Creditcards en autohuur

15 March 2012 65 14347

Auteur

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Een van de meest gestelde vragen die we dagelijks bij Sunny Cars krijgen, is waarom het nodig is om creditcard gegevens op te geven. Ook als de autohuur prijs via iDeal betaald is, is een creditcard op naam van de hoofdbestuurder verplicht. Graag leg ik uit waarom dit is. We willen autohuur natuurlijk voor iedereen zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk maken!

Een huurauto boeken en creditcard eisen

Waarom vragen de meeste lokale verhuurders om creditcard gegevens op naam van de hoofdbestuurder? Heel simpel. Dit is een vereiste voor het betalen van de borg voor de huurauto. De borg wordt altijd ter plekke voldaan, en met de creditcard gegevens op naam van de hoofdbestuurder heeft de lokale autoverhuurder een extra garantie over de identiteit van de autohuurder.

In Portugal, Spanje, Griekenland en Kroatië kun je zonder creditcard een auto huren. Hier lees je er meer over.

Het AD pakket: oplossing extra bestuurder

Steeds vaker boeken vrouwen een vakantie of reis en zijn zij ook verantwoordelijk voor het reserveren van een huurauto. Maar niet altijd is de vrouw de hoofdbestuurder van de huurauto, we merken dat mannen vaak de langere afstanden rijden. Als mevrouw de creditcard heeft, maar niet als hoofdbestuurder is opgegeven, zal dat ter plekke een probleem opleveren bij het voldoen van de borg. Dat zou een vervelend begin van je vakantie of reis zijn! Gelukkig is dat eenvoudig op te lossen, als beide in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. In dat geval boek je namelijk het AD pakket. In dit pakket, het Additional Driver pakket, is een extra bestuurder inbegrepen bij de autohuurprijs. Zo is mevrouw op papier de hoofdbestuurder en creditcard houder en is alles gedekt. Een makkelijke oplossing zonder extra kosten!Creditcard autohuur

Waarom alleen creditcard en geen pin?

De reden dat de borg niet contant betaald kan worden op de meeste locaties heeft te maken met veiligheid. Als er geen cash geld aanwezig is, zal de autoverhuurder minder snel overvallen worden. De borg contant betalen is veel meer administratieve rompslomp en kost veel meer tijd. Als je een huurauto hebt geboekt wil je natuurlijk zo snel mogelijk doorrijden naar je eindbestemming en creditcard betalingen werken dan het snelst!

Debit cards en borg

Ook krijg ik veel de vraag waarom een debit card niet wordt geaccepteerd als betaalmiddel voor de borg. Ook dat heeft te maken met administratieve handelingen, op een debit card kan namelijk geen geld worden teruggestort. Als je dus netjes hebt gereden en de autoverhuurder je borg wilt terugstorten 5 dagen na het einde van de huurperiode, dan kan dit niet worden overgemaakt.

Sunny Cars maakt het je zo makkelijk mogelijk, maar ook wij moeten ons aan de regels houden. Je kiest zelf hoe je wilt betalen, en wij garanderen je een goede huurauto. En voor de rest, is er de creditcard.

auto huren sunny cars ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

65 Reacties (

henk

29 October 2012 at 09:18 Reply

Klacht over sunnycar auto nu ruim 5 weken geleden ingeleverd maar van de borg nog niets terug gezien op verstuurde emails wordt niet gereageerd buiten een automatisch bericht dat het tot 28 dagen kan duren voor een reactie terug dit alleen al geeft stof tot nadenken

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

2 November 2012 at 14:07 Reply

Geachte heer, beste Henk,

bedankt voor uw reactie. Binnen 5 dagen na het inleveren van de auto wordt de waarborg teruggestort. Veel creditcardmaatschappijen sturen aan het eind van de maand een overzicht van de 21e van de vorige maand tot de 21e van deze maand. Als u de auto bijvoorbeeld op de 18e heeft ingeleverd kan het zijn dat u dit pas teruggestort ziet op het afschrift een maand later. Graag vernemen wij uw reserveringsnummer zodat wij kunnen kijken of dit bij u het geval is.

Met vriendelijke groet,

Susanne Pols-van Gelder

AD VIERGEVER

31 October 2012 at 17:25 Reply

Wij hebben hele slechte ervaringen met SUNNY Cars.
Ik zou ze niemand aanbevelen.
Vage informatie en als je dan een auto wil moet je nog 225 euro extra betalen.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

2 November 2012 at 14:09 Reply

Geachte heer Viergever,

bedankt voor uw reactie. Sunny Cars biedt standaard alle verzekeringen aan die u nodig heeft voor autohuur. Het kan zijn dat u extra kosten krijgt bij het boeken van extra diensten of accessoires. Denk hierbij aan GPS, kinderzitje, hotelaflevering en one-way. Ook dan willen wij zo transparant mogelijk communiceren en de klant wijzen op de extra kosten. Deze kosten staan op voorhand in de huurvoorwaarden vermeld.

Graag vernemen wij waar u € 225,- euro voor heeft moeten betalen. U kunt uw boekingsgegevens en een eventueel afschrift van de kosten per e-mail doorsturen naar customercare@sunnycars.nl

Met vriendelijke groet,

Susanne Pols-van Gelder

Thomas

14 February 2013 at 20:47 Reply

Interessant artikel.

SD

14 March 2013 at 20:33 Reply

Interessant om te lezen..

Als zelfstandig ondernemer krijg ik geen creditcard.
Nu hebben we bij SunWeb een vakantie geboekt incl. huurauto van jullie maatschappij, en er wordt ons verteld dat wij in Griekenland de borg niet contant kunnen betalen.
Terwijl hier toch duidelijk staat dat dit standaard mogelijk is.

Zou u mij kunnen bevestigen dat dit dus wél mogelijk is ?!
Anders hebben we echt een probleem..
Niemand een creditcard..wel al geboekt, geen vervoer naar vakantiehuis..

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

21 March 2013 at 17:39 Reply

Beste mevrouw Lugger,

Bedankt voor uw reactie en oplettendheid. Wij zijn nog in overleg met de betreffende partner om na te gaan of een contante waarborg mogelijk is, aangezien wij sinds enkele maanden samenwerken met deze partner. Mocht een contante waarborg niet mogelijk zijn, dan kunnen wij voor u op zoek naar een alternatief. Via Sunweb zult u hier verder bericht over krijgen.

Met vriendelijke groet,

Susanne Pols-van Gelder

A. Glas

29 May 2013 at 20:37 Reply

Kan er na pech met de auto achteraf nog geld van je creditcard worden afgeschreven omdat er schade aan de onderkant blijkt te zijn. Ik heb het hier over een groot bedrag, hoger dan het eigen risico.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

30 May 2013 at 16:48 Reply

Beste Sanne,

Bedankt voor je bericht. Indien de verhuurder er pas achterkomt bij het inleveren van de auto, dan is dat mogelijk. Het makkelijkste is om een kopie te maken van je huurcontract en van de afschrijving. Deze kun je insturen naar customercare@sunnycars.nl. Mijn collega´s helpen je graag verder!

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

ursula schalk

1 September 2013 at 21:24 Reply

Mijn vader heeft via het reisbureau voor 2 weken een auto gehuurd in italië. Is vandaag aangekomen op het vliegveld en wilde daar de al betaalde auto meenemen. Ze hebben de auto niet meegekregen omdat ze geen creditcard hadden, dit was hen ook niet verteld op het reisbureau. Ze gaan altijd met vakantie naar de can eilanden waar ze ook altijd een auto huren en nooit om een creditcard gevraagd is. Na bellen met het noodnummer van het reisbureau wordt maar gewoon gezegd dat ze de voorwaarden maar hadden moeten lezen en dat ze het geld voor 2 weken autohuur waarschijnlijk kwijt zijn! Ze zijn nu met de trein en taxi alsnog op camping terecht gekomen maar de uitgestippelde vakantie om veel van toscane te zien valt bij aankomst direct in het water. Zie ook bovenstaande reactie, al wel geboekt en 750,00 betaald, niemand een creditcard geen auto dus zoek het maar uit. Graag en snelle oplossing voor dit probleem.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

2 September 2013 at 16:36 Reply

Beste Ursula,

Hartelijk dank voor je bericht.

Helaas is het niet mogelijk om via Sunny Cars zonder creditcard een huurauto te huren in Italië. Het klopt dat het reisbureau je vader hier op had moeten wijzen. Je vader heeft zelf echter ook de verantwoordelijkheid om de voorwaarden door te lezen. Vanmorgen is er een bericht uit gegaan naar de verhuurder met de vraag te bevestigen dat de auto niet op is gehaald. Zodra het antwoord op deze e-mail binnen is zullen we je vader via het reisbureau informeren.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

J. van der Maar

13 September 2013 at 19:23 Reply

Waarom moet ik een creditcard met pincode hebben?

stephany

18 June 2014 at 23:50 Reply

is het helemaal niet mogelijk om een auto te huren in spanje zonder creditcard??? wij komen niet in aanmerking voor een creditcard heb wel een debitcard maar zie dat die ook niet wordt geaccepteerd.
hoor graag van jullie.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

19 June 2014 at 09:12 Reply

Beste Stephany,

Hartelijk dank voor je bericht.

Voor de Spaanse eilanden lukt het soms nog om een verhuurder te selecteren die geen creditcard verplicht stelt. Mocht dit de bestemming zijn neem dan even contact op met ons reserveringsteam op: 023 – 5699 696. Voor het vaste land zijn er op dit moment helaas geen mogelijkheden om zonder creditcard een auto te huren. Het spijt ons.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Lotte

1 September 2014 at 18:15 Reply

Wij hebben een auto gehuurd op curacao nu is mij verteld dat de credit card houder ook de hoofdbestuurder moet zijn. Is dit altijd het geval? Ik ben namelijk de credit card houder maar ik wil mijn vriend als hoofdbestuurder.

Rob

2 January 2015 at 03:57 Reply

Is een pre-paid creditcard (mastercard) voldoende ? zo ja, hoeveel moet het minimale saldo dan zijn ?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

8 January 2015 at 12:04 Reply

Beste Rob,

Ter plaatse is een creditcard op bestuurdersnaam verplicht om de waarborg mee te voldoen. Om de creditcard te kunnen gebruiken dient u over de pincode te beschikken.
Een prepaid creditcard wordt soms verward met een creditcard, maar is in feite een debit card. Een belangrijk verschil is dat er geen geld op teruggestort kan worden. Deze kaart wordt niet geaccepteerd voor de waarborg.
Ondanks dat via Sunny Cars de glas, banden, bodem en -dakschade en een eventueel eigen risico op de schade- en diefstalverzekering gedekt is verlangt de verhuurder toch een garantie dat er zorgvuldig met de auto omgesprongen wordt en dat deze uiteraard weer teruggebracht wordt.
De verhuurders waar wij mee samenwerken voeren een no cash policy om hun medewerkers te beschermen.
Nog vragen? Wij helpen u graag! U kunt ons bereiken via 023- 5699 696.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

abigail

23 January 2015 at 00:33 Reply

Hallo

Ik ga begin juli een week naar ibiza daar ik wil een auto huren maar kom niet in aanmerking voor een creditcard is het mogelijk om de borg bij 1 van de autoverhuur bedrijven op een andere manier te voldoen??

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

27 January 2015 at 10:44 Reply

Beste Abigail,

Bedankt voor je reactie.

Op de luchthaven van Ibiza werken wij met 6 partners. Twee hiervan bieden de mogelijkheid de waarborg tegen betaling te reduceren en contant te voldoen. Nadat je een autocategorie hebt gekozen kun je op voorwaarden klikken en vervolgens voorwaarden vergelijken. Zo kun je zien wij welke autocategorie je de waarborg kunt verlagen en direct een auto reserveren. Natuurlijk doen wij dit ook graag telefonisch voor je! Je kunt ons bereiken op: 023 – 5699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Marjanne

15 March 2015 at 18:57 Reply

Goedenavond,

Wij willen ook de luchthaven van Beziers een auto huren, maar zijn niet in het bezit van een creditcard. Kunnen we de borg ook contact voldoen?

Groet,

Marjanne

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

16 March 2015 at 14:58 Reply

Beste Marjanne,

Hartelijk dank voor je reactie.

Nadat je een huurauto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en zien wat de waarborg bedraagt. Hier kun je ook klikken op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kun je van alle aanbieders zien wat de waarborg bedraagt.

Ik heb het voor je nagekeken voor Beziers. Bij alle verhuurders is een creditcard op bestuurdersnaam verplicht voor de waarborg. De meeste verhuurders voeren een zogenaamde `no cash policy` ter bescherming van hun werknemers.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Alex

10 June 2015 at 12:04 Reply

Goedenmiddag,
Wij willen op de luchthaven van Montpellier een auto huren, maar zijn niet in het bezit van een creditcard. Kunnen we de borg ook contact voldoen?
Groet,
Alex

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

11 June 2015 at 14:57 Reply

Beste Alex,

Hartelijk dank voor je bericht.

Indien een contante waarborg is toegestaan vind je dit terug in de huurvoorwaarden. Nadat je de data hebt ingevoerd klik je op huurvoorwaarden en vervolgens op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kun je bij de verschillende partners kijken of een creditcard verplicht is. Op dit moment is bij alle verhuurders in Frankrijk een creditcard op bestuurdersnaam verplicht voor het voldoen van de waarborg. Dit is uit veiligheidoverwegingen.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Berry

29 June 2015 at 08:12 Reply

Er zijn prepaid Creditcards op naam
Zoals De mastercard Classic prepaid uitgegeven door ICS
Dit zijn gewone werkende creditcards hoor
Werken ook net zo incl. aankoop verzekering
Lijkt mij onzin dat ze deze niet accepteren als borsgstelling wanneer het saldo voldoende is

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

29 June 2015 at 15:32 Reply

Beste Berry,

Bedankt voor je reactie.

Graag verwijs ik naar https://blog.sunnycars.nl/is-die-creditcard-nu-echt-verplicht/. Hier staat iets uitvoeriger uitgelegd waarom een prepaid cc niet geaccepteerd wordt.

Ik zou ook graag willen dat het anders was, maar helaas is de praktijk anders. Vandaar mijn waarschuwing, want voorkomen is een stuk beter dan genezen.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Elmo

6 July 2015 at 11:08 Reply

Hoeveel moet de saldo bedragen op mijn creditcard voor de borg? Bvb dankm

Elmo

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

6 July 2015 at 14:09 Reply

Beste Elmo,

Hartelijk dank voor je bericht.

De waarborgverschilt per bestemming, lokale verhuurder en autotype. Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier vind je de waarborg voor de huurauto van jouw keuze terug.

Al geboekt? Dan zie je het in de huurvoorwaarden staan die je bij je voucher of bevestiging hebt gekregen!

Fijne reis!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Mike

21 July 2015 at 01:57 Reply

Morgennacht vertrekken mijn vriendin en ik naar Italië – Pisa. Hier hebben wij via Sunny Cars een auto gehuurd, betaling al voldaan etc. Helaas ben ik vanavond tot de ontdekking gekomen dat de pincode verloren is gegaan en wij beiden deze niet weten. Morgen ga ik mijn uiterste best doen deze alsnog via de ING te kunnen regelen. Mocht dit niet lukken zijn er dan alsnog alternatieven om dit alsnog te kunnen bewerkstelligen?

Ik hoor het graag

Renske Mijderwijk

Renske Mijderwijk

21 July 2015 at 14:43 Reply

Hoi Mike,

Uiteraard hoop ik dat het je vandaag alsnog lukt om de pincode te krijgen, de creditcard met pincode is vereist bij de aanname van de auto. Mocht het niet lukken en is er geen andere creditcard, dan kun je de auto annuleren. Neem hiervoor contact op met de reserveringsafdeling.

Zonnige groet, Renske

Marco

13 August 2015 at 08:26 Reply

Hoi
Wij vertrekken 30 Aug aanstaande naar Alicante ,maar nu lees ik dat er na kantoor uren extra 41,30 euro betaald dient te worden voor het inleveren van de auto. Aan gezien dat ik bij het boeken al de tijd aan geef voor vertrek klopt dit. Zo ja waar moet ik dit door geven zo dat ik zonder problemen naar huis kan

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

13 August 2015 at 12:03 Reply

Beste Marco,
Bedankt voor je reactie.
Onze autohuurspecialisten maken dit graag voor je in orde! Je kunt ons telefonisch bereiken op: 023 5699 696 of per mail via reservation@sunnycars.nl.
Als je mailt wilt je dan je reserveringsnummer vermelden en op welke datum en tijd je de auto in wilt leveren?
Hartelijk dank & een fijne reis!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Leslie vrolijk

24 August 2015 at 17:56 Reply

Beste Susanne,

8 september vlieg ik met mijn vriend naar Alicante.
Wij willen hier graag een auto huren en beschikken beiden helaas niet over een creditcard.
Is het op de luchthaven van Alicante ook mogelijk om de borg contant te betalen?
Alvast bedankt,
Groeten Leslie

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

25 August 2015 at 09:26 Reply

Beste Leslie,
Voor deze bestemming bieden wij helaas (nog) geen pakket zonder waarborg aan. Het spijt me. Ik hoop dat wij je bij je volgende autohuur wel van dienst kunnen zijn!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Ingrid Verheul

31 August 2015 at 21:11 Reply

Al vele keren hebben wij bij jullie een auto gehuurd. Nooit gelet op de creditcard voorwaarden. Nu heb ik een auto gehuurd voor Spanje en zie dat de hoofd bestuurder een creditcard moet hebben. Als een speer aangevraagd maar weet niet zeker of dit gaat lukken. Ik heb wel een credit card maar ben de hoofdbestuurder niet. Nu lees ik net over het AD-pakket dat is de oplossing. Moet ik dat in Spanje regelen of gaat dat via jullie. Ik kan niet vinden waar het staat hoe te regelen. Graag antwoord op de vraag waar kan ik ad pakket regelen. Gr Ingrid

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

2 September 2015 at 16:41 Reply

Beste Ingrid,
Hartelijk dank voor je bericht.
Neem even contact op met onze reserveringsaafdeling op: 023- 5699 696. Dan kijken we of je toevallig al een pakket met extra bestuurder had gekozen. Zo ja, kunnen we de reservering gelijk aanpassen. Zo niet kunnen we je adviseren welke combinatie van pakkt en autptype het voordeligst voor jullie is.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

jade cobben

3 November 2015 at 17:08 Reply

Beste,
Kan ik een auto huren met mijn mama haar visa wanneer ik een kopie van haar visa, een kopie van haar identiteitskaart en een schriftelijke goedkeuring meeneem?
Groeten, Jade

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

3 November 2015 at 17:20 Reply

Beste Jade,
Bedankt voor je reactie.
Nee, dit wordt niet geaccepteerd. Wellicht kun je bij het kiezen van de auto een service pakket selecteren waarbij geen waarborg is vereist?
Heb je nog specifieke vragen over jouw reservering kun je het beste contact opnemen met onze huurauto specialisten. Per mail kan dit via reservation@sunnycars.nl en per telefoon kan dit vanuit België op: 0800 – 40079.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Mark

20 February 2016 at 10:16 Reply

Dit artikel klopt niet: het is wel degelijk mogelijk om geld terug te storten op een debit card. Ik gebruik al enkele jaren zo’n kaart en heb er al talloze keren een auto mee gehuurd. Het probleem is dat de grote ketens (Hertz, Avis, Budget, etc) en bemiddelaars zoals Sunny Cars krampachtig blijven vasthouden aan de ‘traditionele’ creditcard zodat zij hier na afloop van de autohuur talloze kosten op kunnen inhouden – hetgeen bij een debit card vaak niet mogelijk is.

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

23 February 2016 at 16:16 Reply

Beste Mark,
Hartelijk dank voor je reactie.
Natuurlijk is het zo dat de verhuurders graag een creditcard willen ter garantie, zodat ze achteraf eventuele boetes nog door kunnen berekenen.
Wat betreft schade hoef je je als je via Sunny Cars hebt gereserveerd geen zorgen te maken. Die krijg je van ons vergoed.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Theo.C.J. Oud

3 April 2016 at 11:38 Reply

Gdm, wij gaan in september naar Curacao, maar hebben beide geen creditcard, kunnen wij contant betalen bij aanvraag vehuur van een auto.
Groeten Theo oud

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

4 April 2016 at 11:32 Reply

Beste Theo,
Hartelijk dank voor je bericht.
Helaas bieden wij op deze bestemming nog geen No Deposit pakket aan. Hier lees je waar we dit wel aanbieden: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/.
Ik raad je aan lid te worden van onze nieuwsbrief https://www.sunnycars.nl/aanmelden-nieuwsbrief/. Zo ben je direct op de hoogte als dit pakket wel beschikbaar wordt op Curaçao.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

kora

26 April 2016 at 18:53 Reply

Wij willen a.s vrijdag een auto huren op Mallorca santa ponsa. nu is mijn vraag hoeveel bestedingsruimte moet er op mijn creditcard staan voor een middenklasse auto en hoe kan ik dat snel regelen

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

28 April 2016 at 09:09 Reply

Beste Kora,
Bedankt voor je reactie.
De hoogte van de waarborg verschilt per auto. Je vindt deze terug in de huurvoorwaarden die je kunt openen, nadat je een keuze hebt gemaakt. Je hebt ook de mogelijkheid om te vergelijken, zodat je kunt kijken bij welk aanbod de waarborg het laagst is. Hulp nodig bij je keuze? Je kunt onze autohuur experts bereiken op: 023- 5699 696!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Y Schuurbiers

5 August 2016 at 11:50 Reply

Pinnen lijkt me een veilige methode en totaal geen rompslomp. Bij kledingzaken is het inmiddels mogelijk wanneer er iets teruggebracht wordt dat het geld teruggestort wordt op dezelfde rekening als waarvan gepind is. Dus dat kan ook prima met de borg. Ik denk dat het tijd wordt dat alle autoverhuurbedrijven eens afstappen van die creditcard eis. Er zijn genoeg mensen die om allerlei redenen geen creditcard hebben of willen. De potentiele markt voor autoverhuur is groter dan hij nu is: ook mensen zonder creditcard hebben zo nu en dan een huurauto nodig namelijk en dat zou ook prima moeten kunnen.

Nick.

8 August 2016 at 18:20 Reply

Vraagje, mijn vrouw en ik willen een auto in Malaga gaan huren, maar is het enigszins mogelijk, om ook in combinatie met een pakket of iets dergelijks, een auto te huren ZONDER creditcard/creditcardwaarborg?

Met zonnige groet,

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

16 August 2016 at 12:05 Reply

Beste Nick,
Bedankt voor je reactie. Ja, deze mogelijkheid bieden we op Malaga. Klik hier voor een volledig overzicht: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Jannie

14 August 2016 at 10:28 Reply

Ik heb op 25 juli een vraag gesteld over een afgeschreven bedrag van mijn creditcard maar nog geen antwoord gehad. Jammer want ik vond Sunny cars altijd een betrouwbare partner en raadde deze ook aan aan anderen, maar begin daar nu toch over te twijfelen!

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

16 August 2016 at 12:26 Reply

Beste Jannie,
Bedankt voor je bericht. Nadat jouw e-mail ontvangen is ontvang je van onze afdeling customer care een ontvangstbevestiging, mits gemaild naar crm@sunnycars.nl. Wij vragen bij de verhuurder na waar de afschrijving voor is. Hierbij zijn wij afhankleijk van hun reactiesnelheid. Bij de meeste verhuurders ligt deze tussen de 4 en de 6 weken. Mocht je in de gelegenheid zijn je ter plaatse getekende huurovereenkomst en het bewuste creditcard afschrift bij te voegen kan dit de zaak bespoedigen. Mocht je nog vragen hebben kun je onze afdeling customer care bereiken op: 023- 5699 689. Aan de hand van je reserveringsnummer kunnen we je dosssier terugvinden.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

16 August 2016 at 12:02 Reply

Beste Y,
Bedankt voor je bericht. Goede suggestie. Alleen loop je dan wel tegen het doorbelasten van administratiekosten voor boetes aan. Vooralsnog bieden de meeste verhuurders deze mogelijkheid niet.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Arjen

19 August 2016 at 08:10 Reply

Beste mensen,
Allereerst zeg ik graag dat ik steeds geweldig door jullie geholpen ben. Nu er echter m.i. ten onrechte geld is afgeschreven nadat ik een auto huurde in Venetie, krijg ik geen reactie op mijn mail. Ik hoop snel wel wat te horen!
Vriendelijke groet,
Arjen

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

19 August 2016 at 09:43 Reply

Beste Arjen,
Hartelijk dank voor je reactie. Je kunt mijn collega´s van de afdeling customer care telefonisch bereiken op: 023- 5699 689 of per mail via crm@sunnycars.nl. Als je je reserveringsnummer vermeldt kunnen ze direct controleren of je e-mail wel aangekomen is.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

hans

22 August 2016 at 21:03 Reply

Mijn registratie voor de auto was 470564514 via Eliza was here.
Ik heb , na onze vakantie op Sardinie, helaas moeten constateren dat de gestelde borg van 300 € , door ( iemand ?) van Sunnycars van mijn rekening is afgeboekt, naar een mij volkomen onbekend bedrijf/firma/persoon in GBR. Aangegeven als RBI QSS SUBS 08444122245. Sunnycars meldde mij dat ik het maar moest regelen met Eliza was here, mijn reisorganisatie. Die hebben met Sunnycars overleg gehad en het antwoord was : Wij weten van niets ????. Het bedrag van de borg stond op mijn creditcard rekening eerst als 300 € credit geregistreerd en 3 dagen later ineens als te betalen bedrag ???. Wie dan ook, ze moeten mijn creditcars gegevens van of via Sunnycars gekregen hebben. De card is voor niets anders gebruikt.voor/tijdens/na de vakantie en was splinternieuw. Iemand met connecties bij Sunnycars wist van de borg, het bedrag en kon aan ICS doorgeven dat het bedrag in engelse ponden naar dat nummer in GBR moest worden overgemaakt. Het was met commissie (?) over gemaakt als 304€. Help, ik wil mijn geld, 300 € , terug

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

23 August 2016 at 09:44 Reply

Beste Hans,
Bedankt voor je reactie.
De medewerkers van Sunny Cars hebben geen inzage in de creditcard gegevens die je ter plaatse voor de waarborg gebruikt. Heb je je ter plaatse getekende huurcontract en het creditcardafschrift gemaild naar crm@sunnycars.nl? Indien het inderdaad om de waarborg gaat kunnen wij dit met de Italisaanse verhuurder opnemen en zo nodig rechtzetten. Gaat het om een afschrijving die niets met de autohuur te maken heeft dan kun je het beste contact opnemen met je creditcard maatschappij om deze transactie te betwisten.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Arnold van Zanten

1 November 2016 at 12:20 Reply

Op 9 oktober heb ik de gereserveerde auto opgehaald bij Europe-Car. Daarbij werd vermeld dat er een bedrag zou worden gereserveerd op mijn creditcard als borg. Nu constateer ik dat het bedrag van 72,12 niet meer gereserveerd is, maar een definitieve betaling. Hoe kan ik regelen dat ik dat bedrag weer terug krijg op mijn creditcard?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

1 November 2016 at 15:59 Reply

Beste Arnold,
Bedankt voor je reactie.
Wil je het ter plaatse getekende huurcontract en je creditcard afschrift o.v.v. je reserveringsnummer mailen naar crm@sunnycars.nl? Dan zoeken mijn collega´s van de afdeling customer care voor je uit waar je voor doorbelast bent.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

hichem ELhichem

17 January 2017 at 19:27 Reply

Beste,

Kan ik met een belgische ID , creditcard en marokaans rijbewijs een wagen huren bij sunny cars in Spanje?

Grrt

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

18 January 2017 at 09:26 Reply

Beste Hichem,
De meeste verhuurders hebben staan dat het rijbewijs in een EU land afgegeven moet zijn. Je kunt het beste de reservering maken en je reserveringsnummer met je vraag mailen naar reservation@sunnycars.nl. Dan vragen we het voro jouw specifieke reservering even na.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Souf

22 January 2017 at 18:49 Reply

Beste,

Wij gaan 7 februari op vakantie met een aantal vrienden naar Tenerife. Echter heeft geen van ons een creditcard. Is het mogelijk om met een creditcard van iemand anders, die op een of andere manier kan laten zien dat hij het heeft toegestaan, een auto te huren?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

23 January 2017 at 16:12 Reply

Beste Souf,
Bedankt voor je bericht. De creditcard van iemand anders kun je niet gebruiken, maar je kunt op Tenerife wel voor ons No Deposit pakket kiezen. Met dit pakket hoef je geen waarborg achter te laten. Of je kiest een auto waarbij ook een contante waarborg is toegestaan. Dit vind je terug in de huurvoorwaarden die je kunt openen, nadat je de auto hebt gekozen. Hulp nodig? We helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Mercedes

28 February 2017 at 16:28 Reply

accepteren de locale verhuurders een prepaid credit card?

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

1 March 2017 at 08:59 Reply

Beste Mercedes,

Lokale verhuurders vragen vrijwel altijd om een creditcard met pincode. Je kunt dit gemakkelijk inzien als je de huurvoorwaarden aanklikt van de auto die je op het oog hebt. Op sommige locaties bieden we ook het ‘Geen waarborgpakket’. Dan heb je helemaal geen creditcard nodig omdat wij de waarborg van je overnemen. Als het ‘Geen waarborgpakket’ beschikbaar is voor de auto die je op het oog hebt, kun je dit aanvinken tijdens het reserveringsproces.

Je kunt natuurlijk ook altijd even bellen met onze reserveringsafdeling. Zij kunnen je uitstekend informeren en helpen de juiste huurauto te vinden. Je kunt ze bereiken via telefoonnummer 023 5699 696.

Met hartelijke groet,
Pieta van Sunny Cars

Peter

7 March 2017 at 16:24 Reply

Hallo,ik zou graag willen weten welk bedrag er grofweg als borg verrekend word in Mallorca?
Gaat dit om 500 euro of moet ik aan 1000 euro of meer denken?

Susanne Pols-van Gelder

Susanne Pols-van Gelder

7 March 2017 at 16:59 Reply

Beste Peter,
Bedankt voor je bericht.
Nadat je een auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier vind je de waarborg voor dat aanbod terug. Let op: we werken met verschillende verhuurders, dus bij een andere auto kan het weer helemaal anders zijn.
Heb je hulp nodig om de auto met de laagste waarborg te vinden? Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696. We helpen je graag!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Thomas Beentjes

29 July 2017 at 20:36 Reply

Hallo,

Ik zou graag willen weten of we een auto kunnen huren zonder creditcard. We zijn 19 jaar en hebben minimaal een jaar ons rijbewijs. We zouden de auto graag huren op de luchthaven in Malaga. Is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Thomas Beentjes

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

31 July 2017 at 09:44 Reply

Dag Thomas,

Het is inderdaad mogelijk om zonder creditcard een auto te huren met ons Geen waarborgpakket. Dit pakket is verkrijgbaar als je de auto in Málaga op het vliegveld ophaalt.

De eisen aan de leeftijd staan in de huurvoorwaarden. Die kun je gemakkelijk inzien door onder de auto op ‘bekijk huurvoorwaarden’ te klikken. Daar kun je zien tegen welke kosten je de minimumleeftijd kunt verlagen.

Alvast een heel fijne vakantie gewenst!

Met hartelijke groet,
Pieta

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.