Alles over het annuleren van je huurauto bij Sunny Cars

Je kijkt natuurlijk weken- of zelf maandenlang naar je vakantie uit. Heerlijk pootjebaden in die azuurblauwe zee óf juist actief wandelen door die prachtige bergen. Met een cocktail in de hand uitkijken over die gezellige boulevard, of van de rust genieten in dat ene afgelegen dorpje. En natuurlijk kun je ook niet wachten om lekker te toeren met de huurauto. Maar dan plotseling gebeurt er iets waardoor je je vakantie moet annuleren. En dus ook de huurauto. Hoe zit dat nou eigenlijk? De reservering van je huurauto wijzigen of annuleren? Lees hier hoe je dit bij Sunny Cars kunt regelen en welke service wij bieden.

Een reservering annuleren

Soms is het noodzakelijk om een boeking te wijzigen, of zelfs te annuleren. Sunny Cars probeert dit zo makkelijk mogelijk te maken, het is al vervelend genoeg. Wat is het verschil tussen een wijziging en een annulering? Wat kan er last minute worden gewijzigd? En wat zijn de voorwaarden van een annulering?

Een boeking wijzigen

Het wijzigen van een boeking is altijd gratis. Onder een wijziging valt het aanpassen van de ophaaltijd, het pakket, de categorie van de huurauto, accessoires etc. Dit alles onder voorbehoud van beschikbaarheid. Mocht je een uur voor aanvang nog een wijziging willen maken, dan kan dat ook gratis, maar we kunnen niet garanderen dat het nog mogelijk is.

Optie op een boeking

Heb je een boeking gemaakt en van ons een bevestiging ontvangen? Dan staat je boeking standaard 14 dagen in optie. Binnen de optietermijn kun je kosteloos van je huurauto reservering afzien. Boek je op korte termijn, dus je boeking gaat binnen 14 dagen in, dan is de optieperiode 24 uur. Daarna is de boeking bindend.

Een reservering annuleren

Is de optie een definitieve boeking geworden maar wil je je reservering toch annuleren? Dat kan! Met de Sunny Cars Flexservice kan je zelfs tot 4 uur voor huuraanvang je reservering annuleren, je betaalt dan slechts de kosten van de Flexservice! Maak je geen gebruik van de Flexservice, dan brengen we de volgende kosten in rekening:

  • Tot 5 dagen voor huuraanvang rekenen we € 25,00 annuleringskosten.
  • Van 5 dagen tot 24 uur voor huuraanvang kost annuleren € 50,00
  • 24 uur voor aanvang en een zogenaamde ‘no show’ betekent 100% van de boekingskosten betalen

Het is dus altijd voordeliger om Flexservice af te sluiten. Voor slechts € 1,00 per dag, ben je altijd goedkoper uit bij het annuleren van een reservering!

Sunny Cars Flexservice

De Flexservice is een unieke service, omdat we bij Sunny Cars weten dat er dingen kunnen veranderen. Ook last minute. Voorzien en onvoorzien, wij stellen ons flexibel op. Als je de Flexservice afsluit, dan verzeker je de reservering voor slechts € 1,00 per dag. Met een minimum bedrag van € 7,00 ben je daarmee altijd goedkoper uit. Onverhoopt last minute je reservering annuleren? Dat kan tot 4 uur voor huuraanvang, zonder reden op te geven. Zo flexibel zijn we.

Het enige waar je aan vast zit, is een glimlach. Autohuur volgens Sunny Cars. Wij passen ons aan aan jou.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

bob jacobs

31 december 2013 | 11:44 am | Reageer op bob jacobs

lijkt mij duidelijk

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

P. Pukkel

12 oktober 2015 | 9:10 pm | Reageer op P. Pukkel

Het zal aan mij liggen, maar nergens op de site kan ik vinden HOE je een reservering kunt wijzigen, allen maar DAT je je reservering kunt wijzigen. Het zou handig zijn als je dat ergens kunt vinden. Kennelijk kan het niet via de site.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

N. Snijders

27 februari 2016 | 1:01 pm | Reageer op N. Snijders

Zoals hier boven, kan ik nergens vinden HOE ik mijn reservering wijzig.

Hoe wijzig ik mijn reservering? Ik moet namelijk de ophaal tijd aan passen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 februari 2016 | 2:56 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Nathalie,
Hartelijk dank voor je reactie.
Blijkbaar heb ik de post van P. eerder gemist. Het is inderdaad (nog) niet mogelijk je reservering zelf te wijzigen. Onze autohuurspecialisten doen dit uiteraard graag voor je! Je bereikt ons telefonisch op: 023- 5699 696 of per mail op: reservation@sunnycars.nl.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jolien Boutens

17 maart 2019 | 9:00 pm | Reageer op Jolien Boutens

Beste,

Het is van december geleden dat ik een auto gereserveerd heb voor Canada Vancouver. Nu weet ik niet meer van buiten van welke auto enzo. De prijs van de auto. Weet het niet zeker of dit bevestigd is of niet. Van 7 september tot 28 september.

