Betalen van je huurauto. Hoe werkt dat?

Reserveer je een all-in huurauto via Sunny Cars, dan doe je dit voor een heldere all-inclusive prijs, zonder verborgen kosten. Het reserveren van een all-in huurauto is hartstikke simpel! Zodra je via de website de geschikte huurauto hebt geselecteerd, kan de reservering meteen worden gemaakt. Maar hoe zit het eigenlijk met betalen? Dat leggen we je in deze blog uit.

Het reserveren van je huurauto

couple-driving-in-car

Bij Sunny Cars houden we van duidelijkheid. Daarom is het reserveren van je huurauto via onze website opgedeeld in stapjes. Nadat je de juiste huurauto hebt uitgekozen, kom je terecht bij stap 2. Hier vul je alle reisdetails in, zoals je vluchtnummer. Ga je een grensoverschrijding maken en is dit op aanvraag, dan kun je dat hier ook invullen. Vervolgens kom je terecht bij stap 3, waar je kunt kiezen voor de betaalmethode. Vervolgens kom je terecht bij stap 4, waar je je persoonlijke gegevens invult. Als laatste stap krijg je nog een duidelijke samenvatting te zien voordat je je huurauto reserveert.

Wanneer betaal je?

Nadat je hebt gekozen voor de gewenste betaalmethode, betekent het niet dat je meteen hoeft af te rekenen. Hoe zit dat dan precies? Het zit zo: Sunny Cars heeft geen eigen wagenpark, maar werkt samen met verschillende autoverhuurpartners wereldwijd. Sommige huurauto’s kunnen wij direct aan je bevestigen, maar soms komt je reservering eerst op aanvraag. Wij controleren dan bij de lokale wagenparkaanbieder of de huurauto beschikbaar is. Je ontvangt van ons pas het verzoek om te betalen, nadat de reservering door de lokale partner is bevestigd. Ook als je hebt gekozen voor betalen met creditcard, wordt het bedrag pas afgeschreven als de reservering is bevestigd. Is je huurauto wél direct bevestigd? Dan krijg je meteen een e-mail van ons met de iDEAL-betaallink of wordt het bedrag direct van je creditcard afgeschreven.

Meteen na je reservering betalen? Of pas ter plaatse? Omdat je all-in via Sunny Cars huurt, betaal je aan ons en niet aan de wagenparkaanbieder ter plaatse.

Kan ik ter plaatse de huurauto betalen?

Soms krijgen wij de vraag of het mogelijk is om de autohuur ter plaatse pas te betalen. Het antwoord is: nee. Je reserveert je all-in autohuur via Sunny Cars en daarom loopt de betaling ook via ons. Zoals je net al las hebben wij geen eigen wagenpark, maar werken wij samen met lokale wagenparkaanbieders en dat is dan ook waar je je huurauto ophaalt.

new-driver

Moet de creditcard waarmee ik betaal ook op naam van de hoofdbestuurder staan?

Als je een auto huurt, dien je ter plaatse een waarborg te voldoen. Hiervoor heb je een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. Vaak krijgen we daarom de vraag of de creditcard waarmee je de huurauto betaalt óók op naam van de hoofdbestuurder dient te staan. Nee, dit is niet het geval. Het maakt niet uit op wiens naam de creditcard staat. De betaling van je huurauto en het voldoen van de waarborg staan namelijk los van elkaar. Kortom: voor het betalen van de huurauto kun je met een gerust hart de creditcard van je vriend of buurvrouw lenen. Maar voor het voldoen van de waarborg dien je écht een creditcard op naam van de hoofdbestuurder te hebben.

Het betalen van extra’s en accessoires, hoe zit dat?

Tijdens het maken van de reservering heb je ook de mogelijkheid om nog extra’s bij te boeken, zoals een kinderzitje of een GPS. Deze extra’s betaal je niet aan ons, maar aan de lokale wagenparkaanbieder. Als dit het geval is, dan lees je dit altijd terug op de voucher (die je van ons na de betaling ontvangt). Ook in de meest gevallen betaal je de kosten voor een extra bestuurder ter plaatse. Een extra bestuurder is namelijk niet standaard inbegrepen bij all-in autohuur. Wil je graag dat je reisgeno(o)t(en) ook bijgeschreven worden op het huurcontract, dan lees je in de huurvoorwaarden wat dit kost.

We hopen dat we met deze blog duidelijk hebben kunnen maken hoe het nu precies zit met het betalen van je all-in huurauto en eventuele extra’s. Heb je nog vragen? Laat het ons weten! Ons team van autohuurexperts helpt je graag op weg.

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

mea suringh

17 juni 2020 | 5:23 pm | Reageer op mea suringh

hallo, ik heb al lang geleden gereserveerd voor het ophalen van een op 2 september in Seattle en 10 november weer inleveren in LA. Ik heb nog niet betaald en het is natuurlijk nog niet zeker of we kunnen gaan. Is er een datum waarvoor ik in ieder geval betaald moet hebben - zoals jullie snappen wacht ik liever nog even af om te kijken of de US open gaat voor toeristen uit Schengen landen. verg, mea suringh

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 juli 2020 | 10:00 am | Reageer op Sanne van Reek

Hi Mea,

Dat snap ik. Je kunt hierover het beste even contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij kunnen aangeven wanneer je uiterlijk dient te betalen. En zij kunnen dan ook meteen een notitie voor je toevoegen aan de boeking, met wanneer je betaalt.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

N. Scholder

19 maart 2020 | 11:07 am | Reageer op N. Scholder

Beste Sanne,
Ik heb op 23 februari een huurauto geregeld bij jullie in Zagreb voor een termijn van 12 dagen.
Niemand durft en kan zeggen of deze reis door kan gaan vanwege de corona-elllende.
Stel dat deze reis niet door kan gaan, negatief reisadvies of gecancelde vlucht bijvoorbeeld.
Kom ik dan in aanmerking voor terugbetaling van de kosten?
Met vriendelijke groet,
Nick Scholder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

19 maart 2020 | 4:25 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Nick,

Ik zie dat jullie huurperiode op 10 mei ingaat. Ik wil je adviseren om voor nu nog even te wachten met annuleren, want zoals je al schrijft hebben we op dit moment geen idee of je reis wel of niet door kan gaan vanwege de huidige situatie. Mocht toch blijken dat je niet op reis kunt, dan kun je contact met ons opnemen en annuleren wij de reservering voor je. Op deze pagina lees je alles over het coronavirus en de invloed op je reservering.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nick

19 maart 2020 | 7:38 pm | Reageer op Nick

Hoi Sanne,
Dank voor jouw snelle en duidelijke antwoord. Jullie zijn top!
Groet,Nick

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

w de lang

10 maart 2020 | 5:45 pm | Reageer op w de lang

Beste mensen ik heb een auto gehuurd en je raad het al in april in Italie. Wanneer heb ik recht op teruggave van wat ik al betaald heb ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

16 maart 2020 | 12:54 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Geen zorgen, we annuleren je reservering kosteloos :-). Je kunt hiervoor gewoon contact opnemen met onze reserveringsafdeling.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Liana Toepoel en Pauline Wesselink

Dit is ook mijn vraag. Wij hebben al een auto geboekt en betaald. Neem aan dat gratis flexservice nu ook voor reeds betaalde auto s geldt?.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

16 maart 2020 | 12:54 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hi Liana,

We hebben deze actie in het leven geroepen vanwege de huidige omstandigheden in de reiswereld, door het coronavirus. De actie geldt voor reserveringen die gemaakt zijn vanaf 9 maart.

We hopen op je begrip :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ivo Dirkx

9 maart 2020 | 7:31 pm | Reageer op Ivo Dirkx

Hallo, ik boekte de flexservice extra vanwege Corona. Nu wordt deze service gratis aangeboden. Heb ik als vaste klant (2x p/jr) hier eveneens recht op? ?
Ik hoor het wel!
Vg, Ivo.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

16 maart 2020 | 12:54 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ivo,

We hebben deze actie in het leven geroepen vanwege de huidige omstandigheden in de reiswereld, door het coronavirus. De actie geldt voor reserveringen die gemaakt zijn vanaf 9 maart.

We hopen op je begrip :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.