Onderzoek consumentenbond: veel mis bij autohuur

10 juli 2015 60 5669

Auteur

Renske Mijderwijk

Marketing medewerker

Autohuur, een populair onderwerp in de media. Onlangs verscheen autohuur in tv-programma Opgelicht en ook nu is het me niet ontgaan, een artikel in de Reisgids van de Consumentenbond (editie juli/augustus 2015). Al door vele media opgepikt, zoals het Algemeen dagblad en RTL Nieuws. In het artikel wordt aangegeven wat er mis gaat met autoverhuur in het buitenland.

Grootste valkuilen na het boeken

Ruim 12 autoaanbieders werden met elkaar vergeleken in het onderzoek van de Consumentenbond. Wil je in het buitenland een auto huren, let dan goed op. Uit het onderzoek kwamen 4 valkuilen naar voren die voor veel extra kosten kunnen zorgen.

Valkuil #1 – Extra verzekeringen

Een basisverzekering dekt vaak niet het eigen risico bij schade en diefstal. De lokale autoverhuurder probeert je een extra verzekering te verkopen om het eigen risico (tot meer dan €1000) te verkleinen of volledig af te kopen. Je betaalt al snel € 15,- per dag extra. Bij Sunny Cars autohuur hoef je je niet druk te maken over dit soort situaties. Je bent standaard verzekerd zonder eigen risico! En mocht je wel een eigen risico hebben bijde lokale partner, dan dien je het bedrag voor schade of diefstal voor te schieten. Sunny Cars betaalt je het volledige bedrag terug bij thuiskomst.

Valkuil #2 – Brandstoftrucs

Betalen voor een volle tank en leeg inleveren. De full-empty regeling. Het probleem is dat deze tank veel meer kost dan bij de pomp en soms betaal je nog een servicetoeslag. Een onaangename verrassing voor vele huurders.

Valkuil #3 – Zogenaamde schade

Schade die niet opgemerkt was bij de aanname van de auto, maar wel bij het inleveren. Tip: laat een medewerker de auto checken en aftekenen. Kan dit niet? Maak dan foto´s van de auto.

Valkuil #4 – Spookafschrijvingen

Een afschrijving van je creditcard is snel gemaakt, houd goed in de gaten of er geen afschrijvingen zijn na het inleveren van de auto.

Volgens het onderzoek was Sunny Cars de enige waar geen extra kosten bijkwamen bovenop de prijs waarmee geadverteerd wordt. Dat maakt me trots. Hoewel Sunny Cars niet de meest voordelige was, zijn wij wel de meest complete aanbieder. Dit allemaal dankzij onze heldere en volledige all-inclusive huursom.

valkuilen-autohuur-buitenland

Huur veilig een auto

  • Wil je in het buitenland een auto huren, let dan goed op: – Wat is er wel en niet verzekerd? Zelfs als het eigen risico is afgekocht, dan valt de glas-banden-bodem-dakschade daar vaak buiten.
  • Welke tankregeling is van toepassing? – Zijn er extra kosten voor extra diensten als one-way of hotelaflevering?
  • Laat een medewerker de auto checken en aftekenen dat er geen schade was. Kan dit niet? Maak dan foto´s van de auto.
  • Bewaar het huurcontract, bonnetjes en andere papieren. Dit kan dienen als bewijsmateriaal. Bovendien kun je terugzien waar je voor hebt getekend.
  • Problemen bij de aanname of tijdens je huurperiode? Maak 24/7 gebruik van ons noodnummer wat op je voucher vermeld staat.

Geen gedoe op vakantie

De consumentenbond pleit voor een totaalprijs inclusief alle noodzakelijke verzekeringen, zonder eigen risico. Iets wat Sunny Cars al doet. Daar ben ik ontzettend blij om. Want laten we niet vergeten, je hebt vakantie. Je wilt geen gedoe rondom autohuur. Nee, huppakee die auto in en genieten van je vrijheid. Dat maakt toch alles veel makkelijker?

 

auto huren sunny cars ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

60 Reacties (

John Hendrickx

10 juli 2015 om 22:08 Beantwoorden

Helemaal mee eens!
Elke vakantie waarbij we een huurauto nodig hebben kiezen we meteen voor SunnyCars.
Al meerdere keren zo gedaan in Spanje of op de Canarische Eilanden en werkelijk nog nooit een probleem gehad met verborgen kosten of achteraf-rekeningen. Niet op het vakantieadres, niet na de vakantie.
Hoewel voorzichtig met mijn huurauto heb ik toch wel eens de wieldoppen gestolen gehad. Dit gemeld aan SunnyCars en geen problemen of kosten mee gehad. Lekker gevoel!
Mogelijk wel net ietsje duurder, maar de kans op een flinke rekening na schade omdat iets niet gedekt blijkt is nog veel duurder en een domper op je vakantiegevoel!
Rijden zonder risico rijdt dan toch een stuk prettiger!
Vorig jaar mijn zus ook via SunnyCars een huurauto laten boeken in Griekenland. Ook zij was aangenaam verrast door de heldere all-in regeling waarbij verder geen rompslomp of kleine lettertjes gelden. Mooi!

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

13 juli 2015 om 09:43 Beantwoorden

Hi John,

Dank je voor je reactie, ook voor je volgende huurauto staan we graag voor je klaar!

Zonnige groet,
Renske

Sander

8 december 2016 om 23:48 Beantwoorden

Ja Ja, Sunnycars GmbH, met name Renkse is er al een jaar ofzo druk mee…
Maar hoe is de reactie service van jullie uit als zij er (ineens) niet meer werkt?
Bekijk het voor de rest maar lekker zelf?!
Of hebben jullie hogere prioriteiten?

Zo ‘heerlijk’ die onpersoonlijke websites, waarbij je maar moet afwachten wat de uitvoeringspraktijk is. En het overal wemelt van de kleine lettertjes….

Pieta Harsveld

Pieta

13 december 2016 om 12:20 Beantwoorden

Goedemiddag Sander,

Je hebt helemaal gelijk: Renske is hier altijd druk in de weer en we zouden haar voor geen goud willen missen! Maar mocht ze even uit de running zijn, dan zitten er gelukkig een heleboel andere mensen die iedere dag weer hun best doen om jou als klant met een goed gevoel op weg te sturen en met een glimlach weer thuis te laten komen. Dát is namelijk onze nummer een prioriteit.

Met vriendelijke groet,
Pieta van Sunny Cars

Herma

13 juli 2015 om 00:33 Beantwoorden

In mei via Sunny Cars een auto geboekt op Gran Canaria. Twee keer pech met de auto. De tweede keer problemen prima opgelost door tussenkomst van het hoofdkantoor in Nederland. Kiezen volgende keer weer voor Sunny Cars.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

13 juli 2015 om 10:04 Beantwoorden

Hi Herma,

Pech is nooit leuk, fijn om te horen dat de problemen goed zijn opgelost. En uiteraard helpen we je graag met een volgende boeking.

Zonnige groet,
Renske

frans van damme

16 juli 2015 om 19:17 Beantwoorden

Ik huur al jarenlang regelmatig een wagen in Spanje maar nog nooit bij Sunny Cars maar voor de volgende vakantie ga ik het zeker eens ‘uittesten’ !

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 09:37 Beantwoorden

Leuk om te horen Frans. Mocht je daar hulp bij nodig hebben, dan horen we dat graag! Zonnige groet, Renske

Rene

16 juli 2015 om 19:19 Beantwoorden

Autohuur in Polen via Sunnycars. Ging bij de verhuurder op het vliegveld een beetje stroef, maar de wetenschap dat Sunnycars altijd te bereiken is was een hele geruststelling. Per mail een vraag aan Sunnycars gesteld en zij belde mij de volgende dag terug met een goede uitleg.
De volgende keer weer bij Sunnycars huren.
Groet René

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 09:42 Beantwoorden

Hoi René,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat we een goede uitleg konden geven.
Zonnige groet, Renske

Brants

16 juli 2015 om 19:42 Beantwoorden

Ook wij hebben enkele malen een auto gehuurd bij Sunny Cars. Zo ook deze zomervakantie weer, tevens meteen gebruik gemaakt van de 10% korting die ons is aangeboden. Super!

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 09:43 Beantwoorden

Dank je voor de reactie, super om te horen! Zonnige groet, Renske

Joep schriks

16 juli 2015 om 19:47 Beantwoorden

Helemaal mee eens dat Sunny Cars een geweldig fijne en goede autoverhuurbedrijf is.Wij huren al 10 jaar een auto via Sunny Cars soms wel 2 keer per jaar voor een paar weken.Altijd super goede auto,s.Geweldige service ,altijd bereikbaar,en super vriendelijk.Dit jaar voor het eerst een schade gereden ?Geen hele grote maar toch 500 euro dat we moesten afrekenen.Bij thuiskomst Sunny Cars gebelt de benodigde papieren ( schade rapport en afschrijving creditkaart ) opgestuurd en dezelfde dag is het geld nog aan ons overgemaakt.Geen vervelende vragen of addertjes onder het gras ,gewoon super wat ze beloven komen ze ook na.Hiervoor nogmaals een dikke pluim.Misschien inderdaad niet de goedkoopste paar tientjes duurder maar uiteindelijk in heel veel gevallen goedkoper en geen gezeur.Voor ons niets anders dan gewoon huren bij Sunny Cars.
Fam schriks.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 09:49 Beantwoorden

Beste Joep,

Bedankt voor de reactie. Goed om de ervaringen van vaste klanten te lezen. Schade is niet fijn, maar komt snel voor bij een auto. Gelukkig hebben we het snel voor jullie kunnen oplossen.

Zonnige groet, Renske

ReneV

16 juli 2015 om 19:57 Beantwoorden

Ik heb dit jaar mijn eigen reis samengesteld, een B&B, vlucht en auto. Maar toen ik bij diverse concurrenten de kleine letters ging lezen, werd ik daar niet vrolijk van en rezen de kosten de pan uit om zorgeloos verzekerd te zijn. Heb een boeking via Cardelmar overwogen, maar vondt dat een dusdanige vage aangelegenheid bij het bestuderen vd kleine lettertjes, dat ik daar snel van terug kwam. Toen ik bij Sunny Cars een auto ging boeken voor 12 dagen, bleek de upgrade naar een model uit de categorie “D” (Peugeot 308) slechts een paar tientjes. Ik ga best wat kilometers maken in zuid Toscane, dus dat was zeker de moeite waard. Los van het kosten aspect vind ik de duidelijke en veilige voorwaarden voor mij als klant een verademing. Ik wil immers een zorgeloze vakantie en geen (soms zeer kostbare) verassingen met mijn huurauto. Ik hoop natuurlijk wel dat ik ook deze auto weer als nieuw in lever. Voor de rest een fijne zorgeloze vakantie aan ieder!

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 09:50 Beantwoorden

Hoi René,

Dank je voor je reactie. Ik wens je heel veel veilige kilometers toe in Toscane.

Zonnige groet, Renske

G.a.j. Theunissen

16 juli 2015 om 19:58 Beantwoorden

Naar aanleiding van uw valkuil 4 “spookafsxhrijving” wil ik u het volgende niet onyhouden:
Na thuiskomst werd ik verrast met een afschrijving achteraf door de verhuurder, na inlevering van de auto, dit zonder enige opgaaf van reden. Met moeite heb ik SunnyCars kunnen bewegen de reden hiervan te achterhalen, “u wordt teruggebeld”. Na 4 weken stilte heb ik zelf maar weer contact gezocht met SunnyCars en kreeg te horen de auto niet zou zijn afgetankt, aldus de verhuurder. Nonsens, de auto was wel degelijk afgetankt, maar ik moet natuurlijk wel de 7 km tussen tankstation en inleverplaats overbruggen……. Puur bedrog in mijm optiek. Medewerker van SunnyCars zou er op mijn verzoek nogmaals achteraan gaan. Nooit meer iets van gehoord. U begrijpt dat naar aanleing van deze ervaring in combinatie met de ondermaatse service van SunnyCars het voor mij niet vanzelfsprekend is dat een volgende auto weer via SunnyCars wordt gehuurd.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 09:54 Beantwoorden

Beste meneer/mevrouw Theunissen,

Bedankt voor de feedback. Zeker niet fijn dat er kosten in rekening zijn gebracht en nog minder fijn dat je niets meer hebt gehoord. Loopt deze navraag nog steeds? Ik kan alles nog even voor nagaan. Mocht dit je wens zijn, stuur dan het reserveringsnummer door via r.mijderwijk@sunnycars.nl.

Zonnige groet, Renske

F van os

16 juli 2015 om 20:06 Beantwoorden

Enigszins verbaasd lees ik jullie bericht over extra kosten. Vrijdagavond 3 juli werden wij bij het ophalen van onze huurauto in Madrid wel degelijk geconfronteerd met een extra verzekering om het eigen risico af te kopen (kosten 254 euro) morgen gaan wij de auto terugbrengen, kan ik achteraf nog iets hieraan doen ? P

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:06 Beantwoorden

Beste meneer, mevrouw van Os,

Bedankt voor je reactie. Erg vervelend dat je geconfronteerd werd met een (onnodige) extra verzekering. Je hebt je handtekening gezet onder het contract en daarmee ook getekend voor de extra kosten. Om die reden kunnen we achteraf niets meer voor je betekenen. We weten helaas dat het soms toch gebeurt, daarom geven we op zowel de klantvoucher als de supplier voucher duidelijk aan dat zowel het afkopen van het eigen risico als het afsluiten van een glas-of bandenverzekering niet nodig is.

Een tip voor een volgende keer is om direct telefonisch contact op te nemen met ons als er bij de aanname van de huurauto discussie ontstaat over het wel of niet moeten afsluiten van een extra verzekering. Juist voor dit soort vragen zijn wij 24/7 bereikbaar om je te helpen.

Ik hoop dat je een fijn verblijf in Spanje gehad. Goede reis terug!

Zonnige groet, Renske

Aad & Tonny Kruys

16 juli 2015 om 20:41 Beantwoorden

Wij huren al vier jaar een auto bij SunnyCars, een fijn en veilig gevoel. Door de Griekse verhuurder wordt de auto netjes afgeleverd, dit jaar was het een Skoda met op de teller 7000 km. Bloedje nieuw kan je wel zeggen. Nooit extra kosten of problemen, een lekker vacantiegevoel. Volgend jaar weer SunnyCars.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:07 Beantwoorden

Beste Aad en Tonny,

Bedankt voor jullie reactie. Heerlijk om het vakantiegevoel te ervaren in een nieuwe auto!

Zonnige groet, Renske

Ria van Niekerk

16 juli 2015 om 20:44 Beantwoorden

Heel tevreden zijn ook wij….Kreta Sicilië Mallorca…nooit problemen gehad…
Maar wel zit er een behoorlijk stijgende lijn in de prijs! (zonder verschil in auto).
Wellicht het gevolg van het succes.
En wat ik een mooi gebaar zou vinden is een korting die hoger wordt naar mate je vaker een auto boekt bij Sunnycars.
Lijkt me een sympathiek gebaar naar vaste klanten…..

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:31 Beantwoorden

Beste Ria,

Bedankt voor je reactie. We proberen onze vaste klanten zeker af en toe te belonen met een korting, maar helaas zit daar wel een beperking op als het gaat om het bedrag of percentage wat we kunnen weggeven. Misschien een goed idee om bij een van de volgende nieuwsbrieven autohuur te verloten aan vaste klanten?

Zonnige groet,
Renske

A.C. Buijs

16 juli 2015 om 21:02 Beantwoorden

Ik heb vele malen een auto gehuurd bij Sunnycars, maar ik kan nu geen auto meer huren van Sunnycars in Monte Gordo in Portugal. Heel, heel jammer.
Is er toch een mogelijkheid?

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:35 Beantwoorden

Beste meneer, mevrouw Buijs,

Zojuist meegekeken in het systeem, we bieden Monte Gordo helaas niet meer aan. De dichtstbijzijnde locatie is Tavira.

Zonnige groet, Renske

R.J.Lamberts

16 juli 2015 om 21:35 Beantwoorden

Onlangs weer een wagen gehuurd via Sunnycars in Rome,
We kregen een gloednieuwe Jeep Renegade (18KM) op de Teller.
Verhuurder begon nog wel even over een verzekering, maar toen ik hem erop wees dat alles al volledig geregeld is via Sunnycars was het direct ok :).
In de voucher van Sunnycars staat ook duidelijk dat je geen extra verzekering moet afsluiten.
Tevens met veel plezier gebruik gemaakt van de 10% korting die wij kregen omdat we al eerder via Sunnycars hebben gehuurd.
Ik betaal met liefde iets meer om gezeur achteraf met eigen risico’s uit te sluiten

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:36 Beantwoorden

Beste meneer, mevrouw Lamberts,

Dank je voor je reactie. Hopelijk mogen we je bij een volgende reis ook helpen met de autohuur.

Zonnige groet, Renske

Elaine de jong

16 juli 2015 om 21:41 Beantwoorden

2x in Griekenland een auto via sunny cars, perfect. De 2e keer een auto waar nog geen 1000 km”op stond. In september weer naar Kreta en weer gaan we via sunny cars huren.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:37 Beantwoorden

Hoi Elaine,

Goed om te horen. Heerlijk vooruitzicht Kreta.
Veel plezier alvast.

Zonnige groet, Renske

Erren

16 juli 2015 om 21:59 Beantwoorden

Wij hebben ook via Sunny Cars gehuurd omdat het alles bij elkaar even duur was als de goedkoopste aanbieder die we konden vinden en het eigen risico bij Sunny Cars het kleinst is. En je hebt te maken met 1 partij die ook in Nederland zit, dus da’s handig als er schade is. Maar let op: Sunny Cars adverteert met terugbetaling van het eigen risico. Met alles verzekerd denk je dus dat wat er ook gebeurt, bij elke schade, dat alles gedekt is en je niets hoeft te betalen. Maar in de voorwaarden in paragraaf 6.3.d staat dat schade aan het carter en koppeling/transmissie niet gedekt is. Dit was bij alle aanbieders het geval. Bij Sunny Cars kan je dus het meeste risico afdekken, maar net niet alles……

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:50 Beantwoorden

Beste Erren,

Je hebt helemaal gelijk, indien er sprake is van onachtzaamheid (grove nalatigheid) zijn zaken als de koppeling of carter niet gedekt. Bij deze schade wordt per dossier onderzocht hoe de schade kan zijn ontstaan. Blijkt het echt een technisch mankement te zijn, dan wordt de klant hier niet op aangerekend.

Zonnige groet, Renske

Martin van den bosch

16 juli 2015 om 22:54 Beantwoorden

Wij huren al 40 jaar een auto in alicante hebben nooit
Broblemen gehad maar de laatste jaren was het altijd
Met benzine , veel wordt er voor een tank gerekend
Was gemiddeld 25 euro te duur en dan de verzekering komt er veel bij je zit zo op het dubbele.
Verleden jaar ontdekte we sunnie cars we kregen een nieuwe auto helemaal geen brobleem.
In mei gingen we weer toen kregen we de auto niet
Mee we moesten 135,- euro betalen omdat ik 75 ben
Contact opgenomen met sunnie cars en die maakte
Gelijk 135,- over .
Met september gaan we weer maar wel met sunnie cars.
Ik raad sunnie cars aan ,
Martin

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:51 Beantwoorden

Beste Martin,

Bedankt voor je reactie. Ik wens je voor september alvast een goede reis.

Zonnige groet, Renske

Hochstenbach GAGE

17 juli 2015 om 00:01 Beantwoorden

In zijn algemeenheid hebben wij goede ervaring met Sunny cars autoverhuur, echter afgelopen mei in Lissabon probeerde men ook ons extra verzekeringen ( molest etc) aan te smeren. Ons Portugees is niet van dien aard dat we een goed gesprek konden voeren hierover maar halsstarrig weigeren leverde na 45 minuten toch de gereserveerde auto op en met enige vertraging konden we toch aan onze rondreis beginnen . Dus ook bij de partners waar Sunny cars zaken mee doet probeert men extra zaken te verkopen. Ik moet echter meteen toevoegen dat onze ervaring in Porto, Malaga (2x) zeer goed was dus ook wij huren een volgende keer ( Alicante) weer bij Sunny cars

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:56 Beantwoorden

Beste Hochstenbach,

Dank je voor de reactie. Op de supplier voucher staat ook in het Engels aangegeven dat onze klanten geen extra verzekering nodig hebben. Vervelend dat de lokale partner zo aandrong, maar ook erg goed dat je hier niet op in bent gegaan. We helpen je graag met een volgende huurauto.

Zonnige groet, Renske

Arjan

17 juli 2015 om 01:05 Beantwoorden

Voor het eerst een auto bij Sunny Cars geboekt. Begin augustus willen we gaan rijden.

Wat ik stoer vind is de tekst op de site: “Hoewel Sunny Cars niet de meest voordelige was, zijn wij wel de meest complete aanbieder.” Dat is eerlijk.

En nu maar kijken of het echt zo is. Wat overigens opvalt bij Sunny Cars is de duidelijkheid in de teksten. Die heb ik bij andere verhuurbedrijven of bemiddelaars nog niet zo helder omschreven gezien.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 10:59 Beantwoorden

Hoi Arjan,

Dank je voor je reactie. Ik vind het fijn om te horen dat deze teksten jou opvallen, dit is waar we voor staan. Hopelijk mogen we je dat in de nabije toekomst bewijzen.

Zonnige groet, Renske

A.H.G. Dura-Merburg

17 juli 2015 om 09:11 Beantwoorden

Wonende in Frankrijk, heb ik dit jaar al 2x een auto via Sunny Cars gehuurd in Nederland. De eerste maal werd er door Enterprise een bedrag van € 850,= gereserveerd op de creditkaart en kregen wij niet de auto in de categorie die we hadden gevraagd. We hebben niet bij Sunny Cars gereclameerd, daar er wel een navigatie in zat.Tweede maal kreeg ik een auto via Dollar Thrifty, uitgevoerd door Hertz. Prima: bijna nieuwe auto en vlgs aanvraag. En geen extra reservering op creditcard.Nu alweer voor september een auto geboekt bij Sunny cars in de verwachting dat het weer goed zal gaan.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 11:00 Beantwoorden

Beste meneer, mevrouw Dura-Merburg,

Bedankt voor je reactie. Alvast een goede reis gewenst.

Zonnige groet,
Renske

D de Haan

17 juli 2015 om 09:41 Beantwoorden

Wij hebben al diverse keren een auto gehuurd via Sunny cars onder ander in Spanje en Canada nooit geen problemen gehad alleen de laatste keer probeerde de dame van Eurocars ons een auto uit een kleinere klasse mee te geven dus ook iets om op te letten.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 11:01 Beantwoorden

Beste meneer, mevrouw de Haan,

Bedankt voor de tip!

Zonnige groet, Renske

Bert

17 juli 2015 om 09:59 Beantwoorden

Na een aantal “slechte” ervaringen met verhuurorganisaties in Spanje heb ik inmiddels al een aantal keren een auto gehuurd via Sunny Cars. Dit bevalt super een geen gedoe met verborgen (hogere) kosten. Gewoon goed dus. Dus ik ga er vanuit dat de auto komende augustus weer netjes klaarstaat !

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 11:02 Beantwoorden

Hoi Bert,

Alvast een goede reis gewenst!

Zonnige groet, Renske

jules honnay

17 juli 2015 om 10:38 Beantwoorden

Wij huren meermaals per jaar een auto en telkens bij Sunnycars.
Altijd zeer tevreden. Vroeger probeerden de autoverhuurders ter plaatse ons nog extra te laten betalen voor de banden of voor eventuele depannage maar nadat we ons geïnformeerd hebben bij Sunnycars trappen we daar niet meer in. Bij Sunnycars is alles inbegrepen.
Ooit een panne gehad en na 1 uur hadden we een andere wagen.

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 11:02 Beantwoorden

Hoi Jules,

Dank je voor het delen van jouw ervaring.

Zonnige groet, Renske

marc

17 juli 2015 om 11:32 Beantwoorden

elk jaar op vakantie naar Portugal en een auto bij sunnycars gehuurd ,nooit geen problemen gehad,1 keer konden we de auto niet meer starten ,verhuurkantoor gebeld en na 2 uur een nieuwe wagen ,heel goeie service , dikke proficiat voor sunnycars

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

17 juli 2015 om 14:11 Beantwoorden

Dank je wel Marc.
Zonnige groet, Renske

Anne-marie

17 juli 2015 om 15:31 Beantwoorden

Omdat ik jullie telefonisch niet te pakken kreeg, wil ik het even zo navragen, ook een vorm van verborgen kosten? Maar wellicht niet bij Sunny Cars. De one-way rental? Wij zijn van plan om 3 dagen een auto te huren op Fuerteventura ophalen in Caleta en inleveren in Corralejo.
In de huurvoorwaarden staat dat het vanaf 3 dagen gratis is, klopt dit of moet je ter plekke toch een toeslag betalen?

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

21 juli 2015 om 14:16 Beantwoorden

Hoi Anne-marie,

Als er in de huurvoorwaarden aangegeven wordt dat het vanaf 3 huurdagen kosteloos is, dan is het ook kosteloos. Nog een tip: mocht je de huurauto categorie wijzigen, check dan opnieuw de huurvoorwaarden. Het kan zijn dat je bij een andere lokale partner wel one-way toeslag betaalt.

Zonnige groet, Renske

Will

17 juli 2015 om 17:56 Beantwoorden

Al jaren huren wij voor onze vakantie’s in Preveza Griekenland een auto bij SunnyCars. Nooit problemen gehad en altijd een goede auto. Wat mij echter altijd verbaast is dat ik eerst moet ondertekenen en dan pas samen de auto controleren op eventuele beschadigingen, de eventuele aanwezige beschadigingen worden niet genoteerd op het origineel maar op de kopie (die ik krijg) of apart op een ander papiertje. Deze wijze begrijp ik niet? Graag een reactie
alvast bedankt

Will

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

21 juli 2015 om 14:19 Beantwoorden

Hoi Will,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf wel ervaring met het tekenen van het huurcontract en daarna de auto checken, maar als er schade is, dan wordt dit wel op het originele contract aangegeven. Ik begrijp niet waarom dat op een extra papiertje zou moeten. Gebeurt het vaker en bij dezelfde verhuurder? Dan kan ik dat gaan checken.

Zonnige groet, Renske

Erick Moll

18 juli 2015 om 13:15 Beantwoorden

Al vele keren via Sunnycars een auto gehuurd in Zuid Afrika. Tot nu toe zonder problemen. Ook bij schade, één keer gebroken achterveerpot, deze auto is binnen 4 uur in Marloth park gewisseld voor een andere auto geleverd zelfs nieuwere. In een andere situatie, ster in de voorruit, hen ik de schade eerst zelf betaald (creditcard, waarna deze door Sunnycars is vergoed. Oppassertje in Zuid Afrika is dat je altijd de banden goed moet controleren, ze zijn niet zo moeilijk met te weinig millimeters en divers reparatieplekken aan de banden. Hierover geklaagd bij Sunnycars en voldoende informatie verkregen over het resultaat. Vergelijkenderwijs is Sunnycars zelfs goedkoper dan hun concullega’s. Ook dit jaar weer met Sunnycars

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

21 juli 2015 om 14:24 Beantwoorden

Hoi Erick,

Dank je voor je reactie. Bandenschade en weinig profiel op de banden komt inderdaad vaak voor in Zuid-Afrika. Gelukkig is het dan ook op veel plekken mogelijk de band te vervangen. Fijn dat je tevreden bent, we zien je nieuwe boeking graag tegemoet!

Zonnige groet, Renske

Maria ter Horst

20 juli 2015 om 15:34 Beantwoorden

Geachte lRenske,
Op het moment dat je aan de verhuurdesk, bv. in Allicante, aankomt krijg je allerlei vragen en moet je een huurdocument ondertekenen. Deze is waarschijnlijk opgesteld in de landstaal. In dit geval in het Spaans.
Deze taal zijn wij niet voldoende machtig om precies te controleren wat we dan ondertekenen.
Hoe kunnen we “extra” kosten voorkomen? Bestaat er zoiets als een standaard document?

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

21 juli 2015 om 14:35 Beantwoorden

Beste Maria,

Bedankt voor je vraag. Naast de moedertaal zijn er ook contracten beschikbaar in andere talen. Een Engelse versie is zeker beschikbaar. In een enkel geval zijn er zelfs Nederlandse versies van het contract.
Zelfs als je de naam van de extra aangeboden verzekering niet herkent, kun je er wel op letten of er extra kosten op het contract vermeld staan. In dat geval kun je altijd vragen wat het inhoudt. Indien je daarna nog steeds twijfelt, neem dan contact op met ons noodnummer zodat wij je van advies kunnen voorzien of eventueel met de lokale verhuurder kunnen spreken. Dit is zelden nodig.

Hopelijk heb je wat aan deze tips. Alvast een goede reis gewenst!

Zonnige groet, Renske

CEES SIKKEMA

20 juli 2015 om 21:18 Beantwoorden

AL 8 JAAR EN 4 MAAL PER JAAR HUUR IK VOOR PORTUGAL EEN AUTO BIJ SUNNYCARS HETGEEN ALTIJD KORREKT VERGAAN IS; EENMAAL VREEMD GEGAAN BIJ CARDELMAR DAAR DEZE 80 EURO GOEDKOPER WAS MET DE ZELFDE KONDITIES. LATER WERD ER 392 EURO EXTRA AFGESCHREVEN VAN MIJN BANK EN ZOWEL VIA INTERNET ALS TELEFONISCH WAS DEZE FIRMA NIET THUIS EN ONBEREIKBAAR,HETGEEN EEN DUR LES WAS EN SINDSDIEN LOOPT HET WEER VIA SUNNYCARS

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

21 juli 2015 om 14:37 Beantwoorden

Hoi Cees,

Dank je voor je reactie. Vreemdgaan wordt wel vaker bestraft! Ik ben blij dat we je öpnieuw terugzien als klant en hoop dat we nog veel autohuurboekingen voor je mogen maken.

Zonnige groet, Renske

Steenbakkers

29 april 2016 om 08:10 Beantwoorden

Hallo Sunny cars,

Zojuist weer terug van een super vakantie in Spanje, met een auto weer super geregeld door Sunny cars. Voor ons is dit al de vijfde keer dat we een auto huren via Sunny cars, alles is top geregeld en altijd een prima auto. Gisterenavond weer een boeking gemaakt voor augustus, helaas jammer dat een trouwe klant nooit eens een korting krijgt.

Mvg Jolanda

Sandra

20 augustus 2016 om 23:30 Beantwoorden

Hallo,
Al meerdere keren et veel plezier een auto gehuurd bij jullie. Ik wil vanaf 22 september voor 5 dagen een auto huren(Sevilla luchthaven)en ben door omstandigheden(ziekte vader) niet in staat geweest dit te doen met de kortingsvoucher van 10%. Ik moest afwachten of ik reis kan gaan.Bestaat er een mogelijkheid om deze 10% korting alsnog te krijgen? Met vriendelijke groet, Sandra

Geef een reactie

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.