategorie en extra services – onder voorbehoud van beschikbaarheid uiteraard – altijd kosteloos aanpassen.

Kosteloos annuleren binnen optieperiode

Heb je een reservering gemaakt en van ons een bevestiging ontvangen? Dan staat je reservering standaard 14 dagen in optie. Binnen de optietermijn kun je kosteloos van je reservering afzien. Reserveer je op korte termijn (gaat je reservering binnen 14 dagen in) dan is de optieperiode 24 uur. Na de optieperiode is je reservering ‘bindend’ en gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Je reservering annuleren

Wil je je reservering annuleren? Dat kan. Onze reguliere annuleringsvoorwaarden zijn als volgt:

  • Tot 5 dagen voor huuraanvang rekenen we € 25,- annuleringskosten.
  • Van 5 dagen tot 24 uur voor huuraanvang kost annuleren € 50,-.
  • 24 uur voor aanvang of wanneer je je huurauto niet ophaalt, wordt de gehele huursom in rekening gebracht.

Vragen over jouw reservering en het coronavirus?

Heb je een vraag over jouw reservering vanwege het coronavirus? Of ben je benieuwd hoe Sunny Cars met annuleringen omgaat? Check onze FAQ. Deze pagina is altijd up-to-date en hierin beantwoorden wij alle veelgestelde vragen.

Annuleren met onze Flexservice

Als je onze Flexservice afsluit, kun je tot vier uur voor huuraanvang kosteloos annuleren, zonder opgaaf van reden. Je sluit deze service af voor € 1,- per dag met een minimum van € 7,- en een maximum van € 21,-.

Stuur je ons een e-mail over je wijziging of annulering? Vergeet niet om in de e-mail je reserveringsnummer te vermelden!

Hoe wijzig of annuleer je een reservering?

Wil je je reservering wijzigen? Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar reservation@sunnycars.nl. Je mag ook bellen naar 023 – 5 699 696. Wil je je reservering annuleren? Ook dit kun je doen door een e-mail te sturen of te bellen. Heb je tijdens het maken van je reservering een MySunny-account aangemaakt? Dan kun je in deze omgeving zelf je reservering annuleren.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

roelof mones

1 mei 2020 | 2:34 pm | Reageer op roelof mones

ik wil mail sturen naar reservation@sunnycars.nl.maar het mailadres word niet herkend.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 mei 2020 | 9:37 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Roelof,

Dat is gek, het e-mailadres is namelijk echt reservation@sunnycars.nl. Misschien een typfoutje gemaakt?

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Frank Degryse

20 april 2020 | 10:45 am | Reageer op Frank Degryse

Beste, helaas ben ik genoodzaakt mijn reservering met boekingsnummer 10141756 te annuleren. Ik heb een fout gemaakt in de data. Van zodra ik de juiste gegevens heb, maak ik de boeking opnieuw. Zou u zo vriendelijk willen zijn de aanbetaling terug te storten aub? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groeten. Frank Degryse

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

20 april 2020 | 11:06 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Frank,

Voor het annuleren of wijzigen van je reservering kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij maken het dan voor je in orde :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renze Vlaming

13 april 2020 | 1:04 pm | Reageer op Renze Vlaming

Helaas ben ik genoodzaakt mijn reservering met boekingsnummer 9922759 te annuleren.
De huurperiode in USA is 30-06 t/m 21-07-2020.
Door corona is onze vlucht geannuleerd.
Wilt u de aanbetaling terugstorten? Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Renze Vlaming

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 april 2020 | 10:21 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Renze,

Wat jammer dat je je reservering moet annuleren. Maar uiteraard geheel logisch! Voor het annuleren van je reservering kun je het beste contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Je kunt daarvoor een e-mail sturen naar reservation@sunnycars.nl of bellen met 023 - 5 699 696. Onze collega's helpen je graag verder en zullen de reservering annuleren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

P. van Merode

11 april 2020 | 12:23 pm | Reageer op P. van Merode

Graag wil ik mijn boeking met boekingsnummer 9793612 annuleren.
De huurperiode is 15-06 t/m 23-06-2020.
Graag hoor ik van u.

M.vr.gr.
P. van Merode

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 april 2020 | 10:23 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Voor het annuleren van de reservering kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling door te e-mailen naar reservation@sunnycars.nl of bellen naar 023 - 5 699 696. Mijn collega's van de reserveringsafdeling helpen je graag verder.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

G.Eerenstein

9 april 2020 | 11:26 am | Reageer op G.Eerenstein

Graag wil ik mijn boeking annuleren boekingsnummer 9892115
Huurperiode 2-6/16-6
Mag ik van jullie horen?

Vriendelijke groet,

Geke Eerenstein

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 april 2020 | 10:23 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Voor het annuleren van de reservering kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling door te e-mailen naar reservation@sunnycars.nl of bellen naar 023 – 5 699 696. Mijn collega’s van de reserveringsafdeling helpen je graag verder.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Andre Werrelmann

9 april 2020 | 10:30 am | Reageer op Andre Werrelmann

Graag reservering 10046257 annuleren. Hebben nu een vakantie met eigen vervoer geboekt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 april 2020 | 10:23 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Voor het annuleren van de reservering kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling door te e-mailen naar reservation@sunnycars.nl of bellen naar 023 – 5 699 696. Mijn collega’s van de reserveringsafdeling helpen je graag verder.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 april 2020 | 10:36 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Andre,

Jammer dat je je reservering gmoet annuleren. Hiervoor kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling door te e-mailen naar reservation@sunnycars.nl of bellen naar 023 – 5 699 696. Mijn collega’s van de reserveringsafdeling helpen je graag verder.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

S.Lutke Schipholt

9 april 2020 | 10:20 am | Reageer op S.Lutke Schipholt

Goeiemorgen,
Ook wij hebben een auto gehuurd van 27 april tot 7 mei op Palma de Mallorca(vliegveld) en zijn genoodzaakt deze te annuleren. Boekingsnr 14 G 509
Wat zij de verdere stappen die ik moet ondernemen om mijn betaling terug te ontvangen?
Met vriendelijke groet,
S.Lutke Schipholt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 april 2020 | 10:38 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Helaas, het is jammer dat je je reservering moet annuleren. Hopelijk kunnen jullie Mallorca snel weer een keer met de huurauto verkennen! Voor het annuleren van de reservering kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling door te e-mailen naar reservation@sunnycars.nl of bellen naar 023 – 5 699 696. Mijn collega’s van de reserveringsafdeling helpen je graag verder.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Broek

30 maart 2020 | 12:26 pm | Reageer op Broek

Goedemiddag,
Ik heb een auto gehuurd van 28 April tot 6 Mei.
Aangezien de corona wil ik graag de auto annuleren.
Hoe moet en kan ik verder handelen en krijg ik mijn geld terug.
Met vriendelijke groet Peter Broek

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 april 2020 | 10:38 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgestuurd naar onze reserveringsafdeling. Zij zullen je reservering annuleren en hier ontvang je nog bericht over.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Willemijn bruijnes

28 maart 2020 | 12:29 pm | Reageer op Willemijn bruijnes

Goedendag.
Wil bij deze graag de autohuur annuleren.
Mr 10064557...
Van 4 juni tot 8 juni rethymon kreta.
Bedrag mag terug op Nl03rabo0335303587.. Aw bruijnes.
Hoor graag.
Groetjes willemijn bruijnes

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 april 2020 | 10:37 am | Reageer op Sanne van Reek

Hi Willemijn,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgestuurd naar mijn collega's op de reserveringsafdeling. Zij zullen jouw annulering in behandeling nemen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Menschaert Annemie

20 maart 2020 | 2:43 pm | Reageer op Menschaert Annemie

Nergens op de site is er te vinden hoe ik mijn huurcontract kan annuleren of wijzigen.
Kan iemand mij helpen of is dit enkel telefonisch te regelen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 maart 2020 | 10:28 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Annemarie,

Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar reservation@sunnycars.nl of je kunt ons inderdaad even bellen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Guido Lobel

17 maart 2020 | 4:29 pm | Reageer op Guido Lobel

Ivm de coronacrisis kan onze geplande vakantie over 2 weken naar Spanje niet doorgaan en hebben we dus ook de huurauto niet nodig. Krijgen wij nu ons geld terug en hoe moet ik annuleren?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

18 maart 2020 | 2:10 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Guido,

Balen dat je vakantie niet doorgaat. Hopelijk kun je op een later moment nog volop genieten in het mooie Spanje. Op dit moment kun je kosteloos annuleren, dus geen zorgen! :-). Je kunt hiervoor contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Op onze handige FAQ-pagina beantwoorden we alle veelgestelde vragen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieter van Dorp

15 maart 2020 | 7:40 pm | Reageer op Pieter van Dorp

Hierbij wil ik mijn reservering van de huurauto, met reserveringsnr #10116298 annuleren.
IVM met het Coronavirus kunnen we niet op de Malaga vliegen.
Graag horen wij van u wat hiervan de consequenties zijn.
Met vriendelijke groeten,
Piet van Dorp

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

16 maart 2020 | 1:04 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Pieter,

Bedankt voor je bericht. We kunnen je reservering uiteraard kosteloos voor je annuleren. Hierover kun je contact opnemen via 023 – 5 699 696 of e-mailen naar reservation@sunnycars.nl.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nathalie

2 maart 2020 | 8:35 pm | Reageer op Nathalie

Wij hebben van 24 april t/m 8 mei een auto gehuurd in Sicilie. We hebben geen flexservice afgesloten. Begrijp ik het nou goed als je je boeking annuleert 5 dagen voor huuraanvang je €25 betaald en de rest v.d. huursom terug krijgt als je al betaald hebt?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.