Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

De wachttijd bedraagt nog 0 minuten

Volgens mij gaat het stukken beter qua ‘bereikbaarheid’ van bedrijven. Het is ook journalistiektechnisch gesproken alweer een tijdje rustig met betrekking tot dit onderwerp. Ik hoor in mijn directe omgeving heel af en toe nog wel eens een spontane tirade over de wachttijden zodra iemand een bedrijf wil bereiken. Vooral op familiefeestjes komen de verhalen (desgevraagd) nog wel eens naar boven.

En net op het moment dat ik daar aan dacht, was er een voorvalletje die ‘de uitzondering op de regel bevestigd’, toen ik afgelopen week mijn provider moest bellen. Ik had een –in mijn ogen- simpele vraag over een instelling die ik maar niet voor elkaar kreeg. Vanzelfsprekend was ik eerst naar de website gegaan om bij het hoofdstuk ‘veel gestelde vragen’ de oplossing van mijn probleem te vinden. Helaas gaf de site geen duidelijk antwoord op mijn probleem. De Sunny Cars site is wat dat betreft stukken toegankelijker en gebruiksvriendelijker. Iets dat overigens bevestigd is door het recente WUA! onderzoek, waarbij onze site als beste site binnen autoverhuur naar voren kwam. De site scoorde zelfs het hoogste van alle websites op de beoordelingsthema’s kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en informatiewaarde.

Maar terug naar mijn telefoontje richting de provider. Welnu, het werd een teleurstellende belervaring kan ik u melden. De digitale receptioniste wist te melden dat er 9 bellers voor mij waren en dat de gemiddelde wachttijd meer dan 10 minuten bedroeg. Slik! Hoe lang zei u? Herhaling boodschap; “er zijn nog 9 wachtende voor u, en de wachttijd is meer dan 10 minuten”. Na 15 minuten ben ik moedeloos afgehaakt.

Geen wachttijden bij Sunny Cars aan de telefoon

Ook Sunny Cars wordt veelvuldig gebeld, waarbij 600 telefoontjes op een dag geen uitzondering is. Ik was, met het onbevredigende telefoontje naar mijn provider nog in mijn achterhoofd, nieuwsgierig hoe het er die dag bij ons voorstond. Toen ik de afdeling opliep, kon ik zien dat het op dat moment lekker druk was. Het ‘scorebord’ gaf een wachttijd van 23 (!) seconden aan. 23 Seconden? Maar, zo kreeg ik te horen, dat was dan ook echt een momentopname. Het was nu extreem druk. Een echt ‘piekmoment’. Ik moest de neiging om gebak te gaan halen echt even onderdrukken. We eten namelijk al veel gebak.

Ik weet dat we vandaag de dag allemaal ‘krap in onze tijd zitten’ en sommige zaken gewoon even snel geregeld willen hebben. En ik snap ook wel dat het best lastig is, om je organisatie zo toegankelijk mogelijk te maken. Maar ik snap nog steeds niet dat er bedrijven zijn die 10 minuten wachttijd op een bandje durven te zetten. Helemaal al niet als je doorverbonden hoopt te worden naar ‘klantenservice’. Gebruik dan die naam alsjeblieft niet meer, zou ik zeggen.

Bij Sunny Cars is een klant iemand die een bijdrage levert aan ons succes. Het is ons ultieme streven om klanten ook daadwerkelijk alle service te bieden. Ik ben trots op mijn collega’s die er in slagen alles soepel te laten verlopen en wachttijden tot een minimum weten te beperken. We blijven hard werken om de wachttijd naar 0-seconden terug te brengen. Al komen er veel leuke reacties op het Sunny muziekje die men –een paar seconden- krijgt te horen.

Hans Knottnerus

General Manager

Hans is de General Manager van Sunny Cars Nederland en België. De afgelopen 25 jaar werkte hij in diverse managementfuncties bij verschillende internationale autoverhuurorganisaties van ‘naam en faam’, onder andere in India! Dat hij een echte autohuurexpert is, kun je dus wel stellen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Rick

7 juni 2018 | 2:22 pm | Reageer op Rick

Leuk artikel dit, vooral omdat ik dit lees terwijl ik in de wacht sta bij SunnyCars, nu op dit moment 15 minuten...

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 juni 2018 | 4:44 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Rick,

Met trots kunnen we zeggen dat wij de laatste jaren - deze blog komt immers uit 2011 - gigantisch zijn gegroeid. Steeds meer mensen die inzien dat all-in autohuur heel fijn is :-). 600 telefoontjes op een dag als veel beschouwen doen wij al lang niet meer. Dat heeft als resultaat dat het drukker is geworden - zeker nu met het hoogseizoen in zicht. Wij proberen keihard om onze klanten zo snel mogelijk te woord te staan, maar we moeten toegeven: vandaag is de wachttijd inderdaad wat langer dan je misschien van ons gewend bent. Je kunt ons natuurlijk ook altijd even een berichtje sturen op Twitter of Facebook. Of e-mailen naar reservation@sunnycars.nl.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wil Game

20 september 2019 | 10:40 am | Reageer op Wil Game

Goedemorgen
Ik ben in santa eulalia en ben op zoek naar sunny cars maar ik krijg het niet gevonden heeft u misschien een adres

Gr wil

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 september 2019 | 1:09 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Wil,

Ik hoop uiteraard dat je het verhuurkantoor inmiddels hebt gevonden!

Goed om te weten voor een volgende keer: wij hebben zelf geen verhuurkantoren of balies op luchthavens, wij hebben namelijk geen eigen wagenpark! Wij werken samen met talloze autohuurpartners waar wij de autohuur van onze klanten (all-in) bij onderbrengen. De lokale verhuurder waar jouw autohuur is ondergebracht, vind je terug op de voucher die je van ons ontvangt na het maken van de reservering.

Bij vragen ter plaatse kun je uiteraard altijd telefonisch contact met ons opnemen, zodat we je zo snel mogelijk van een antwoord kunnen voorzien.

Een zonnige groet en fijne vakantie, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou