Extra´s bij je huurauto? Zeg ´NEE´tegen deze 3

6 June 2016 20 13022

Auteur

Mascha Vork

Customer care

Het lijkt de supermarkt wel. Zegeltjes? Tasje erbij? Wilt u de bon? Interesse in een kassa koopje? Bij de bon zeg je nog ja. Voor je administratie. Maar die stortvloed aan vragen ben je méér dan zat!

zeg nee tegen deze verzekeringen autohuur

Ook autoverhuurders hebben de “ 100 vragen per minuut”-cursus gevolgd.

Daar is slechts één simpele verklaring voor: omzet. Net als in de supermarkt proberen ook autoverhuurders jou allerlei extra´s te verkopen. Tenzij je toevallig een GPS of een kinderstoel nodig hebt, zit je daar helemaal niet op te wachten. Maar toch ga je twijfelen. Je wilt immers dat je vakantie zo perfect mogelijk verloopt. Dus wat moet je doen? Toch ingaan op die verzekering?

Nee, het antwoord is nee

Als je via Sunny Cars je auto boekt hoef je géén extra verzekering af te sluiten. Bij ons huur je all-in. Krijg je één van de volgende drie aangeboden, zeg dan altijd nee:

1.  SCDW

Deze afkorting staat voor Super Collission Damage Waiver en wordt aangeboden als dekking om schade aan de huurauto af te kopen. Deze dekking wordt ook LLI (Limited Liability Insurance) of EXW (Excess Waiver) genoemd. Met de SCDW dekking kun je ook de waarborg afkopen indien dat nodig is. Misschien is je limiet niet hoog genoeg of wil je dat de waarborg geen volledige aanslag pleegt op je budget.

Deze verzekering heb je niet nodig wanneer je via Sunny Cars gedekt bent. Via ons krijg je de schadekosten welke belast zijn op je creditcard gewoon vergoed, mits voldaan aan de voorwaarden.

2. Een dekking om glas, banden en/of bodem schade af te kopen

Ook deze verzekering heb je echt niet nodig wanneer je via Sunny Cars huurt.

3. PAI

PAI is een personen inzittenden dekking die geldig wordt na een ongeval met letselschade. In de meeste gevallen is dit al inclusief in je reisverzekering. Deze verzekering heb je niet nodig als deze al in je reisverzekering is inbegrepen. Check dit dus van tevoren even in de polis van je reisverzekering.

Natuurlijk zijn er extra´s die je lokaal wel (optioneel) kunt accepteren:

RSP

Deze afkorting staat voor Roadside Service Plan. Dit is een uitgebreide service van de autoverhuurder en is niet inbegrepen in de pakketten van Sunny Cars. Je kunt dit ter plaatse afsluiten tegen betaling van een toeslag. Het is een aanvulling op de 24-uurs wegenwacht van de wagenparkaanbieder ter plaatse en dekt de volgende punten:

  • vervangen van de sleutel
  • lockout service (voor als je jezelf buiten de auto hebt gesloten)
  • jump start (bij een lege accu)
  • aanvoer van brandstof voor als je zonder staat
  • lege/lekke band of het vervangen ervan
  • sleepkosten

FSO

Deze afkorting staat voor Fuel Service Option en kan je ter plaatse afsluiten. Je spreekt dan met de wagenparkaanbieder af dat je de huurauto niet met een volle tank inlevert. Je betaalt de wagenparkaanbieder de kosten voor een volle tank brandstof, de BTW en de service kosten. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer er in de omgeving geen tankstation in de buurt is of wanneer je een hele vroege ochtend vlucht hebt. Zo hoef je zelf niet na te denken over het tanken.

Twijfel je ter plaatse of je ergens wel of niet op in moet gaan? Dan kun je ons natuurlijk altijd even bellen.

Happy travels!

 

curacao huurauto stelletje ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

20 Reacties (

W.M

7 June 2016 at 19:13 Reply

Wij huren al jaren via Sunny cars.
Eigenlijk nooit problemen behalve dat we in 2015 de laatste dag huur yerug zouden krijgen mits we de auto voor 12.00 uur inleverden. Dit hebben we gedaan. In Kaapstad .bij Europcar.
Nooit meer wat van gehoord.

Mascha Vork

Mascha

14 June 2016 at 14:21 Reply

Beste W.

Bedankt voor je reactie!
Heeft u dit toen bij Sunny Cars gemeld?

Vriendelijke groet,
Mascha

annemieke

8 June 2016 at 09:09 Reply

APRIL 2016
Op de airport van cran canaria kregen we keurig de sleutel. Koffers achterin en heerlijk genoten vd vakantie. Bij het terug brengen was er een picollo die de auto in ontvangst nam en het berder zelf regelde. Hoe mooi is dat!

Mascha Vork

Mascha

14 June 2016 at 14:22 Reply

Beste Annemieke,

Wat een leuke reactie! Fijn om te lezen dat je zo positief bent.
Dankjewel hiervoor.

Een zonnige groet,
Mascha

Han Boers

2 July 2016 at 12:01 Reply

Allemaal prima maar waarom is een vergelijkbare auto EUR 500 (!!) duurder bij Sunny dan bij Sixt? voor 19 dagen huur, Sunny ongeveer uur 50 per dag, sixt uur 23.
Of komt er bij Sixt ter plekke nog allemaal zaken bij? Huur veel zakelijke auto’s via Sunny maar heb nog nooit dergelijk verschillen gezien. Blijkbaar is St Maarten een apart geval?

Suzanne Al

Suzanne Al

5 July 2016 at 12:55 Reply

Beste meneer Boers,
Bedankt voor uw reactie. Bij Sunny Cars zijn alle verzekeringen al inclusief in de basisprijs. U hoeft ter plaatse geen extra verzekeringen af te sluiten. Ik heb een korte prijsvergelijking met Sixt gedaan en als je echt appels met appels vergelijkt dan komt Sunny Cars goedkoper uit. Bvendien heeft u bij Sixt een blijvend eigen risico op verschillende verzekeringen van € 700,-. U kunt altijd even telefonisch contact met ons opnemen op 023 – 5 699 696 zodat we dit verder kunnen toelichten. Mijn collega´s helpen u graag verder!

Met zonnige groet,
Suzanne

Meijs. M.

21 August 2016 at 23:36 Reply

Wat bedoelen jullie meT ; P.A.I. Personen inzittenden verzekering €9,39 per dag. Moet je deze nog extra afsluiten als je met 2 pers. deze auto huurt bij jullie??
En zit er een ook lokale sleepdienst verzekering inbegrepen, bij pech onderweg??
Graag antwoord op deze vragen. Vriendelijk dank, Marjolein

Van de wiel

2 September 2016 at 13:05 Reply

Glas banden en/of bodem is standaard bij jullie verzekerd.
En het plaatwerk rondom, is dat ook verzekerd?

Mascha Vork

Mascha Vork

5 September 2016 at 10:57 Reply

Beste Ans,
Bedankt voor je reactie op mijn blog!
Nou en of dat verzekerd is. Dat hebben we ook voor je geregeld.
Een zonnige groet,
Mascha

R. Staats

20 October 2016 at 11:32 Reply

Wij huren altijd (10x/jr) bij Sunny Cars omdat verzekeringen zijn inbegrepen. We kiezen altijd voor de brandstof optie full-full. Eigenlijk ook altijd naar volle tevredenheid.

De optie om FSO af te sluiten snap ik niet zo goed, want dit is eigenlijk hetzelfde als de brandstof optie full-empty, waarvoor wij zelf nooit kiezen.

Na de laatste huurperiode, (full-full optie via Sunny Cars) heeft de autoverhuurder alsnog €60,- brandstof in rekening gebracht, terwijl de auto netjes met een volle tank was ingeleverd. Sunny Cars zegt nu dat wij de FSO optie ter plaatse hadden afgesloten. Full-full autohuur lijkt duidelijk, maar blijkbaar zit er toch een addertje onder het gras en moet je als klant van Sunny Cars extra op letten om niet opgelicht te worden.

JvC

17 November 2016 at 17:08 Reply

Wij huren ook altijd via Sunny Cars om niet ter plekke nog te hoeven onderhandelen over verzekeringen en voorwaarden en extra kosten. Maar wat de vorige schrijver meldt, hadden wij ook in Spanje. Als we een uurtje eerder zouden inleveren, zou het ons een dag minder kosten. Maar we hadden natuurlijk al bij Sunny Cars betaald en toen ik belde over de terugbetaling werd mij verteld dat dit niet mogelijk was. Nu let ik beter op, maar ik vind dat geen goede service.

JvC

17 November 2016 at 17:09 Reply

Vorige schrijver = W.M.

Rob Alferink

27 December 2016 at 11:04 Reply

perfecte informatie je kunt er wat mee

Rob Alferink

27 December 2016 at 11:15 Reply

perfecte informatie daar kunnen wij wat mee

Jose van Kooten

9 May 2017 at 14:24 Reply

In mijn reisverzekering zit geen personen inzittenden dekking voor een huurauto. In het blog staat: PAI is een personen inzittenden dekking die geldig wordt na een ongeval met letselschade. Maar om letselschade van wie gaat het dan? Van de inzittenden van de huurauto neem ik aan? Of is het een soort WA-principe waarbij het gaat om vergoeding van letselschade van inzittenden van een andere auto? En gaat het bij letselschade om medische kosten of een soort smartengeld?

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

10 May 2017 at 09:24 Reply

Dag Jose,

De PAI is echt voor de inzittenden zelf. Je WA-verzekering dekt ook letselschade.

Met hartelijke groet,
Pieta

Kate

2 July 2017 at 21:12 Reply

RSP ter plekke afsluiten: jullie zeggen hier dat Sunny cars dit onderdeel niet dekt: “1.lege/lekke band of het vervangen ervan en 2. de sleepkosten”. Op een andere pagina schrijven jullie dat dit wel gedekt wordt door Sunny Cars of de lokale partner, maar dat je het alleen op het moment zelf moet voorschieten? Zie jullie tekst hieronder:
“Extra verzekering afsluiten?

Dat is niet nodig! De meeste punten die de verzekering Road Side Service van de lokale autoverhuurder dekt, zijn via ons gewoon meeverzekerd. Denk hierbij aan het vervangen van een band of het wegslepen van de huurauto. Wat bij ons niet is inbegrepen, maar bij de lokale service wel, is het vervangen van de autosleutel als deze kapot is, of hulp als je jezelf hebt buitengesloten.

Bij thuiskomst kun je de kosten eenvoudig bij ons declareren via het online schadeformulier. Tenzij je het defect zelf hebt veroorzaakt, staat het geld dan in een mum van tijd weer op je rekening.”

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

3 July 2017 at 10:10 Reply

Dag Kate,

Ik ben bang dat de blog verkeerd is overgekomen. In de blog wordt opgesoms wat de RSP dekt. Daarnaast staat er dat deze service niet standaard bij ons pakket is inbegrepen. Maar dat betekent niet dat al die dingen niet bij Sunny Cars gedekt worden. Een lekke band/sleepkosten worden door ons dus gewoon vergoed tenzij je je niet aan de algemene voorwaarden hebt gehouden.

Ik hoop dat het zo wel duidelijk is :).

Met hartelijke groet,
Pieta

B.W. Laven.

17 August 2017 at 17:03 Reply

De sleepkosten zijn mij toch nog niet helemaal duidelijk. Auto gehuurd bij Sixt in Lissabon via Sunny cars, maar kan in de voorwaarden niet echt terug vinden of de sleepkosten worden vergoed, (en zit er verschil in tussen een technisch probleem of ongeval bij het wegslepen).

Trouwens als reactie op dhr. Boers, (mail van 2 juli 2016). Via Sunny cars is de autohuur de helft goedkoper als direct huren bij Sixt in Lissabon.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

18 August 2017 at 09:33 Reply

Goedemorgen!

Als aan de algemene voorwaarden is voldaan, worden sleepkosten ook gewoon vergoed :).

Met hartelijke groet,
Pieta

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.