Creditcards en autohuur. Hoe zit dat?

Een van de meestgestelde vragen die wij als Autohuurexpert krijgen is: “waarom moet ik mijn creditcardgegevens invullen? En waarom heb ik überhaupt een creditcard nodig? Ik heb al betaald via iDeal“. Maar ook al heb je al betaald – via iDeal – dán is het toch nog nodig om in het bezit te zijn van een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Dit is namelijk verplicht. We leggen je graag uit waarom dat zo is.

Waarom is die creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig?

…Heel simpel. Dit is een vereiste voor het voldoen van de waarborg voor de huurauto. De borg wordt altijd ter plaatse voldaan en met de creditcard gegevens op naam van de hoofdbestuurder heeft de lokale autoverhuurder een extra garantie over de identiteit van de autohuurder. Je krijgt immers een object mee dat een behoorlijke waarde vertegenwoordigt. De borg is voor hem een garantie bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid.

Laatst werden we gebeld door een mevrouw, met de vraag: "de creditcard staat op mijn naam, maar mijn man gaat in de huurauto rijden. Waarom kan ik dan mijn creditcard niet gebruiken voor de waarborg?" Het antwoord is best simpel: meneer gaat rijden en dus is hij verantwoordelijk.

Het Tweede bestuurderpakket: oplossing extra bestuurder

Vaak merken wij dat de vrouw een vakantie of reis boekt. En ook het reserveren van de huurauto neemt zij op zich. Wel merken we vaak dat juist de mannen de huurauto gaan besturen. Maar als de vrouw over de creditcard (op haar naam) beschikt en meneer wil rijden, dan zal dit ter plaatse problemen opleveren bij het voldoen van de waarborg. En dat zou natuurlijk een heel vervelend begin van de vakantie zijn!

Mocht dit ter plaatse voorkomen, dan is dit gelukkig in de meeste gevallen wel op te lossen (als beide personen in het bezit zijn van een geldig rijbewijs). Hoe? Door een extra bestuurder bij te boeken. Zo kan de persoon met de creditcard (op naam) op papier de hoofdbestuurder zijn en de andere persoon – zonder creditcard – de tweede bestuurder. In de praktijk maakt het dan natuurlijk niet uit wie er het meeste achter het stuur zit, jullie staan beide op het huurcontract. Een makkelijke oplossing, zonder onverwachte kosten (Nee, niet zónder kosten. Maar zonder onverwachte kosten ;-)).

Ook kun je natuurlijk voorafgaand aan je reis al kiezen voor deze optie. Dan kun je ons Extra bestuurderpakket reserveren.

Waarom alleen creditcard en geen cash?

De reden dat de waarborg niet contant betaald kan worden heeft te maken met veiligheid. Als er geen contant geld aanwezig is, zal de lokale wagenparkaanbieder minder snel overvallen worden. Daarnaast is het zo dat een contante waarborg veel meer administratieve rompslomp – en dus meer tijd – met zich meebrengt. Als je een huurauto hebt gereserveerd wil je natuurlijk zo snel mogelijk in de instappen om naar je eindbestemming te rijden! En creditcardbetalingen werken dan het snelst.

Debitcards en borg

Ook krijg we vaak de vraag waarom een debitcard niet wordt geaccepteerd als betaalmiddel voor de borg. Ook dat heeft te maken met administratieve handelingen. Op een debitcard kan geen geld worden teruggestort. Als de wagenparkaanbieder je borg wil terugstorten na de huurperiode, dan kan dit niet worden overgemaakt.

En wat als ik nou echt geen creditcard heb? En mijn reisgenoot ook niet?

Dan hebben wij van Sunny Cars gelukkig iets heel handigs voor jou. Dat is namelijk ons Geen waarborgpakket. Met dit servicepakket kun je op verschillende bestemmingen wél een auto huren zonder dat je over een creditcard op jouw naam beschikt. Sunny Cars neemt het risico voor de borg volledig over en staat dus garant bij de verhuurder. Je hoeft bij het ophalen van de huurauto dus alleen de voucher in te leveren en kan zó met je huurauto op pad, zonder een waarborg achter te laten.

Sunny Cars maakt het je zo makkelijk mogelijk, maar ook wij moeten ons aan de regels houden. Je kiest zelf hoe je wilt betalen, en wij garanderen je een goede huurauto. En voor de rest, is er de creditcard.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

henk

29 oktober 2012 | 9:18 am | Reageer op henk

Klacht over sunnycar auto nu ruim 5 weken geleden ingeleverd maar van de borg nog niets terug gezien op verstuurde emails wordt niet gereageerd buiten een automatisch bericht dat het tot 28 dagen kan duren voor een reactie terug dit alleen al geeft stof tot nadenken

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 november 2012 | 2:07 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Geachte heer, beste Henk,

bedankt voor uw reactie. Binnen 5 dagen na het inleveren van de auto wordt de waarborg teruggestort. Veel creditcardmaatschappijen sturen aan het eind van de maand een overzicht van de 21e van de vorige maand tot de 21e van deze maand. Als u de auto bijvoorbeeld op de 18e heeft ingeleverd kan het zijn dat u dit pas teruggestort ziet op het afschrift een maand later. Graag vernemen wij uw reserveringsnummer zodat wij kunnen kijken of dit bij u het geval is.

Met vriendelijke groet,

Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lara

26 juni 2018 | 11:33 am | Reageer op Lara

Voor onze vakantie in Bari hebben wij een auto gehuurd bij Sunnycars. Deze reservering hebben we gemaakt op mijn naam, terwijl mijn moeder de hoofdbestuurder is. (zij heeft geen creditcard in haar bezit) Ik zelf heb nog geen rijbewijs, maar wél een creditcard.

Dit betekend dus dat wij de auto niet mee zouden krijgen? Terwijl ik zelf een geldige creditcard bij mij heb. Ik zie hier het probleem namelijk niet van in.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 juni 2018 | 1:11 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Lara,

Op deze manier krijg je de huurauto inderdaad niet mee. De creditcard moet echt op naam van de hoofdbestuurder staan, in dit geval jouw moeders naam. Met de creditcard gegevens op naam van de hoofdbestuurder heeft de lokale autoverhuurder een extra garantie over de identiteit van de autohuurder. Mocht je moeder niet over een creditcard op haar naam beschikken, dan is het wellicht handig om ons Geen waarborgpakket te reserveren.

Ik wil je graag adviseren om even telefonisch contact op te nemen met mijn collega's op de reserveringsafdeling.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Max

14 oktober 2018 | 10:29 am | Reageer op Max

Ik had een zelfde vraag. Heb van mijn bank begrepen dat zij na een maand de reservering op mijn credit card automatisch beëindigen. Het is echter wel vervelend als de reservering op de credit card zo lang blijft bestaan, waardoor er sprake is van een beperkte bestedingsruimte. Het zou een punt van aandacht kunnen zijn voor sunnycars! Zij kiezen immers de verhuurders uit waarmee zij zaken doen. Hier zouden met hen betere afspraken over gemaakt kunnen worden. Wellicht is enige instructie intern bij de verhuurders zelf nodig om de handeling (opheffen reservering) op de juiste wijze te kunnen uitvoeren.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 10:50 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Max,

Het zou inderdaad fijn zijn als de reservering eerder wordt vrijgegeven. In de toekomst hopen wij hierin ook iets te zien veranderen, maar voor nu hebben wij hier helaas geen invloed op. Wij zijn hierin afhankelijk van niet alleen de lokale wagenparkaanbieder, maar ook de bank. Vaak is het zo dat de wagenparkaanbieder de reservering vrijgeeft nadat de huurauto is ingeleverd, maar dat het bedrag pas later zichtbaar is in je rekeningoverzicht.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

AD VIERGEVER

31 oktober 2012 | 5:25 pm | Reageer op AD VIERGEVER

Wij hebben hele slechte ervaringen met SUNNY Cars.
Ik zou ze niemand aanbevelen.
Vage informatie en als je dan een auto wil moet je nog 225 euro extra betalen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 november 2012 | 2:09 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Geachte heer Viergever,

bedankt voor uw reactie. Sunny Cars biedt standaard alle verzekeringen aan die u nodig heeft voor autohuur. Het kan zijn dat u extra kosten krijgt bij het boeken van extra diensten of accessoires. Denk hierbij aan GPS, kinderzitje, hotelaflevering en one-way. Ook dan willen wij zo transparant mogelijk communiceren en de klant wijzen op de extra kosten. Deze kosten staan op voorhand in de huurvoorwaarden vermeld.

Graag vernemen wij waar u € 225,- euro voor heeft moeten betalen. U kunt uw boekingsgegevens en een eventueel afschrift van de kosten per e-mail doorsturen naar customercare@sunnycars.nl

Met vriendelijke groet,

Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Thomas

14 februari 2013 | 8:47 pm | Reageer op Thomas

Interessant artikel.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

SD

14 maart 2013 | 8:33 pm | Reageer op SD

Interessant om te lezen..

Als zelfstandig ondernemer krijg ik geen creditcard.
Nu hebben we bij SunWeb een vakantie geboekt incl. huurauto van jullie maatschappij, en er wordt ons verteld dat wij in Griekenland de borg niet contant kunnen betalen.
Terwijl hier toch duidelijk staat dat dit standaard mogelijk is.

Zou u mij kunnen bevestigen dat dit dus wél mogelijk is ?!
Anders hebben we echt een probleem..
Niemand een creditcard..wel al geboekt, geen vervoer naar vakantiehuis..

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

21 maart 2013 | 5:39 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste mevrouw Lugger,

Bedankt voor uw reactie en oplettendheid. Wij zijn nog in overleg met de betreffende partner om na te gaan of een contante waarborg mogelijk is, aangezien wij sinds enkele maanden samenwerken met deze partner. Mocht een contante waarborg niet mogelijk zijn, dan kunnen wij voor u op zoek naar een alternatief. Via Sunweb zult u hier verder bericht over krijgen.

Met vriendelijke groet,

Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

A. Glas

29 mei 2013 | 8:37 pm | Reageer op A. Glas

Kan er na pech met de auto achteraf nog geld van je creditcard worden afgeschreven omdat er schade aan de onderkant blijkt te zijn. Ik heb het hier over een groot bedrag, hoger dan het eigen risico.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

30 mei 2013 | 4:48 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Sanne,

Bedankt voor je bericht. Indien de verhuurder er pas achterkomt bij het inleveren van de auto, dan is dat mogelijk. Het makkelijkste is om een kopie te maken van je huurcontract en van de afschrijving. Deze kun je insturen naar customercare@sunnycars.nl. Mijn collega´s helpen je graag verder!

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

ursula schalk

1 september 2013 | 9:24 pm | Reageer op ursula schalk

Mijn vader heeft via het reisbureau voor 2 weken een auto gehuurd in italië. Is vandaag aangekomen op het vliegveld en wilde daar de al betaalde auto meenemen. Ze hebben de auto niet meegekregen omdat ze geen creditcard hadden, dit was hen ook niet verteld op het reisbureau. Ze gaan altijd met vakantie naar de can eilanden waar ze ook altijd een auto huren en nooit om een creditcard gevraagd is. Na bellen met het noodnummer van het reisbureau wordt maar gewoon gezegd dat ze de voorwaarden maar hadden moeten lezen en dat ze het geld voor 2 weken autohuur waarschijnlijk kwijt zijn! Ze zijn nu met de trein en taxi alsnog op camping terecht gekomen maar de uitgestippelde vakantie om veel van toscane te zien valt bij aankomst direct in het water. Zie ook bovenstaande reactie, al wel geboekt en 750,00 betaald, niemand een creditcard geen auto dus zoek het maar uit. Graag en snelle oplossing voor dit probleem.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 september 2013 | 4:36 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Ursula,

Hartelijk dank voor je bericht.

Helaas is het niet mogelijk om via Sunny Cars zonder creditcard een huurauto te huren in Italië. Het klopt dat het reisbureau je vader hier op had moeten wijzen. Je vader heeft zelf echter ook de verantwoordelijkheid om de voorwaarden door te lezen. Vanmorgen is er een bericht uit gegaan naar de verhuurder met de vraag te bevestigen dat de auto niet op is gehaald. Zodra het antwoord op deze e-mail binnen is zullen we je vader via het reisbureau informeren.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

J. van der Maar

13 september 2013 | 7:23 pm | Reageer op J. van der Maar

Waarom moet ik een creditcard met pincode hebben?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

stephany

18 juni 2014 | 11:50 pm | Reageer op stephany

is het helemaal niet mogelijk om een auto te huren in spanje zonder creditcard??? wij komen niet in aanmerking voor een creditcard heb wel een debitcard maar zie dat die ook niet wordt geaccepteerd.
hoor graag van jullie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 juni 2014 | 9:12 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Stephany,

Hartelijk dank voor je bericht.

Voor de Spaanse eilanden lukt het soms nog om een verhuurder te selecteren die geen creditcard verplicht stelt. Mocht dit de bestemming zijn neem dan even contact op met ons reserveringsteam op: 023 - 5699 696. Voor het vaste land zijn er op dit moment helaas geen mogelijkheden om zonder creditcard een auto te huren. Het spijt ons.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lotte

1 september 2014 | 6:15 pm | Reageer op Lotte

Wij hebben een auto gehuurd op curacao nu is mij verteld dat de credit card houder ook de hoofdbestuurder moet zijn. Is dit altijd het geval? Ik ben namelijk de credit card houder maar ik wil mijn vriend als hoofdbestuurder.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Rob

2 januari 2015 | 3:57 am | Reageer op Rob

Is een pre-paid creditcard (mastercard) voldoende ? zo ja, hoeveel moet het minimale saldo dan zijn ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

8 januari 2015 | 12:04 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Rob,

Ter plaatse is een creditcard op bestuurdersnaam verplicht om de waarborg mee te voldoen. Om de creditcard te kunnen gebruiken dient u over de pincode te beschikken.
Een prepaid creditcard wordt soms verward met een creditcard, maar is in feite een debit card. Een belangrijk verschil is dat er geen geld op teruggestort kan worden. Deze kaart wordt niet geaccepteerd voor de waarborg.
Ondanks dat via Sunny Cars de glas, banden, bodem en -dakschade en een eventueel eigen risico op de schade- en diefstalverzekering gedekt is verlangt de verhuurder toch een garantie dat er zorgvuldig met de auto omgesprongen wordt en dat deze uiteraard weer teruggebracht wordt.
De verhuurders waar wij mee samenwerken voeren een no cash policy om hun medewerkers te beschermen.
Nog vragen? Wij helpen u graag! U kunt ons bereiken via 023- 5699 696.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

abigail

23 januari 2015 | 12:33 am | Reageer op abigail

Hallo

Ik ga begin juli een week naar ibiza daar ik wil een auto huren maar kom niet in aanmerking voor een creditcard is het mogelijk om de borg bij 1 van de autoverhuur bedrijven op een andere manier te voldoen??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

27 januari 2015 | 10:44 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Abigail,

Bedankt voor je reactie.

Op de luchthaven van Ibiza werken wij met 6 partners. Twee hiervan bieden de mogelijkheid de waarborg tegen betaling te reduceren en contant te voldoen. Nadat je een autocategorie hebt gekozen kun je op voorwaarden klikken en vervolgens voorwaarden vergelijken. Zo kun je zien wij welke autocategorie je de waarborg kunt verlagen en direct een auto reserveren. Natuurlijk doen wij dit ook graag telefonisch voor je! Je kunt ons bereiken op: 023 – 5699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marjanne

15 maart 2015 | 6:57 pm | Reageer op Marjanne

Goedenavond,

Wij willen ook de luchthaven van Beziers een auto huren, maar zijn niet in het bezit van een creditcard. Kunnen we de borg ook contact voldoen?

Groet,

Marjanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 maart 2015 | 2:58 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Marjanne,

Hartelijk dank voor je reactie.

Nadat je een huurauto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en zien wat de waarborg bedraagt. Hier kun je ook klikken op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kun je van alle aanbieders zien wat de waarborg bedraagt.

Ik heb het voor je nagekeken voor Beziers. Bij alle verhuurders is een creditcard op bestuurdersnaam verplicht voor de waarborg. De meeste verhuurders voeren een zogenaamde `no cash policy` ter bescherming van hun werknemers.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Alex

10 juni 2015 | 12:04 pm | Reageer op Alex

Goedenmiddag,
Wij willen op de luchthaven van Montpellier een auto huren, maar zijn niet in het bezit van een creditcard. Kunnen we de borg ook contact voldoen?
Groet,
Alex

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

11 juni 2015 | 2:57 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Alex,

Hartelijk dank voor je bericht.

Indien een contante waarborg is toegestaan vind je dit terug in de huurvoorwaarden. Nadat je de data hebt ingevoerd klik je op huurvoorwaarden en vervolgens op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kun je bij de verschillende partners kijken of een creditcard verplicht is. Op dit moment is bij alle verhuurders in Frankrijk een creditcard op bestuurdersnaam verplicht voor het voldoen van de waarborg. Dit is uit veiligheidoverwegingen.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Berry

29 juni 2015 | 8:12 am | Reageer op Berry

Er zijn prepaid Creditcards op naam
Zoals De mastercard Classic prepaid uitgegeven door ICS
Dit zijn gewone werkende creditcards hoor
Werken ook net zo incl. aankoop verzekering
Lijkt mij onzin dat ze deze niet accepteren als borsgstelling wanneer het saldo voldoende is

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 juni 2015 | 3:32 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Berry,

Bedankt voor je reactie.

Graag verwijs ik naar https://blog.sunnycars.nl/is-die-creditcard-nu-echt-verplicht/. Hier staat iets uitvoeriger uitgelegd waarom een prepaid cc niet geaccepteerd wordt.

Ik zou ook graag willen dat het anders was, maar helaas is de praktijk anders. Vandaar mijn waarschuwing, want voorkomen is een stuk beter dan genezen.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Elmo

6 juli 2015 | 11:08 am | Reageer op Elmo

Hoeveel moet de saldo bedragen op mijn creditcard voor de borg? Bvb dankm

Elmo

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

6 juli 2015 | 2:09 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Elmo,

Hartelijk dank voor je bericht.

De waarborgverschilt per bestemming, lokale verhuurder en autotype. Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier vind je de waarborg voor de huurauto van jouw keuze terug.

Al geboekt? Dan zie je het in de huurvoorwaarden staan die je bij je voucher of bevestiging hebt gekregen!

Fijne reis!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mike

21 juli 2015 | 1:57 am | Reageer op Mike

Morgennacht vertrekken mijn vriendin en ik naar Italië - Pisa. Hier hebben wij via Sunny Cars een auto gehuurd, betaling al voldaan etc. Helaas ben ik vanavond tot de ontdekking gekomen dat de pincode verloren is gegaan en wij beiden deze niet weten. Morgen ga ik mijn uiterste best doen deze alsnog via de ING te kunnen regelen. Mocht dit niet lukken zijn er dan alsnog alternatieven om dit alsnog te kunnen bewerkstelligen?

Ik hoor het graag

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renske Mijderwijk

21 juli 2015 | 2:43 pm | Reageer op Renske Mijderwijk

Hoi Mike,

Uiteraard hoop ik dat het je vandaag alsnog lukt om de pincode te krijgen, de creditcard met pincode is vereist bij de aanname van de auto. Mocht het niet lukken en is er geen andere creditcard, dan kun je de auto annuleren. Neem hiervoor contact op met de reserveringsafdeling.

Zonnige groet, Renske

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marco

13 augustus 2015 | 8:26 am | Reageer op Marco

Hoi
Wij vertrekken 30 Aug aanstaande naar Alicante ,maar nu lees ik dat er na kantoor uren extra 41,30 euro betaald dient te worden voor het inleveren van de auto. Aan gezien dat ik bij het boeken al de tijd aan geef voor vertrek klopt dit. Zo ja waar moet ik dit door geven zo dat ik zonder problemen naar huis kan

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 augustus 2015 | 12:03 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Marco,
Bedankt voor je reactie.
Onze autohuurspecialisten maken dit graag voor je in orde! Je kunt ons telefonisch bereiken op: 023 5699 696 of per mail via reservation@sunnycars.nl.
Als je mailt wilt je dan je reserveringsnummer vermelden en op welke datum en tijd je de auto in wilt leveren?
Hartelijk dank & een fijne reis!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Leslie vrolijk

24 augustus 2015 | 5:56 pm | Reageer op Leslie vrolijk

Beste Susanne,

8 september vlieg ik met mijn vriend naar Alicante.
Wij willen hier graag een auto huren en beschikken beiden helaas niet over een creditcard.
Is het op de luchthaven van Alicante ook mogelijk om de borg contant te betalen?
Alvast bedankt,
Groeten Leslie

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

25 augustus 2015 | 9:26 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Leslie,
Voor deze bestemming bieden wij helaas (nog) geen pakket zonder waarborg aan. Het spijt me. Ik hoop dat wij je bij je volgende autohuur wel van dienst kunnen zijn!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ingrid Verheul

31 augustus 2015 | 9:11 pm | Reageer op Ingrid Verheul

Al vele keren hebben wij bij jullie een auto gehuurd. Nooit gelet op de creditcard voorwaarden. Nu heb ik een auto gehuurd voor Spanje en zie dat de hoofd bestuurder een creditcard moet hebben. Als een speer aangevraagd maar weet niet zeker of dit gaat lukken. Ik heb wel een credit card maar ben de hoofdbestuurder niet. Nu lees ik net over het AD-pakket dat is de oplossing. Moet ik dat in Spanje regelen of gaat dat via jullie. Ik kan niet vinden waar het staat hoe te regelen. Graag antwoord op de vraag waar kan ik ad pakket regelen. Gr Ingrid

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 september 2015 | 4:41 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Ingrid,
Hartelijk dank voor je bericht.
Neem even contact op met onze reserveringsaafdeling op: 023- 5699 696. Dan kijken we of je toevallig al een pakket met extra bestuurder had gekozen. Zo ja, kunnen we de reservering gelijk aanpassen. Zo niet kunnen we je adviseren welke combinatie van pakkt en autptype het voordeligst voor jullie is.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

jade cobben

3 november 2015 | 5:08 pm | Reageer op jade cobben

Beste,
Kan ik een auto huren met mijn mama haar visa wanneer ik een kopie van haar visa, een kopie van haar identiteitskaart en een schriftelijke goedkeuring meeneem?
Groeten, Jade

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

3 november 2015 | 5:20 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jade,
Bedankt voor je reactie.
Nee, dit wordt niet geaccepteerd. Wellicht kun je bij het kiezen van de auto een service pakket selecteren waarbij geen waarborg is vereist?
Heb je nog specifieke vragen over jouw reservering kun je het beste contact opnemen met onze huurauto specialisten. Per mail kan dit via reservation@sunnycars.nl en per telefoon kan dit vanuit België op: 0800 - 40079.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mark

20 februari 2016 | 10:16 am | Reageer op Mark

Dit artikel klopt niet: het is wel degelijk mogelijk om geld terug te storten op een debit card. Ik gebruik al enkele jaren zo'n kaart en heb er al talloze keren een auto mee gehuurd. Het probleem is dat de grote ketens (Hertz, Avis, Budget, etc) en bemiddelaars zoals Sunny Cars krampachtig blijven vasthouden aan de 'traditionele' creditcard zodat zij hier na afloop van de autohuur talloze kosten op kunnen inhouden - hetgeen bij een debit card vaak niet mogelijk is.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 februari 2016 | 4:16 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Mark,
Hartelijk dank voor je reactie.
Natuurlijk is het zo dat de verhuurders graag een creditcard willen ter garantie, zodat ze achteraf eventuele boetes nog door kunnen berekenen.
Wat betreft schade hoef je je als je via Sunny Cars hebt gereserveerd geen zorgen te maken. Die krijg je van ons vergoed.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Theo.C.J. Oud

3 april 2016 | 11:38 am | Reageer op Theo.C.J. Oud

Gdm, wij gaan in september naar Curacao, maar hebben beide geen creditcard, kunnen wij contant betalen bij aanvraag vehuur van een auto.
Groeten Theo oud

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

4 april 2016 | 11:32 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Theo,
Hartelijk dank voor je bericht.
Helaas bieden wij op deze bestemming nog geen No Deposit pakket aan. Hier lees je waar we dit wel aanbieden: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/.
Ik raad je aan lid te worden van onze nieuwsbrief https://www.sunnycars.nl/aanmelden-nieuwsbrief/. Zo ben je direct op de hoogte als dit pakket wel beschikbaar wordt op Curaçao.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

kora

26 april 2016 | 6:53 pm | Reageer op kora

Wij willen a.s vrijdag een auto huren op Mallorca santa ponsa. nu is mijn vraag hoeveel bestedingsruimte moet er op mijn creditcard staan voor een middenklasse auto en hoe kan ik dat snel regelen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

28 april 2016 | 9:09 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Kora,
Bedankt voor je reactie.
De hoogte van de waarborg verschilt per auto. Je vindt deze terug in de huurvoorwaarden die je kunt openen, nadat je een keuze hebt gemaakt. Je hebt ook de mogelijkheid om te vergelijken, zodat je kunt kijken bij welk aanbod de waarborg het laagst is. Hulp nodig bij je keuze? Je kunt onze autohuur experts bereiken op: 023- 5699 696!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Y Schuurbiers

5 augustus 2016 | 11:50 am | Reageer op Y Schuurbiers

Pinnen lijkt me een veilige methode en totaal geen rompslomp. Bij kledingzaken is het inmiddels mogelijk wanneer er iets teruggebracht wordt dat het geld teruggestort wordt op dezelfde rekening als waarvan gepind is. Dus dat kan ook prima met de borg. Ik denk dat het tijd wordt dat alle autoverhuurbedrijven eens afstappen van die creditcard eis. Er zijn genoeg mensen die om allerlei redenen geen creditcard hebben of willen. De potentiele markt voor autoverhuur is groter dan hij nu is: ook mensen zonder creditcard hebben zo nu en dan een huurauto nodig namelijk en dat zou ook prima moeten kunnen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nick.

8 augustus 2016 | 6:20 pm | Reageer op Nick.

Vraagje, mijn vrouw en ik willen een auto in Malaga gaan huren, maar is het enigszins mogelijk, om ook in combinatie met een pakket of iets dergelijks, een auto te huren ZONDER creditcard/creditcardwaarborg?

Met zonnige groet,

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 augustus 2016 | 12:05 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Nick,
Bedankt voor je reactie. Ja, deze mogelijkheid bieden we op Malaga. Klik hier voor een volledig overzicht: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jannie

14 augustus 2016 | 10:28 am | Reageer op Jannie

Ik heb op 25 juli een vraag gesteld over een afgeschreven bedrag van mijn creditcard maar nog geen antwoord gehad. Jammer want ik vond Sunny cars altijd een betrouwbare partner en raadde deze ook aan aan anderen, maar begin daar nu toch over te twijfelen!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 augustus 2016 | 12:26 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jannie,
Bedankt voor je bericht. Nadat jouw e-mail ontvangen is ontvang je van onze afdeling customer care een ontvangstbevestiging, mits gemaild naar crm@sunnycars.nl. Wij vragen bij de verhuurder na waar de afschrijving voor is. Hierbij zijn wij afhankleijk van hun reactiesnelheid. Bij de meeste verhuurders ligt deze tussen de 4 en de 6 weken. Mocht je in de gelegenheid zijn je ter plaatse getekende huurovereenkomst en het bewuste creditcard afschrift bij te voegen kan dit de zaak bespoedigen. Mocht je nog vragen hebben kun je onze afdeling customer care bereiken op: 023- 5699 689. Aan de hand van je reserveringsnummer kunnen we je dosssier terugvinden.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 augustus 2016 | 12:02 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Y,
Bedankt voor je bericht. Goede suggestie. Alleen loop je dan wel tegen het doorbelasten van administratiekosten voor boetes aan. Vooralsnog bieden de meeste verhuurders deze mogelijkheid niet.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arjen

19 augustus 2016 | 8:10 am | Reageer op Arjen

Beste mensen,
Allereerst zeg ik graag dat ik steeds geweldig door jullie geholpen ben. Nu er echter m.i. ten onrechte geld is afgeschreven nadat ik een auto huurde in Venetie, krijg ik geen reactie op mijn mail. Ik hoop snel wel wat te horen!
Vriendelijke groet,
Arjen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 augustus 2016 | 9:43 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Arjen,
Hartelijk dank voor je reactie. Je kunt mijn collega´s van de afdeling customer care telefonisch bereiken op: 023- 5699 689 of per mail via crm@sunnycars.nl. Als je je reserveringsnummer vermeldt kunnen ze direct controleren of je e-mail wel aangekomen is.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

hans

22 augustus 2016 | 9:03 pm | Reageer op hans

Mijn registratie voor de auto was 470564514 via Eliza was here.
Ik heb , na onze vakantie op Sardinie, helaas moeten constateren dat de gestelde borg van 300 € , door ( iemand ?) van Sunnycars van mijn rekening is afgeboekt, naar een mij volkomen onbekend bedrijf/firma/persoon in GBR. Aangegeven als RBI QSS SUBS 08444122245. Sunnycars meldde mij dat ik het maar moest regelen met Eliza was here, mijn reisorganisatie. Die hebben met Sunnycars overleg gehad en het antwoord was : Wij weten van niets ????. Het bedrag van de borg stond op mijn creditcard rekening eerst als 300 € credit geregistreerd en 3 dagen later ineens als te betalen bedrag ???. Wie dan ook, ze moeten mijn creditcars gegevens van of via Sunnycars gekregen hebben. De card is voor niets anders gebruikt.voor/tijdens/na de vakantie en was splinternieuw. Iemand met connecties bij Sunnycars wist van de borg, het bedrag en kon aan ICS doorgeven dat het bedrag in engelse ponden naar dat nummer in GBR moest worden overgemaakt. Het was met commissie (?) over gemaakt als 304€. Help, ik wil mijn geld, 300 € , terug

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 augustus 2016 | 9:44 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Hans,
Bedankt voor je reactie.
De medewerkers van Sunny Cars hebben geen inzage in de creditcard gegevens die je ter plaatse voor de waarborg gebruikt. Heb je je ter plaatse getekende huurcontract en het creditcardafschrift gemaild naar crm@sunnycars.nl? Indien het inderdaad om de waarborg gaat kunnen wij dit met de Italisaanse verhuurder opnemen en zo nodig rechtzetten. Gaat het om een afschrijving die niets met de autohuur te maken heeft dan kun je het beste contact opnemen met je creditcard maatschappij om deze transactie te betwisten.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arnold van Zanten

1 november 2016 | 12:20 pm | Reageer op Arnold van Zanten

Op 9 oktober heb ik de gereserveerde auto opgehaald bij Europe-Car. Daarbij werd vermeld dat er een bedrag zou worden gereserveerd op mijn creditcard als borg. Nu constateer ik dat het bedrag van 72,12 niet meer gereserveerd is, maar een definitieve betaling. Hoe kan ik regelen dat ik dat bedrag weer terug krijg op mijn creditcard?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

1 november 2016 | 3:59 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Arnold,
Bedankt voor je reactie.
Wil je het ter plaatse getekende huurcontract en je creditcard afschrift o.v.v. je reserveringsnummer mailen naar crm@sunnycars.nl? Dan zoeken mijn collega´s van de afdeling customer care voor je uit waar je voor doorbelast bent.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

hichem ELhichem

17 januari 2017 | 7:27 pm | Reageer op hichem ELhichem

Beste,

Kan ik met een belgische ID , creditcard en marokaans rijbewijs een wagen huren bij sunny cars in Spanje?

Grrt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

18 januari 2017 | 9:26 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Hichem,
De meeste verhuurders hebben staan dat het rijbewijs in een EU land afgegeven moet zijn. Je kunt het beste de reservering maken en je reserveringsnummer met je vraag mailen naar reservation@sunnycars.nl. Dan vragen we het voro jouw specifieke reservering even na.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Souf

22 januari 2017 | 6:49 pm | Reageer op Souf

Beste,

Wij gaan 7 februari op vakantie met een aantal vrienden naar Tenerife. Echter heeft geen van ons een creditcard. Is het mogelijk om met een creditcard van iemand anders, die op een of andere manier kan laten zien dat hij het heeft toegestaan, een auto te huren?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 januari 2017 | 4:12 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Souf,
Bedankt voor je bericht. De creditcard van iemand anders kun je niet gebruiken, maar je kunt op Tenerife wel voor ons No Deposit pakket kiezen. Met dit pakket hoef je geen waarborg achter te laten. Of je kiest een auto waarbij ook een contante waarborg is toegestaan. Dit vind je terug in de huurvoorwaarden die je kunt openen, nadat je de auto hebt gekozen. Hulp nodig? We helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mercedes

28 februari 2017 | 4:28 pm | Reageer op Mercedes

accepteren de locale verhuurders een prepaid credit card?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

1 maart 2017 | 8:59 am | Reageer op Pieta Harsveld

Beste Mercedes,

Lokale verhuurders vragen vrijwel altijd om een creditcard met pincode. Je kunt dit gemakkelijk inzien als je de huurvoorwaarden aanklikt van de auto die je op het oog hebt. Op sommige locaties bieden we ook het 'Geen waarborgpakket'. Dan heb je helemaal geen creditcard nodig omdat wij de waarborg van je overnemen. Als het 'Geen waarborgpakket' beschikbaar is voor de auto die je op het oog hebt, kun je dit aanvinken tijdens het reserveringsproces.

Je kunt natuurlijk ook altijd even bellen met onze reserveringsafdeling. Zij kunnen je uitstekend informeren en helpen de juiste huurauto te vinden. Je kunt ze bereiken via telefoonnummer 023 5699 696.

Met hartelijke groet,
Pieta van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

7 maart 2017 | 4:24 pm | Reageer op Peter

Hallo,ik zou graag willen weten welk bedrag er grofweg als borg verrekend word in Mallorca?
Gaat dit om 500 euro of moet ik aan 1000 euro of meer denken?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

7 maart 2017 | 4:59 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Peter,
Bedankt voor je bericht.
Nadat je een auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier vind je de waarborg voor dat aanbod terug. Let op: we werken met verschillende verhuurders, dus bij een andere auto kan het weer helemaal anders zijn.
Heb je hulp nodig om de auto met de laagste waarborg te vinden? Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696. We helpen je graag!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Thomas Beentjes

29 juli 2017 | 8:36 pm | Reageer op Thomas Beentjes

Hallo,

Ik zou graag willen weten of we een auto kunnen huren zonder creditcard. We zijn 19 jaar en hebben minimaal een jaar ons rijbewijs. We zouden de auto graag huren op de luchthaven in Malaga. Is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Thomas Beentjes

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

31 juli 2017 | 9:44 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Thomas,

Het is inderdaad mogelijk om zonder creditcard een auto te huren met ons Geen waarborgpakket. Dit pakket is verkrijgbaar als je de auto in Málaga op het vliegveld ophaalt.

De eisen aan de leeftijd staan in de huurvoorwaarden. Die kun je gemakkelijk inzien door onder de auto op 'bekijk huurvoorwaarden' te klikken. Daar kun je zien tegen welke kosten je de minimumleeftijd kunt verlagen.

Alvast een heel fijne vakantie gewenst!

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kim

11 januari 2018 | 11:24 pm | Reageer op Kim

Ik reis veel en heb regelmatig een huurauto nodig.
Elke keer moet er iemand mee met een creditcard.
Kan dit niet anders?
Ik vertrek binnenkort weer naar Sweden en zou graag eens een auto zelf huren zonder creditcard .
Ook prettig als ik alleen wil gaan.
Heeft u een suggestie ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 januari 2018 | 11:42 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Kim,

Als je een auto huurt heb je inderdaad bijna altijd een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. Bij Sunny Cars kun je dit op sommige bestemmingen omzeilen door het Geen waarborgpakket te reserveren. Sunny Cars neemt het risico voor de borg volledig over en staat garant bij de verhuurder. Daar hoef je je dan geen zorgen om te maken. Je hoeft bij het ophalen van de huurauto dus alleen de voucher in te leveren en kan zó met je huurauto op pad, zonder een waarborg achter te laten. Helaas is dit in Zweden (nog) niet mogelijk. Op deze locaties is het wél mogelijk: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Simon

27 april 2018 | 8:23 am | Reageer op Simon

De informatie klopt niet helemaal. Er zijn tegenwoordig genoeg prepaid creditcards waar gewoon geld op teruggestort kan worden, en er dus prima een auto mee gehuurd kan worden mits er voldoende saldo op staat. Vraag is natuurlijk wel of een autoverhuurder het accepteert.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

30 april 2018 | 11:00 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Simon,

Het klopt inderdaad dat er tegenwoordig prepaid creditcards zijn, echter worden deze niet geaccepteerd door de wagenparkaanbieder waar wij mee samenwerken. Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder is altijd noodzakelijk, tenzij je onze Geen waarborgpakket boekt.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dehairs Dominique

12 mei 2018 | 2:37 pm | Reageer op Dehairs Dominique

Beste,

Ik heb een Spaanse debiet mastercard. Ik plaats zelf geld op deze kaart wanneer ik het wil.
Kan ik deze kaart gebruiken voor de borg als ik een auto huur in Nederland.

Groetjes

Dominique

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 mei 2018 | 10:42 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Nee, helaas niet. Je hebt echt een creditcard nodig (met pincode) op naam van de hoofdbestuurder. Een debitcard is niet toegestaan.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henk

22 mei 2018 | 3:33 pm | Reageer op Henk

In september 2018 vliegen wij naar Alicante. In een reactie van Sunny Cars met een datum in 2015 wordt gezegd, dat een auto huren zonder credit card niet mogelijk is. Een contante betaling van de waarborgsom is in 2015 ( nog ) niet mogelijk. Is er ten opzichte van 2015 iets veranderd voor wat betreft het genoemde?

mvg

Henk Bakker

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed oldenburg

20 juni 2018 | 3:59 pm | Reageer op Ed oldenburg

vraagje,

Ik zie bij huurauto's in Italie een borg voor schade , diefstal en een borgsom bij diverse verhuurbedrijven, wat wordt er nu werkelijk geblokkeerd op de creditcard als we een huurauto bestellen (eigen risico voor schade en diefstal loopt al snel op naar € 3000,00).

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

21 juni 2018 | 1:21 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ed,

Op de creditcard wordt een waarborg geblokkeerd/afgeschreven. De hoogte van de waarborg kan verschillen per partner of per auto. Ik kan je dus niet vertellen wat de waarborg precies is. Dit kun je zelf wel heel makkelijk controleren door een kijkje te nemen in de huurvoorwaarden. Onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie' zie je staan wat de hoogte van de waarborg is. Het eigen risico dien je pas voor te schieten als er echte sprake is van schade. De hoogte van dit bedrag vind je ook terug in de huurvoorwaarden.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jef Burnet

1 juli 2018 | 10:52 pm | Reageer op Jef Burnet

Hallo,
Mijn creditcard is tm oktober geldig, auto huur ik in augustus. Maakt dit wat uit?

Groet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

2 juli 2018 | 10:48 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jef,

Nee hoor, zolang de creditcard maar geldig is tijdens de autohuur.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arvid kracht

22 juli 2018 | 4:53 pm | Reageer op Arvid kracht

Mijn vraag is wat is het waarborg bedrag? Bij andere verhuurbedrijven was dit boven de 1000.- , mijn creditcard is max 1000,- waardoor ik als het nog een afkoopsom kon betalen van 100,-

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Rob Langeler

23 juli 2018 | 10:18 am | Reageer op Rob Langeler

Kan ik een aouto huren met een creditcard van mijn zoon,als hij mij volmacht? ik heb n.l zelf geen creditcard.
Met vriendelijke groet
Rob Langeler.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 juli 2018 | 10:33 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Rob,

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Om de auto te huren heb je echt een creditcard nodig op naam van de hoofdbestuurder. Wellicht is ons Geen waarborgpakket een optie voor je?

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pepping

14 oktober 2018 | 9:38 am | Reageer op Pepping

Een vraag: Auto ophalen? Kantoor luchthaven of shuttle service. Wat is shuttle service ? Het gaat om luchthaven Dublin Ierland.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

John Mantel

14 oktober 2018 | 9:58 am | Reageer op John Mantel

In het artikel staat dat je ter plaatse een tweede bestuurder kunt bijboeken "zonder onverwachte kosten". Dit is misleidend, althans het suggereert dat het bijboeken van een tweede bestuurder ter plaatse altijd gratis zou zijn. Mijn ervaring is toch echt anders, dat is me de voorbije jaren telkens als wij een auto huurden in ons vakantieland nog nooit gebleken. Graag uw reactie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 10:46 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi John,

Er staat: zonder onverwachte kosten. Niet: zonder kosten :-). Daar zit natuurlijk wel een verschilletje tussen.
Een extra bestuurder is via Sunny Cars niet standaard inbegrepen. Je kunt kiezen voor ons Tweede bestuurderpakket, waarbij de extra bestuurder dan inbegrepen is bij de huursom. Of je checkt even de huurvoorwaarden voorafgaand aan de autohuur - altijd handig - om na te gaan hoeveel het kost om ter plaatse een extra bestuurder op het contract bij te laten schrijven.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mart

14 oktober 2018 | 10:01 am | Reageer op Mart

Goede uitleg!Had ook niet anders verwacht!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 10:46 am | Reageer op Sanne van Reek

Goed om te horen! :-)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ties

14 oktober 2018 | 10:18 am | Reageer op Ties

Prima ervaringen met Sunnycars, al meerdere jaren snel, eenvoudig en niet duur!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 10:46 am | Reageer op Sanne van Reek

Yes, dat lezen we graag! ;-)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Odette Paauwe

14 oktober 2018 | 10:51 am | Reageer op Odette Paauwe

Toch vind ik het gek dat de waarborg bij Europcar Gerona via Sunny Cars 800 euro is en als je daar zelf huurt 300 euro. Hoe zit dat dan?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 10:50 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Odette,

Zou het kunnen zijn dat het gaat om twee verschillende type auto's? De waarborg voor een categorie Small is natuurlijk lager dan voor een Compact.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Miriam Iprenburg- de Wit

14 oktober 2018 | 11:19 am | Reageer op Miriam Iprenburg- de Wit

2 opmerkingen hierover:
- Waarom niet de borg gewoon laten betalen met de bankpas, waar je normaal ook mee pint? De borg betalen met een creditcard heeft als groot nadeel dat het erg lang duurt alvorens de borg weer teruggestort wordt - m’n man en ik huurden dit jaar in Montoellier begin juni een auto, leverden ‘m eind juni weer in en pas op 24 juli (!) werd de borg pas teruggeboekt op de creditcard. Dat zou sneller moeten, m.i.
- Een extra bestuurderspakket kost wel degelijk extra - bij navraag in Montpellier kregen we de informatie dat die voor 4 weken bijna € 150,00 extra zou zijn - ik was de hoofdbestuurder, mijn man wilde af en toe wel rijden. Niet gedaan dus.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:01 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Miriam,

Bedankt voor je berichtje!

Van een gewone betaalrekening/pinpas kunnen niet zomaar bedragen afgeschreven worden. Stel dat je bijvoorbeeld een boete hebt gereden, schrijft de lokale verhuurder een bedrag van je creditcard af. Dit zijn de administratiekosten voor de boete. Of als er bijvoorbeeld andere kosten moeten worden afgeschreven, heeft de lokale wagenparkaanbieder hier de mogelijkheid toe. Met een gewone pinpas zal dit niet mogelijk zijn. Het is natuurlijk wel vervelend als het lang duurt voordat je de waarborg terug hebt, dat kunnen we goed begrijpen!

In de tekst staat: zonder onverwachte kosten. Niet zonder kosten. Daar zit natuurlijk een verschilletje tussen! Een extra bestuurder is via Sunny Cars niet altijd standaard inbegrepen. Reserveer je ons Tweede bestuurderpakket, zoals in de tekst staat, dan is de extra bestuurder wél inbegrepen. Zo weet je van tevoren dat je niet voor onverwachte kosten komt te staan, want je hebt alles al geregeld.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Michel Starre

14 oktober 2018 | 11:42 am | Reageer op Michel Starre

Bestaat er een mogelijkheid om in Zuid-Afrika zonder creditcard een auto te huren ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:02 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Michel,

Nee, dit is in Zuid-Afrika helaas niet mogelijk. Op deze pagina lees je op welke locaties het wél mogelijk is om ons Geen waarborgpakket te reserveren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edith

14 oktober 2018 | 1:04 pm | Reageer op Edith

Hier staat dat er geen geld op een debitcard kan worden teruggestort. Maar ik heb al diverse keren meegemaakt dat als ik in een winkel een artikel kwam terugbrengen en ik had met mijn debit card (pinpas) iets gekocht, dat het aankoopbedrag op die debitcard werd teruggestort. Kan dat alleen in Nederland?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:04 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Edith,

Dit is inderdaad nog lang niet overal mogelijk. Wie weet, in de toekomst :-). Ook is het in de winkel niet zo dat het bedrag 'zomaar' teruggestort wordt, je moet dan altijd eerst je pas in het apparaat steken en toestemming geven. Maar ja, als jij al terug bent van vakantie, kun je natuurlijk op die manier geen toestemming geven om een bedrag terug te laten storten. Je bent immers niet meer fysiek aanwezig.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edith

14 oktober 2018 | 1:10 pm | Reageer op Edith

Hie zit het als de creditcard gekoppeld is aan een en/of bankrekening? Dan maakt het toch niet uit op welke van de twee personen de creditcard staat. En hoe zit het met twee gekoppelde creditcards?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:06 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Edith,
https://blog.sunnycars.nl/wp-admin/edit-comments.php#comments-form
Dat is een lastige vraag, zeg :-). Een creditcard staat als het goed is altijd op één naam. Dat de creditcard vervolgens is gekoppeld aan twee rekeningen, dat kan de lokale wagenparkaanbieder natuurlijk niet zien. Hij wil dat de naam die op de creditcard staat, overeenkomt met de naam op het rijbewijs van de hoofdbestuurder. Want als die hoofdbestuurder er bijvoorbeeld vandoor gaat met de huurauto, wil de wagenparkaanbieder wel iets achter de hand hebben.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ton

14 oktober 2018 | 1:32 pm | Reageer op Ton

Auto gehuurd via Sunny Cars in Portugal Lissabon. De verhuurder in Portugal was Drive on holidays. Prima en relaxte afwikkeling, voor het eerst een prima deal. Veel slechte ervaringen gehad in het verleden met zeer agressieve aanbieders. Verzekeringen bijkopen etc etc. Sunny cars en Drive on holidays hebben hun beloftes waar gemaakt 👍👍👍 Volgende keer weer Sunny Cars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:11 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ton,

Wat fijn om te lezen! Hopelijk hebben jullie een heel mooie vakantie gehad in Portugal. En uiteraard hopen we dat de huurauto jullie naar de allermooiste plekjes heeft gebracht :-).

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kok van Herk

14 oktober 2018 | 4:17 pm | Reageer op Kok van Herk

Bij het ophalen van onze huurauto in Thessaloniki, dit voorjaar, zag ik dat de verhuurder de cvc-code overnam, hij vroeg ook naar de geheime controlevraag ('wat is de voornaam van je vader'). Het lijkt me dat dit de deur open zet voor creditcard fraude. Met deze gegevens is het immers mogelijk om op het internet met mijn creditcardgegevens aankopen te doen. Ik vraag me af of hij wel bevoegd is om deze data in zijn systeem op te slaan. Bij andere verhuurders had ik soms wel de pin-code nodig, maar nooit de cvc-code. Hoe denkt Sunnycars hierover, en gaat deze verhuurder niet buiten zijn boekje?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:24 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Kok,

Dat klinkt inderdaad niet helemaal goed... En het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat iemand je vraagt naar je geheime controlevraag. Het is immers niet voor niets geheim! Het je misschien nog het reserveringsnummer dan die autohuur? Ik stuur dit graag voor je door naar onze inkoopafdeling. Kan het kloppen dat dit de reserverings was: 8234255?

Dit willen we natuurlijk wel graag laten nakijken!

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kok van Herk

15 oktober 2018 | 9:57 pm | Reageer op Kok van Herk

Ja, reserveringsnummer klopt. Ik wil graag dat dit verder wordt uitgezocht.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

16 oktober 2018 | 5:20 pm | Reageer op Sanne van Reek

Bedankt voor de bevestiging, Kok. We gaan dit zeker uitzoeken. Ik ga meteen een bericht sturen naar onze inkoopafdeling, om dit na te kijken.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Solke Pasveer

14 oktober 2018 | 5:43 pm | Reageer op Solke Pasveer

Eigenlijk vreemd dat Sunny Cars alle (extra) verzekering van te voren op zich neemt (en verrekend met de klant) en daarom een heleboel zorg wegneemt en niet de zorg van de credit card. Deze zomer konden we in Griekenland met een klein bedrag de creditcard waarborg afkopen, maar een paar weken terug in Italy konden we deze optie niet kiezen. Het zou wel gewenst zijn deze optie altijd te kunnen kiezen want daar kies je Sunny cars voor!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:31 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Solke,

De lokale wagenparkaanbieder vraagt ook een verplichte waarborg: je krijgt immers een object mee dat een behoorlijke waarde vertegenwoordigt. De borg is voor hem een garantie bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid. Hoe hoog de waarborg is, hangt af van de lokale partner. Maar lang niet iedereen beschikt over een huurauto op naam. Daarom heeft Sunny Cars enige tijd geleden het Geen waarborgpakket op de markt gebracht. Als je dit pakket reserveert, nemen wij het risico voor de borg volledig over en staan wij dus garant voor jou bij de verhuurder. Je hebt dan geen creditcard nodig.

Dus, die optie kun je al kiezen :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

eddie van hierden

15 oktober 2018 | 9:07 am | Reageer op eddie van hierden

beste Susanne,
heb , ondanks jullie Geen Waarborg Pakket, toch twee keer meegemaakt dat ik toch een waarborg van 250 euro moest afgeven. ik vraag me af hoe dat dan zit?
ik hoor graag van je.

hartelijke groet,

eddie van hierden

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 11:32 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Eddie,

Dat klopt inderdaad niet. Met ons Geen waarborgpakket staan wij garant voor je. Je hebt ter plaatse geen creditcard nodig om een waarborg te voldoen. Het is überhaupt niet nodig om een waarborg te voldoen. In dit soort situaties mag je natuurlijk áltijd contact met ons opnemen, zodat wij je kunnen helpen in deze situatie.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Margriet

15 oktober 2018 | 1:03 pm | Reageer op Margriet

Hoeveel borg wordt er gereserveerd op de creditcard in amerika?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 oktober 2018 | 3:09 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Margriet,

De hoogte van de waarborg is afhankelijk van verschillende factoren: de lokale verhuurder, het type huurauto, de locatie, etc. Maar je kunt de hoogte van de waarborg héél gemakkelijk zelf checken. Hoe? Voer je zoekopdracht op onze website in, zoek een geschikte huurauto uit, klik op 'Bekijk huurvoorwaarden' onder de door jou gekozen huurauto. De hoogte van de waarborg vind je vervolgens onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.