Mvg
Jolien Boutens

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

22 maart 2019 | 10:03 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jolien,

Na het maken van de reservering heb je verschillende e-mails van ons ontvangen. Zo ook je voucher. Hier vind je alle informatie op. Met de informatie die je hier geeft is het mij niet gelukt om jouw reservering in ons systeem te vinden. Mocht je deze e-mails niet meer hebben, dan wil ik je adviseren om contact op nemen met onze reserveringsafdeling (reservation@sunnycars.nl).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Fatima

4 mei 2017 | 1:34 pm | Reageer op Fatima

Ik heb al een email naar jullie gestuurd dat ik het reserveren wil annuleren maar ik heb geen antwoord gekregen? De betaling in mij geval is nog niet gedaan en de reservering is nog niet 24uur geweest hoe zit dat ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

5 mei 2017 | 9:33 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Fatima,

We proberen mail altijd binnen 24 uur te beantwoorden. Heb je een reserveringsnummer voor me? Dan kan ik even met je meekijken.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Barbara Roeloffzen

4 maart 2018 | 10:42 am | Reageer op Barbara Roeloffzen

Wij hebben een boeking gedaan voor het huren van een auto in faro voor 6 dagen
We overwegen nu een dag langer te blijven.Ik heb flexservice afgesliten destijds
De boeking zou dus gewijzigd kunnen worden maar ik zie dat als ik een geheel nieuwe boeking maak en de oude annuleer ik nog minder betaal op dit moment dan bij 6 dagen.
Wat kan ik het beste doen?

Mvg barbara roeloffzen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 maart 2018 | 4:15 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Barbara,

Hier kun je het beste even contact over opnemen met mijn collega's van de reserveringsafdeling. Een boeking bij dezelfde partner zal net zoveel kosten, maar er is een partner waar de prijs nu inderdaad lager is! Omdat je de Flexservice hebt afgesloten kun je die boeking gewoon gemakkelijk wijzigen of annuleren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Harold Ploegstra

12 maart 2018 | 12:15 am | Reageer op Harold Ploegstra

res.nr. 8053606 Wij hebben een auto gereserveerd van 18 tot 25 april in Malaga. Volgens mij zit hier ook een tweede chauffeur bij inbegrepen. Ik kan het in de stukken niet terugvinden. Kunt u mij hierop een antwoord geven.
bvd Harold Ploegstra

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 maart 2018 | 4:14 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Harold,

Bedankt voor je berichtje en wat leuk dat jullie binnenkort naar Málaga gaan. Genoeg te verkennen met een huurauto in die regio. Ik heb even je boeking geopend en ik zie inderdaad dat een extra bestuurder inclusief is. Dit is o.a. te zien op de voucher die je al per e-mail van ons hebt ontvangen. Onder het kopje 'Wat is inclusief' kun je het volgende lezen: Minimaal 1 extra bestuurder inbegrepen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Andy willems

13 maart 2018 | 8:03 am | Reageer op Andy willems

Ik moet mijn reservering voor 14-3 annuleren, want mijn vrouw ligt doodziek op bed al 2 dagen.
Dit is mijn reisbescheiden #8183785.
Hoor graag als dit mogelijk is.
Met vriendelijke groet
Andy Willems

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

13 maart 2018 | 10:24 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Andy,

Wat vervelend dat je vrouw ziek is. Het is nooit fijn om je vakantie te moeten afzeggen, maar zeker niet in zo'n situatie. Ik wil je toch even vragen hierover telefonisch contact op te nemen met mijn collega's van de reserveringsafdeling. Zij kunnen je autohuur dan netjes annuleren.

Beterschap voor je vrouw!

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lieve

29 september 2018 | 12:32 am | Reageer op Lieve

Hi, ik heb flexservice afgesloten dus ik zou tot 4 uur voor aanvang Mn boeking moeten kunnen wijzigen of annuleren. Maar nu is jullie kantoor dicht en ik haal de auto om 09 uur s ochtends op. Dit betekend dat ik dat nu niet in gang kan zetten. Hoe zit dat?

Groet

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 oktober 2018 | 12:44 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Lieve,

Voor dit soort vragen kun je het beste altijd telefonisch contact opnemen. De comments op onze blog worden soms niet dagelijks gecheckt.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Gisele Kropman

2 november 2018 | 12:42 pm | Reageer op Gisele Kropman

Beste Susanne,
Ik heb zojuist een auto gehuurd onder reserveringsnummer 8817075. Helaas ben ik genoodzaakt deze reservering weer te annuleren.
Graag ontvang ik hier een bevestiging van.

