Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Consumentenbond: nog steeds veel mis met autohuur in het buitenland

Het lijkt wel een jaarlijks ritueel: negatieve berichtgeving over autohuur. En eerlijk is eerlijk: ben je het niet zelf dan ken je vast wel iemand – die weer iemand kent – die een akkefietje met een huurauto had.

Superjammer vinden we dat bij Sunny Cars. En we balen er ook van dat niet alle verhuurders zo’n transparant product hebben als wij.

De grootste valkuilen

In het bericht van de Consumentenbond over de grootste valkuilen bij het huren van een auto zit veel waarheid:

  1. Aanbiedingen met aantrekkelijk lage prijzen valllen uiteindelijk veel duurder uit door allerlei extra toeslagen
  2. De huurder wordt ter plekke onder druk gezet voor het afsluiten van verzekeringen, brandstof, schade

Precies dáárom hebben wij 1 vaste prijs waarbij alles is inbegrepen. Hebben we geen klantonvriendelijke FE-tankregeling meer. En krijg je zowel het eigen risico als schade aan glas-banden-bodem en dak van ons terugbetaald. Huur je via ons, dan hoef je dus niet na te denken over die valkuilen.

nog steeds veel mis autohuur buitenland

Wel 2 tips die nog van pas kunnen komen:

  • Bij Sunny Cars is het eigen risico niet afgekocht. Bij schade moet je het bedrag voorschieten en krijg je het na thuiskomst weer terug.  Dus wordt niet onzeker en sluit geen extra verzekering af. Zonde van het geld en onnodig! Kom je er ter plekke niet uit? Bel ons. We zijn niet voor niets 24/7 bereikbaar.
  • Check de hoogte van de waarborg die op je creditcard wordt gereserveerd. Deze staat in onze huurvoorwaarden. Soms is deze boven de limiet van 2500 Euro waardoor je dat niet per creditcard kunt voldoen en dus de huurauto niet meekrijgt. Verhoog dus je limiet of zorg voor een extra kaart. Dan kan niemand jou wat maken! Nóg handiger: met ons Geen waarborg pakket hoef je helemaal geen borg te betalen. Nu al in 5 landen beschikbaar.

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Linda

24 mei 2016 | 8:25 pm | Reageer op Linda

De huurder wordt ter plekke onder druk gezet voor het afsluiten van verzekeringen, brandstof, schade:Toch jammer dat vorig jaar bij Sunny cars in San Francisco men ons toch heeft laten tekenen voor extra optie pechhulp, zonder te wijzen op de extra kosten van 80,00.
Ook navraag bij terugkomst in Nederland heeft geen oplossing kunnen bieden. Zo transparant is het toch blijkbaar niet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

25 mei 2016 | 12:33 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Linda,

Dank voor je reactie. Ik denk dat je de Roadside Plus bedoelt. Die dekt een paar punten die niet standaard in een all-risk verzekering zitten zoals vervanging van autosleutels, buitengesloten van voertuig, hulp bij een lege accu (als je bijvoorbeeld je lichten aan hebt laten staan) en wegsleepkosten als je bijvoorbeeld vast komt te zitten in een modderpoel in een nationaal park. Je kunt het zien als een aanvullende ANWB service in het buitenland. De Roadside Plus is dus niet helemaal voor niets.

Maar het is zeker niet netjes als je niet gewezen bent op de extra kosten. Het lastige is alleen dat je door je handtekening/paraaf te zetten op het lokale contract van Alamo aan hebt gegeven dat je wél op de hoogte was van deze kosten. Het is daarom voor ons achteraf onmogelijk actie te ondernemen, het blijft een welles-niets verhaal waarbij de handtekening uiteindelijk telt.
Een tip voor een volgende keer is om tijdens de huur zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen wanneer je het niet eens bent met een lokaal afgesloten optie. Dan kunnen wij nog tijdens de huurperiode actie ondernemen en proberen het getekende huurcontract aan te laten passen.

Wat transparantie betreft: we geven wel op de huurvoorwaarden die bij de voucher meegestuurd worden aan dat de Roadside Plus aangeboden kan worden en wat de kosten daarvoor zijn. Maar goed, daar heb je nu niet zoveel aan.

Zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

groenendijk

5 juni 2016 | 7:25 pm | Reageer op groenendijk

In Nederland een auto gehuurd bij Sunnycars voor onze vakantie in Albufeira Portugal, bij het ophalen combinatie Hertz - Thrifty werden we alsnog een verzekering in onze maag gesplitst maar niet akkoord gegaan , nou dan maar een duurdere auto voor 7 euro p.dag.
Uiteindelijk is alles goed gekomen maar wij vinden dit niet prettig als je denkt dat je hier alles geregeld hebt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

6 juni 2016 | 5:00 pm | Reageer op Suzanne Al

Helemaal mee eens dat dat niet prettig is. Helaas kunnen we het niet altijd voorkomen dat een medewerker van de lokale verhuurder aandringt op een extra en onnodige verzekering. Daarom proberen we onze huurders op allerlei mogelijke manieren hierover te informeren zodat je ter plekke met een gerust hart ´nee, bedankt´ kunt zeggen. En als je er toch niet gerust op bent, dan kun je ons altijd bellen. Uiteraard blijven we in nauw contact met onze lokale partners om ervoor te zorgen dat ze uiteindelijk stoppen met onze klanten extra´s aan te bieden die al in de Sunny Cars huursom inbegrepen zijn. Want dat is ons einddoel: autohuur zonder gedoe.

Zonnige groet, Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

G.Kromdijk

5 juni 2016 | 9:21 pm | Reageer op G.Kromdijk

Wij huren al een paar jaar achter elkaar een auto bij SunnyCars en zijn uiterst tevreden.
Twee jaar terug sloegen we met onze huur auto over de kop in Griekenland.
Gelukkig hadden wij niets ernstigs en na telefonisch contact met SunnyCars in Nederland werd er de volgende dag voor een vervangende auto gezorgd en kregen we bij thuiskomst een prachtige bos bloemen met een hartelijk kaartje.
Na invulling van een aantal formulieren zowel op de luchthaven als bij thuiskomst werd alles keurig geregeld en afgehandeld. Kortom uitstekende service van SunnyCars. Wij zijn uiterst tevreden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

6 juni 2016 | 9:36 am | Reageer op Suzanne Al

Bedankt voor je reactie, wat leuk om te horen dat onze service goed bevallen is!

Zonnige groet, Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Eugene van Eick

6 juni 2016 | 10:31 am | Reageer op Eugene van Eick

gisteren 5juni positieve reactie geplaatst hier... nu verdwenen van site !

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Eugene van Eick

6 juni 2016 | 10:38 am | Reageer op Eugene van Eick

sorry staat onder rubriek full-full in Spanje

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

6 juni 2016 | 5:09 pm | Reageer op Suzanne Al

Die halen we ook echt niet weg hoor :-) Negatieve reacties trouwens ook niet, net als negatieve reviews: https://blog.sunnycars.nl/waarom-sunny-cars-blij-met-negatieve-reviews/

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou