Borg bij autohuur

Dat er ter plaatse nog om een borg wordt gevraagd is niet zo gek, je krijgt immers een object mee dat een behoorlijke waarde vertegenwoordigt. Zou jij zelf zomaar een vreemde in je auto laten rijden? Hoogstwaarschijnlijk niet. Maar hoe werkt dat nou, die waarborg? We leggen het je uit!

Waarom moet ik een borg betalen?

We schreven het hierboven al: je krijgt een product mee met een behoorlijke waarde. De waarborg is een garantie voor de wagenparkaanbieder bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid. Het betalen van een waarborg is verplicht bij het huren van een auto.

Hoe hoog is de borg?

Dat antwoord is best simpel: het verschilt per wagenparkaanbieder. Wij werken samen met verschillende partners – in meer dan 120 landen en op 8.000 huurstations.  Natuurlijk huur je altijd all-in via Sunny Cars, maar de huurvoorwaarden van onze partners kunnen wel verschillen. Zo betaal je bij de ene wagenparkaanbieder een hogere waarborg dan bij de ander. Ook kan de hoogte van de waarborg verschillen per autotype. Soms kan het ook de hoogte van het eigen risico zijn. Check dus vóór het reserveren de huurvoorwaarden, zodat je zeker weet dat je creditcardlimiet hoog genoeg is.

Wanneer betaal ik de borg?

De waarborg betaal je bij het ophalen van de huurauto. Het bedrag wordt gereserveerd op je creditcard óf het wordt afgeschreven. Vrijwel altijd heb je een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig om de waarborg te voldoen, tenzij je ons Geen waarborgpakket boekt.

Tegenwoordig hebben bijna alle creditcards een pincode. Vergeet deze niet, want anders kun je de borg niet voldoen.

Mag ik de borg contant betalen?

In principe heb je altijd een creditcard nodig om de waarborg te voldoen. Slechts in enkele gevallen kan de waarborg contant worden voldaan. Dit kan alleen in Griekenland, Spanje of Portugal en dient vooraf telefonisch te worden aangevraagd via onze reserveringsafdeling. Vanwege de veiligheid van onze lokale partners mogen zij vaak geen contant geld op locatie hebben, i.v.m. mogelijke overvallen.

Wanneer krijg ik de borg terug?

Als de huurperiode probleemloos is verlopen, wordt het bedrag weer vrijgegeven of teruggestort. Als het bedrag op je creditcard is gereserveerd, laat de wagenparkaanbieder de autorisatie vervallen. Het kan het tot 30 dagen duren voordat de waarborg wordt vrijgegeven op de creditcard. Indien het bedrag van je creditcard is afgeschreven, wordt het bedrag weer teruggeboekt na het inleveren van de huurauto. Dit gebeurt binnen 10 dagen, maar vaak zelfs sneller. Houd er wel rekening mee dat je creditcardmaatschappij dit dan nog moet verwerken en het teruggestorte bedrag dus niet direct zichtbaar is op je afschrift.

Wanneer betaal je schade?

Mocht je eventueel schade rijden, dan wordt de volledige waarborgsom afgeschreven of ingehouden en wordt er niets teruggestort na het einde van de huurperiode. De wagenparkaanbieder zal de exacte schade bepalen en het verschil tussen de daadwerkelijke schade en het borgbedrag wordt door onze partner aan jou doorbelast. Sunny Cars vergoedt vervolgens de schade, nadat je een schadeclaim bij ons hebt ingediend.

Heb je nog vragen over de borg? Laat het ons weten!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Dennis

28 mei 2013 | 3:43 pm | Reageer op Dennis

Hoe hoog is de borg die van je credit card wordt ingehouden van je credit card tijdens het verblijf in het buitenland?

Concrete vraag geldt voor Dubai.

Bij voorbaat dank.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 mei 2013 | 5:19 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Dennis,

De hoogte van de borg is afhankelijk van de partner ter plaatse en van de autocategorie. Voor een kleine autocategorie ligt het waarborgbedrag rond de 1000-1200 AED, dit komt neer op op een bedrag tussen de 210 en 255 euro.

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Inge Koolwijk-Twigt

4 juni 2013 | 8:49 am | Reageer op Inge Koolwijk-Twigt

Goedemorgen, als wij een auto huren word er pas na inlevering en controle het bedrag van onze rekening afgeschreven.Is het bij Sunny Cars standaard dat er borg word afgeschreven tijdens de huur en later weer word terug gestort of verrekend?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

4 juni 2013 | 11:24 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Inge,

De borg wordt bij het ophalen van de huurauto ingehouden en binnen 5 werkdagen na het inleveren van de huurauto teruggestort/verrekend. Aangezien het overzicht van een creditcardafschrijving vaak maandelijks verschijnt, is het mogelijk dat de borg pas zichtbaar is bij het overzicht van een maand later.

Met zonnige groet,

Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Janssens

24 juni 2013 | 12:21 am | Reageer op Janssens

Beste,

We willen graag een kleine auto huren in Malaga Spanje.
Kunt u misschien vertellen wat ongeveer de borg is.
Onze vorige ervaring met een ander verhuurbedrijf was helaas niet zo best. De borg was namelijk 1000 euro en dat limiet was op het moment van ophalen niet meer toereikend, waardoor we de auto niet hebben meegekregen. Hierdoor zijn we een beetje huiverig geworden en willen we graag zekerheid, zodat we rekening kunnen houden met de hoogte van de borg en het niet nog een keer mis kan gaan.

Alvast bedankt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

24 juni 2013 | 3:59 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste heer/mevrouw Janssens,

De hoogte van de waarborg is afhankelijk van onze partner ter plaatse. Voor een kleine categorie ligt dit bedrag tussen de 100-800 euro.
Om het exacte bedrag te kunnen vermelden, raad ik u aan om contact op te nemen met de reserveringsafdeling. Dit kan via reservation@sunnycars.nl of via telefoonnummer 023 5699 696.

Bij het doorgeven van de gewenste huurperiode en autocategorie kunnen wij voor u nagaan bij welke partner u de auto huurt en wat de hoogte is van de borg. U zult in ieder geval op voorhand op de hoogte zijn, zodat u ter plaatse niet voor verrassingen komt te staan!

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Rob de Vries /Flex Travel

10 juli 2013 | 10:36 am | Reageer op Rob de Vries /Flex Travel

Misschien is het mogelijk de hoogte van borg van te voren te publiceren of in ieder geval bij de voucher te vermelden?

Blijkbaar weten overigens veel mensen niet dat je de limiet op je creditcard eenvoudig kunt verhogen door gewoon een bedrag (b.v. de hoogte van de borg) op de creditcard bij te storten. Kwestie van even het rekeningnummer van de creditcard-maatschappij opvragen bij je bank.

Rob de Vries /Flex Travel

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Aad

18 december 2013 | 3:55 pm | Reageer op Aad

Wat kan je doen als je borg niet trug gestort word op je creditcard???

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

18 december 2013 | 4:34 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Aad,

Hartelijk dank voor je bericht.

De verhuurder stort de waarborg binnen 5 dagen na het inleveren van de auto terug. Soms heeft de creditcardmaatschappij nog wat tijd nodig om dit te verwerken. Heb je bij digitale toegang je waarborg na twee weken niet terug? Stuur dan je ter plaatse getekende huurovereenkomst en afschrift van je creditcard naar customercare@sunnycars.nl. Wij gaan er dan voor je achteraan. Wacht bij een papieren afschrift het volgende afschrift nog even af, want vaak staat de bijschrijving daar wel op.

Heb je niet via Sunny Cars geboekt? Dan kun je, als de waarborg onterecht ingehouden wordt, bezwaar aantekenen bij je creditcardmaatschappij. Zij stellen dan een onderzoek in en als je in je gelijk gesteld wordt zorgen zij dat je de waarborg terug krijgt.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben. Heb je nog een vraag? Ik zal hem graag beantwoorden!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Bruno

14 juni 2014 | 10:18 pm | Reageer op Bruno

Jullie vermelden dat oa in Spanje de huurwaarborg nog contant betaald kan worden. Graag had ik van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Bij welke verhuurmaatschappij kan ik terecht??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

christiaan van den borg

18 juni 2014 | 5:57 pm | Reageer op christiaan van den borg

Auto gehuurd in italie en laat ik nu net mijn creditcard kwijt zijn geraakt omdat ik hem nooit gebruik. Wil ik de borg contant betalen gaat niemand akkoord. Sunnycars maakt het voor iedereen zorgenloos is de spreuk. Hier zie ik niks van terug! Al 10 jaar niet op vakantie geweest.. heel hard gespaard hiervoor en zou mijn vriendin ten huwelijk vragen in italie! Dan wel zonder huur auto nu en 300 euro weggegooid! Ik zou het op prijs stellen dat ik alsnog een huurauto krijg.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 juni 2014 | 9:14 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Christiaan,

Bedankt voor je reactie. Wat vervelend! Maar zonder creditcard gaat in Italië helaas echt niet lukken om een auto te huren. De zorgeloosheid zit ook in het feit dat wij helder en duidelijk communiceren wat wel in niet inclusief is en aan welke voorwaarden je moet voldoen. Neem als je terug bent even contact op met onze afdeling customer care, zodat we een (gedeeltelijke) restitutie voor je aan kunnen vragen bij de verhuurder.

Nog een hele fijne reis! We hopen hier dat je vriendin `ja´ zegt! In dat geval alvast hartelijk gefeliciteerd.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

30 juni 2014 | 9:41 pm | Reageer op Ed

Pas ter plaatse voor mijn vakantie op Karpathos een auto gehuurd via SunnyCars. Zelfde dag geleverd, waarvoor mijn complimenten!
Voor de aflevering en het ophalen van de auto werd € 44,28 gevraagd. ( 2x18,- + 20% tax). Dit bedrag is door mij contant voldaan zonder dat ik hiervoor een betaalbewijs heb ontvangen. (Dom!?). Als borg heb ik tevens een creditbetaalslip ondertekend.
Tot mijn verbazing werd op de dag van aflevering € 44,28 van mijn creditcard afgeschreven. Niet de borgsom dus maar de kosten voor het afleveren en ophalen van de auto!
Een merkwaardige actie op dat moment omdat naar mijn mening de creditbetaalslip niet meer gebruikt kan worden voor eventuele gebleken schade bij inlevering van de auto.
Of het zou mogelijk moeten zijn dat met gebruikmaking van mijn creditcardgegevens alsnog bedragen afgeschreven kunnen worden.
Bovendien vraag ik mij af als er bedragen afgeschreven worden daarbij niet een gedetailleerde verklaring moet worden vermeld waarvoor?
Graag uw reactie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

1 juli 2014 | 8:45 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Goedemorgen Ed,

Hartelijk dank voor je bericht. Het lijkt inderdaad alsof de kosten voor hotelaflevering dubbel zijn betaald. Wil je je reserveringsnummer mailen naar reservation@sunnycars.nl? Dan kunnen we het voor je navragen bij de verhuurder.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

2 juli 2014 | 8:38 am | Reageer op Ed

Dank voor je reactie.
Ik stuur het reserveringsformulier naar het vermelde e-mailadres.
Vraag blijft nog of de als borg ondertekende creditkaartslip slechts eenmalig gebruikt kan worden?
In dat geval is het vreemd dat de borgstelling direct gebruikt is en niet op de dag dat de auto weer ingeverd werd.
Eventuele schade of bijv. aftanken bij onvoldoende benzine bij inlevering kan dan immers niet meer in rekening gebracht worden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 juli 2014 | 9:44 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Ed,

Bedankt voor je reactie.

Heb je onderstaande ook in de mail vermeld? Dan vragen we bij de verhuurder na hoe ze dit precies doen. In het algemeen geldt dat voor iedere belasting die op een creditcard gedaan wordt een `back up` moet zijn. Dit kan een ingevulde credit card slip of een getekend huurcontract zijn. De bewijslast ligt namelijk bij de verhuurder indien een klant de belasting op de creditcard betwist.

Ik hoop dat ik het zo zonder de details te kennen toch iets heb kunnen verduidelijken.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

2 juli 2014 | 9:02 pm | Reageer op Ed

Ik heb de huurovereenkomstbescheiden verzonden naar het genoemde e-mailadres met verwijzing naar deze discussie. Mocht je van mening zijn dat dit onvoldoende is hoor ik dat graag.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

3 juli 2014 | 10:02 am | Reageer op Suzanne Al

Goedemorgen Ed,

Bedankt voor je reactie. Ik zag gisteren al iets voorbij komen. Mijn collega´s van de afdeling customer care gaan het voor je uitzoeken en houden je op de hoogte. Mocht je in de tussentijd vragen hebben zijn zij bereikbaar via customercare@sunnycars.nl of 023- 5699 689.

Fijne dag!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

8 juli 2014 | 3:26 pm | Reageer op Ed

Allereerst wil ik SunnyCars hartelijk bedanken voor de bemiddeling want op 4 juli is door het autoverhuurbedrijf op Karpathos het door mij dubbel betaalde bedrag ad € 44,28 voor de hotelaflevering op mijn creditrekening teruggestort!

Desondanks of misschien wel juist dankzij heb ik er toch een onaangenaam en onzeker gevoel aan overgehouden. Natuurlijk op de eerste plaats doordat zoiets kan gebeuren en op de tweede plaats dat nu blijkt dat mij de hele procedure van borgstelling niet exact duidelijk is.

In de uitleg hiervoor staat "dat het bedrag wordt afgeschreven van de creditcard en binnen 5 dagen na het einde van de huurperiode weer wordt teruggestort als de huurperiode probleemloos is verlopen!” En, "Sinds kort wordt de borg daadwerkelijk van de creditcard afgeschreven".
In mijn geval is hier i.i.g. geen sprake van geweest.

Op welke wijze dient e.e.a. nu daadwerkelijk dient te geschieden.
Ik bedoel, tekent men daartoe een creditcardslib zoals in mijn geval? Moet het bedrag van de borgstelling hierop dan niet vermeld staan? Of gaat dat anders?
Door mijn bank is, wat dat betreft, geadviseerd nooit een blanco creditcardslib te ondertekenen zoals ik nu heb gedaan!

Wat gebeurd er bijv. met de borgstelling (creditcardslib) na afloop van de huurperiode? Op welke wijze wordt aan de huurder duidelijk gemaakt dat deze niets meer verschuldigd is aan de verhuurder?
Of anders, als de verhuurder vindt dat er schade is of andere kosten ten laste van de borgstelling claimt, moet dan niet aan de huurder duidelijk gemaakt worden waarvoor of waaruit die kosten bestaan? Het blijft immers toch een vreemde gewaarwording als er zonder ook maar enige uitleg er door derden bedragen van je creditrekening kunnen worden afgeschreven waarvoor je n.b. zelf toestemming hebt gegeven? Welke garantie heeft men dat dit niét (meer) gebeurd?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

tamara

23 juli 2014 | 11:30 am | Reageer op tamara

ook wij hebben voor onze vakantie a.s maandag! We gaan naar Portugal en landden op Porto. Op de luchthaven voor 2 weken een auto gehuurd via sunny. Dachten inderdaad net zoals vele dat alles incl was. Gisteravond kwamen we er achter dat het lokale verhuurbedrijf Hertz daadwerkelijk borg afschrijft en het dan heeft over €2500,00 euro!!
zoveel is onze limiet niet op de creditcard en dat nu alsnog regelen is niet mogelijk.
Wat nu??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

31 juli 2014 | 2:32 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Tamara,

Bedankt voor je reactie.

Voor zaken die direct aandacht vragen kun je het beste telefonisch contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Wij zijn te bereiken op: 023- 5699 696. Overigens staat de waarborg wel vermeld in de huurvoorwaarden die je tijdens het maken van de reservering doorleest en accepteert.

Ik hoop dat het allemaal goed gekomen is!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Patrick

29 juli 2014 | 9:54 pm | Reageer op Patrick

Wat bedraagt borg ongeveer voor huur Ford Focus STW in Venetie Marco Polo luchthaven voor 10 dagen? Dank alvast

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

31 juli 2014 | 2:34 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Patrick,

Bedankt voor je reactie.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier lees je dat een creditcard op bestuurdersnaam verplicht is en dat de waarborg tussen de € 400 - € 500 bedraagt, afhankelijk van de autocategorie. Meestal wordt er apart hiervan ook nog een waarborg van ± € 100 voor de benzine gerekend. In jouw geval zou het dus maximaal € 600 zijn.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Monique

12 augustus 2014 | 7:28 pm | Reageer op Monique

Een all-in auto huren en toch borg betalen?

Was voornemens een auto te huren op de Azoren bij Sunny.
1 jaar geleden idem gedaan elders, niks geen afschrijving eigen risico op voorhand.
All In = All In naar mijn idee. Mensen moeten niet nog eens verrast worden met een afschrijving Creditcard eigen risico ter plekke. Geeft een hoop ellende, dat is duidelijk. Sunny zou betere afspraken moeten maken met hun klanten, dat voorkomt een hoop problemen. Het is zo simpel!
Geen Sunny Cars for me now.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marsel

23 september 2014 | 2:11 pm | Reageer op Marsel

Goede middag,

Vorige week zondag 14 september 2014 zijn we teruggekomen van een vakantie op Madeira. Heerlijke week gehad en de huurauto van Sixt (via Sunny Cars geboekt) hebben wij netjes op de afgesproken tijd en locatie afgeleverd. De borg van 300,- euro is gereserveerd op mijn creditcard.
Bij inlevering van de auto nog even nagevraagd hoe men met het terugstorten van de borg omgaat. De dienstdoende medewerker wist mij te vertellen dat wanneer de auto schadevrij is teruggebracht, binnen 48h het dossier wordt gesloten en daarmee ook de borg wordt teruggestort.
Inmiddels zijn we 9 dagen verder en staat de borg nog steeds als reservering op mijn creditcard gereserveerd. Dit duurt me te lang en voelt niet goed.
Zal ik nog even wachten met actie ondernemen (ivm verwerkingstijd van creditcard maatschappijen) of moet ik Sunny Cars inschakelen om te inventariseren waar eea fout gaat?
Ik kijk uit naar uw reactie, temeer omdat deze vertraging mij absoluut niet lekker zit. Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten,

Marsel

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Annette

7 oktober 2014 | 8:02 am | Reageer op Annette

Hi Marsel,

Is dit bij jou inmiddels opgelost? Ik heb ook in Madeira een auto gehuurd via Sunny Cars bij Sixt en ook staat na 9 dagen nog steeds de borg als gereserveerd bedrag op mijn creditcard.

Annette

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Luc

9 oktober 2014 | 3:37 pm | Reageer op Luc

Hallo Marcel en Anette,

Ook ik heb een auto gehuurd via Sunny Cars. In mijn geval in Portugal, Lisboa airport.
Ook bij mij is het nu 9 dagen geleden dat de borg teruggestort zou moeten zijn.
Ik houd me aanbevolen voor alle nieuwe ontwikkelingen in deze.

Luc

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

10 oktober 2014 | 3:50 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Monique, Marsel, Annette en Luc,

Bedankt voor jullie reacties.

Indien de huurder zich keurig aan de regels houdt zou een waarborg in theorie niet nodig zijn, maar als men bijvoorbeeld met alcohol op achter het stuur kruipt dekt de verzekering niets en wordt de huurder aansprakelijk gesteld voor de schade. Daarom is ook bij all-in autohuur een waarborg noodzakelijk.

De waarborg wordt binnen 5 dagen na het inleveren van de auto teruggestort. Zoals jullie gemerkt hebben doet de creditcardmaatschappij er ook nog enige tijd over om dit te verwerken. Ik ga ervan uit dat de waarborg inmiddels (in ieder geval bij Marsel en Annette) terug is. Mocht dit niet het geval zijn stuur dan alsjeblieft een e-mail met in het onderwerp je Sunny Cars reserveringsnummer naar customercare@sunnycars.nl. Voeg in de bijlage alsjeblieft je ter plaatse getekende huurcontract toe en je twee meest recente creditcardoverzichten toe. Mijn collega´s van de afdeling customer care zoeken het graag voor je uit!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Annette Klomp

13 oktober 2014 | 3:50 pm | Reageer op Annette Klomp

Net gezien dat de reservering van EUR 300 op mijn creditcard m.i.v. vandaag is opgeheven (na 14 dagen). Heeft wel lang geduurd vind ik, maar verdere hulp van Sunny Cars gelukkig niet meer nodig dus!

Annette

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter van Harmelen

9 december 2014 | 9:50 pm | Reageer op Peter van Harmelen

Ik wil jullie een compliment geven over de fantastische service, de snelle en adequate afhandeling en de snelle terugbetaling van de borg na de huur van een auto in Zuid Afrika ( Cape Town ). Afhalen was perfect geregeld en terugbrengen ging super makkelijk, correct en snel. Ik zal zeker weer een auto huren via Sunny Cars. En jullie ook zeker aanbevelen. Klasse.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jen

20 februari 2015 | 7:09 pm | Reageer op Jen

Beste Sunnnycars,
Ik ga as maandag op vakantie naar Marrakech en wil daar graag een kleine klasse auto huren (tot de maandag erop). Nu heb ik al wat pogingen tot reservering gedaan bij verschillende bedrijven maar die vragen allemaal om een borgsom van boven de 1000 euro. Is dit normaal??? Ik heb - net als velen hierboven - een limiet op mijn creditcard van 1000 en kan op deze manier - lijkt het - niet eens een auto huren. Wat nu?? Dat zou toch wel heel jammer zijn namelijk! Alvast dank!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

6 maart 2015 | 10:54 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jen,

Hartelijk dank voor je reactie.

Het klopt dat de waarborg voor het huren van een auto in Marokko vrij hoog ligt. Voor deze bestemming adviseren wij de limiet op de creditcard (tijdelijk) te verhogen. Ik hoop dat je nog iets hebt kunnen regelen!

Als je een specifieke vraag hebt waar je snel antwoord op nodig hebt kun je het beste contact opnemen met onze reserveringsafdeling via 023-5699 696. Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 17.30 uur.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Laurens

12 maart 2015 | 11:33 am | Reageer op Laurens

Beste Sunnycars,

Onlangs heb ik bij jullie een reservering gemaakt om een auto te huren in categorie YB op Faro airport, via wagenparkaanbieder hertz. Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel de borg zal bedragen. In de voorwaarden lees ik het volgende:

Creditcard op bestuurdersnaam verplicht. De waarborg is ter hoogte van het eigen risico, 23 procent BTW, € 200 en de tankvulling, dit wordt van de credit card afgeschreven.

Voor het eigen risico wordt vermeld: Het eigen risico op de schade- en diefstalverzekering bedraagt € 1200 voor cat. YB.

Zoals ik het lees wordt de waarborgsom dus: 1200 + 276 + 200 + de tankvulling. Mijn vraag is of dat klopt?

Met vriendelijke groet,
Laurens

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 maart 2015 | 3:23 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Laurens,

Bedankt voor je reactie.

Ja, dit klopt helemaal! De waarborgen liggen in Portugal vrij hoog. Het zou kunnen dat we een aanbieder kunnen selecteren met een lagere waarborg, maar dan wordt de huursom waarschijnlijker hoger. Mocht je hier interesse in hebben neem dan even contact op met onze autohuur specialisten. Zij kijken het graag voor je na! Je kunt ons bereiken op: 023 - 5699696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

15 maart 2015 | 8:50 pm | Reageer op Peter

Beste Sunnycars,

Is het ook mogelijk om de borg cash te betalen op het vliegveld van Barcelona, of kan het alleen met creditcard. Ik vertrek namelijk deze week naar Barcelona en had graag een auto gehuurd voor de hele week.

Groetjes Peter

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 maart 2015 | 10:05 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je reactie.

Nadat je een auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en zien wat de waarborg bedraagt. Hier kun je ook klikken op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kun je van alle aanbieders zien wat de waarborg bedraagt.

Ik heb het voor je nagekeken voor Barcelona. Bij alle verhuurders is een creditcard op bestuurdersnaam verplicht voor de waarborg. De meeste verhuurders voeren een zogenaamde `no cash policy` ter bescherming van hun werknemers.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

18 maart 2015 | 11:33 am | Reageer op Peter

Beste Sunnycars.

Hoe hoog is ongeveer de borg die wordt ingehouden van je credit card tijdens het verblijf in het Fuengirola Spanje? Het gaat om een auto klasse Economy.

Bij voorbaat dank
Peter

Concrete vraag geldt voor Dubai.

Bij voorbaat dank.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 maart 2015 | 9:47 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je bericht.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier lees je wat de waarborg bedraagt: " - WAARBORG: Een creditcard op bestuurdersnaam verplicht. Elektronische creditcards (zonder reliëf) en prepaid/ debit cards worden niet geaccepteerd. De waarborg is de hoogte van een tankvulling."

De hoogte van een tankvulling komt neer op een bedrag tussen de € 80,- en € 120,- . Dit wordt weer teruggeboekt nadat je de auto afgetankt hebt ingeleverd.

Welke concrete vraag heb je over Dubai?

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

harrie

18 maart 2015 | 11:06 pm | Reageer op harrie

accepteren jullie mastercard en visa bij het voldoen van de waarborgsom?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 maart 2015 | 9:51 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Harrie,

Hartelijk dank voor je bericht.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en als we op die locatie met meer verhuurders werken eventueel vergelijken. In de huurvoorwaarden lees je onder het kopje waarborg hoe deze voldaan moet worden.

Heb je nog vragen over jouw specifieke autohuur? Bel dan even met onze autohuur specialisten. Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696. We helpen je graag!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Loes Vergeldt

26 maart 2015 | 5:13 pm | Reageer op Loes Vergeldt

Beste Sunnycars,

Hoe hoog is de waarborg voor een autoklasse Small bij de luchthaven van Porto? ik zie in de huurvoorwaarden dit staan: De waarborg is ter hoogte van het eigen risico, 23 procent BTW, € 200 en de tankvulling, dit wordt van de credit card afgeschreven. Maar dit is nog vrij onduidelijk. Komt dit dan ongeveer op 2000 euro?!
Kan voor de waarborg een extra creditcard van mijn ouders rekening op MIJN naam gebruikt worden? Dan staat de kaart op mijn naam, als bestuurder.

Met vriendelijke groet,

Loes Vergeldt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

27 maart 2015 | 3:45 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Loes,

Hartelijk dank voor je reactie.

De hoogte van het eigen risico staat onder het kopje `Terugbetaling eigen risico`. Hier vind je voor de kleinste categorie een bedrag van € 1200. Als je daar de genoemde zaken bij op telt kom je inderdaad op ± € 1800.

