Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Arrendamento em uma língua local

Met de vertaling eronder is het natuurlijk een eitje. Zou je het ook weten als je in Portugal aan de balie van de verhuurder staat? En wat doe je dan? Zo stonden wij tijdens onze eigen vakantie aan de balie bij de verhuurder met het lokale huurcontract in ons handen. Het was in het Portugees. Wat baalde ik zeg, want had ik nu toch maar ooit die cursus Portugees gevolgd.

Een goede voorbereiding

Laat ik eerst dit zeggen: Portugal is een fantastisch land. Met de vele authentieke plaatsjes en mooie stranden mag een huurauto hier eigenlijk niet ontbreken. Tijdens ons vorige verblijf hadden we ervoor gekozen om geen huurauto te boeken en daar hebben we spijt van gehad. Simpelweg omdat je met een huurauto echt op de meest fantastische plaatsen komt.  Je komt gemakkelijk van A naar B en ook voor het doen van boodschapjes is het makkelijk. Of het aanvoeren van de liters port uit de lokale winkeltjes.

Ponta de Piedade in Lagos

Quê?

Wij hadden ons thuis al goed voorbereid en in het vliegtuig mooi de tijd om alles nog een keer door te nemen. De voucher, credit card en onze rijbewijzen bij de hand? Check! Toen de baliemedewerkster alle gegevens in haar computer had verwerkt, kwam ze terug met het lokale huurcontract. Het verzoek om rechts onderin even te tekenen. Prima, dacht ik… tot ik het huurcontract zelf probeerde door te lezen. Oh jee! Alles was in het Portugees en een poging om het te lezen was geen succes. Ik vroeg haar of ze het huurcontract misschien in het Engels voor ons had.  Ze vroeg ons even te wachten, boog zich over de computer en liep vervolgens weg. Na een paar minuten kwam ze terug met wat papieren in haar hand en een hele brede glimlach op haar gezicht… “I have it in Dutch!”.

Waar moet je op letten?

Hier kwamen we goed weg, want helaas beschikt niet elke verhuurder over een Engels of Nederlandstalig huurcontract. Dus wat doe je dan als je het contract in een andere taal ontvangt? Ben je de taal vaardig, dan is dat natuurlijk ideaal. Lees het goed door, wees alert en teken het nooit zomaar. Als je het niet kunt lezen, dan is het uiteraard verstandig om dit direct aan te geven bij de baliemedewerker. De baliemedewerker dient jou, in het Engels waarschijnlijk, dan uit te leggen waarvoor je tekent. Kom je er met hem niet uit? Of twijfel je toch? Bel Sunny Cars! Wij helpen je graag op weg zonder dat je tekent voor verzekeringen die je niet nodig hebt. Het is niet zo dat wij alle talen spreken hoor. Maar omdat wij veel lokale huurcontracten en afkortingen voorbij zien komen is het voor ons snel duidelijk.

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

nancy alexander

15 augustus 2014 | 9:28 am | Reageer op nancy alexander

En dit is een van mijn aller belangerijkste verkoopargumenten voor sunnycars. Naast het all in pakket en de keuze uit heel veel verschillende aanbieders....vrienden van mij konden het allemaal prima zelf regelen...totdat ze een Noors contract moesten tekenen. En achteraf een pittige rekening kregen omdat er alsnog verzekeringen waren afgesloten die ze niet wilden....maar dat hadden ze niet kunnen lezen...oeps.

Een ander mooi voorbeeld is onze laatste reis naar terceira, azoren. Wij boekten een auto via sunny, een groot deel van de andere reizigers via de touroperator. Wij kregen vrijwel direct onze auto mee...de andere reizigers werden gedwongen om eerst allerlei verzekeringen af te sluiten...zo niet, dan geen auto mee.
Wij kregen onderweg een lekke band, reserveband erop gezet en de volgende dag kregen wij een andere huurauto...geen kosten, helemaal niets (terwijl de lokale verhuurder wel degelijk een eigen risico had)...ach het gaat via sunnycars, dus het is helemaal in orde...geweldig toch?! Ik ben en blijf fan. Binnenkort onze 3e reis dit jaar, en uiteraard weer met autohuur via jullie. Wij hebben er zin in!.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mascha Vork

15 augustus 2014 | 3:47 pm | Reageer op Mascha Vork

Beste Nancy,

Bedankt voor je reactie!
Een goed verkoopargument en eigen ervaringen werken. Zo kan je een klant net even dat extra stukje informatie geven.
Erg leuk om te lezen dat er voor dit jaar al een nieuwe Sunny Car gereserveerd staat.
Ik wens jullie heel veel rijplezier toe en mocht er nou iets zijn, ach dat weet je wel!! ;-)

Met zonnige groet,
Mascha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou