Da’s pech… huurauto weg?

Je vakantie is goed begonnen. Je hebt al een paar dagen lekker aan het zwembad gelegen en nu is het tijd om de huurauto op te halen. De komende dagen ben je van plan om de omgeving wat te gaan verkennen. Je komt aan bij het verhuurloket en zegt: “Hallo, ik kom mijn huurauto ophalen.” Maar dan zegt de verhuurder: “Sorry, maar deze reservering is helaas verlopen. We hebben geen auto voor je.” Huh? Even terugspoelen… Wat gaat hier mis?

Dit overkwam een klant die in al in februari reserveerde, weken voordat hij op vakantie zou gaan. Hoe kan het dan dat er nu geen huurauto voor hem klaarstond?

Afspraak is afspraak

Wat blijkt? De klant had als ophaaltijd 10:00 uur aangegeven, maar kwam pas om 13:00 uur bij de lokale wagenparkaanbieder aan.

Als een auto een uur na de opgegeven reserveringstijd nog niet is opgehaald, mag de verhuurder de auto aan iemand anders verhuren. Hij heeft immers niets van de huurder gehoord en weet niet of die nog wel komt opdagen. Dat klinkt een beetje gek, maar het komt regelmatig voor dat huurauto’s niet opgehaald worden! Als er dan tussendoor iemand langskomt met de vraag of er nog huurauto’s beschikbaar zijn en de verhuurder krijgt de kans om de auto tóch te verhuren,  dan grijpt hij die met beide handen aan.

Hoe voorkom je zoiets…

… Als je met een vlucht aankomt en de huurauto op de luchthaven ophaalt?

Kom je met het vliegtuig aan en haal je de huurauto op de luchthaven op? Geef dan altijd je vluchtnummer door. Dit kun je tijdens het reserveren van de huurauto heel gemakkelijk doen. Zo kan de verhuurder de vlucht in de gaten houden en ziet hij wanneer er een vertraging is.

Vluchtnummer doorgeven

Heb je vertraging en ziet het ernaar uit dat je de huurauto niet op de afgesproken tijd kunt ophalen? Geef het dan voor de zekerheid toch even door. Dit kun je tijdens de openingstijden van Sunny Cars doen door contact met ons op te nemen. Buiten openingstijden kun je direct zelf contact opnemen met de lokale wagenparkaanbieder.

Het telefoonnummer van de lokale wagenparkaanbieder vind je op de voucher onder het kopje 'ophaalgegevens'.

… Als je al ter plaatse bent en de huurauto ophaalt?

Kom je niet met een vlucht aan, maar ben je al op je vakantiebestemming? Zorg er dan voor dat je de huurauto binnen een uur na de opgegeven tijd ophaalt. Lukt dit niet? Bel dan de lokale partner, zodat hij weet dat je onderweg bent.

… Als je de huurauto op de luchthaven ophaalt, maar niet met een vlucht arriveert?

Kom je niet met een vlucht aan, maar wil je de huurauto wel op de luchthaven ophalen? Dit kan. In dat geval kies je tijdens het reserveren voor ‘Kantoor op luchthaven’. Je kunt de huurauto dan ophalen bij een verhuurbalie in de aankomsthal. Kies je voor een kantoor buiten de luchthaven (Shuttle Service), dan stuurt de verhuurder een shuttlebus om je te halen als je bent geland. Maar als je niet met een vlucht aankomt, gaat dit mis! Het zou zonde zijn als je daardoor te laat bij het verhuurkantoor bent. Dreig je toch te laat te komen? Ook dan geldt: stel de lokale partner op de hoogte.

Kortom: zorg er dus voor dat je je huurauto op tijd ophaalt (binnen een uur na de opgegeven ophaaltijd). Lukt dit niet? Geen zorgen. Maar laat het dus wel even weten :-).

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Paul

27 augustus 2019 | 6:48 pm | Reageer op Paul

Susanne, op jouw verhaaltje valt wel wat af te dingen...

Belangrijke kanttekening is bijvoorbeeld dat in zo’n geval er 100% restitutie plaatsvindt van het reeds betaalde bedrag. Als het volledige bedrag vooraf betaald is is het WEL vreemd dat de gereserveerde auto weg is - de verhuurder heeft geen dienst geleverd, maar ontvangt wel een vergoeding. Lijkt me niet rechtvaardig.

En, Susanne Pols, manager resserveringen, hoe gaat Sunny met deze situatie om? Graag je reactie via mij E-mail adres.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.