Geen creditcard op naam. Dé reden om je huurauto niet mee te krijgen

De klant die ik vandaag aan de lijn had, was lekker bezig. Hij was helemaal klaar voor zijn reis: vluchten, huurauto en accommodaties waren gereserveerd, paspoorten verlengd en zijn rijbewijs nog geldig. En toch had hij iets over het hoofd gezien. Toen hij vlak voor vertrek de voorwaarden van zijn huurauto nog eens doorlas, schrok hij zich dood.

Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder?

Die had hij niet en hij zou over drie dagen al vertrekken. Een creditcardaanvraag duurt toch al gauw twee weken, dus dat was geen optie. Gelukkig bleek iemand anders in het reisgezelschap wél een creditcard te hebben en had de klant voor een pakket met extra bestuurder gekozen. Ik hoefde alleen de naam van de hoofdbestuurder aan te passen en het probleem was opgelost.

“Kan ik niet gewoon de creditcard van mijn buurman lenen?” Het antwoord is kort en simpel: nee.

Omdat we merken dat er best wat mensen zijn die wel graag een auto willen huren, maar geen creditcard hebben, bieden we het Geen waarborgpakket aan. Met dit pakket nemen wij de waarborg alvast voor onze rekening. Ter plaatse hoef je die dan niet te voldoen en heb je dus geen creditcard nodig. Maar… dit pakket moet wel 5 dagen voor huuraanvang worden aangevraagd. In het geval van bovengenoemde klant was dat helaas te laat.

Kon hij niet gewoon de creditcard van de buurman lenen?

Die vraag krijgen we vaker van klanten, want: een creditcard is een creditcard, toch? Toch is het antwoord op deze vraag kort en simpel: nee. De creditcard moet op naam staan van degene die de auto huurt. Altijd. Het helpt dus ook niet als de eigenaar van de kaart een briefje ondertekent of een videoboodschap meestuurt waarin hij bevestigt dat hij het echt goed vindt dat je zijn creditcard gebruikt.

Laatste optie

Bieden we het Geen Waarborgpakket niet aan op jouw locatie, of is het te laat om het aan te vragen? En is er ook niemand in het gezelschap die een creditcard en een rijbewijs heeft? Dan is er soms nog een laatste redmiddel. Wij werken vaak samen met meerdere verhuurders per locatie. In een enkel geval komt het voor dat een verhuurder het niet verplicht stelt om een creditcard op naam van de bestuurder te overhandigen. Het loont daarom vaak de moeite om dit even na te (laten) kijken. Uiteraard kan de prijs dan wel anders worden.

Geen van bovenstaande opties mogelijk?

Dan is er helaas geen andere optie dan de reservering te annuleren. Dus alsjeblieft, bekijk de voorwaarden al tijdens het maken van de reservering. Je kunt ze gemakkelijk openen via de button onder de auto waarin je geïnteresseerd bent. Maar je kunt ons natuurlijk ook altijd even bellen, dan helpen we je de juiste huurauto te vinden. Dat voorkomt een hoop stress op het laatste moment.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

A van den Handel

24 september 2017 | 9:33 am | Reageer op A van den Handel

Goede morgen Sonny card
waarom moet ik 70 euro extra betalen om in Spanje te mogen rijden, (mijn zus woont in mallaga dus ik dacht even leuk naar mijn zus en zwager te gaan )
wij hadden een auto gehuurd in Portugal.ik kan op side niet lezen waarom ,ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven.
Groeten a van den Handel

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

25 september 2017 | 11:04 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Dag meneer Van den Handel,
Bedankt voor uw bericht.
Wij werken met verschillende verhuurders. Wellicht is er ook een verhuurder die geen kosten rekent voor de grensoverschrijding. U vindt dit terug in de huurvoorwaarden. Hulp nodig? wij helpen u graag! U kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edith Zaicsek

25 september 2017 | 11:07 am | Reageer op Edith Zaicsek

Ik geloof niet dat het zo werkt met een credit card als het om een echtpaar gaat. Mijn man heeft bijvoorbeeld alleen een Amex card en ik heb daarnaast nog een Mastercard. De Amex wordt soms niet geaccepteerd en dan is mijn Mastercard ook prima. Toevallig nog twee weken geleden meegemaakt bij camperhuur in Canada.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

25 september 2017 | 11:16 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste mevrouw Zaiczek,
Bedankt voor uw bericht.
Wat fijn dat dit in uw geval geen beperking was! Helaas maken wij regelmatig mee dat de verhuurder de auto niet mee geeft als de creditcard niet op naam van de hoofdbestuurder staat. Wanneer u een auto bij ons reserveert raadt ik u aan een pakket met extra bestuurder te kiezen en u als hoofdbestuurder op te geven. Zo weten we zeker dat het goed gaat en dat u beiden kunt rijden.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ger Janssen

26 september 2017 | 4:16 pm | Reageer op Ger Janssen

Dag Sunnycars,
Wij stonden op Madeira en toen bleek een Debit card niet te worden geaccepteerd (geen zorgen, was niet via jullie geboekt). Onze fout want het bleek wel degelijk in de huurvoorwaarden te staan. Contant betalen was ook goed, maar ook duurder. Ik heb geen antwoord gekregen op m'n vraag waarom Debitcard niet en Creditcard wél geaccepteerd wordt.
Alvast bedankt voor jullie antwoord, groet Ger janssen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

26 september 2017 | 4:56 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Ger,
Bedankt voor je bericht.
Hoewel we huurauto-expert zijn en geen creditcard-expert, werkt het volgens mij zo dat er voor een echte creditcard een strengere check wordt gedaan dan voor een debitcard. Op een creditcard kun je namelijk rood staan en op een debitcard niet. Vandaar dat dit de verhuurders meer zekerheid biedt.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ger Janssen

26 september 2017 | 4:17 pm | Reageer op Ger Janssen

Dag Sunnycars,
Wij stonden op Madeira en toen bleek een Debit card niet te worden geaccepteerd (geen zorgen, was niet via jullie geboekt). Onze fout, want het bleek wel degelijk in de huurvoorwaarden te staan. Contant betalen was ook goed, maar ook duurder. Ik heb geen antwoord gekregen op m'n vraag waarom Debitcard niet en Creditcard wél geaccepteerd wordt.
Alvast bedankt voor jullie antwoord, groet Ger janssen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Fred Froeling

3 oktober 2017 | 12:55 pm | Reageer op Fred Froeling

Ook de autohuur, geregeld via Sunny cars, tijdens onze laatste reis naar Ibiza, vorige maand, was voor de zoveelste keer weer perfect geregeld! Sunny cars: een goede organisatie die ik aan iedereen aanbeveel!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Anouk

7 juni 2018 | 11:57 am | Reageer op Anouk

Na het lezen van alle voorwaarden wat betreft de credit card, heb ik toch nog een vraag. Het betreft het feit dat de credit card op naam van de hoofdbestuurder moet staan. Dat is in dit geval mijn man. Wij zijn getrouwd en hebben een gezamenlijke rekening en bijbehorende credit card. De credit card bevat onze achternaam + mijn meisjesnaam. Is het dan wel mogelijk om de man hoofdbestuurder te maken? Of zien ze dit dan als de credit card van de vrouw?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 juni 2018 | 1:18 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Anouk,

Zo te lezen staat de creditcard op jouw naam, want jouw meisjesnaam staat er op. Helaas is het dan niet mogelijk om je man als hoofdbestuurder aan te wijzen. Ga jij niet rijden? Anders wil ik je adviseren om gewoon jezelf als hoofdbestuurder te registreren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.