Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Een beeldscherm vol koedoes (en een huurauto met een deuk)

“Help, ik heb een koedoe aangereden!” riep de man door de telefoon.

Ik herinner mij dit gesprek nog als de dag van gisteren.

“Sorry, maar u heeft een wat aangereden?”

“Een koe-doe,” herhaalde de klant.

Wat in vredesnaam is een koedoe?

“Ik was een beetje aapjes aan het kijken, of eigenlijk waren het olifanten, giraffen en leeuwen. Hartstikke gaaf! Je zou het echt eens moeten zien…” Meestal klinken klanten die ons noodnummer bellen een stuk minder opgewekt. Ik kwam er amper tussen. “Ik was trouwens ook wel op de weg aan het letten hoor,” haastte de man zich te zeggen. “Maar ineens was er een soort koedoe-explosie. Er kwam een hele kudde op ons afgestormd en ik kon geen kant op. Het beest is inmiddels gevlogen, maar de auto is een paar deuken rijker…”

Huurauto safari

Ik wist nog altijd niet wat een koedoe was

“Het is een soort koe,” legde de man uit. “Die heel snel kan lopen. Maar zonder vlekken. Hij heeft van die hoorns op zijn hoofd van een – hoe noem je zo´n beest ook alweer – uhmm, geit, ram, stier? Met van die hoorns op zijn hoofd weet je wel, zoiets!”

In gedachten zag ik deze meneer al helemaal staan, daar op die mooie warme steppe, met zijn handen boven zijn oren als hoorns om uit te beelden wat hij bedoelde. Gelukkig hielp Google me uit de brand. Al snel stond mijn beeldscherm vol koedoes.

“Ik begrijp dat u geschrokken bent,” zei ik. “Het is best een groot dier!”

Voor de zekerheid vroeg ik hoe het met de man ging.

“Oh meisje, met mij gaat alles goed hoor. Zelfs het beest is weer vrolijk aan het rondspringen. Ik ben me alleen een hoedje geschrokken. Ben ik lekker aan het rondtoeren in mijn mooie SUV´tje, heb ik ineens een Koedoe op de grille.”

Wat doe je in zo’n geval?

Allemaal leuk en aardig, dat geklets over die koedoe, maar dat was natuurlijk niet waar meneer voor belde. Hoewel hij naar eigen zeggen uren over het mooie landschap en de wilde dieren kon praten, wilde hij vooral weten hoe het nu verder moest met zijn huurauto.

Ik adviseerde hem om te kijken of er iets raars onder de motorkap te zien was. Met zo´n klap zou er van binnen iets beschadigd kunnen zijn. Daarnaast raadde ik hem aan om foto’s van de schade te maken, en om contact op te nemen met de lokale verhuurder, zodat die een schaderapport kon opstellen. Met zo’n rapport kon hij de schadeclaim bij thuiskomst declareren via ons online schadeformulier. Als alles aan onze algemene voorwaarden voldoet, betalen wij het eigen risico namelijk altijd gewoon terug. Gelukkig viel de schade in dit geval mee, en kon de man ondanks de deuken veilig naar de lokale wagenparkaanbieder terugrijden.

Later kreeg ik nog een leuke mail van de man om ons te bedanken. Omdat hij de schade online gedeclareerd had, stond het geld binnen een paar dagen weer op zijn rekening. Hij stuurde ook een paar mooie foto´s van zijn reis mee… waaronder een foto van een koedoe.

Irene

Autohuurexpert

Irene is een van onze enthousiaste medewerkers van de afdeling Reserveringen. Sinds maart 2009 is ze al in dienst en ze heeft nog steeds die Rent a Smile-vibe waardoor ze haar werk met veel plezier doet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou