Bespaartip 4: Zo krijg je dezelfde huurauto voor een lagere prijs

Dat een vliegticket nogal in prijs kan verschillen weet iedereen. Maar dat je ook als je een auto huurt vaak flink kunt besparen, is minder bekend. Gedurende 10 weken geven we je iedere maandag een slimme tip om te besparen op je huurauto. Zo boek jij voortaan altijd de beste autohuurdeal.

Veel mensen weten wel dat het verstandig is om vliegtickets op tijd te boeken. Want doe je dat niet; dan ben je vaak een stuk duurder uit. Maar ook de prijzen van huurauto’s stijgen met de temperatuur mee. En dat weet niet iedereen.

besparen tip autohuur vroeg boeken

Wees er op tijd bij

Verhuurders hebben een beperkt aantal auto’s en wanneer het einde van de voorraad in zicht komt, gaat de prijs omhoog. Bovendien heb je natuurlijk ook minder keuze als de voorraad slinkt. Heb je een voorkeur voor een bepaald type auto of wil je speciale diensten of extra’s afnemen? Zorg dan zeker dat je er op tijd bij bent. Want als je te lang wacht, loop je het risico dat je wensen niet meer vervuld kunnen worden. Het kan ook gebeuren dat jij prima uit de voeten kunt met een goedkoop modelletje, maar dat er alleen nog een dure SUV beschikbaar is. Hartstikke zonde van het geld, natuurlijk. En soms zijn de auto’s zelfs helemaal op. Mooi balen als je alles uit je vakantie wilde halen met een leuke huurauto. Op tijd boeken is dus echt een aanrader.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Jan Slotegraaf

9 april 2017 | 9:52 am | Reageer op Jan Slotegraaf

Sorry, maar vroeg boeken kost mij meer geld ebn geen reactie van jullie!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

10 april 2017 | 11:04 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp echter niet helemaal wat je bedoelt. Waarom kost vroeg boeken meer geld en op welke manier heb je contact met ons gezocht? We helpen je graag, maar dan hebben we wel iets meer informatie nodig :).

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Trijn Swart

9 april 2017 | 9:54 am | Reageer op Trijn Swart

Ik kan Sunny Cars bij iedereen aanbevelen! Wij huren vrijwel altijd een auto op ons vacantie adres en bij Sunnycars is dit prima geregeld. Ook de verzekering is prima, weten we uit ervaring. Het enige minpuntje is dat ze op Grand Canaria bij schade vrijwel geen Engels kunnen spreken maar we zijn eruit gekomen. Duidelijk contract en eventueel kosten die wel in rekening worden gebracht (afhankelijk, terwijl auto half vol is afgegeven) worden keurig nadien verrekend.wij willen alleen nog maar Sunny Cars auto's.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

10 april 2017 | 11:05 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Trijn,

Wat een fijne reactie!

Mocht je ter plaatse last hebben van een taalbarrière, dan kun je ons ook altijd even bellen. Onder onze autohuurexperts worden aardig wat talen gesproken en zij helpen je met liefde te bemiddelen zodat je zelf geen gedoe ter plaatse hebt ;).

Veel plezier alvast op komende reizen!

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

H van der Vegt

9 april 2017 | 10:15 am | Reageer op H van der Vegt

Wij huren dit jaar voor het eerst op aanraden van een kennis bij Sunnycars.
Hij had er zoveel positieve reacties over dat wij deze keuze hebben gemaakt.
Wordt vervolgd na onze vakantie Spanje.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

10 april 2017 | 11:07 am | Reageer op Pieta Harsveld

Wat fijn om te horen! We gaan ervan uit dat we onze reputatie waar kunnen maken en dat ook jullie tevreden terugkomen.

Mocht er onderweg toch iets voorvallen, dan kunnen jullie ons altijd bellen zodat we jullie ter plaatse kunnen helpen het op te lossen.

Alvast heel veel plezier gewenst en een zonnige groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

J F J Groenhuizen

9 april 2017 | 10:57 pm | Reageer op J F J Groenhuizen

Huur altijd via sunny cars. Zo ook in Faro vorige week woensdag
Tip was om je met shuttle busje naar lokale verhuurder te rijden ipv verhuurder op luchthaven kantoor
Nou dat was geen succes. Eerst heel eind lopen nr P4. Dan uur !!!!! Wachten op shuttle van verhuurder waar maar voor 6 pers plaats was. Mijn vrouw bleef dus achter op P4. Bij verhuurder ook weer uur moeten wachten en auto bijna zonder benzine meegekregen( was nieuw nl) eerst tanken zei verhuurder. FF regeling werd het dus niet. Kortom ik ga dit zo niet meer doen!!!
Dan maar kantoor op luchthaven voor een 10 tal Euro's meer
Goedkoop in dit geval duurkoop!!
Ben overigens erg tevreden met SC en hier kunnen jullie ook niets aan doen maar ik zou dit niet meer aan klantenadviseren!!!
M vr grt
J F J Groenhuizen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

10 april 2017 | 11:15 am | Reageer op Pieta Harsveld

Beste,

Bedankt voor je reactie en wat vervelend om te lezen dat de shuttleservice niet verlopen is zoals zou moeten. Ik begrijp dat het heel vervelend is om ter plaatse lang te moeten wachten. Als dit soort situaties zich voordoen, kun je ons altijd bellen. Dan proberen wij het probleem zo snel en goed mogelijk op te lossen.

Dat de tank niet vol was, is natuurlijk vervelend, maar full-full betekent dat je de auto inlevert met dezelfde hoeveelheid benzine als waarmee je hem ophaalt. Meestal is dit inderdaad vol, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Je betaalt in ieder geval nooit meer dan voor wat je hebt gebruikt.

Mochten jullie een klacht willen indienen over het verloop van de shuttleservice, dan kan dit bij onze afdeling Customer Care (customercare@sunnycars.nl).

Nogmaals onze excuses voor de vervelende situatie. We hopen jullie een volgende keer weer wel volledig dat Rent-a-Smilgevoel te kunnen geven waar we voor staan.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

J F J Groenhuizen

10 april 2017 | 2:44 pm | Reageer op J F J Groenhuizen

Bedankt voor reactie. Zeker wel bij SC maar zeker niet meer met shuttle service...

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cor Gondelach

20 april 2017 | 3:54 pm | Reageer op Cor Gondelach

Wij hebben al heel vroeg via SunnyCars een huurauto besteld en betaald.
Nu komt u steeds per mail met allerlei tips om goedkoper uit te zijn. Dat "prikt".

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

21 april 2017 | 9:06 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Cor,

Wat jammer dat je dit als vervelend ervaart! Gelukkig kun je je reservering altijd kosteloos wijzigen. Maar zoals in deze tip uitgelicht, is het eigenlijk juist wel verstandig om vroeg te reserveren. Waarschijnlijk liggen de prijzen inmiddeld hoger. Je kunt natuurlijk altijd even bellen zodat onze autohuurexperts van de reserveringsafdeling kunnen kijken of je baat hebt bij een wijziging. Ze helpen je graag!

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

E. de Saegher

12 augustus 2017 | 12:37 pm | Reageer op E. de Saegher

Van de week boeking gedaan voor autohuur in september. Categorie VW polo met express service. Kostte me €347. Kijk nu op uw site en zelfde categorie en periode zou me nu €283 kosten. Bijtijds boeken loont dus niet altijd. Wat zijn mijn mogelijkheden om van de lagere prijs gebruik te maken?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

14 augustus 2017 | 10:40 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag meneer/mevrouw De Saegher,

Binnen twee weken kun je altijd nog van de huur afzien. En wijzigen kan altijd gratis. Ik raad aan even te bellen met onze reserveringsafdeling: 0235699696.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.