Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Column Femme Frontaal: Beter verwend dan verwaarloosd

Ik ben de laatste persoon op aarde die nog niet op Ibiza is geweest. Werkelijk iedereen die ik voorafgaand aan mijn vakantie spreek over Ibiza komt met lijstjes aanzetten: feesten, strandjes en restaurants. Hoe meer mensen ik spreek, hoe langer het lijstje wordt. In het noorden zitten de mooiste stranden, in het zuiden vind ik de leukste feesten en in ‘the middle of nowhere’ eet ik bij de lekkerste restaurants. Hoe gaan we dit allemaal redden in één week? Een ding is zeker; zonder huurauto komen we op Ibiza nergens…

Het ‘all-inclusive-pakket’

Vaak is het zo’n gedoe, een huurauto regelen. Bij wie kan ik direct een auto op het vliegveld meekrijgen? Wie heeft er geen lange rij voor de balie? En verborgen kosten willen we ook niet. Om dat gedoe te voorkomen, regel ik mijn huurauto via Sunny Cars. En in het kader van ‘beter verwend dan verwaarloosd’, klik ik dit keer op de website door op het ‘all-inclusive-pakket’ met direct een huurcontract in mijn mailbox.

Femme Frontaal San Vincente

Wachttijd? 30 seconden

Nadat we op het eiland zijn geland, loop ik naar de desk van Herz om ons VW Upje (of iets vergelijkbaars) op te halen. Ik beland in een speciale ‘premium’ rij: wachttijd 30 seconden, tot de medewerkster mij vriendelijk te woord staat. Ik noem mijn naam en het reserveringsnummer van het premiumpakket, leg onze rijbewijzen op de balie (de 2e bestuurder is gratis!) en heb binnen twee minuten de sleutel van een spiksplinternieuwe Hyundai i20 in handen. Well, that went quick! En thank God, we hebben gratis upgrade: een grotere auto! Met een blik van opluchting kijk ik naar de groeiende rij met Ibizagangers die thuis niets heeft geregeld. Een Brits koppel heeft ruzie en discussieert of een taxi toch écht niet goedkoper is dan een huurauto om Ibiza te verkennen. Serious?

Want die Britten zullen toch ook wel een lijstje hebben en dan ga je het zonder huurauto echt niet redden. Om over de gelukjes die je dan onderweg hebt door op onbekende plekken weer nieuwe idyllische plekjes te vinden – voor op nieuwe lijstjes –  niet te spreken!

Odiel Mennink

Reisjournalisten of -bloggers

Odiel Mennink is oprichter en testredacteur van FemmeFrontaal.nl, het online automagazine voor de vrouwelijke kijk op auto’s. Ook maakt ze deel uit van de internationale jury van de Women’s World Car of the Year-verkiezing.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Ferry W. J. Schelleman

22 oktober 2017 | 6:00 pm | Reageer op Ferry W. J. Schelleman

Het verhaal van (in dit geval ook bij mij) op Ibiza bij de Hertz desk niet in de rij te hoeven staan, is bij mij in elk geval niet waar. Ik boek bij mijn Sunny Cars reserveringen steeds een premium pakket om: 1 - niet in de rij te hoeven staan 2 - een extra bestuurder altijd inclusief te hebben en 3 - een auto met maximaal 25.000 km. op de teller en jonger dan een jaar oud te hebben. Die extra bestuurder bepaal ik zelf wel tijdens de reservering en dat is dus nooit een probleem. Die jonge auto is soms geen, en soms wél een probleem want de dat bepaalt de verhuurder ter plekke wel, wie die verhuurder en waar die ook is. Soms trekken ze zich er iets van aan en soms wordt er gewoon gezegd dat ze die auto niet hebben en als het me niet bevalt dan heb ik pech gehad. Dat van snel geholpen worden is NOOIT waar.En zeker niet in of op Ibiza. Daar wordt je snauwend in de rij geroepen en als je in de rij naast de rij die ALTIJD maar door één persoon geholpen wordt, doet men net alsof je er niet staat. Als je zowel in Mallorca, Ibiza, Portugal, Málaga dan wilt vragen of uitleggen waarom je daar staat, wordt je te kennen gegeven dat je gewoon je beurt moet afwachten. En ik spreek vloeiend Spaans en Portugees dus aan mijn spraakvermogen ligt het niet. Landgenoten van de helpdesk gaan altijd voor. Ik heb daarover een 2-tal malen met u kontakt gehad maar het antwoord is steeds dat u daaraan niets kunt doen als men ter plekke de eigen voorwaarden laat prevaleren en uw voorwaarden niet hanteert. De voorwaarden van de verhuurder gaan ALTIJD voor. Het verhaal van de mevrouw die binnen 20 minuten geholpen wordt is mij nog nooit gelukt en ik ben een vriendelijk mens, maar niet gek. IK ben een regelmatige huurder vanwege de duidelijkheid omtrent verzekeringen en bijkomende zaken maar niet omtrent de snelheid van afhelpen. Daar hebben zich met enige regelmaat onfrisse discussies voorgedaan maar ik val u daar niet mee lastig, omdat het mij op dát moment niet van dienst is.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 oktober 2017 | 10:55 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ferry,

Bedankt voor je bericht. Dit helpt ons scherp te blijven op de service ter plaatse en de kwaliteit van onze diensten hoog te houden. Ik vind het vervelend om te horen dat niet alles gaat zoals je zou mogen verwachten wanneer je het Premium pakket boekt. We begrijpen dat je het begin van je vakantie anders voor je gezien had.

Wanneer je het Premium pakket boekt hoor je gegarandeerd een jonge auto te krijgen en heb je recht op een Quick check-in. Ik begrijp uit je verhaal dat dit soms niet het geval is geweest. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Ik raad je aan hierover contact op te nemen met onze afdeling Customer Care (customercare@sunnycars.nl). Zij zullen je met een gepaste oplossing benaderen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ank Hofman

22 oktober 2017 | 10:39 pm | Reageer op Ank Hofman

Ik vind dat je met het Premium pakket niet binnen 30 seconde aan de beurt bent. Wij stonden zeker een half uur te wachten op de luchthaven Alicante. De auto die wij ruim een week van te voren geboekt hadden was er niet. Wilde wij een grotere auto dan moest er 10 euro per dag bijbetalen. Dus het werd een kleine Fiat (geen nieuwe).Niks mis mee, maar je moet geen reclame maken van de vorwaarden die niet nagekomen worden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 oktober 2017 | 10:43 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ank,

Bedankt voor je berichtje! Het kan per bestemming verschillen wat de wachttijd is. Uiteraard streven we bij Sunny Cars naar het optimale, maar soms zijn we afhankelijk van onze partners ter plaatse. Ik maak hiervan melding bij onze inkoopafdeling, zodat wij onze service kunnen verbeteren. Wat betreft het feit dat jullie gehuurde auto niet aanwezig was, dat vind ik erg vervelend om te horen. Je reserveert altijd een categorie auto. Het is dus niet zo dat je altijd de auto krijgt die als voorbeeld wordt afgebeeld. Wel is het de bedoeling dat je een auto uit dezelfde categorie aangeboden krijgt. Dit betekent dat er evenveel personen en bagage in vervoerd kunnen worden. Mocht je toch het idee hebben dat je huurauto niet overeenkomt met de categorie die je geboekt hebt, dan kun je ons natuurlijk altijd bellen. Je vindt ons telefoonnummer op de voucher.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou