De huurvoorwaarden? Lezen, lezen, lezen…

We krijgen de vraag keer op keer en we kunnen het niet vaak genoeg zeggen: de huurvoorwaarden verschillen per lokale partner en het is belangrijk deze altijd door te lezen! Droge kost? Dat valt wel mee. Bovendien kan het je een hoop problemen schelen en kun je er ook nog je voordeel mee doen.

Sunny Cars werkt met verschillende aanbieders samen. Natuurlijk ben je via ons altijd optimaal verzekerd, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Je huurt via ons altijd 100% zorgeloos. Maar de aanvullende huurvoorwaarden hangen af van de aanbieder, daar hebben wij weinig invloed op. Zo kan bijvoorbeeld de hoogte van de waarborg flink verschillen en is een kinderzitje misschien wel een stuk goedkoper als je een andere wagen reserveert. Om verrassingen te voorkomen is het dus verstandig om de huurvoorwaarden altijd goed door te lezen voordat je je huurauto boekt. Je kan er zeker je voordeel mee doen.

Huurvoorwaarden vergelijken

Om het gemakkelijker te maken om de juiste keuze te maken, kun je voordat je via ons een huurauto boekt de huurvoorwaarden heel makkelijk vergelijken. En dat is wel zo handig! Een op het eerste gezicht duurdere auto kan voor jou namelijk een voordeligere keuze zijn. Bijvoorbeeld als je je huurauto op een andere locatie wilt terugbrengen dan waar je hem hebt opgehaald. Of als je een extra zoals een kinderzitje of een GPS wil reserveren. En wil je de hele vakantie niet de enige zijn die achter het stuur moet plaatsnemen? Dan is het handig om een huurauto uit te kiezen waarbij een extra bestuurder is inbegrepen! Maar ook belangrijke informatie vind je in de huurvoorwaarden. Mag je achter het stuur kruipen als je nog geen 21 bent, of is het mogelijk om de huurauto buiten openingstijden terug te brengen? Je raadt al waar je het antwoord vindt.

De beste keuze voor jou

En mocht je er niet uitkomen, dan zit onze reserveringsafdeling iedere dag voor je klaar om je te helpen om de beste keuze voor jou te maken. Wij willen namelijk graag dat jij straks precies die auto huurt die het meest aansluit bij jouw specifieke wensen. Zo proberen we die Sunny glimlach standaard mee te leveren. Want zó werkt het bij Sunny Cars.

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Hans Mijnders

13 januari 2018 | 12:49 pm | Reageer op Hans Mijnders

Hallo,
Wij zijn van plan om deze zomer naar Sardinie te gaan en hebben een huurauto nodig voor een week.
Wij landen en vertrekken erg vroeg, is het kantoor dan open?
Op 18 juli om 08:00 landen we en vertrekken 25 juli om 08:35.
Staat de auto dan klaar rond 0830 en kan de auto om 06:35 ingeleverd worden?

vrgr, Hans

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 januari 2018 | 4:06 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Hans,

Dat is een lekker vooruitzicht zeg, een vakantie naar het prachtige Sardinië! Als je tijdens het invullen van de bestemming en de ophaal- en inlevertijden deze tijden invoert, dan komt er geen foutmelding. Wat betekent dat er dan gewoon een aantal verhuurstations geopend is! Ik heb de bovenste drie huurauto's even geselecteerd en vergeleken met onze handige functie. Je kunt deze functie gebruiken door de auto's aan te vinken en op 'Vergelijk' te klikken. Ophalen buiten openingstijden is gratis bij deze lokale partners. Als je je vluchtgegevens doorgeeft tijdens de reservering, dan kan de lokale parter je vlucht ook in de gaten houden.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Frank de Bont

31 januari 2018 | 3:25 pm | Reageer op Frank de Bont

Afgelopen zomer een auto gehuurd via Sunny Cars bij Alamo bij de luchthaven van Denver. Hadden gehuurd een Nissan Versa sedan of gelijkwaardig. Kreeg een Nissan Rogue AWD mee omdat de reis naar het Yellowstone Park/Teton Park en Rocky Mountains ging. Na een vermoeide en lange vliegreis gauw de overeenkomst bij het kruisje getekend en in het donker op zoek naar het hotel in Denver! Na afloop van de vakantie auto weer in Denver ingeleverd en tot onze schrik moesten wij USD 680,- bij betalen! Hadden een grotere en duurdere auto meegekregen, nota bene op voorstel en aanraden van de verhuurder zélf, dan blijkbaar het contract aan gaf. (De navigatie liet het ook afweten en hebben onderweg daarom maar een Garmin gekocht). Na een flinke discussie tussen ons en de manager van het verhuurbedrijf werd de rekening dan toch maar op 0,00 gesteld. Pff. Of het nu opzet was of een misverstand van het verhuurbedrijf Alamo zullen wij nooit te weten komen. Wel een wat vervelend einde van onze overigens geweldige vakantie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 februari 2018 | 10:27 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Frank,

Dat klinkt inderdaad niet als een fijn einde van jullie vakantie. Gelukkig zijn jullie uiteindelijk niet voor extra kosten komen te staan en is de rekening toch op € 0,- gesteld. Het is niet netjes van de plaatselijke verhuurder dat hij op een sluwe wijze jullie een upgrade aangeboden heeft, zonder dat jullie dit doorhadden. Het is altijd goed om het bedrag op het plaatselijke huurcontract te controleren en te vergelijken met het bedrag op de autohuurvoucher die je van ons hebt gekregen, voordat je tekent. Maar ja, na een lange vlucht snap ik dat je hier niet zo 1, 2, 3 aan denkt.

Gelukkig is alles goed geëindigd!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.