Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Autohuur vergelijken? Laat je niet misleiden!

Een auto huren is voor de meeste mensen geen dagelijkse bezigheid, maar niemand wil in een vreemd land voor verrassingen komen te staan met zijn huurauto. Als je wil weten waar je aan toe bent, komt er dus toch wat uitzoekwerk aan te pas. Je hebt te maken met verzekeringen, eigen risico, waarborg en ingewikkeld klinkende zaken als CDW of TP. Gelukkig heeft Sunny Cars een all-in product waarmee we al je  zorgen weg proberen te nemen.

Toch begrijpen we het best als je ons aanbod met andere aanbieders wil vergelijken. Je kijkt dan waarschijnlijk als eerste naar de prijs, maar als je echt goed wil vergelijken moet natuurlijk wel appels met appels vergelijken. Dat doe je door goed naar de voorwaarden te kijken.

autohuur vergelijken

Waar moet je op letten als je autohuur gaat vergelijken?

  • Zijn er ongelimiteerde kilometers? Bij Sunny Cars is dat wel het geval.
  • Is er sprake van een eigen risico? Mocht je auto beschadigd raken of gestolen worden, dan betaalt Sunny Cars het eigen risico aan jou terug. Bij veel andere aanbieders moet je hier een aanvullende verzekering voor afsluiten.
  • Een WA-verzekering is altijd inclusief, maar meestal tegen het landelijk wettelijk minimum bedrag. In veel landen is dit (veel) te laag als je bijvoorbeeld te maken krijgt met letselschade of slepende juridische procedures. Daarom sluit Sunny Cars standaard een aanvullende WA-verzekering af met een extra dekking ter waarde van € 7,5 miljoen.
  • Glas-, banden-, dak- en bodemschade wordt bij Sunny Cars vergoed. De dekking hiervan is bij de meeste andere aanbieders niet standaard inbegrepen en kan ook niet bij elke aanbieder worden afgesloten. Let dus op de extra kosten die voor deze dekking van toepassing kunnen zijn.
  • Ook in de tankregeling kunnen verborgen kosten zitten. Een auto kan voordelig lijken, maar wat als blijkt dat je ter plaatse nog een verplichte tankvulling moet betalen (vaak vermeerderd met “servicekosten”)? Niet alle aanbieders geven deze regeling duidelijk aan. Let dus goed op welke tankregeling van toepassing is op de geselecteerde auto.
  • Is er een noodnummer waar je terecht kunt met vragen of problemen tijdens de huur? Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar om je te assisteren in het Nederlands.

Naast bovenstaande komen er ook vaak extra kosten tevoorschijn tijdens het boekingsproces. Denk hierbij aan een creditcardtoeslag of boekingskosten. Ook deze kosten moet je eigenlijk optellen bij de huursom om tot een goede vergelijking te komen. Bij ons is dit uiteraard niet het geval.

Kortom…

Sunny Cars lijkt in eerste instantie soms misschien duurder, maar als je de voorwaarden gaat vergelijken en verder kijkt, zie je dat er bij andere aanbieders vaak nog extra kosten voor verzekeringen worden gerekend of dat je ter plaatse nog te maken krijgt met toeslagen. Binnen ons aanbod kun je auto’s ook weer met elkaar vergelijken. Wij werken namelijk met verschillende partners samen, die hun eigen aanvullende voorwaarden kunnen hebben. Ga dus niet direct op de getoonde prijs af, maar vergelijk de voorwaarden om erachter te komen of een andere auto met jouw specifieke wensen niet toch goedkoper uitpakt, omdat bijvoorbeeld bepaalde extra’s goedkoper zijn. Huurvoorwaarden vergelijken kan heel eenvoudig door in het eerste scherm op ‘vergelijk’ te klikken.

Het is niet onze ambitie om altijd de goedkoopste zijn, maar wel om de beste en meest complete aanbieder van autohuur te zijn.Wij gaan namelijk voor 100% tevreden klanten, óók als er bijvoorbeeld onderweg iets misgaat. Ons motto is natuurlijk niet voor niets ‘rent a smile’ ;).

 

Claudia Voncken

Online Marketing Manager

Sinds 2010 werkt Claudia voor Sunny Cars. Als Online Marketing Manager houdt zij zich dagelijks bezig met het verbeteren van de online aanwezigheid in Nederland en België. Blogs van Claudia gaan hoogstwaarschijnlijk over handige apps óf ze geeft je handige tips en inzichten omtrent autohuur.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

m.w.van beem

15 januari 2017 | 9:41 am | Reageer op m.w.van beem

Wij hebben al eens een auto via sunnycars gehuurd (in Spanje)en we waren toen dik tevreden. Toen we bij het verhuur bedrijf eens iets vroegen , weet nu niet meer wat, maar ik weet nog wel het antwoord : " maakt u zich geen zorgen, u huurt via sunnycars, en dat is helemaal all in !".
Maar ik heb nu wel een vraag. Binnenkort gaan we weer voor 5 weken naar Spanje en hebben dan graag een auto tot onze beschikking. We kunnen echter niet gedurende 5 weken aaneengesloten een auto huren bij u omdat u een maximale periode hanteert van een maand. Dus dan moet je de periode in tweeen delen en daarvoor terug. Erg lastig, kost veel tijd en waarom ? Zelfs al ik 2 dgn .boven de max. huurperiode zit moet ik nog in twee keer boeken en op de ophaal/ inleverlocatie de auto inleveren en weer opnieuw boeken (en ophalen) voor de 2 e periode.
Zeker voor bv overwinteraars is dit erg lastig.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

B.G. Spil

15 januari 2017 | 10:06 pm | Reageer op B.G. Spil

Wij zitten met het zelfde probleem. Auto gehuurd bij sunnycars in Tenerife in november 2016 voor 2 weken en waren ook dik tevreden. We gaan binnenkort voor 5 weken naar zuid spanje maar huren bij sunnycars vindt ik op deze manier zeer omslachtig, dus toch maar op zoek naar een andere auto verhuurder. Jammer hoor !!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 januari 2017 | 9:52 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste M. W.- en B. G,
Bedankt voor jullie reacties.
We doen uiteraard altijd ons best om de beste deals voor onze klanten binnen te slepen. Dat is in Spanje aardig gelukt, behalve op dit punt. Als je de auto langer dan 4 weken huurt moet je twee reserveringen maken en na de eerste periode langs het verhuurkantoor om het nieuwe contract te ondertekenen.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou