Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Autohuur in ´de Groeten van Max´

De Groeten van Max, je kent het programma vast wel. Iedere week komen er verschillende onderwerpen rondom vakantie aan bod zoals klachten van klanten, een bestemmingstest door deskundigen en leuke vakantieverhalen. Daarnaast wordt er informatie gegeven waarop je moet letten als je een vakantie boekt. Dit gebeurt vaak door middel van kijkersvragen. In de uitzending van maandag 1 juli zat er een vraag over autohuur bij.

 

 

 

 

 

 

 


‘All-risk is dus niet helemaal all-risk’

Volgens Yda Matthijsen van de ANWB mag dit inderdaad. Er zijn diverse uitzonderingen op de all-risk of cascoverzekering, welke ook nog eens per land verschillen. Omdat bij alle verzekeringen geldt ‘lees de kleine lettertjes’ word je geacht hiermee in te stemmen wanneer je het huurcontract ondertekent. Ook als deze in het Spaans of Grieks is opgesteld. Haar advies is dan ook: “Boek je huurauto alvast in Nederland, zodat je de voorwaarden voorafgaand aan je vakantie kunt doornemen en in het Nederlands je vragen kunt stellen. Dit is een korte samenvatting, je kunt het hele antwoord hier bekijken:

Get Adobe Flash


Helder en duidelijk: all-inclusive

Dit is precies waar wij als organisatie voor staan: helder en duidelijk vooraf informeren wat er inbegrepen is. Boek je de vakantieauto bij Sunny Cars, dan boek je all-inclusive. Ook de gevreesde schade aan glas-banden-bodem of dak van de huurauto wordt door ons terugbetaald aan jou in geval van schade. Net als het eigen risico. Aanvullende verzekeringen ter plaatse afsluiten is dus overbodig, je hebt het allemaal al prima en volledig geregeld. Standaard inbegrepen in de huursom.

Goed om te zien dat een organisatie als de ANWB de waarde hiervan inziet en vakantiegangers dan ook adviseert de huurauto vóór vertrek via een Nederlandse organisatie te reserveren.

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Hans

7 juli 2013 | 11:12 am | Reageer op Hans

Omdat bij alle verzekeringen geldt ´lees de kleine lettertjes´ word je geacht hiermee in te stemmen wanneer je het huurcontract ondertekend.

ondertekend ... oeps, dat moet natuurlijk met een t.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

7 juli 2013 | 10:22 pm | Reageer op Suzanne Al

Natuurlijk! Dank voor het oplettend doorlezen, is aangepast inmiddels.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cor Kramp

7 juli 2013 | 11:29 am | Reageer op Cor Kramp

L.s.

Ik ben een frequente gebruiker van huurauto`s en doe dat altijd via SunnyCars. Op mijn laatste trip naar Portugal(Faro) werd ter plekke, door de autoverhuurder (Hertz), gevraagd of ik het eigen risico wilde verzekeren. Met de garanties van Sunny Cars in Nederland over het all in tarief, antwoorde ik nee. Werd er wel 1800 Euro gereserveerd van mijn creditcard, met als gevolg dat ik tijdens mijn trip geen gebruik meer kon maken van mijn creditcard omdat de limiet bereikt was. Vervolgens duurde het nog een week voordat, na inleveren van de huurauto, het bedrag weer gedeblokkeerd werd van de creditcard.
Hoe dit te voorkomen???? Of toch het eigen risico ter plekke afkopen???

Graag reactie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

7 juli 2013 | 10:27 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste mijnheer Kramp,

Het klopt inderdaad dat de verhuurder ter plaatse het eigen risico blokkeert op de creditcard. Voorheen volstond een autorisatie, sinds kort wordt de borg daadwerkelijk van de creditcard afgeschreven. Wel wordt de afgeschreven borg altijd binnen 5 dagen na de huurperiode teruggeboekt. Dit is veranderd omdat er teveel werd gefraudeerd, bijvoorbeeld door criminelen die op de credit card een borg lieten reserveren en vervolgens hun creditcard als gestolen opgaven. In zo’n geval kon het gereserveerde borg bedrag niet worden afgeschreven en was er geen dekking voor de autoverhuurder in het geval van diefstal of schade. Op enkele locaties wordt nog wel gewerkt met de autorisatie methode, maar dit wordt steeds minder. Mijn collega Susanne Pols heeft een blog hierover geschreven met nog meer informatie: https://blog.sunnycars.nl/498/borg-bij-autohuur

De enige manier om dit te voorkomen is inderdaad een extra bedrag ter plekke betalen om het eigen risico af te kopen. Let wel: dit hoeft niet omdat u bij schade het eigen risico van ons terug krijgt. U betaalt dus voor het feit dat u geen bedrag op uw creditcard wilt laten blokkeren. De keuze is aan u.

Met zonnige groet,
Suzanne Al

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Esfa

7 juli 2013 | 11:51 am | Reageer op Esfa

Let op in de kleine lettertjes staat ook dat je wel zelf eigen risico hebt wanneer de schade een gevolg is van eigen schuld, bijvoorbeeld als je een verkeersongeval hebt veroorzaakt!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

P.Horchner

8 juli 2013 | 10:16 pm | Reageer op P.Horchner

1. Op het eerste gezicht is Sunnycars beslist niet de goedkoopste.
Houden wij rekening met de extra te verzekeren posten als ruiten, bodem, banden, dak, dan liggen de prijzen van de diverse firma's al een stuk dichter bij elkaar.
Let dan nog op de extra kosten van een tweede bestuurder, dan zijn de verschillen nog veel kleiner.
2. Sunnycars geeft nergens in haar promotion aan dat de klant een voldoende krediet moet hebben op de creditkaart. Persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee ondervonden.
3. Al een paar keer heb ik meegemaakt dat zowel bij het in ontvangst nemen van de auto als bij het terugbrengen, de verhuurder niet geïnteresseerd is in schades aan de auto.
"Mijnheer, u bent toch compleet verzekerd bij Sunnycars.
Recentelijk op Alicante vliegveld werd meegedeeld de auto in vak x te plaatsen. Op het kantoor: alles oké.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Tom, Gent

12 augustus 2013 | 12:37 pm | Reageer op Tom, Gent

Ik ben ooit via mijn zus bij sunnycars beland. Het werd haar aangeraden door haar reisagent. En ik moet zeggen sindsdien nooit nog problemen gehad met het huren van een wagen. Toch enige beschouwingen, het is niet omdat Sunnycars alles voor je regels en alles gedekt is, dat je als klant en consument niet alert moet blijven. Doch zou Sunnycars hier af en toe de klant ook een tip kunnen meegegeven.
Sommige autoverhuurders (vb. in Spanje en de VS) gaat ter plekke nog steeds proberen je een extra aan te smeren, ga daar niet op in. De VS blijft moeilijk, de mensen leven er op commissie. Ons werd bijna letterlijk geweigerd de gevraagde huurwagen te leveren, met mooie verkoopspraatjes willen ze u een hogere categorie aanpraten. Moe van de lange reis, jet-leg, ... wij gaven uiteindelijk toe, want we hadden nog 200 miles voor de boog naar het hotel.
We hebben dit uiteinelijk gemeld aan Sunnycars, we hebben onze wagen na een week terug mogen inleveren tegen te oorspronkelijk geboekte wagen, en hebben uiteindelijk slechts een zeer kleine toeslag betaald.
Ik beaam ook het verhaal van de heer Horchner hier boven. Als de verhuurders zien dat je komt via Sunnycars zijn ze uiterst behulpzaam. We hebben bijna steeds (uitz. de VS) zonder toeslag een upgrade gekregen (Een Musa ipv panda, een Clio ipv Panda, een Corolla ipv Yaris enz....). Bij teruggave wordt bijna nooit nog controle uitgeoefend. En heb je toch eens pech gehad en schade opgelopen aan de wagen (in Italië), dan werd alles netjes geregeld door Sunnycars. Wij hadden binnen de week onze volledige vrijstelling terugbetaald door Sunnycars.
Slotsom, je kan met een gerust hart op reis vertrekken, en genieten van je reis van de eerste tot de laatste minuut met een huurwagen van Sunnycars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou