Autohuur moet duidelijk zijn, vooral de kosten

27 November 2017 0 23

Auteur

Suzanne Al

Marketing Manager

Wat is een vakantie zonder huurauto? Juist, helemaal niets. Althans, zo denken wij er bij Sunny Cars over. Wij houden van avonturen beleven, ontdekken en toeren. Lekker niksen op een ligbedje met een goed boek in onze handen vinden wij soms ook fijn, hoor. Maar het liefst stappen we de auto in, op zoek naar dat ene kleine dorpje of dat verborgen strandje. En niet alleen wij denken daar zo over, want bijna 34% van de Nederlanders en 20% van de Belgen boekt weleens een huurauto in het buitenland, blijkt uit onderzoek dat wij hebben gedaan. Het merendeel doet dat om vrij en flexibel te zijn. Zo kunnen ze met hun huurauto naar plekken rijden waar ze anders niet zouden komen.

Goed nieuws, vindt marketing manager Suzanne Al van Sunny Cars. Maar, daar heeft ze wel wat aan toe te voegen… “Er is ook onzekerheid en onwetendheid over autohuur. Veel Nederlanders en Belgen blijken bang te zijn voor addertjes onder het gras, ook hebben mensen vaak geen idee wat er precies met een basisverzekering gedekt is.”

Man autorijden

 

Verwarring

Er is veel onzekerheid. Over bijvoorbeeld onduidelijkheid over prijzen, onduidelijke voorwaarden, verwarrende aanbiedingen op vergelijkingssites én onduidelijkheid over wat nu wel en niet met een basisverzekering gedekt is. De consument is bang voor valkuilen in de autohuur. Zo blijkt een op de drie weleens een negatieve ervaring te hebben gehad met autohuur op vakantie. Ook geeft bijna 45% van de Nederlanders en zelfs 58% van de Belgen toe weleens druk gevoeld te hebben om aanvullende verzekeringen af te sluiten. Daarnaast is de helft van de Nederlanders en 65% van de Belgen bang voor bijkomende kosten als ze een auto huren in het buitenland. Al met al vindt het merendeel dat autoverhuurders transparanter moeten zijn over de kosten en daarom kiest meer dan 60% van de Nederlanders en 54% van de Belgen voor all-in autohuur.

Transparante prijzen

Suzanne Al: “We zijn blij dat onze all-in formule goed aansluit bij de wensen van de consument. Bij Sunny Cars zijn we al 25 jaar bezig onze diensten zo transparant en inzichtelijk mogelijk te maken. Met onze all-in formule zijn klanten verzekerd dat er ter plaatse geen onverwachte extra kosten of verzekeringen bijkomen en dat het eigen risico wordt terugbetaald. De enige kosten die er eventueel bijkomen zijn persoonlijke extra’s als een kinderzitje of een one way. Maar dat vermelden we gewoon duidelijk op de voucher. We vinden het belangrijk om met goede en heldere informatie de onzekerheid bij consumenten weg te nemen. We doen dat op onze website, via onze blog, met de nieuwsbrieven en magazines, maar ook stoppen we veel energie in het opleiden van reisagenten en onze eigen medewerkers op de reserveringsafdeling.”

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.