Zo lang de creditcard op jouw naam staat en er voldoende bestedingsruimte is, is alles in orde! Het maakt niet uit aan welke rekening de creditcard gekoppeld is.

Fijne reis!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Heidi

29 maart 2015 | 1:15 pm | Reageer op Heidi

Beste Sunnycars,

ik wil een auto huren in Bologna van 30 april tot en met 7 mei. Kunt u mij vertellen hoeveel de borg/afschrijving op de creditcard gaat bedragen ivm het limiet?

Mvg Heidi

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

31 maart 2015 | 12:40 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Heidi,

Bedankt voor je reactie,

Nadat je een keuze hebt gemaakt kun je op huurvoorwaarden klikken. Hier lees je wat de waarborg voor de huurauto van jouw keuze bedraagt. Als je op huurvoorwaarden vergelijken klikt kun je ook lezen wat de waarborg bij onze andere partners zou bedragen.

Heb je hulp nodig bij het kiezen van de juiste auto? Of bij het vinden van de huurvoorwaarden? Wij helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Loes Vergeldt

31 maart 2015 | 8:05 pm | Reageer op Loes Vergeldt

Beste sunnycars,

nog een vraagje!
Stel ik heb een visacard die op mijn naam staat met een bestedingslimiet van 500 euro (dus geen prepaidcard). Ik maak hier 2000 euro naar over zodat mijn bestedingslimiet 2500 wordt. Kan ik dit gebruiken voor de borg van de auto te reserveren? of moet het limiet van de kaart zelf 2500 zijn. Ik heb de ICS Visa en de ANWB gebeld en de een zegt dat het wel kan en de ander niet... Erg onduidelijk wat er nu wel en niet mogelijk is.

Met vriendelijke groeten,

Loes Vergeldt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 april 2015 | 4:57 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Loes,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat erom dat de verhuurder het bedrag van de waarborg van jouw creditcard af kan schrijven en erop terug kan boeken. Indien dit het geval is, is alles in orde!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jasper

2 april 2015 | 4:07 pm | Reageer op Jasper

L.S.,

Een vraag over de borg bij autohuur in Johannesburg, Zuid-Afrika. Graag zou ik voor 25 dagen een categorie B-auto huren. Ik kon op de site echter geen indicatie van de hoogte van de borg vinden. Kunt u die mij geven? Dit in verband met creditcard-limieten.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Jasper

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 april 2015 | 4:56 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie.

Nadat je de data hebt ingevuld kun je een categorie kiezen. Als je vervolgens op huurvoorwaarden klikt zie je onder het kopje WAARBORG staan welk bedrag er van de creditcard afgeschreven wordt. Als er meer aanbieders geselecteerd zijn kun je hier ook kiezen voor huurvoorwaarden vergelijken. Dan zie je dat partner 1 een bedrag van ZAR 2500 hanteert en partner 2 een bedrag van ZAR 1950.

Heb je verder nog vragen over jouw specifieke reservering? Onze huurauto specialisten helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023 - 5 699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dineke

12 april 2015 | 8:08 pm | Reageer op Dineke

Wij hebben van 23 februari t/m 1 maart een auto gehuurd via Sunny Cars op Gran Canaria. Bij het afhalen van de auto hebben we melding gedaan van krassen op de auto, een notitie hiervan maken zou volgens hen niet nodig zijn, maar na veel aandringen werd hiervan toch een notitie gemaakt. Bij het inleveren van de auto was er niemand aanwezig en hebben we de sleutel afgegeven aan de afgiftebalie. Tot op heden hebben wij echter de borg (47,59) die bij afgifte van de sleutels werd afgeschreven van onze creditcard nog niet teruggestort gekregen. Wat kunnen wij hier nu aan doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 april 2015 | 5:41 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Dineke,

Bedankt voor je reactie.

Er waren ter plaatse geen kosten meer te voldoen? Zoals kinderzitje, hotelaflevering of aftanken? In dat geval gaan we het voor je navragen bij de lokale partner. Wil je ons een kopie van je creditcardafschrift en het huurcontract dat je ter plaatse hebt getekend mailen? Dit mag naar crm@sunnycars.nl. Wil je in het onderwerp je reserveringsnummer zetten? Mijn collega´s van de afdeling customer houden je na ontvangst op de hoogte.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Chris

27 april 2015 | 8:22 pm | Reageer op Chris

hallo,
Wij hebben een kleine FIAT 500 gereserveerd voor een weekje in Sardinië .
Hoeveel borg betalen we hiervoor?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

28 april 2015 | 10:05 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Chris,

Bedankt voor je bericht.

Als je de huurvoorwaarden erbij pakt die je bij de voucher hebt gekregen vind je deze informatie onder het kopje WAARBORG. Kun je het niet vinden? Mail je reserveringsnummer en vraag even naar reservation@sunnycars.nl. Dan kijken wij het voor je na.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Miranda

13 juli 2015 | 12:54 pm | Reageer op Miranda

Wij hebben een auto gehuurd in Fuerteventura. En nu hoor je wel eens van die spookverhalen dat mensen op de afhaallokatie nog extra verzekeringen moeten afnemen anders krijgen ze de auto niet mee. Wat moet je in zo'n geval doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 juli 2015 | 4:47 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Miranda,
Goede vraag!
Soms is het bij ons zo dat er plaatse nog een eigen risico geldt. Dit eigen risico betaal je bij schade of diefstal aan de verhuurder en krijg je achteraf van Sunny Cars vergoed. (Tenzij er sprake is van opzet of nalatigheid) Schade aan glas, banden, bodem en dak is bij ons altijd op deze manier geregeld.
De verhuurder werkt vaak met meerdere bedrijven zoals Sunny Cars en weet niet wie wat vergoedt. Daarom zal hij altijd aanbieden deze zaken af te kopen. Dit is vrijblijvend en je kunt hier gewoon ´nee` tegen zeggen.
Daarnaast staat op de voucher voor de verhuuder (supplier voucher) ook nog eens in het Engels vermeld dat extra verzekeringen niet nodig zijn. Mocht je er toch niet uitkomen met de verhuurder staat er op jouw voucher een noodnummer vermeld. Bel ons gerust!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Martin

14 juli 2015 | 11:42 am | Reageer op Martin

Ik huur in Marokko indecember 10 dagen een peugeot 206 en wil graag weten hoe hoog het borgbedrag is

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

14 juli 2015 | 5:37 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Martin,
Bedankt voor je bericht.
De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden. Die kun je openen, nadat je de auto hebt geselecteerd.
Al gereserveerd? Kijk dan even in de huurvoorwaarden die je bij je voucher hebt gekregen.
Heb je nog vragen over jouw specifieke reservering? We helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mieke Bovendeerd

27 maart 2016 | 3:04 pm | Reageer op Mieke Bovendeerd

Ik heb vorig jaar op de luchthaven in Faro Portugal €2000,- waarborg moeten betalen. Dit was een absurd hoog bedrag en zeer vervelend omdat ik toen voor de rest van mijn vakantie de creditcard niet meer kon gebruiken. Dit jaar wil ik een auto huren op de luchthaven Malaga Spanje. Is hier de waarborg weer zo.hoog.
Groetjes Mieke Bovendeer

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 maart 2016 | 9:44 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Mieke,
Hartelijk dank voor je reactie.
Wat vervelend dat je niet voorbereid was op de hoge waarborg. Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Onder het kopje waarborg staat de hoogte van de waarborg vermeld. Het loont zeker de moeite om de vergelijking op de site te doen, want de waarborg kan per aanbieder verschillen.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

JVDP

25 april 2016 | 10:38 am | Reageer op JVDP

Beste,
Wij hebben een auto gehuurd voor in september in Kroatië voor 7 dagen (een volkswagen polo).
U kan ons toevallig al niet meedelen hoeveel ongeveer deze borg zou kosten?
Om toch met een wat gerust hart te kunnen voorspellen hoeveel dit van ons creditcard zou halen en we eventueel onze limiet moeten verhogen. ( We hebben de extra 40 euro ook betaald voor die eigen risico verzekering )

Alvast bedankt en nog een prettige dag!
Julie

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

25 april 2016 | 1:45 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Julie,
Bedankt voor je reactie.
In de huurvoorwaarden die je bij je voucher/ bevestiging hebt gekregen vind je de informatie over de waarborg terug onder het kopje WAARBORG. Mocht je verder nog vragen hebben over jouw specifieke reservering bel of mail dan even met vermelding van je reseveringsnummer.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Zeren Aslan

30 mei 2016 | 9:06 pm | Reageer op Zeren Aslan

Korte vraag: heb geen creditcard, maar wil dus in Kreta een auto huren. Het enige dat ik wil weten is hoeveel € ik dien te betalen aan contante waarborg: het betreft de kleinste autotype.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

31 mei 2016 | 11:03 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Aslan,
Bedankt voor je reactie,
Nadat je een keuze hebt gemaakt kun je op huurvoorwaarden klikken. Hier lees je wat de waarborg voor de huurauto van jouw keuze bedraagt. Als je op huurvoorwaarden vergelijken klikt kun je ook lezen wat de waarborg bij onze andere partners zou bedragen.
Heb je hulp nodig bij het kiezen van de juiste auto? Of bij het vinden van de huurvoorwaarden? Wij helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

John

27 juni 2016 | 9:25 pm | Reageer op John

Wij hebben afgelopen week een auto gehuurd in Portugal en werden ook verrast door de hoogte van het waarborgsom bedrag. Bij de boeking helaas de kleine letters vergeten goed te lezen.
Onze creditkaart heeft een standaard limiet van 2000 euro. We hadden een Ford Focus gehuurd voor een week en kregen een vergelijkbare auto aangeboden, echter was de waarborg voor deze auto 2400 euro.
Wil je de auto toch huren dan wordt er een aanvullende verzekering in rekening gebracht, van in ons geval 26 euro per dag. Een leuk verdien model voor een autoverhuurbedrijf om toch wat extra's te verdienen. Als je service gericht ben zou je mogelijk de maximale waarborg reserveren en het verschil met een verzekering afdekken, maar dat is natuurlijk niet mogelijk. Nu betaal je ongeveer 50 procent extra van je boekingsbedrag. Leuk begin van je vakantie !

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

28 juni 2016 | 12:05 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste John,
Hartelijk dank voor je bericht.
De verzekering die jullie afgesloten hebben is om het eigen risico af te kopen. Dit was inderdaad niet nodig geweest als je de waarborg middels de creditcard had kunnen voldoen. Een goede tip dus voor andere reizigers om de hoogte van de waarborg te controleren en indien nodig de limiet van de creditcard (tijdelijk) te verhogen. Dankjewel!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

christa

29 juni 2016 | 12:16 pm | Reageer op christa

Ik heb op naam van mijn vriend een auto gehuurd in Turkije en mijn creditcard gebruikt. Een dag later zagen we dat de gebruiker van de creditcard ook de bestuurder zou moeten zijn. Mijn zwager naar Turkije gebeld en men gaf aan dat dit in orde was. Op dat moment hadden wij de huur nog kunnen annuleren, maar aangezien zij akkoord gaven hebben we dat niet gedaan. Bij aankomst op het vliegveld kregen wij onze auto toch niet mee en ons geld hebben we ook niet terug gehad. Ook via mijn creditcardmaatschappij niet. Iemand nog tips of een mooi bezwaarschrift?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 juni 2016 | 1:19 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Christa,
Bedankt voor je reactie.
Had je via Sunny Cars gehuurd? Zou je in dat geval je reserveringsnummer met bovenstaand bericht naar crm@sunnycars.nl willen mailen? Dan gaan we voor je uitzoeken of er echt niets aan te doen valt.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

kelly

6 juli 2016 | 6:49 am | Reageer op kelly

Beste,

Wij hebben geen visa of mastercard. Weet zouden ook graag wagen huren. We kunnen zowel cash als met maestro bankpas betalen is dit mogelijk. Is voor 13/07 om 9uur tem 23/07 04.30. Malaga airport.

Bedankt alvast voor de reactie

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

6 juli 2016 | 1:06 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Kelly,
Helaas bieden wij op deze bestemming (nog) geen Geen-Waarborg-pakket aan. Hier lees je waar dit al wel kan: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

M. de Bruin

10 augustus 2016 | 10:20 pm | Reageer op M. de Bruin

Beste Susanne,

Ik ga 25aug t/m 1sept naar Mallorca en wil graag een kleine auto huren. Mijn limiet op de creditcard is 1000euro. Hoeveel ben ik in totaal kwijt met die waarborg en huur aangezien ik mijn creditcard nog graag zou willen gebruiken op vakantie?

Mvg

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 augustus 2016 | 12:15 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste M,
Bedankt voor je reactie. De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden. Om te voorkomen dat de kosten van de huurauto op je limiet drukken kun je deze met Ideal aan Sunny Cars betalen. Onze huurauto experts adviseren je graag over jouw specifieke reservering. Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Richard

11 augustus 2016 | 3:11 pm | Reageer op Richard

Hoi Susanne,

Wij gaan van 30 augustus t/m 29 september toeren door Amerika. Van San Fransico naar Miami.
Wij hebben een luxury car gehuurd en mijn vraag is hoe hoog de borg is die wij moeten betalen?

Met vriendelijke groet,
Richard

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 augustus 2016 | 12:18 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Richard,
Hartelijk dank voor je bericht. Dit zou vermeld moeten staan in de huurvoorwaarden die je bij je voucher hebt ontvangen. Als dit niet het geval is wil je dan je reserveringsnummer mailen naar reservation@sunnycars.nl? Dan zoeken we het voor je uit.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marjolein Meijs-Oberjé

22 augustus 2016 | 3:52 pm | Reageer op Marjolein Meijs-Oberjé

Vrijwillige verz.ter plaatse; wat betekend P.A.I. ; Personen Inzittende verzekering, €9.39per dag? Moet de bestuurder als medepassagier dit nog extra betalen in Spanje als je auto huurt???
En is ANWB of dergelijke wegsleepregeling bij pech onderweg inbegrepen in jullie verzekering??
Graag op deze twee vragen antwoord. Vriendelijk dank Marjolein

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 augustus 2016 | 9:34 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Marjolein,
Hartelijk dank voor je reactie.
Een personen inzittenden verzekering dekt schade aan kleding, ziekenhuisopname bij letsel etc. Zaken die een reisverzekering ook dekt. Voor passagiers die een reisverzekering afgesloten hebben zou ik dus geen PAI verzekering aanraden. Heb je op de bestemming vrienden of familie wonen die ook mee rijden en dus geen reisverzekering hebben, dan is het wel een goed idee om ter plaatse nog een PAI verzekering af te sluiten.
Uiteraard verzorgt de verhuurder pechhulp!
ANWB leden krijgen die korting als ze een premium of express pakket kiezen. Deze wordt automatisch verwerkt.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marjolein Meijs-Oberjé

22 augustus 2016 | 3:57 pm | Reageer op Marjolein Meijs-Oberjé

Krijg je via de ANWB lidmaatschap bij jullie korting, €10,--, klopt dit? En waar moet ik dit invullen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Rintje

7 december 2016 | 10:33 am | Reageer op Rintje

Beste Susanne,

Deze zomer hebben wij een auto gehuurd op Madeira met al risk verzekering van Sunny Cars. Zonder schade en met volle tank weer ingeleverd, waardoor we te horen kregen de gehele borg terug te krijgen. Er is echter, zonder opgave van reden, €220,- ingehouden en we krijgen dit bedrag niet meer terug. Met onze klacht wordt niks gedaan. Wij durven geen auto meer te huren in de toekomst, door deze verdrietige ervaring. Op de klachtensite van de consumentenbond blijkt dat dit vaker voorkomt en dat de bond hier aandacht aan gaat besteden. Wij krijgen ons geld helaas niet meer terug en ons vertrouwen ook niet.

Met vriendelijke groet,
Rintje

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

11 december 2016 | 9:49 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Rintje,
Bedankt voor je reactie.
Heb je al contact gehad met onze afdeling customer care? Zonder de feiten te kennen is mijn eerste reactie: `Dit kan echt niet!` Wil je via deze link https://www.sunnycars.nl/contact/declareren/ je gegevens doorsturen? Dan gaan mijn collega´s voor je aan de slag om je geld en vertrouwen terug te krijgen.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Huub

5 februari 2017 | 11:44 am | Reageer op Huub

Twee weken terug was ik in Spanje, en ik schrok van de borg was 300 euro vorig jaar, nu tussen de 1000 en 1250 euro dat moest ik betalen, maar er zijn er ook die later als je thuis bent de papieren in laat vullen, en dan kunnen ze je hele borg inhouden en vertellen dat er schade hebt, Bij Ryaniar vragen ze 3000 euro kijk maar op de site, er is toch geen een vakantieganger die nog een auto huurt, ik heb ieder jaar een auto nodig voor de wereldkampioenschappen, maar ze jagen mij op kosten, mijn sport moet ik zelf betalen, altijd foto's maken als je een auto huurt, van heel de auto, want ze laten je betalen voor elk deukje of kras je, ook vragen of alles is verzekerd, inzittende en pech onderweg, anders komt het je te duur staan, dat komt door de criminelen die brengen de auto 's niet terug of brengen schade toe, ook het uitbouwen van motor enz.en dat kost de verhuurder een hoop geld, daar heb ik wel begrip voor, maar zo een hoog bedrag dat kan niemand betalen, dan zijn ze meer aan verhuren kwijt als een persoon voor vacantie boeken, een advies allemaal laten staan dan komen ze wel met een ander advies. persoonlijk vindt ik rijbewijs, paspoort, creditkaart als dat klopt moet het goed zijn ook goed naar de foto's kijken voor de verhuurder, meer kan ik er niet van maken.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

6 februari 2017 | 9:55 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Huub,
Bedankt voor je bericht. De huurvoorwaarden verschillen per land en per aanbieder. Ook bij ons kom je soms een wat hogere waarborg tegen. Daarom zetten we dit altijd duidelijk in de voorwaarden, zodat je hier vooraf rekening mee kunt houden. En natuurlijk proberen wij er altijd de beste deal voor onze klanten uit te slepen. Dus ook een zo laag mogelijke waarborg. Op sommige bestemmingen hebben we zelfs een pakket waarmee je geen waarborg meer achter hoeft te laten: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/.
En schade is bij Sunny Cars gewoon mee verzekerd :-)
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

H.Janssen

4 juni 2017 | 3:53 pm | Reageer op H.Janssen

Die worden ergens vermeld, zover ik kan zien deze pagina is van 2012 en sinds 2017 heeft Ryanair maar liefst 3000 euro borg .daar kwam ik achter toen ik naar Malga vloog, waar om het zo duur is geworden is voor mij een raadsel, WAS EERST 300 EURO.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

H.Janssen

4 juni 2017 | 4:00 pm | Reageer op H.Janssen

Deze word nergens vermeld, zo ver ik kan zien deze pagina is van 2012 en sinds 2017 heeft Ryanair een borg van liefst 3000 euro, daar kwam ik achter toen ik naar Malga vloog, waarom het zo duur is geworden is voor , mij een raadsel.
WAS EERST 300 EURO.
ZE KUNNEN DE PRIJZEN TOCH BEKEND MAKEN WAAROM.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

6 juni 2017 | 10:48 am | Reageer op Pieta Harsveld

Beste meneer/mevrouw Jansen,

De hoogte van de waarborg staat altijd in de huurvoorwaarden. Die zijn met een druk op de knop in te zien door op onze website onder de auto op 'bekijk huurvoorwaarden' te klikken. We sturen ze ook altijd mee met de voucher, zodat onze klanten altijd precies weten waar ze aan toe zijn.

De hoogte van de waarborg heeft echter niets met de luchtvaartmaatschappij te maken, dus ik weet niet zeker wat je daarmee bedoelt. Een waarborg van 3000 euro lijkt me erg hoog. Met een reserveringsnummer kan ik even meekijken of dit daadwerkelijk de waarborg is.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

lisa feenstra

19 juli 2017 | 10:43 am | Reageer op lisa feenstra

Beste,

Wat zijn de waarborg kosten die wij moeten betalen voor onze huurauto op Edinburgh airport. We hebben een volvo v40 gereserveerd en wij vertrekken zaterdag naar schotland.

Met vriendelijke groet,

Lisa Feenstra

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

19 juli 2017 | 12:58 pm | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Lisa,

De hoogte van de waarborg hangt onder meer af van de partner die de auto verzorgt. Wij werken namelijk met verschillende partners samen. Je vindt de hoogte van de waarborg altijd in de huurvoorwaarden die we hebben meegestuurd met de voucher.

Alvast veel plezier in Schotland!

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

m

22 juli 2017 | 8:07 am | Reageer op m

Beste, hoe hoog moet de limiet op onze creditkaart zijn voor het huren van een YB - Peugeot 107 /AC/2dr or similar in Portugal voor 1 week ? Ik kan de hoogte van de waarboorg nergens terug vinden?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

24 juli 2017 | 8:30 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag m,

De hoogte van de waarborg kan verschillen omdat wij met meerdere aanbieders samenwerken. Je vindt de hoogte ervan altijd terug in de huurvoorwaarden.

Heb je al gereserveerd? Dan heb je die ontvangen met de voucher. Als je nog niet hebt gereserveerd, kun je ze openen onder de auto waar je in geïnteresseerd bent ('open huurvoorwaarden').

Mocht je er niet uitkomen, geef dan je reserveringsnummer even door, dan kijk ik met je mee.

Met hartelijke groet,

Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Gerard

23 augustus 2017 | 9:14 pm | Reageer op Gerard

Goedendag.

Wij hebben een auto gehuurd op Sicilie en netjes ongeveer 370 euro borg betaald.
Het eind van de huur contract is pas in de volgende maand. Hoe wordt de borg dan teruggestort? kan toch niet op je creditcard?

mvg
Gerard

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

24 augustus 2017 | 10:27 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Gerard,

Dit is geen enkel probleem, de waarborg wordt binnen 15 werkdagen gewoon teruggestort op de creditcard.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

S. Wuyts

7 november 2017 | 12:16 pm | Reageer op S. Wuyts

Geachte, bij mij is de borg niet na 5 dagen terugbetaald. Het is nu 2,5 week later. Ik heb gemaild en gebeld en toen werd mij gezegd dat t wel drie weken kan duren. Nogal een verschil..

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

7 november 2017 | 12:31 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste S,
Vervelend dat het zo lang duurt! Heb je je huurcontract en creditcardafschrift al gemaild naar crm@sunnycars.nl? Zet je reserveringsnummer er ook even bij. Dan vragen we het voor je na. Best kans dat het niet meer nodig is, omdat de waarborg dan net terug is, maar na 3 weken wachten willen we nu toch wel eens weten hoe het zit.
In 2012 (datum van deze blog) was 5 werkdagen voor veel van onze partners nog haalbaar. Helaas merken we dat een deel van onze partners er langer over doet. Wij verwachten nu dat zij hun deel binnen 15 werkdagen gedaan hebben. Vervolgens moet de bank het nog verwerken. Het komt dus helaas voor dat onze klant de waarborg pas na 3 weken (na het inleveren van de auto) weer terug ziet.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

margriet

29 december 2017 | 5:07 pm | Reageer op margriet

hoeveel bedraagt de borg voor een gemiddelde auto in Orlando? en wordt dit afgeschreven?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

2 januari 2018 | 4:32 pm | Reageer op Claudia Voncken

Hoi Margriet, deze vraag kunnen we het beste telefonisch voor je beantwoorden. Wil je hiervoor contact opnemen met onze reserveringsafdeling?
Zonnige groet,
Claudia

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

van Stam

29 december 2017 | 8:02 pm | Reageer op van Stam

8/12 is er niets van mn creditcard afgeschreven?(La Palma)gaat dat zo? ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

2 januari 2018 | 4:33 pm | Reageer op Claudia Voncken

Hi, het is zeker mogelijk dat er niks wordt afgeschreven. In sommige gevallen wordt het enkel gereserveerd. Het kan ook dat het verrekend wordt met bijvoorbeeld de hoogte van de tankvulling.
Zonnige groet,
Claudia

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Erik van ooijen

16 januari 2018 | 6:11 pm | Reageer op Erik van ooijen

Via Sunny Cars huren wij een auto bij Alamo in Los Angeles. Bij Alamo controleren ze wel de creditcardgegevens maar blokkeren of schrijven geen waarborg af. Zo staat 't in de voorwaarden al ben ik benieuwd hoe 't in de praktijk zal gaan. Bij problemen moet 't noodnummer van Sunny gebeld worden. Als ik nou tijdens de rit technische storingen krijg, mag ik dan een lokale autogarage bellen of moet Alamo gebeld worden? Dus, wie bel ik als ik ergens in de woestijn sta met een kapotte auto. Is mij niet duidelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

17 januari 2018 | 11:09 am | Reageer op Sanne van Reek

Ha Erik!

Als je tijdens het ophalen van de huurauto problemen ondervindt met het tekenen van het huurcontract of het wel/niet afgeven van een waarborg kun je natuurlijk allereerst wijzen op de huurvoorwaarden van Sunny Cars. Er zit een uittreksel hiervan bijgevoegd bij de autohuurvoucher die je meeneemt naar de balie. Mocht je er ter plaatse niet uitkomen, mag je ons natuurlijk bellen op het noodnummer. Wij kunnen je dan helpen en in gesprek gaan met onze partner. Als je pech hebt kun je het beste direct contact opnemen met Alamo (nummer staat ook op de voucher), zij kunnen je dan vertellen of je terug moet rijden om de auto om te wisselen of kunnen je doorverwijzen naar een garage.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

willy pauwels

19 januari 2018 | 2:56 pm | Reageer op willy pauwels

hoeveel is de waarborg voor een Kia Rio ,afgeleverd aan hotel te Costa Calma - fuenteventura op 10 maart 2018.zodat ik voor geen onaangename verassingen kom te staan.
met mijn oprechte dank

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

22 januari 2018 | 11:32 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Willy,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een auto wilt huren voor op Fuerteventura. De waarborg van een huurauto verschilt per lokale partner, daarom is het lastig te zeggen hoeveel deze precies bedraagt. Maar als je zelf de zoekopdracht invult en ons aanbod bekijkt, kun je bij elke huurauto die je ziet klikken op 'Bekijk huurvoorwaarden'. Onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie' zie je vervolgens staan wat de hoogte van de waarborg is. Ook kun je bij verschillende auto's het vakje 'Vergelijk' aanvinken, zodat je twee of drie huurauto's en de voorwaarden kunt vergelijken.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Brouwer

25 februari 2018 | 3:53 am | Reageer op Brouwer

Goede dag,

In april ben ik van plan een auto te huren op Hawaii, Oahu.
Heb alles goed doorgelezen en een auto uitgekozen maar nu wilde Ik toch graag even weten welk bedrag ik ongeveer kan verwachten qua borg als het gaat om het huren van een Ford mustang cabrio of iets dergelijks? Dan weet ik ongeveer wat mij te wachtten staat.

Dank u wel,

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 februari 2018 | 4:21 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Beatriz,

Wat goed dat je de huurvoorwaarden zo nauwkeurig hebt doorgelezen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan! Ook de hoogte van de waarborg is terug te vinden in de huurvoorwaarden, dit staat onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lieven

5 maart 2018 | 6:01 am | Reageer op Lieven

Goeiemorgen,

graag had ik wat info had ivm de 'all inclusive'? Heb al regelmatig een auto gehuurd en iedere keer is er de miserie over extra verzekering en buitensporige waarborgen. Volgens de site is het dus effectief het bedrag dat word weergegeven dat ok aan de balie word betaald.
Ik zou graag een auto huren in de luchthaven van malaga is dit mogelijk zonder ettelijke kilometers te moeten zoeken naar het kantoor?

mvg

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 maart 2018 | 10:31 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Lieven,

Bedankt voor je berichtje en wat leuk dat je geïnteresseerd bent in all-inclusive auto huren. All-in betekent bij Sunny Cars écht all-in. Je reserveert via ons je auto en alle benodigde verzekeringen zitten al bij de prijs inbegrepen. Ter plaatse hoef je niets meer te betalen, dat heb je vooraf (na het maken van je reservering) al gedaan. Je pinpas heb je ter plaatse dus niet nodig! Wat heb je wél nodig? Je creditcard, want je moet namelijk nog wel een waarborg voldoen. Maar dit bedrag krijg je na afloop van de autohuur gewoon terug. De hoogte van de waarborg vind je gewoon terug in de huurvoorwaarden die je kunt bekijken voordat je je auto huurt. Plotseling over een buitensporige waarborg horen is dus niet van toepassing, de hoogte hiervan weet je al van tevoren! En tegen extra verzekeringen die ter plaatse worden aangeboden kun je gewoon 'nee' zeggen!

Als je een auto huurt op de luchthaven van Málaga kun je er voor kiezen om deze op te halen in de aankomsthal. Op de autohuurvoucher staat beschreven waar je de balie dan kunt vinden.

Ik hoop dat ik zo duidelijk antwoord heb kunnen geven op je vragen!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mieke

8 maart 2018 | 4:04 am | Reageer op Mieke

Ik wil graag gedurende de periode 5 juli 2018 tot 13 juli 2018 een huurauto van de categorie small huren op Pisa AirPort (Italië). Wordt zowel de waarborgsom als het eigen risico op mijn creditcard ingehouden en wat is de hoogte van dit bedrag?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

8 maart 2018 | 11:29 am | Reageer op Sanne van Reek

Hi Mieke,

Wat leuk dat je een auto wil gaan huren in Pisa. Ga je lekker door Italië toeren? De borg kan per huurauto en lokale partner verschillen, daarom kan ik zo niet zeggen wat de hoogte van de waarborg is. Je kunt dit zelf wel heel gemakkelijk opzoeken. Vul op onze website je bestemming en de gewenste huurperiode in, de bovenste auto's vallen in de categorie Small. Als je klikt op 'Bekijk huurvoorwaarden' en scrollt naar het kopje 'Belangrijke huurvoorwaarden' zie je staan wat de hoogte van de waarborg is voor jouw gewenste categorie.

Bij aankomst hoef je alleen de waarborg te voldoen. Verder zijn er geen extra kosten! Het eigen risico komt pas om de hoek als je schade hebt gereden of bijvoorbeeld een ongeluk hebt gehad. Dit kun je daarna eenvouding terugclaimen via ons. Maar laten we daar maar niet van uitgaan :-)!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Margreet Regoord

27 maart 2018 | 11:32 pm | Reageer op Margreet Regoord

Ik ben momenteel al in Portugal, in Pomares en wil morgen via Sunny Cars een auto huren in Arganil voor 9 dagen.
Is dit nog mogelijk, hoewel ik geen voucher kan overleggen door kontakt op te nemen met het verhuurbedrijf van Sunnycars
Aldaar op de zelfde voorwaarden waarmee vanuit Nederland een auto gehuurd kan worden.
K
Graag zo mogelijk morgenvroeg hierop een antwoord omdat ik vervoer erheen heb geregeld.

Het gaat om een stationcar, handgeschakeld met tolvignet. (tomtom heb ik zelf) voor 5 personen.
Wat is de waarborgsom, de all-inhuur,welke merken stations verhuren zij? ook met 4 deuren en een iets sterkere motor, benzine.

Wat is het adres in Arganil ,waar ik moet zijn.
Met vriendelijke groet, Margreet Regoord,Willem de Merodestraat 21, 2624 LC Delft. 0031613751213.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

28 maart 2018 | 9:42 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Margreet,

Bedankt voor je berichtje. Wat leuk dat je een auto via Sunny Cars wil huren! Via onze blog beantwoorden wij graag allerlei vragen over autohuur, echter lopen dit soort reserveringsaanvragen altijd via onze reserveringsafdeling. Daarom heb ik jouw bericht doorgestuurd naar een van mijn collega's daar. Het is natuurlijk wel heel last minute, dus durf ik niet te zeggen of het vandaag nog gaat lukken. Als je op het laatste moment een auto wil reserveren, is deze altijd op aanvraag. Op onze website krijg je nu ook deze melding als je deze boeking zou willen maken: De ophaaltijd is binnen 48 uur. De reservering is daarom op aanvraag. Je hoort binnen 4 werkuren van ons of we de gewenste huurauto beschikbaar hebben.

Handiger is om even telefonisch contact op te nemen, je kunt ons bereiken op: 023 - 5 699 696. Door te bellen kunnen we je sneller helpen!

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Stoker

1 april 2018 | 6:14 pm | Reageer op Stoker

Hallo ik wil graag weten hoeveel borg ik moet betalen voor de kleine klasse auto in servië.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 april 2018 | 1:30 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

De waarborg kan verschillen per huurauto en per wagenparkaanbieder. Bij Sunny Cars werken we samen met talloze verhuurpartners op meer dan 8000 bestemmingen. In de huurvoorwaarden zie je onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie' altijd staan wat de hoogte van de waarborg is. Ik weet natuurlijk niet welke huurauto je nu geselecteerd hebt en dus kan ik niet zeggen wat de hoogte ervan is. Als je het niet kunt vinden, kun je natuurlijk ook altijd even telefonisch contact opnemen met mijn collega's op de reserveringsafdeling, zij kunnen je helpen zoeken naar een geschikte huurauto en je meteen vertellen wat de hoogte van de waarborg is.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

bianca

1 april 2018 | 10:11 pm | Reageer op bianca

Beste Suzanne,

moet de creditcard op naam staan van de bestuurder? of mag het ook van de partner zijn? gaat dan over sicilie, weet niet of er op gecontroleerd wordt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 april 2018 | 1:41 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Bianca,

Ja, de creditcard moet áltijd op naam van de hoofdbestuurder staan. De creditcard van je partner, buurman of kennis lenen heeft dus geen zin. Je krijgt de huurauto dan niet mee!

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sammy Neels

8 april 2018 | 9:52 pm | Reageer op Sammy Neels

Hallo, Onze visa heeft een limiet van 2500euro >kan hier mee de waarborg voor de auto voorzien worden?
Alvast bedankt,
Sammy

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 april 2018 | 10:14 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Sammy,

Bedankt voor je berichtje. De hoogte van de waarborg kan verschillen per wagenparkaanbieder en per categorie auto. Ik kan dus niet zeggen of jullie de waarborg kunnen voldoen met het limiet. Je vindt de hoogte van de waarborg terug in de huurvoorwaarden, onder het kopje 'Belangrijke informatie'.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Naomi

23 april 2018 | 10:18 pm | Reageer op Naomi

Goedendag,

Wij denken er over na om een auto te huren in Griekenland (Rhodos) maar hoeveel zal de borg daar ongeveer van zijn?

Bij voorbaat dank!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 april 2018 | 10:12 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Naomi,

De hoogte van de waarborg kan verschillen per wagenparkaanbieder en huurauto. Je vindt de hoogte van de waarborg in de huurvoorwaarden onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

R.L. Kluft

24 april 2018 | 9:03 pm | Reageer op R.L. Kluft

Via D reizen hebben wij een auto gehuurd bij Sunnycars op Zakintosh. Nu heb ik een creditcard die een limiet heeft van €500. De auto komt
Van Eleftherias Avenue 207, Kremasti.
Huurauto is BBA-VW Polo/ AC/4dr-all-in/FF/AD en wordt afgeleverd en opgehaald in Kalamaki. Ter plekke moet voor transport nog €49,60 worden betaald. Huur van 13-5 tot 18-5. Boekingsnr 8302921. Mijn vraag is of het limiet van €500 voldoende is.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 april 2018 | 12:05 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze reserveringsafdeling. Voor dit soort vragen is het altijd handig hen te bellen of te e-mailen.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hols

29 april 2018 | 11:20 pm | Reageer op Hols

l.s.,
Ik zie nergens wat de hoogte is vd waarborg. wat zou de hoogte zijn wanneer ik een auto via jullie in Dublin zou huren?
Mvg, H.Hols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

30 april 2018 | 10:50 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

De hoogte van de waarborg is terug te vinden in de huurvoorwaarden. Onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie' zie je bij 'Waarborg' staan wat de hoogte hiervan is. Soms kan het zijn dat het bedrag van het eigen risico als waarborg van de creditcard wordt afgeschreven. In dat geval lees je daaronder wat de hoogte van het eigen risico is.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nadine

1 mei 2018 | 8:01 am | Reageer op Nadine

Ik wil voor 2 weken in july een economy auto reserveren vanuit Faro. Graag hoor ik wat Hier de maximale waarborgkosten voor zullen zijn.
Alvast bedankt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 mei 2018 | 11:02 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Nadina,

Leuk dat je in juli een auto wil huren in Faro! Wij werken samen met verschillende wagenparkaanbieders waardoor de hoogte van de waarborg per partner en auto kan verschillen. De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden, welke je makkelijk kunt bekijken door te klikken op 'Bekijk huurvoorwaarden' tijdens het zoeken naar de geschikte huurauto.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henny Molenaar

1 mei 2018 | 9:02 pm | Reageer op Henny Molenaar

Beste Sunny Cars, als ik de auto bij mijn hotel in Portugal laat afleveren en ik betaal de borg contant, ontvang ik de borg dan gelijk weer contant terug als de auto opgehaald wordt?

Met vriendelijke groet,

Henny Molenaar

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

2 mei 2018 | 10:01 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Henny,

Jouw antwoord klopt hoor! De wagenparkaanbieder neemt jullie geld aan en neem het mee, nadat hij de huurauto heeft afgeleverd. Hij neemt dit bedrag ook weer mee als hij de huurauto komt ophalen. Let wel goed op de huurvoorwaarden: slechts 1 partner staat cash waarborg toe, dus check dit van tevoren goed!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henny Molenaar

16 mei 2018 | 5:26 pm | Reageer op Henny Molenaar

Beste Sanne van Reek,

Dank je voor je antwoordt. Bij welke partner kan dat of verzorg Sunny Cars dat bij boeken?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

17 mei 2018 | 11:21 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Henny,

Daar kun je het beste even contact over opnemen met onze reserveringsafdeling door te bellen of te mailen (naar reservation@sunnycars.nl)! Zij kunnen je hier meer over vertellen.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Raymond Coenen

3 mei 2018 | 9:12 pm | Reageer op Raymond Coenen

Hoe hoog is de waarborg voor Edinburgh en wordt deze gereserveerd of afgeschreven van creditcard?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

4 mei 2018 | 9:21 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Raymond,

Bedankt voor je bericht. Ik kan je niet zo 1, 2, 3 zeggen wat de hoogte van de waarborg is, omdat dit kan verschillen per wagenparkaanbieder en categorie auto. Je kunt dit heel gemakkelijk zelf terugvinden in de huurvoorwaarden onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'. Ook kan ik niet zeggen of de borg wordt gereserveerd of afgeschreven, dit verschilt ook per partner.

Als je hier graag duidelijkheid over wilt, kun je het beste even contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Mijn collega's daar helpen je graag verder en kunnen ook meteen een offerte voor je opstellen.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

3 mei 2018 | 11:14 pm | Reageer op Peter

Wij willen een auto huren in Malaga
Ik zou graag willen weten hoe hoog de borg is?
Met vriendelijke groet

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

4 mei 2018 | 9:19 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Peter,

Bedankt voor je bericht. De hoogte van de waarborg kan verschillen per wagenparkaanbieder en per auto. Ik kan dus niet zo zeggen hoe hoog de waarborg zal zijn voor jou, aangezien ik niet weet bij welke partner je huur wordt ondergebracht en welke type huurauto je kiest. Maar je kunt de hoogte van de borg heel gemakkelijk zelf terugvinden in de huurvoorwaarden onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cor van de Craats

12 mei 2018 | 10:27 pm | Reageer op Cor van de Craats

Hallo,
Voldoet een pre-paid cart ook om de borg te betalen?
Welk bedrag moet er op de card staan?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 mei 2018 | 10:27 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Cor,

Nee, helaas niet. Het moet een echte creditcard mét pincode (op naam van de hoofdbestuurder) zijn.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cindy

22 mei 2018 | 7:59 pm | Reageer op Cindy

Beste,

Welk is de waarborg voor vw polo in italie luchthaven Lamezia?
Ik werk meestal met een bpaid kaart van de post. ( visa) enkel hier moet voldoende geld opstaan om te kunnen gebruiken.
Met vriendelijke groeten,

Cindy

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 mei 2018 | 10:27 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Cindy,

De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden, zoals ook beschreven staat in deze blog. De hoogte van de waarborg kan verschillen per huurauto en wagenparkaanbieder, vandaar dat ik het je hier niet zo 1, 2, 3 kan vertellen. Je vindt het onder 'Belangrijke huurinformatie'.

Ik zie dat je een bpaid-kaart kunt opladen, waardoor het meer klinkt als een debitcard dan een creditcard. Voor het huren van een auto heb je altijd een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. Debitcards worden niet geaccepteerd. Als je niet beschikt over een creditcard kun je kiezen voor ons Geen waarborgpakket, waarmee je een auto kunt huren zonder in het bezit te zijn van een creditcard.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

ruben

23 mei 2018 | 12:19 pm | Reageer op ruben

Hoe hoog is de borg gemiddeld bij het huren van een auto in Vancouver en deze inleveren in Calgary, reisduur ongeveer 2 weken.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 mei 2018 | 2:28 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ruben,

De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden, onder het kopje 'Belangrijke huurvoorwaarden'.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Linda

24 mei 2018 | 8:47 pm | Reageer op Linda

Hallo
Wij gaan met ons gezin van 4 naar Alicante en zijn van plan om een auto te huren via jullie. Hebben jullie enig idee wat de waarborg zal zijn wat wij zullen moeten 'vrijhouden' op onze MasterCard?
Alvast bedankt
Mvg
Linda

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 mei 2018 | 3:37 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Linda,

Nee, helaas. Dat kan ik je zo vooraf niet vertellen. Dit kan geheel afhankelijk zijn van de wagenparkaanbieder, bestemming, type auto, etc. Je kunt zelf heel gemakkelijk de hoogte van de waarborg terugvinden in de huurvoorwaarden. Klik tijdens het zoeken naar de juiste huurauto op 'Bekijk huurvoorwaarden'. De hoogte van de waarborg vind je dan terug onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Linda

26 mei 2018 | 7:39 am | Reageer op Linda

Dank je Sanne 😉

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Linda

26 mei 2018 | 7:38 am | Reageer op Linda

Beste
Wij gaan naar Alicante deze zomer en willen daar een standaard auto voor 4 personen boeken maar kan u mij zeggen hoeveel waarborg er zullen 'vastzetten' op onze MasterCard?
Alvast bedankt.
Grtjs Linda

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ton Adriaanse

29 mei 2018 | 12:28 am | Reageer op Ton Adriaanse

Wij gaan een fly en drive reis boeken bij Travel bird. Rondreis door klassiek Griekenland: 10 dagen. Ik zag dat de huurauto bij deze reis door uw Sunny Cars wordt verzorgd, ophalen en terugbrengen in Athene. Ik krijg alleen niet duidelijk hoe hoog de waarborg is, dit in verband met het ophogen van mijn Visa-limiet wat nu € 1250 is. En wat wordt bedoeld met eenrichtingstoeslag?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

29 mei 2018 | 10:10 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ton,

Hier kun je dan het beste even contact over opnemen met TravelBird zelf. Ik weet niet welke huurauto je ontvangt wanneer je deze reis boekt, namelijk. Met eenrichtingstoeslag wordt waarschijnlijk een one way bedoeld (ophalen op locatie A en inleveren op locatie B).

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hose

20 juni 2018 | 7:39 pm | Reageer op Hose

Hallo, ik en een collega hebben een meningsverschil: als de auto gestolen wordt ben je als huurder de borg toch kwijt? Of als een schade door een onbekende is veroorzaakt en door is gereden. Alvast bedankt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

21 juni 2018 | 1:18 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Hose,

Op onze all-in pagina kun je onder 'Diefstalverzekering (TP)' het volgende lezen: Het zal je maar gebeuren: Je huurauto is in geen velden of wegen meer te bekennen. Dat is pech… huurauto weg! De Theft Protection dekt de financiële schade bij diefstal van de huurauto. Ook deze is bij Sunny Cars standaard inbegrepen met terugbetaling van het eigen risico. En wat betreft schade: tenzij je aantoonbaar nalatig bent geweest, vergoedt Sunny Cars schade altijd. Dus ook schade die is aangebracht door een andere partij.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.