Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Eerste hulp bij schade

Op de afdeling Customer Care zien we veel verschillende soorten schades voorbij komen. Van krassen tot deuken, van band- tot bodemschade en van kleine botsingen tot stevige ongelukken. Wat goed is om te weten dat jij via Sunny Cars volledig gedekt bent. Fijn! Maar wat dien je te doen als er toch schade is ontstaan? Wanneer wordt het wel of niet uitgekeerd? Wat stuur je op? Ik leg het je graag uit in deze blog.

Kras

Je hebt het misschien ook wel eens meegemaakt. Je komt terug bij de huurauto en ziet een kras van hier tot Tokio. En nadat jij je frustraties hebt geuit (Oh nee $#$%%&!!!) ga je bedenken wat je moet doen. Je ijsbeert wat heen en weer en probeert de kras met een natte vinger weg te poetsen. Maar helaas, geen resultaat. E.H.B.S. = Eerste hulp bij schade aan de huurauto

En dan?

In geval van schade moet je de lokale verhuurder altijd informeren. Op dat moment is de verhuurder op de hoogte van de schade. Achteraf neem je contact met ons op, zodat wij de schade in behandeling kunnen nemen. Mocht je vragen hebben dan kan je ons altijd bellen, ook als je nog op vakantie bent. Ons reserveringsteam legt jou aan de telefoon dan graag onze procedure uit. Bijvoorbeeld, dat de waarborg zal worden ingehouden op je credit card en dat je achteraf de schade bij ons kunt indienen. En dat wij voor de afhandeling van de schade bewijsstukken nodig hebben, zoals het schaderapport en eventuele foto´s. Dus in geval van schade dien je alle documenten goed te bewaren. Wij noteren alles in jouw boeking, waarna jij je reis gewoon kan vervolgen.

Wanneer wordt er niet uitgekeerd?

Wat belangrijk is om te weten, is dat een schade per geval wordt bekeken. Niet alle schadekosten worden automatisch vergoed. Stel je voor dat je lekker hebt gegeten in een gezellig restaurant onder het genot van een paar glazen goede wijn. Je komt weer bij de huurauto en rijdt dan tegen een betonnen randje op de zanderige parkeerplaats. Ben je dan verzekerd voor de kosten die je maakt ? Als uit het schaderapport blijkt dat je teveel hebt gedronken, dan worden deze kosten niet vergoed. Bij je eigen auto in Nederland zou de verzekering deze kosten ook niet uitbetalen.

Behandeling

 Om de schademelding te kunnen verwerken hebben wij de volgende documenten nodig:

  • Betaalbewijs (vooral bij vreemde valuta zodat we de juiste wisselkoers aanhouden en het volledige bedrag terugbetalen)
  • Lokaal huurcontract
  • Schaderapport van de lokale verhuurder (indien beschikbaar)
  • Politierapport (indien beschikbaar)
  • Foto´s van de schade (tip: maak er altijd een paar met je smartphone)

We hebben een speciaal schadeformulier  opgesteld waar de volledige informatie over je schade kan worden gemeld. Schadeformulier al verstuurd en toch nog extra vragen? Stuur dan een e-mail naar customercare@sunnycars.nl met het reserveringsnummer als onderwerp en je NAW gegevens in de e-mail.

Het moge duidelijk zijn: wij vragen altijd om zoveel mogelijk informatie aan ons aan te leveren zodat we het hele dossier direct volledig hebben en we snel tot uitbetaling over kunnen gaan. Heb je iets niet in je bezit? Geen probleem, dan kunnen wij contact opnemen met de verhuurder ter plaatse en vragen wij de ontbrekende documenten alsnog op. Zo lossen we samen het probleem op en maken we van de schade geen blijvende, vervelende herinnering.

E.H.B.S.= Eerste Hulp Bij Schade

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Hermi de Graaf

18 juni 2019 | 10:57 am | Reageer op Hermi de Graaf

Via de ANWB boekten wij een reis inclusief autohuur. Alles is prima verlopen, alleen vloog er de laatste dag een steentje tegen de voorruit die op 2 plaatsen de ruit beschadigde, 1 sterretje en 1 ster die onmiddellijk 'doorscheurde'. Bij het terugbrengen is via de creditcard 1000 Euro ingehouden, omdat de autoruit vervangen moet worden, en zó niet meer verhuurd kon worden. Ik probeer nu een schademelding te doen bij jullie, maar kom er niet uit. Kunt u contact met mij opnemen, mijn telefoonnummer is 06 - 13629506 (0416 - 280527). Met vriendelijke groet, Hermi

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

18 juni 2019 | 11:32 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Hermi,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te lezen dat er schade is ontstaan aan de huurauto! Gelukkig heb je een all-in huurauto van Sunny Cars gehuurd en hoef je je geen zorgen te maken om de kosten voor de schade. Op deze pagina kun je meer informatie vinden over het declareren van de kosten en je kunt hier het declaratieformulier invullen. Kom je er niet uit? Dan kun je het beste even een e-mail sturen naar crm@sunnycars.nl. Het wordt dan in behandeling genomen door onze afdeling customer care.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou