Geen creditcard op naam. Dé reden om je huurauto niet mee te krijgen

Voor je vakantie dien je veel te regelen. Het zoeken van een leuke bestemming is natuurlijk het allerbelangrijkste. En vervolgens ga je op zoek naar een accommodatie. Wordt het een hotel? Een leuk appartementje? Een huis met een zwembad? En dan ga je nadenken over een ander belangrijk onderdeel van je vakantie: de huurauto! Want je vakantie is natuurlijk niet compleet zonder huurauto. Voor vertrek check je alles nog even goed: zijn de paspoorten nog geldig? Check. Moet ik mijn rijbewijs verlengen? Check.

Maar als je een paar dagen voor je vakantie pas de huurvoorwaarden doorleest… Schrik je! “Die creditcard! Op mijn eigen naam?! Die heb ik helemaal niet!”

Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder?

Dit hebben we onlangs meegemaakt met een klant. Hij belde ons een paar dagen voordat de huurperiode in zou gaan met de boodschap dat hij helemaal niet over een creditcard op zijn naam beschikte. Hij zou over drie dagen al vertrekken en een creditcard aanvragen zou toch al gauw zo’n twee weken duren. Dit was dus geen optie. En dat leverde toch echt wel even stress op. Voor het voldoen van de waarborg heb je namelijk altijd een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig.

“Kan ik niet gewoon de creditcard van mijn buurman lenen?” Het antwoord is kort en simpel: nee.

Kon hij niet gewoon de creditcard van de buurman lenen?

“Een creditcard is een creditcard, toch? Dus mag ik dan niet gewoon de creditcard van mijn buurman lenen?” Het antwoord op deze vraag is kort en simpel: nee. De creditcard moet op naam van de hoofdbestuuder staan. Altijd. Een creditcard van je moeder, buurman of vriend lenen kan dus niet. En een prepaid creditcard? Nee, ook die is niet toegestaan.

En wat nu?

Gelukkig bleek iemand anders in het reisgezelschap wél een creditcard op naam te hebben. De klant had gekozen voor een huurauto waarbij de extra bestuurder was inbegrepen en dus was er geen reden voor paniek. Wij hoefden alleen de naam van de hoofbestuurder aan te passen en het probleem was opgelost. Zijn reisgenoot was in dit geval dus de oplossing! Gelukkig had de klant het wel tijdig opgemerkt en heeft hij nog contact met ons opgenomen voordat de huurperiode van start ging.

Ons Geen waarborgpakket

Omdat we merken dat er best wat mensen zijn die wel graag een auto willen huren, maar geen creditcard hebben, bieden we het Geen waarborgpakket aan. Met dit servicepakket nemen wij de waarborg alvast voor onze rekening. Wij staan garant voor de klant. Ter plaatse hoef je dan geen waarborg te voldoen en je hebt dus geen creditcard nodig. Maar… dit pakket moet wel uiterlijk 5 dagen voor huuraanvang worden aangevraagd.

Laatste optie

Bieden we het Geen waarborgpakket niet aan op jouw locatie of is het te laat om dit servicepakket aan te vragen? En is er ook niemand in het gezelschap die een creditcard op zijn naam en een rijbewijs heeft? Dan is er soms nog een allerlaatste redmiddel. Wij werken vaak samen met meerdere lokale wagenparkaanbieders en in een enkel geval komt het voor dat een verhuurder het niet verplicht stelt om een creditcard op naam van de hoofdbestuurder te overhandigen.

Sta je ter plaatse en ben je in paniek omdat je geen creditcard bij je hebt? Bel dan ons noodnummer!

Geen van bovenstaande opties mogelijk?

Dan is er helaas geen andere optie dan de reservering te annuleren. Dus een wijze les, bekijk áltijd de huurvoorwaarden al tijdens het maken van de reservering. En neem het voor vertrek ook nog eventjes door.

Is iets niet helemaal duidelijk? Je kunt ons natuurlijk ook altijd even bellen, dan helpen we je de juiste huurauto te vinden. Dat voorkomt een hoop stress op het laatste moment!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Bert

24 maart 2019 | 9:29 am | Reageer op Bert

Hallo, is het geen waarborgpakket beschikbaar voor OR Tambo Johannesburg? Mvg, Bert

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Richard van Baar

24 maart 2019 | 9:49 am | Reageer op Richard van Baar

Ook belangrijk: check het bedrag dat je creditcard garandeert. Niet alle creditcards bieden voldoende dekking voor alle types auto's!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans Peter Mikkelsen

24 maart 2019 | 9:57 am | Reageer op Hans Peter Mikkelsen

Goede morgen. Het gaat over een creditcard. Laat ik beginnen met niets dan lof voor Sunny Cars. Ik ben fan van jullie. Ik heb via Sunny Cars in de periode 11 -03 /23-03 bij Dollar Thrifty in Nice een Renault Clio gehuurd. Een auto in de lagere huurklasse. Wat me verbaasde was de enorme borg, die ik via mijn creditcard moest storten. Liefst 850 euro, waar ik dus ca. 5 weken niet over kan beschikken. De receptioniste zei mij, dat als ik direct via Dollar Thrifty zou huren de borg lager zou zijn. Ik vind zo'n hoge borg buiten proporties. Snap dat Sunny Cars hier niets aan kan doen, maar misschien is dit een aandachtspunt als jullie opnieuw met Dollar Thrifty onderhandelen. De Renault Clio zat overigens vol met deukjes, krassen en een brandgat in de bekleding, dus niet echt een toppertje. Dat gaf mij niet het blije Nice-gevoel. Dit bericht leek me goed jullie even te melden. MVG H.P.Mikkelsen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

dirk van Loo

24 maart 2019 | 10:41 am | Reageer op dirk van Loo

Enkele jaren geleden: in Miami werkte mijn creditkaart (een nieuwe) niet bij Alamo, wat er ook werd geprobeerd. Ik was de enige bestuurder. Maar men heeft zonder enig probleem de creditkaart van mijn echtgenote aanvaard, zonder dat zij zelf in het kontrakt werd vermeld. Het is dus niet altijd kommer en zorg...

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wim

24 maart 2019 | 12:55 pm | Reageer op Wim

Moet je je creditcard bij de aanbieder inleveren of haalt hij een bedrag van je card af. Moet je dan je pincode weten?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.