De 4 meestgestelde vragen aan onze autohuurexperts

Onze reserveringsafdeling wordt 7 dagen per week, 365 dagen per jaar bemand door autohuurexperts. Dag in dag uit staan zij klaar voor onze klanten. Een reservering voor je maken? Doen ze. Een grensoverschrijding voor je aavragen? Check. Of je helpen bij een probleem ter plaatse? Zij zijn er voor je. Ook zitten zij er voor je om al je vragen over all-in autohuur te beantwoorden. Sommige vragen komen meerdere keren per dag of per week terug. Wat zijn dan de meestgestelde vragen aan onze autohuurexperts? We hebben er vier op een rijtje gezet.

Wanneer krijg ik mijn waarborg terug?

Bij het ophalen van de huurauto voldoe je een waarborg. De borg is voor de lokale wagenparkaanbieder een garantie bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid. Je krijgt immers een object mee dat een behoorlijke waarde vertegenwoordigt! Nadat je de huurauto hebt ingeleverd, wordt de waarborg weer vrijgegeven of overgeschreven op je rekening. Bij teruggave van de waarborg kan het op twee verschillende manieren gaan: als de waarborg is afgeschreven van je creditcard, dan wordt het bedrag binnen 10 dagen weer overgemaakt. Is het bedrag gereserveerd? Dan kan het tot 30 dagen duren voordat het bedrag is vrijgegeven. Mocht je het na deze periode nog niet terug hebben, dan is het handig om contact op te nemen met onze afdeling customer care. Zij vragen dan meteen voor je na waarom de waarborg nog niet terug is!

Heb je schade aan de huurauto? Het kan zijn dat het schadebedrag dan wordt ingehouden op de waarborg en dat je dus een kleiner bedrag terugkrijgt. Maar geen zorgen! Bij Sunny Cars draai jij niet op voor deze kosten. Nadat je de schade bij ons hebt ingediend via het online declaratieformulier gaan wij er meteen mee aan de slag, zodat jij je geld zo snel mogelijk terug hebt.

Wat zijn de openingstijden van de verhuurder?

Deze vraag is minder eenvoudig te beantwoorden dan je misschien zou denken. Wij werken namelijk met verschillende lokale wagenparkaanbieders samen en die hebben allemaal verschillende openingstijden. We kunnen dus pas iets zeggen over de openingstijden als we weten bij welke lokale wagenparkaanbieder jouw autohuur is ondergebracht. Ben je tijdens het maken van je reservering op zoek naar de openingstijden van de verhuurder? Deze worden niet vermeld op onze website.

Hoe werkt het dan? Vul altijd netjes je zoekopdracht in op onze website en voer je ophaaltijd en inlevertijd in. Aan de hand van die opdracht zoeken wij de huurauto’s die aan jouw zoekopdracht voldoen. Alle huurauto’s die getoond worden, zijn dus geopend op het moment dat jij de huurauto wil ophalen.

Als je de huurauto ophaalt buiten de openingstijden van het verhuurkantoor, dan wordt dit ook netjes vermeld. In de huurvoorwaarden vind je dan terug wat de extra kosten hiervoor zijn. Na het maken en betalen van je reservering ontvang je de voucher waarop staat vermeld waar je de huurauto kunt ophalen en wat de openingstijden van het verhuurkantoor zijn.

Ophalen en inleveren

Moet ik m’n voucher printen?

Er zijn nog een hoop lokale wagenparkaanbieders die graag een papieren voucher zien als jij de huurauto komt ophalen. Daarom adviseren we om de voucher altijd geprint mee te nemen. Sommige lokale verhuurders vinden het ook prima als je de voucher vanuit je e-mail toont, maar hier kun je dus niet van uitgaan.

Wel is er sindskort iets nieuws: de wallet voucher. Zie je het volgende icoontje op je voucher staan en heb je een iPhone? Dan kun je de voucher aan je ‘wallet’ toevoegen. Je hoeft de voucher dan niet te printen.

Wallet voucher

Mag ik met vijf personen in de vierpersoons auto?

Op onze website tonen we bij elke huurauto hoeveel personen er in de huurauto passen. Soms krijgen we de vraag of er ook meer personen in de auto passen, ook al tonen wij bijvoorbeeld maar vier poppetjes. Het is zo dat het hier gaat om een comfortabel reisadvies. Voor categorie Small adviseren wij bijvoorbeeld om met twee mensen te reizen en in de Economy categorie met vier. Zo reis je comfortabel en is er ook genoeg ruimte voor de bagage.

Je kunt je voorstellen dat als je met vijf personen in een Economy auto rijdt, er maar weinig plek is voor de koffers. Reis je met vijf personen en wil je zeker weten dat er plek is voor iedereen? Vanaf de Comfort categorie kunnen wij garanderen dat er ook echt vijf gordels aanwezig zijn in de auto. Houd uiteraard ook dan rekening met je bagage!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Jan Melle van Thuijl

17 november 2019 | 11:37 am | Reageer op Jan Melle van Thuijl

Houden jullie bij de keuze van het verhuurbedrijf ook rekening met de wachttijden bij het ophalen. Onze kinderen zoeken ons op in de buurt van Rome. Daar duurde het op Fiumicino in de zomer bij Europcar meer dan 2 uur. Bij andere verhuurbedrijven was het heel stil. Deze ervaring was reden om vorig jaar niet via Sunny Cars te huren.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

18 november 2019 | 11:49 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jan Melle,

Bedankt voor je bericht! Wij letten op een hele boel zaken bij het selecteren van de lokale wagenparkaanbieders. De wachttijd zal hier zeker ook een onderdeel van zijn. Wel is het zo dat het bij populaire verhuurders automatisch drukker is dan bij minder populaire verhuurders. Dit kunnen bijvoorbeeld kleinere partijen zijn waar wij niet mee samenwerken.

Een wachtrij is nooit fijn, dat snap ik heel goed! Misschien dat een volgende keer de Express service een fijne optie is. Met deze service kun je de wachtrij overslaan en ligt het ingevulde huurcontract al voor je klaar bij het ophalen van de huurauto.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kees

8 december 2019 | 5:13 pm | Reageer op Kees

Ik kreeg direct na afloop van de huurperiode mijn borg terug. Verhuurder had de auto gecheckt wn digitaal de huur afgesloten en direct reservering op mijn creditcard weg.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 december 2019 | 1:15 pm | Reageer op Sanne van Reek

Super! Lekker snel.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Koos

8 december 2019 | 8:05 pm | Reageer op Koos

Dag Susanne,
Ik las de blog 4 meeste gestelde vragen.
Mbt aantal personen, hoe zit een en ander verzekeringstechnisch?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 december 2019 | 1:15 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Koos,

Goede vraag! De PAI-verzekering is bij Sunny Cars ook inbegrepen in de all-in autohuur. Aalle inzittenden van de huurauto zijn verzekerd bij letsel en (blijvende) invaliditeit als gevolg van een ongeluk.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.