Met vriendelijke groet,

Gisèle Kropman

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

2 november 2018 | 3:42 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hi Gisèle,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het voor je doorgestuurd naar onze reserveringsafdeling. Bij hen kun je altijd terecht met dit soort vragen en verzoeken :-). Maar voor nu is het dus voor je doorgegeven.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ad Damen

8 april 2019 | 11:10 pm | Reageer op Ad Damen

Welke site / pagina voor annuleren ??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 april 2019 | 10:15 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ad,

Je kunt een e-mail sturen naar reservation@sunnycars.nl of even bellen met 023 - 5 699 696. Of heb je tijdens het maken van je reservering een My Sunny account aangemaakt? Dan kun je het ook zelf online annuleren :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

WV

3 juli 2019 | 10:05 am | Reageer op WV

De flexservice is me toch niet 100%.
Enerzijds lees ik "Onverhoopt last minute je reservering annuleren? Dat kan tot 4 uur voor huuraanvang, zonder reden op te geven" => dus tot 4 uur.
Maar wat in geval van een 'no-show' ?
Wat in geval van een sterke vertraging op de vlucht (bv > 24u) ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

3 juli 2019 | 12:23 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

In geval van een no show kom je de huurauto helemaal niet ophalen (dus dat is niet 4 uur voor huuraanvang, maar een uur ná huuraanvang). Dan heeft de wagenparkaanbieder dus een uur op je gewacht, zonder dat jij komt opdagen of iets van je laat horen. In zo'n geval is de flexservice dus niet geldig. In geval van een vertraging dien je ons of de lokale partner dit te laten weten. Een half uurtje vertraging is geen ramp, maar heb je meer dan een uur vertraging dan is het wel zo handig om dit te laten weten. En in het geval van een vertraging van 24 uur, dan al helemaal!

Groetjes, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arthur Toonen

5 juli 2019 | 8:13 pm | Reageer op Arthur Toonen

Beste Suzanne,
ik zou graag mijn reservering voor jullie referentie 9457610 willen annuleren. Onze reis naar IJsland kan door omstandigheden niet doorgaan.
Wij zouden de auto woensdag ophalen op het vliegveld Reykjavik.
Zou je deze mail willen bevestigen.
M.vr.gr. Arthur Toonen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

8 juli 2019 | 12:08 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Arthur,

Bedankt voor je bericht. Een reactie onder een blog is niet helemaal de juiste plek om je huurauto te annuleren, aangezien wij deze reacties natuurlijk niet 24/7 in de gaten houden. In het vervolg kun je het beste een e-mail sturen naar reservation@sunnycars.nl of bellen met onze reserveringsafdeling, dan zorgen wij ervoor dat het meteen in orde wordt gemaakt. Gelukkig zie ik dat de boeking inmiddels is geannuleerd.

Uiteraard vinden we het vervelend dat jullie reis naar IJsland niet door kan gaan. Hopelijk mogen jullie deze prachtige bestemming in de toekomst toch nog eens bezoeken.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

John de Vries

9 juli 2019 | 7:49 pm | Reageer op John de Vries

Ik heb vandaag 9 juli een reservering geplaatst voor een auto vanaf Malaga vliegveld voor 17 dagen
in oktober maar nog geen bevestiging ontvangen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

11 juli 2019 | 10:24 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi John,

Heb je inmiddels wel een bevestiging ontvangen? Zo niet, neem dan even contact met ons op! Wij zijn telefonisch bereikbaar op: 023 - 5 699 696, maar je kunt ook een mailtje sturen naar reservation@sunnycars.nl.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Camiel

10 juli 2019 | 10:23 am | Reageer op Camiel

HOE KAN IK ONLINE WIJZIGEN OF ANNULEREN?
Ik vind daar niets over op de site dan alleen dat ik kan bellen MAAR U BENT NIET BEREIKBAAR, ik heb net weer na 10 minuten wachten afgehaakt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

11 juli 2019 | 10:23 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Camiel,

Via onze website is het alleen mogelijk om te annuleren als je tijdens het maken van je reserveren een account hebt aangemaakt. Heb je dit niet gedaan, dan kun je per mail of per telefoon annuleren. Zo te zien lukte het je gisterochtend niet om ons telefonisch te bereiken, dat is vervelend. Het is momenteel behoorlijk druk en wij proberen iedereen zo snel mogelijk te woord te staan. Voor nu kun je het beste even een mailtje sturen naar reservation@sunnycars.nl, zodat mijn collega's van de reserveringsafdeling jouw reservering kunnen annuleren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.