Borg bij autohuur

29 March 2012 90 30151

Auteur

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Borg ter plekke betalen

Dat er borg wordt gevraagd voor het boeken van een huurauto, dat snappen de klanten wel. Je laat zelf ook niet zomaar een onbekende in je auto rijden, je bent zuinig op je spullen. Omdat we op meer dan 90 verschillende locaties autohuur aanbieden, werken we samen met lokale aanbieders. Zij coördineren welk type auto’s in de omgeving het meest geschikt zijn voor autohuur, houden het aanbod in de gaten en zorgen dat alle auto’s in de beste staat zijn. Daarvoor willen ze graag een stukje zekerheid. Dat jij, als autohuurder, net zo voorzichtig omgaat met de huurauto als zij. Dan blijft iedereen blij!

Waarom betaal ik borg bij de lokale verhuurder?

Borg betalen is verplicht bij het huren van een auto. Het is een waarborg voor de gehuurde auto en een garantie voor de lokale autoverhuurder bij eventuele schade. De hoogte van de borg is afhankelijk van de lokale partner en staat altijd duidelijk vermeld in de huurvoorwaarden. We willen natuurlijk niet dat je in het vakantieland ontdekt dat je credit card limiet de borg niet toelaat!

Betaal ik bij het ophalen van de huurauto?

Ja, de waarborg voor de huurauto wordt voldaan bij het ophalen van de huurauto en dit kan vaak alleen met credit card. De hoogte van de borg is afhankelijk van het type huurauto en de lokale partner. Het bedrag wordt afgeschreven van de creditcard en binnen 5 dagen na het einde van de huurperiode weer teruggestort, als de huurperiode probleemloos is verlopen! Dit is belangrijk om in gedachten te houden voor een eventueel credit card limiet. Tegenwoordig hebben bijna alle creditcards een pincode, vergeet deze niet tijdens de reis!

De borg contant betalen

In enkele gevallen kan de waarborg contant worden voldaan. Dit kan alleen in Griekenland, Spanje of Portugal en dient vooraf telefonisch te worden aangevraagd via onze reserveringsafdeling.

Wat dekt de borg?

De lokale autoverhuurder dekt zich in met de borg in geval van fraude, diefstal of nalatigheid. Vanwege de veiligheid van onze lokale partners mogen zij geen contant geld op locatie hebben, i.v.m. mogelijke overvallen. Daarom dient de borg vrijwel altijd met creditcard te worden voldaan, voor ieders veiligheid.

Waarom wordt de borg afgeschreven en niet gereserveerd?

Sinds kort wordt de borg daadwerkelijk van de creditcard afgeschreven en niet zoals eerder alleen gereserveerd door middel van een autorisatie. Wel wordt de afgeschreven borg altijd binnen 5 dagen na de huurperiode teruggeboekt. Dit is veranderd omdat er teveel werd gefraudeerd, bijvoorbeeld door criminelen die op de credit card een borg lieten reserveren en vervolgens hun creditcard als gestolen opgaven. In zo’n geval kon het gereserveerde borg bedrag niet worden afgeschreven en was er geen dekking voor de autoverhuurder in het geval van diefstal of schade. Op enkele locaties wordt nog wel gewerkt met de autorisatie methode, maar dit wordt steeds minder. Wij doen er alles aan om de veiligheid van de autohuurder en de autoverhuurder zo goed mogelijk te garanderen!

Een all-in auto huren en toch borg betalen

Ook als je een all-in auto huurt zonder eigen risico, moet er toch ter plekke een waarborgsom worden betaald. Alleen op die manier kan de autoverhuurder er zeker van zijn dat eventuele schade vergoed wordt. In geval van nalatigheid bij een all-in huurauto dekt Sunny Cars namelijk de schade niet, en zonder de waarborg zou de lokale verhuurder alsnog zonder vergoeding achter blijven. Wij willen juist de klanten en onze partners zoveel mogelijk garanties geven, zodat een auto huren voor iedereen prettig is!

Wanneer betaal je schade?

Mocht je eventueel schade rijden, dan wordt de volledige waarborgsom afgeschreven en wordt er niets terug gestort na het einde van de huurperiode. De verhuurder zal de exacte schade bepalen en het verschil tussen de daadwerkelijke schade en het borgbedrag wordt door de verhuurder aan de autohuurder doorbelast. Sunny Cars vergoedt vervolgens de schade aan de huurder, nadat deze een schadeclaim bij ons heeft ingediend. Sunny Cars staat garant en maakt een auto huren voor iedereen zorgeloos.

auto huren sunny cars ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

90 Reacties (

Dennis

28 May 2013 at 15:43 Reply

Hoe hoog is de borg die van je credit card wordt ingehouden van je credit card tijdens het verblijf in het buitenland?

Concrete vraag geldt voor Dubai.

Bij voorbaat dank.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

29 May 2013 at 17:19 Reply

Beste Dennis,

De hoogte van de borg is afhankelijk van de partner ter plaatse en van de autocategorie. Voor een kleine autocategorie ligt het waarborgbedrag rond de 1000-1200 AED, dit komt neer op op een bedrag tussen de 210 en 255 euro.

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

Inge Koolwijk-Twigt

4 June 2013 at 08:49 Reply

Goedemorgen, als wij een auto huren word er pas na inlevering en controle het bedrag van onze rekening afgeschreven.Is het bij Sunny Cars standaard dat er borg word afgeschreven tijdens de huur en later weer word terug gestort of verrekend?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

4 June 2013 at 11:24 Reply

Beste Inge,

De borg wordt bij het ophalen van de huurauto ingehouden en binnen 5 werkdagen na het inleveren van de huurauto teruggestort/verrekend. Aangezien het overzicht van een creditcardafschrijving vaak maandelijks verschijnt, is het mogelijk dat de borg pas zichtbaar is bij het overzicht van een maand later.

Met zonnige groet,

Susanne Pols-van Gelder

Janssens

24 June 2013 at 00:21 Reply

Beste,

We willen graag een kleine auto huren in Malaga Spanje.
Kunt u misschien vertellen wat ongeveer de borg is.
Onze vorige ervaring met een ander verhuurbedrijf was helaas niet zo best. De borg was namelijk 1000 euro en dat limiet was op het moment van ophalen niet meer toereikend, waardoor we de auto niet hebben meegekregen. Hierdoor zijn we een beetje huiverig geworden en willen we graag zekerheid, zodat we rekening kunnen houden met de hoogte van de borg en het niet nog een keer mis kan gaan.

Alvast bedankt.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

24 June 2013 at 15:59 Reply

Beste heer/mevrouw Janssens,

De hoogte van de waarborg is afhankelijk van onze partner ter plaatse. Voor een kleine categorie ligt dit bedrag tussen de 100-800 euro.
Om het exacte bedrag te kunnen vermelden, raad ik u aan om contact op te nemen met de reserveringsafdeling. Dit kan via reservation@sunnycars.nl of via telefoonnummer 023 5699 696.

Bij het doorgeven van de gewenste huurperiode en autocategorie kunnen wij voor u nagaan bij welke partner u de auto huurt en wat de hoogte is van de borg. U zult in ieder geval op voorhand op de hoogte zijn, zodat u ter plaatse niet voor verrassingen komt te staan!

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

Rob de Vries /Flex Travel

10 July 2013 at 10:36 Reply

Misschien is het mogelijk de hoogte van borg van te voren te publiceren of in ieder geval bij de voucher te vermelden?

Blijkbaar weten overigens veel mensen niet dat je de limiet op je creditcard eenvoudig kunt verhogen door gewoon een bedrag (b.v. de hoogte van de borg) op de creditcard bij te storten. Kwestie van even het rekeningnummer van de creditcard-maatschappij opvragen bij je bank.

Rob de Vries /Flex Travel

Aad

18 December 2013 at 15:55 Reply

Wat kan je doen als je borg niet trug gestort word op je creditcard???

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

18 December 2013 at 16:34 Reply

Beste Aad,

Hartelijk dank voor je bericht.

De verhuurder stort de waarborg binnen 5 dagen na het inleveren van de auto terug. Soms heeft de creditcardmaatschappij nog wat tijd nodig om dit te verwerken. Heb je bij digitale toegang je waarborg na twee weken niet terug? Stuur dan je ter plaatse getekende huurovereenkomst en afschrift van je creditcard naar customercare@sunnycars.nl. Wij gaan er dan voor je achteraan. Wacht bij een papieren afschrift het volgende afschrift nog even af, want vaak staat de bijschrijving daar wel op.

Heb je niet via Sunny Cars geboekt? Dan kun je, als de waarborg onterecht ingehouden wordt, bezwaar aantekenen bij je creditcardmaatschappij. Zij stellen dan een onderzoek in en als je in je gelijk gesteld wordt zorgen zij dat je de waarborg terug krijgt.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben. Heb je nog een vraag? Ik zal hem graag beantwoorden!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Bruno

14 June 2014 at 22:18 Reply

Jullie vermelden dat oa in Spanje de huurwaarborg nog contant betaald kan worden. Graag had ik van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Bij welke verhuurmaatschappij kan ik terecht??

christiaan van den borg

18 June 2014 at 17:57 Reply

Auto gehuurd in italie en laat ik nu net mijn creditcard kwijt zijn geraakt omdat ik hem nooit gebruik. Wil ik de borg contant betalen gaat niemand akkoord. Sunnycars maakt het voor iedereen zorgenloos is de spreuk. Hier zie ik niks van terug! Al 10 jaar niet op vakantie geweest.. heel hard gespaard hiervoor en zou mijn vriendin ten huwelijk vragen in italie! Dan wel zonder huur auto nu en 300 euro weggegooid! Ik zou het op prijs stellen dat ik alsnog een huurauto krijg.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

19 June 2014 at 09:14 Reply

Beste Christiaan,

Bedankt voor je reactie. Wat vervelend! Maar zonder creditcard gaat in Italië helaas echt niet lukken om een auto te huren. De zorgeloosheid zit ook in het feit dat wij helder en duidelijk communiceren wat wel in niet inclusief is en aan welke voorwaarden je moet voldoen. Neem als je terug bent even contact op met onze afdeling customer care, zodat we een (gedeeltelijke) restitutie voor je aan kunnen vragen bij de verhuurder.

Nog een hele fijne reis! We hopen hier dat je vriendin `ja´ zegt! In dat geval alvast hartelijk gefeliciteerd.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Ed

30 June 2014 at 21:41 Reply

Pas ter plaatse voor mijn vakantie op Karpathos een auto gehuurd via SunnyCars. Zelfde dag geleverd, waarvoor mijn complimenten!
Voor de aflevering en het ophalen van de auto werd € 44,28 gevraagd. ( 2×18,- + 20% tax). Dit bedrag is door mij contant voldaan zonder dat ik hiervoor een betaalbewijs heb ontvangen. (Dom!?). Als borg heb ik tevens een creditbetaalslip ondertekend.
Tot mijn verbazing werd op de dag van aflevering € 44,28 van mijn creditcard afgeschreven. Niet de borgsom dus maar de kosten voor het afleveren en ophalen van de auto!
Een merkwaardige actie op dat moment omdat naar mijn mening de creditbetaalslip niet meer gebruikt kan worden voor eventuele gebleken schade bij inlevering van de auto.
Of het zou mogelijk moeten zijn dat met gebruikmaking van mijn creditcardgegevens alsnog bedragen afgeschreven kunnen worden.
Bovendien vraag ik mij af als er bedragen afgeschreven worden daarbij niet een gedetailleerde verklaring moet worden vermeld waarvoor?
Graag uw reactie.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

1 July 2014 at 20:45 Reply

Goedemorgen Ed,

Hartelijk dank voor je bericht. Het lijkt inderdaad alsof de kosten voor hotelaflevering dubbel zijn betaald. Wil je je reserveringsnummer mailen naar reservation@sunnycars.nl? Dan kunnen we het voor je navragen bij de verhuurder.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Ed

2 July 2014 at 08:38 Reply

Dank voor je reactie.
Ik stuur het reserveringsformulier naar het vermelde e-mailadres.
Vraag blijft nog of de als borg ondertekende creditkaartslip slechts eenmalig gebruikt kan worden?
In dat geval is het vreemd dat de borgstelling direct gebruikt is en niet op de dag dat de auto weer ingeverd werd.
Eventuele schade of bijv. aftanken bij onvoldoende benzine bij inlevering kan dan immers niet meer in rekening gebracht worden.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

2 July 2014 at 09:44 Reply

Beste Ed,

Bedankt voor je reactie.

Heb je onderstaande ook in de mail vermeld? Dan vragen we bij de verhuurder na hoe ze dit precies doen. In het algemeen geldt dat voor iedere belasting die op een creditcard gedaan wordt een `back up` moet zijn. Dit kan een ingevulde credit card slip of een getekend huurcontract zijn. De bewijslast ligt namelijk bij de verhuurder indien een klant de belasting op de creditcard betwist.

Ik hoop dat ik het zo zonder de details te kennen toch iets heb kunnen verduidelijken.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Ed

2 July 2014 at 21:02 Reply

Ik heb de huurovereenkomstbescheiden verzonden naar het genoemde e-mailadres met verwijzing naar deze discussie. Mocht je van mening zijn dat dit onvoldoende is hoor ik dat graag.

Suzanne Al

Suzanne Al

3 July 2014 at 10:02 Reply

Goedemorgen Ed,

Bedankt voor je reactie. Ik zag gisteren al iets voorbij komen. Mijn collega´s van de afdeling customer care gaan het voor je uitzoeken en houden je op de hoogte. Mocht je in de tussentijd vragen hebben zijn zij bereikbaar via customercare@sunnycars.nl of 023- 5699 689.

Fijne dag!

Ed

8 July 2014 at 15:26 Reply

Allereerst wil ik SunnyCars hartelijk bedanken voor de bemiddeling want op 4 juli is door het autoverhuurbedrijf op Karpathos het door mij dubbel betaalde bedrag ad € 44,28 voor de hotelaflevering op mijn creditrekening teruggestort!

Desondanks of misschien wel juist dankzij heb ik er toch een onaangenaam en onzeker gevoel aan overgehouden. Natuurlijk op de eerste plaats doordat zoiets kan gebeuren en op de tweede plaats dat nu blijkt dat mij de hele procedure van borgstelling niet exact duidelijk is.

In de uitleg hiervoor staat “dat het bedrag wordt afgeschreven van de creditcard en binnen 5 dagen na het einde van de huurperiode weer wordt teruggestort als de huurperiode probleemloos is verlopen!” En, “Sinds kort wordt de borg daadwerkelijk van de creditcard afgeschreven”.
In mijn geval is hier i.i.g. geen sprake van geweest.

Op welke wijze dient e.e.a. nu daadwerkelijk dient te geschieden.
Ik bedoel, tekent men daartoe een creditcardslib zoals in mijn geval? Moet het bedrag van de borgstelling hierop dan niet vermeld staan? Of gaat dat anders?
Door mijn bank is, wat dat betreft, geadviseerd nooit een blanco creditcardslib te ondertekenen zoals ik nu heb gedaan!

Wat gebeurd er bijv. met de borgstelling (creditcardslib) na afloop van de huurperiode? Op welke wijze wordt aan de huurder duidelijk gemaakt dat deze niets meer verschuldigd is aan de verhuurder?
Of anders, als de verhuurder vindt dat er schade is of andere kosten ten laste van de borgstelling claimt, moet dan niet aan de huurder duidelijk gemaakt worden waarvoor of waaruit die kosten bestaan? Het blijft immers toch een vreemde gewaarwording als er zonder ook maar enige uitleg er door derden bedragen van je creditrekening kunnen worden afgeschreven waarvoor je n.b. zelf toestemming hebt gegeven? Welke garantie heeft men dat dit niét (meer) gebeurd?

tamara

23 July 2014 at 11:30 Reply

ook wij hebben voor onze vakantie a.s maandag! We gaan naar Portugal en landden op Porto. Op de luchthaven voor 2 weken een auto gehuurd via sunny. Dachten inderdaad net zoals vele dat alles incl was. Gisteravond kwamen we er achter dat het lokale verhuurbedrijf Hertz daadwerkelijk borg afschrijft en het dan heeft over €2500,00 euro!!
zoveel is onze limiet niet op de creditcard en dat nu alsnog regelen is niet mogelijk.
Wat nu??

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

31 July 2014 at 14:32 Reply

Beste Tamara,

Bedankt voor je reactie.

Voor zaken die direct aandacht vragen kun je het beste telefonisch contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Wij zijn te bereiken op: 023- 5699 696. Overigens staat de waarborg wel vermeld in de huurvoorwaarden die je tijdens het maken van de reservering doorleest en accepteert.

Ik hoop dat het allemaal goed gekomen is!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Patrick

29 July 2014 at 21:54 Reply

Wat bedraagt borg ongeveer voor huur Ford Focus STW in Venetie Marco Polo luchthaven voor 10 dagen? Dank alvast

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

31 July 2014 at 14:34 Reply

Beste Patrick,

Bedankt voor je reactie.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier lees je dat een creditcard op bestuurdersnaam verplicht is en dat de waarborg tussen de € 400 – € 500 bedraagt, afhankelijk van de autocategorie. Meestal wordt er apart hiervan ook nog een waarborg van ± € 100 voor de benzine gerekend. In jouw geval zou het dus maximaal € 600 zijn.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Monique

12 August 2014 at 19:28 Reply

Een all-in auto huren en toch borg betalen?

Was voornemens een auto te huren op de Azoren bij Sunny.
1 jaar geleden idem gedaan elders, niks geen afschrijving eigen risico op voorhand.
All In = All In naar mijn idee. Mensen moeten niet nog eens verrast worden met een afschrijving Creditcard eigen risico ter plekke. Geeft een hoop ellende, dat is duidelijk. Sunny zou betere afspraken moeten maken met hun klanten, dat voorkomt een hoop problemen. Het is zo simpel!
Geen Sunny Cars for me now.

Marsel

23 September 2014 at 14:11 Reply

Goede middag,

Vorige week zondag 14 september 2014 zijn we teruggekomen van een vakantie op Madeira. Heerlijke week gehad en de huurauto van Sixt (via Sunny Cars geboekt) hebben wij netjes op de afgesproken tijd en locatie afgeleverd. De borg van 300,- euro is gereserveerd op mijn creditcard.
Bij inlevering van de auto nog even nagevraagd hoe men met het terugstorten van de borg omgaat. De dienstdoende medewerker wist mij te vertellen dat wanneer de auto schadevrij is teruggebracht, binnen 48h het dossier wordt gesloten en daarmee ook de borg wordt teruggestort.
Inmiddels zijn we 9 dagen verder en staat de borg nog steeds als reservering op mijn creditcard gereserveerd. Dit duurt me te lang en voelt niet goed.
Zal ik nog even wachten met actie ondernemen (ivm verwerkingstijd van creditcard maatschappijen) of moet ik Sunny Cars inschakelen om te inventariseren waar eea fout gaat?
Ik kijk uit naar uw reactie, temeer omdat deze vertraging mij absoluut niet lekker zit. Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten,

Marsel

Annette

7 October 2014 at 08:02 Reply

Hi Marsel,

Is dit bij jou inmiddels opgelost? Ik heb ook in Madeira een auto gehuurd via Sunny Cars bij Sixt en ook staat na 9 dagen nog steeds de borg als gereserveerd bedrag op mijn creditcard.

Annette

Luc

9 October 2014 at 15:37 Reply

Hallo Marcel en Anette,

Ook ik heb een auto gehuurd via Sunny Cars. In mijn geval in Portugal, Lisboa airport.
Ook bij mij is het nu 9 dagen geleden dat de borg teruggestort zou moeten zijn.
Ik houd me aanbevolen voor alle nieuwe ontwikkelingen in deze.

Luc

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

10 October 2014 at 15:50 Reply

Beste Monique, Marsel, Annette en Luc,

Bedankt voor jullie reacties.

Indien de huurder zich keurig aan de regels houdt zou een waarborg in theorie niet nodig zijn, maar als men bijvoorbeeld met alcohol op achter het stuur kruipt dekt de verzekering niets en wordt de huurder aansprakelijk gesteld voor de schade. Daarom is ook bij all-in autohuur een waarborg noodzakelijk.

De waarborg wordt binnen 5 dagen na het inleveren van de auto teruggestort. Zoals jullie gemerkt hebben doet de creditcardmaatschappij er ook nog enige tijd over om dit te verwerken. Ik ga ervan uit dat de waarborg inmiddels (in ieder geval bij Marsel en Annette) terug is. Mocht dit niet het geval zijn stuur dan alsjeblieft een e-mail met in het onderwerp je Sunny Cars reserveringsnummer naar customercare@sunnycars.nl. Voeg in de bijlage alsjeblieft je ter plaatse getekende huurcontract toe en je twee meest recente creditcardoverzichten toe. Mijn collega´s van de afdeling customer care zoeken het graag voor je uit!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Annette Klomp

13 October 2014 at 15:50 Reply

Net gezien dat de reservering van EUR 300 op mijn creditcard m.i.v. vandaag is opgeheven (na 14 dagen). Heeft wel lang geduurd vind ik, maar verdere hulp van Sunny Cars gelukkig niet meer nodig dus!

Annette

Peter van Harmelen

9 December 2014 at 21:50 Reply

Ik wil jullie een compliment geven over de fantastische service, de snelle en adequate afhandeling en de snelle terugbetaling van de borg na de huur van een auto in Zuid Afrika ( Cape Town ). Afhalen was perfect geregeld en terugbrengen ging super makkelijk, correct en snel. Ik zal zeker weer een auto huren via Sunny Cars. En jullie ook zeker aanbevelen. Klasse.

Jen

20 February 2015 at 19:09 Reply

Beste Sunnnycars,
Ik ga as maandag op vakantie naar Marrakech en wil daar graag een kleine klasse auto huren (tot de maandag erop). Nu heb ik al wat pogingen tot reservering gedaan bij verschillende bedrijven maar die vragen allemaal om een borgsom van boven de 1000 euro. Is dit normaal??? Ik heb – net als velen hierboven – een limiet op mijn creditcard van 1000 en kan op deze manier – lijkt het – niet eens een auto huren. Wat nu?? Dat zou toch wel heel jammer zijn namelijk! Alvast dank!!

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

6 March 2015 at 10:54 Reply

Beste Jen,

Hartelijk dank voor je reactie.

Het klopt dat de waarborg voor het huren van een auto in Marokko vrij hoog ligt. Voor deze bestemming adviseren wij de limiet op de creditcard (tijdelijk) te verhogen. Ik hoop dat je nog iets hebt kunnen regelen!

Als je een specifieke vraag hebt waar je snel antwoord op nodig hebt kun je het beste contact opnemen met onze reserveringsafdeling via 023-5699 696. Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 17.30 uur.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Laurens

12 March 2015 at 11:33 Reply

Beste Sunnycars,

Onlangs heb ik bij jullie een reservering gemaakt om een auto te huren in categorie YB op Faro airport, via wagenparkaanbieder hertz. Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel de borg zal bedragen. In de voorwaarden lees ik het volgende:

Creditcard op bestuurdersnaam verplicht. De waarborg is ter hoogte van het eigen risico, 23 procent BTW, € 200 en de tankvulling, dit wordt van de credit card afgeschreven.

Voor het eigen risico wordt vermeld: Het eigen risico op de schade- en diefstalverzekering bedraagt € 1200 voor cat. YB.

Zoals ik het lees wordt de waarborgsom dus: 1200 + 276 + 200 + de tankvulling. Mijn vraag is of dat klopt?

Met vriendelijke groet,
Laurens

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

13 March 2015 at 15:23 Reply

Beste Laurens,

Bedankt voor je reactie.

Ja, dit klopt helemaal! De waarborgen liggen in Portugal vrij hoog. Het zou kunnen dat we een aanbieder kunnen selecteren met een lagere waarborg, maar dan wordt de huursom waarschijnlijker hoger. Mocht je hier interesse in hebben neem dan even contact op met onze autohuur specialisten. Zij kijken het graag voor je na! Je kunt ons bereiken op: 023 – 5699696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Peter

15 March 2015 at 20:50 Reply

Beste Sunnycars,

Is het ook mogelijk om de borg cash te betalen op het vliegveld van Barcelona, of kan het alleen met creditcard. Ik vertrek namelijk deze week naar Barcelona en had graag een auto gehuurd voor de hele week.

Groetjes Peter

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

19 March 2015 at 10:05 Reply

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je reactie.

Nadat je een auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en zien wat de waarborg bedraagt. Hier kun je ook klikken op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kun je van alle aanbieders zien wat de waarborg bedraagt.

Ik heb het voor je nagekeken voor Barcelona. Bij alle verhuurders is een creditcard op bestuurdersnaam verplicht voor de waarborg. De meeste verhuurders voeren een zogenaamde `no cash policy` ter bescherming van hun werknemers.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Peter

18 March 2015 at 11:33 Reply

Beste Sunnycars.

Hoe hoog is ongeveer de borg die wordt ingehouden van je credit card tijdens het verblijf in het Fuengirola Spanje? Het gaat om een auto klasse Economy.

Bij voorbaat dank
Peter

Concrete vraag geldt voor Dubai.

Bij voorbaat dank.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

19 March 2015 at 09:47 Reply

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je bericht.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier lees je wat de waarborg bedraagt: ” – WAARBORG: Een creditcard op bestuurdersnaam verplicht. Elektronische creditcards (zonder reliëf) en prepaid/ debit cards worden niet geaccepteerd. De waarborg is de hoogte van een tankvulling.”

De hoogte van een tankvulling komt neer op een bedrag tussen de € 80,- en € 120,- . Dit wordt weer teruggeboekt nadat je de auto afgetankt hebt ingeleverd.

Welke concrete vraag heb je over Dubai?

Met zonnige groet,

Susanne Pols

harrie

18 March 2015 at 23:06 Reply

accepteren jullie mastercard en visa bij het voldoen van de waarborgsom?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

19 March 2015 at 09:51 Reply

Beste Harrie,

Hartelijk dank voor je bericht.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en als we op die locatie met meer verhuurders werken eventueel vergelijken. In de huurvoorwaarden lees je onder het kopje waarborg hoe deze voldaan moet worden.

Heb je nog vragen over jouw specifieke autohuur? Bel dan even met onze autohuur specialisten. Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696. We helpen je graag!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Loes Vergeldt

26 March 2015 at 17:13 Reply

Beste Sunnycars,

Hoe hoog is de waarborg voor een autoklasse Small bij de luchthaven van Porto? ik zie in de huurvoorwaarden dit staan: De waarborg is ter hoogte van het eigen risico, 23 procent BTW, € 200 en de tankvulling, dit wordt van de credit card afgeschreven. Maar dit is nog vrij onduidelijk. Komt dit dan ongeveer op 2000 euro?!
Kan voor de waarborg een extra creditcard van mijn ouders rekening op MIJN naam gebruikt worden? Dan staat de kaart op mijn naam, als bestuurder.

Met vriendelijke groet,

Loes Vergeldt

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

27 March 2015 at 15:45 Reply

Beste Loes,

Hartelijk dank voor je reactie.

De hoogte van het eigen risico staat onder het kopje `Terugbetaling eigen risico`. Hier vind je voor de kleinste categorie een bedrag van € 1200. Als je daar de genoemde zaken bij op telt kom je inderdaad op ± € 1800.

Zo lang de creditcard op jouw naam staat en er voldoende bestedingsruimte is, is alles in orde! Het maakt niet uit aan welke rekening de creditcard gekoppeld is.

Fijne reis!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Heidi

29 March 2015 at 13:15 Reply

Beste Sunnycars,

ik wil een auto huren in Bologna van 30 april tot en met 7 mei. Kunt u mij vertellen hoeveel de borg/afschrijving op de creditcard gaat bedragen ivm het limiet?

Mvg Heidi

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

31 March 2015 at 12:40 Reply

Beste Heidi,

Bedankt voor je reactie,

Nadat je een keuze hebt gemaakt kun je op huurvoorwaarden klikken. Hier lees je wat de waarborg voor de huurauto van jouw keuze bedraagt. Als je op huurvoorwaarden vergelijken klikt kun je ook lezen wat de waarborg bij onze andere partners zou bedragen.

Heb je hulp nodig bij het kiezen van de juiste auto? Of bij het vinden van de huurvoorwaarden? Wij helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Loes Vergeldt

31 March 2015 at 20:05 Reply

Beste sunnycars,

nog een vraagje!
Stel ik heb een visacard die op mijn naam staat met een bestedingslimiet van 500 euro (dus geen prepaidcard). Ik maak hier 2000 euro naar over zodat mijn bestedingslimiet 2500 wordt. Kan ik dit gebruiken voor de borg van de auto te reserveren? of moet het limiet van de kaart zelf 2500 zijn. Ik heb de ICS Visa en de ANWB gebeld en de een zegt dat het wel kan en de ander niet… Erg onduidelijk wat er nu wel en niet mogelijk is.

Met vriendelijke groeten,

Loes Vergeldt

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

2 April 2015 at 16:57 Reply

Beste Loes,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat erom dat de verhuurder het bedrag van de waarborg van jouw creditcard af kan schrijven en erop terug kan boeken. Indien dit het geval is, is alles in orde!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Jasper

2 April 2015 at 16:07 Reply

L.S.,

Een vraag over de borg bij autohuur in Johannesburg, Zuid-Afrika. Graag zou ik voor 25 dagen een categorie B-auto huren. Ik kon op de site echter geen indicatie van de hoogte van de borg vinden. Kunt u die mij geven? Dit in verband met creditcard-limieten.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Jasper

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

2 April 2015 at 16:56 Reply

Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie.

Nadat je de data hebt ingevuld kun je een categorie kiezen. Als je vervolgens op huurvoorwaarden klikt zie je onder het kopje WAARBORG staan welk bedrag er van de creditcard afgeschreven wordt. Als er meer aanbieders geselecteerd zijn kun je hier ook kiezen voor huurvoorwaarden vergelijken. Dan zie je dat partner 1 een bedrag van ZAR 2500 hanteert en partner 2 een bedrag van ZAR 1950.

Heb je verder nog vragen over jouw specifieke reservering? Onze huurauto specialisten helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023 – 5 699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Dineke

12 April 2015 at 20:08 Reply

Wij hebben van 23 februari t/m 1 maart een auto gehuurd via Sunny Cars op Gran Canaria. Bij het afhalen van de auto hebben we melding gedaan van krassen op de auto, een notitie hiervan maken zou volgens hen niet nodig zijn, maar na veel aandringen werd hiervan toch een notitie gemaakt. Bij het inleveren van de auto was er niemand aanwezig en hebben we de sleutel afgegeven aan de afgiftebalie. Tot op heden hebben wij echter de borg (47,59) die bij afgifte van de sleutels werd afgeschreven van onze creditcard nog niet teruggestort gekregen. Wat kunnen wij hier nu aan doen?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

13 April 2015 at 17:41 Reply

Beste Dineke,

Bedankt voor je reactie.

Er waren ter plaatse geen kosten meer te voldoen? Zoals kinderzitje, hotelaflevering of aftanken? In dat geval gaan we het voor je navragen bij de lokale partner. Wil je ons een kopie van je creditcardafschrift en het huurcontract dat je ter plaatse hebt getekend mailen? Dit mag naar crm@sunnycars.nl. Wil je in het onderwerp je reserveringsnummer zetten? Mijn collega´s van de afdeling customer houden je na ontvangst op de hoogte.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Chris

27 April 2015 at 20:22 Reply

hallo,
Wij hebben een kleine FIAT 500 gereserveerd voor een weekje in Sardinië .
Hoeveel borg betalen we hiervoor?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

28 April 2015 at 10:05 Reply

Beste Chris,

Bedankt voor je bericht.

Als je de huurvoorwaarden erbij pakt die je bij de voucher hebt gekregen vind je deze informatie onder het kopje WAARBORG. Kun je het niet vinden? Mail je reserveringsnummer en vraag even naar reservation@sunnycars.nl. Dan kijken wij het voor je na.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Miranda

13 July 2015 at 12:54 Reply

Wij hebben een auto gehuurd in Fuerteventura. En nu hoor je wel eens van die spookverhalen dat mensen op de afhaallokatie nog extra verzekeringen moeten afnemen anders krijgen ze de auto niet mee. Wat moet je in zo’n geval doen?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

13 July 2015 at 16:47 Reply

Beste Miranda,
Goede vraag!
Soms is het bij ons zo dat er plaatse nog een eigen risico geldt. Dit eigen risico betaal je bij schade of diefstal aan de verhuurder en krijg je achteraf van Sunny Cars vergoed. (Tenzij er sprake is van opzet of nalatigheid) Schade aan glas, banden, bodem en dak is bij ons altijd op deze manier geregeld.
De verhuurder werkt vaak met meerdere bedrijven zoals Sunny Cars en weet niet wie wat vergoedt. Daarom zal hij altijd aanbieden deze zaken af te kopen. Dit is vrijblijvend en je kunt hier gewoon ´nee` tegen zeggen.
Daarnaast staat op de voucher voor de verhuuder (supplier voucher) ook nog eens in het Engels vermeld dat extra verzekeringen niet nodig zijn. Mocht je er toch niet uitkomen met de verhuurder staat er op jouw voucher een noodnummer vermeld. Bel ons gerust!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Martin

14 July 2015 at 11:42 Reply

Ik huur in Marokko indecember 10 dagen een peugeot 206 en wil graag weten hoe hoog het borgbedrag is

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

14 July 2015 at 17:37 Reply

Beste Martin,
Bedankt voor je bericht.
De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden. Die kun je openen, nadat je de auto hebt geselecteerd.
Al gereserveerd? Kijk dan even in de huurvoorwaarden die je bij je voucher hebt gekregen.
Heb je nog vragen over jouw specifieke reservering? We helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Mieke Bovendeerd

27 March 2016 at 15:04 Reply

Ik heb vorig jaar op de luchthaven in Faro Portugal €2000,- waarborg moeten betalen. Dit was een absurd hoog bedrag en zeer vervelend omdat ik toen voor de rest van mijn vakantie de creditcard niet meer kon gebruiken. Dit jaar wil ik een auto huren op de luchthaven Malaga Spanje. Is hier de waarborg weer zo.hoog.
Groetjes Mieke Bovendeer

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

29 March 2016 at 09:44 Reply

Beste Mieke,
Hartelijk dank voor je reactie.
Wat vervelend dat je niet voorbereid was op de hoge waarborg. Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Onder het kopje waarborg staat de hoogte van de waarborg vermeld. Het loont zeker de moeite om de vergelijking op de site te doen, want de waarborg kan per aanbieder verschillen.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

JVDP

25 April 2016 at 10:38 Reply

Beste,
Wij hebben een auto gehuurd voor in september in Kroatië voor 7 dagen (een volkswagen polo).
U kan ons toevallig al niet meedelen hoeveel ongeveer deze borg zou kosten?
Om toch met een wat gerust hart te kunnen voorspellen hoeveel dit van ons creditcard zou halen en we eventueel onze limiet moeten verhogen. ( We hebben de extra 40 euro ook betaald voor die eigen risico verzekering )

Alvast bedankt en nog een prettige dag!
Julie

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

25 April 2016 at 13:45 Reply

Beste Julie,
Bedankt voor je reactie.
In de huurvoorwaarden die je bij je voucher/ bevestiging hebt gekregen vind je de informatie over de waarborg terug onder het kopje WAARBORG. Mocht je verder nog vragen hebben over jouw specifieke reservering bel of mail dan even met vermelding van je reseveringsnummer.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Zeren Aslan

30 May 2016 at 21:06 Reply

Korte vraag: heb geen creditcard, maar wil dus in Kreta een auto huren. Het enige dat ik wil weten is hoeveel € ik dien te betalen aan contante waarborg: het betreft de kleinste autotype.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

31 May 2016 at 11:03 Reply

Beste Aslan,
Bedankt voor je reactie,
Nadat je een keuze hebt gemaakt kun je op huurvoorwaarden klikken. Hier lees je wat de waarborg voor de huurauto van jouw keuze bedraagt. Als je op huurvoorwaarden vergelijken klikt kun je ook lezen wat de waarborg bij onze andere partners zou bedragen.
Heb je hulp nodig bij het kiezen van de juiste auto? Of bij het vinden van de huurvoorwaarden? Wij helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

John

27 June 2016 at 21:25 Reply

Wij hebben afgelopen week een auto gehuurd in Portugal en werden ook verrast door de hoogte van het waarborgsom bedrag. Bij de boeking helaas de kleine letters vergeten goed te lezen.
Onze creditkaart heeft een standaard limiet van 2000 euro. We hadden een Ford Focus gehuurd voor een week en kregen een vergelijkbare auto aangeboden, echter was de waarborg voor deze auto 2400 euro.
Wil je de auto toch huren dan wordt er een aanvullende verzekering in rekening gebracht, van in ons geval 26 euro per dag. Een leuk verdien model voor een autoverhuurbedrijf om toch wat extra’s te verdienen. Als je service gericht ben zou je mogelijk de maximale waarborg reserveren en het verschil met een verzekering afdekken, maar dat is natuurlijk niet mogelijk. Nu betaal je ongeveer 50 procent extra van je boekingsbedrag. Leuk begin van je vakantie !

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

28 June 2016 at 12:05 Reply

Beste John,
Hartelijk dank voor je bericht.
De verzekering die jullie afgesloten hebben is om het eigen risico af te kopen. Dit was inderdaad niet nodig geweest als je de waarborg middels de creditcard had kunnen voldoen. Een goede tip dus voor andere reizigers om de hoogte van de waarborg te controleren en indien nodig de limiet van de creditcard (tijdelijk) te verhogen. Dankjewel!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

christa

29 June 2016 at 12:16 Reply

Ik heb op naam van mijn vriend een auto gehuurd in Turkije en mijn creditcard gebruikt. Een dag later zagen we dat de gebruiker van de creditcard ook de bestuurder zou moeten zijn. Mijn zwager naar Turkije gebeld en men gaf aan dat dit in orde was. Op dat moment hadden wij de huur nog kunnen annuleren, maar aangezien zij akkoord gaven hebben we dat niet gedaan. Bij aankomst op het vliegveld kregen wij onze auto toch niet mee en ons geld hebben we ook niet terug gehad. Ook via mijn creditcardmaatschappij niet. Iemand nog tips of een mooi bezwaarschrift?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

29 June 2016 at 13:19 Reply

Beste Christa,
Bedankt voor je reactie.
Had je via Sunny Cars gehuurd? Zou je in dat geval je reserveringsnummer met bovenstaand bericht naar crm@sunnycars.nl willen mailen? Dan gaan we voor je uitzoeken of er echt niets aan te doen valt.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

kelly

6 July 2016 at 06:49 Reply

Beste,

Wij hebben geen visa of mastercard. Weet zouden ook graag wagen huren. We kunnen zowel cash als met maestro bankpas betalen is dit mogelijk. Is voor 13/07 om 9uur tem 23/07 04.30. Malaga airport.

Bedankt alvast voor de reactie

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

6 July 2016 at 13:06 Reply

Beste Kelly,
Helaas bieden wij op deze bestemming (nog) geen Geen-Waarborg-pakket aan. Hier lees je waar dit al wel kan: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/
Met zonnige groet,
Susanne Pols

M. de Bruin

10 August 2016 at 22:20 Reply

Beste Susanne,

Ik ga 25aug t/m 1sept naar Mallorca en wil graag een kleine auto huren. Mijn limiet op de creditcard is 1000euro. Hoeveel ben ik in totaal kwijt met die waarborg en huur aangezien ik mijn creditcard nog graag zou willen gebruiken op vakantie?

Mvg

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

16 August 2016 at 12:15 Reply

Beste M,
Bedankt voor je reactie. De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden. Om te voorkomen dat de kosten van de huurauto op je limiet drukken kun je deze met Ideal aan Sunny Cars betalen. Onze huurauto experts adviseren je graag over jouw specifieke reservering. Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Richard

11 August 2016 at 15:11 Reply

Hoi Susanne,

Wij gaan van 30 augustus t/m 29 september toeren door Amerika. Van San Fransico naar Miami.
Wij hebben een luxury car gehuurd en mijn vraag is hoe hoog de borg is die wij moeten betalen?

Met vriendelijke groet,
Richard

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

16 August 2016 at 12:18 Reply

Beste Richard,
Hartelijk dank voor je bericht. Dit zou vermeld moeten staan in de huurvoorwaarden die je bij je voucher hebt ontvangen. Als dit niet het geval is wil je dan je reserveringsnummer mailen naar reservation@sunnycars.nl? Dan zoeken we het voor je uit.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Marjolein Meijs-Oberjé

22 August 2016 at 15:52 Reply

Vrijwillige verz.ter plaatse; wat betekend P.A.I. ; Personen Inzittende verzekering, €9.39per dag? Moet de bestuurder als medepassagier dit nog extra betalen in Spanje als je auto huurt???
En is ANWB of dergelijke wegsleepregeling bij pech onderweg inbegrepen in jullie verzekering??
Graag op deze twee vragen antwoord. Vriendelijk dank Marjolein

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

23 August 2016 at 09:34 Reply

Beste Marjolein,
Hartelijk dank voor je reactie.
Een personen inzittenden verzekering dekt schade aan kleding, ziekenhuisopname bij letsel etc. Zaken die een reisverzekering ook dekt. Voor passagiers die een reisverzekering afgesloten hebben zou ik dus geen PAI verzekering aanraden. Heb je op de bestemming vrienden of familie wonen die ook mee rijden en dus geen reisverzekering hebben, dan is het wel een goed idee om ter plaatse nog een PAI verzekering af te sluiten.
Uiteraard verzorgt de verhuurder pechhulp!
ANWB leden krijgen die korting als ze een premium of express pakket kiezen. Deze wordt automatisch verwerkt.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Marjolein Meijs-Oberjé

22 August 2016 at 15:57 Reply

Krijg je via de ANWB lidmaatschap bij jullie korting, €10,–, klopt dit? En waar moet ik dit invullen?

Rintje

7 December 2016 at 10:33 Reply

Beste Susanne,

Deze zomer hebben wij een auto gehuurd op Madeira met al risk verzekering van Sunny Cars. Zonder schade en met volle tank weer ingeleverd, waardoor we te horen kregen de gehele borg terug te krijgen. Er is echter, zonder opgave van reden, €220,- ingehouden en we krijgen dit bedrag niet meer terug. Met onze klacht wordt niks gedaan. Wij durven geen auto meer te huren in de toekomst, door deze verdrietige ervaring. Op de klachtensite van de consumentenbond blijkt dat dit vaker voorkomt en dat de bond hier aandacht aan gaat besteden. Wij krijgen ons geld helaas niet meer terug en ons vertrouwen ook niet.

Met vriendelijke groet,
Rintje

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

11 December 2016 at 09:49 Reply

Beste Rintje,
Bedankt voor je reactie.
Heb je al contact gehad met onze afdeling customer care? Zonder de feiten te kennen is mijn eerste reactie: `Dit kan echt niet!` Wil je via deze link https://www.sunnycars.nl/contact/declareren/ je gegevens doorsturen? Dan gaan mijn collega´s voor je aan de slag om je geld en vertrouwen terug te krijgen.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Huub

5 February 2017 at 11:44 Reply

Twee weken terug was ik in Spanje, en ik schrok van de borg was 300 euro vorig jaar, nu tussen de 1000 en 1250 euro dat moest ik betalen, maar er zijn er ook die later als je thuis bent de papieren in laat vullen, en dan kunnen ze je hele borg inhouden en vertellen dat er schade hebt, Bij Ryaniar vragen ze 3000 euro kijk maar op de site, er is toch geen een vakantieganger die nog een auto huurt, ik heb ieder jaar een auto nodig voor de wereldkampioenschappen, maar ze jagen mij op kosten, mijn sport moet ik zelf betalen, altijd foto’s maken als je een auto huurt, van heel de auto, want ze laten je betalen voor elk deukje of kras je, ook vragen of alles is verzekerd, inzittende en pech onderweg, anders komt het je te duur staan, dat komt door de criminelen die brengen de auto ‘s niet terug of brengen schade toe, ook het uitbouwen van motor enz.en dat kost de verhuurder een hoop geld, daar heb ik wel begrip voor, maar zo een hoog bedrag dat kan niemand betalen, dan zijn ze meer aan verhuren kwijt als een persoon voor vacantie boeken, een advies allemaal laten staan dan komen ze wel met een ander advies. persoonlijk vindt ik rijbewijs, paspoort, creditkaart als dat klopt moet het goed zijn ook goed naar de foto’s kijken voor de verhuurder, meer kan ik er niet van maken.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

6 February 2017 at 09:55 Reply

Beste Huub,
Bedankt voor je bericht. De huurvoorwaarden verschillen per land en per aanbieder. Ook bij ons kom je soms een wat hogere waarborg tegen. Daarom zetten we dit altijd duidelijk in de voorwaarden, zodat je hier vooraf rekening mee kunt houden. En natuurlijk proberen wij er altijd de beste deal voor onze klanten uit te slepen. Dus ook een zo laag mogelijke waarborg. Op sommige bestemmingen hebben we zelfs een pakket waarmee je geen waarborg meer achter hoeft te laten: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/.
En schade is bij Sunny Cars gewoon mee verzekerd :-)
Met zonnige groet,
Susanne Pols

H.Janssen

4 June 2017 at 15:53 Reply

Die worden ergens vermeld, zover ik kan zien deze pagina is van 2012 en sinds 2017 heeft Ryanair maar liefst 3000 euro borg .daar kwam ik achter toen ik naar Malga vloog, waar om het zo duur is geworden is voor mij een raadsel, WAS EERST 300 EURO.

H.Janssen

4 June 2017 at 16:00 Reply

Deze word nergens vermeld, zo ver ik kan zien deze pagina is van 2012 en sinds 2017 heeft Ryanair een borg van liefst 3000 euro, daar kwam ik achter toen ik naar Malga vloog, waarom het zo duur is geworden is voor , mij een raadsel.
WAS EERST 300 EURO.
ZE KUNNEN DE PRIJZEN TOCH BEKEND MAKEN WAAROM.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

6 June 2017 at 10:48 Reply

Beste meneer/mevrouw Jansen,

De hoogte van de waarborg staat altijd in de huurvoorwaarden. Die zijn met een druk op de knop in te zien door op onze website onder de auto op ‘bekijk huurvoorwaarden’ te klikken. We sturen ze ook altijd mee met de voucher, zodat onze klanten altijd precies weten waar ze aan toe zijn.

De hoogte van de waarborg heeft echter niets met de luchtvaartmaatschappij te maken, dus ik weet niet zeker wat je daarmee bedoelt. Een waarborg van 3000 euro lijkt me erg hoog. Met een reserveringsnummer kan ik even meekijken of dit daadwerkelijk de waarborg is.

Met hartelijke groet,
Pieta

lisa feenstra

19 July 2017 at 10:43 Reply

Beste,

Wat zijn de waarborg kosten die wij moeten betalen voor onze huurauto op Edinburgh airport. We hebben een volvo v40 gereserveerd en wij vertrekken zaterdag naar schotland.

Met vriendelijke groet,

Lisa Feenstra

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

19 July 2017 at 12:58 Reply

Dag Lisa,

De hoogte van de waarborg hangt onder meer af van de partner die de auto verzorgt. Wij werken namelijk met verschillende partners samen. Je vindt de hoogte van de waarborg altijd in de huurvoorwaarden die we hebben meegestuurd met de voucher.

Alvast veel plezier in Schotland!

Met hartelijke groet,
Pieta

m

22 July 2017 at 08:07 Reply

Beste, hoe hoog moet de limiet op onze creditkaart zijn voor het huren van een YB – Peugeot 107 /AC/2dr or similar in Portugal voor 1 week ? Ik kan de hoogte van de waarboorg nergens terug vinden?

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

24 July 2017 at 08:30 Reply

Dag m,

De hoogte van de waarborg kan verschillen omdat wij met meerdere aanbieders samenwerken. Je vindt de hoogte ervan altijd terug in de huurvoorwaarden.

Heb je al gereserveerd? Dan heb je die ontvangen met de voucher. Als je nog niet hebt gereserveerd, kun je ze openen onder de auto waar je in geïnteresseerd bent (‘open huurvoorwaarden’).

Mocht je er niet uitkomen, geef dan je reserveringsnummer even door, dan kijk ik met je mee.

Met hartelijke groet,

Pieta

Gerard

23 August 2017 at 21:14 Reply

Goedendag.

Wij hebben een auto gehuurd op Sicilie en netjes ongeveer 370 euro borg betaald.
Het eind van de huur contract is pas in de volgende maand. Hoe wordt de borg dan teruggestort? kan toch niet op je creditcard?

mvg
Gerard

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

24 August 2017 at 10:27 Reply

Dag Gerard,

Dit is geen enkel probleem, de waarborg wordt binnen 15 werkdagen gewoon teruggestort op de creditcard.

Met hartelijke groet,
Pieta

S. Wuyts

7 November 2017 at 12:16 Reply

Geachte, bij mij is de borg niet na 5 dagen terugbetaald. Het is nu 2,5 week later. Ik heb gemaild en gebeld en toen werd mij gezegd dat t wel drie weken kan duren. Nogal een verschil..

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

7 November 2017 at 12:31 Reply

Beste S,
Vervelend dat het zo lang duurt! Heb je je huurcontract en creditcardafschrift al gemaild naar crm@sunnycars.nl? Zet je reserveringsnummer er ook even bij. Dan vragen we het voor je na. Best kans dat het niet meer nodig is, omdat de waarborg dan net terug is, maar na 3 weken wachten willen we nu toch wel eens weten hoe het zit.
In 2012 (datum van deze blog) was 5 werkdagen voor veel van onze partners nog haalbaar. Helaas merken we dat een deel van onze partners er langer over doet. Wij verwachten nu dat zij hun deel binnen 15 werkdagen gedaan hebben. Vervolgens moet de bank het nog verwerken. Het komt dus helaas voor dat onze klant de waarborg pas na 3 weken (na het inleveren van de auto) weer terug ziet.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.