Geen creditcard op naam. Dé reden om je huurauto niet mee te krijgen

Voor je vakantie dien je veel te regelen. Het zoeken van een leuke bestemming is natuurlijk het allerbelangrijkste. En vervolgens ga je op zoek naar een accommodatie. Wordt het een hotel? Een leuk appartementje? Een huis met een zwembad? En dan ga je nadenken over een ander belangrijk onderdeel van je vakantie: de huurauto! Want je vakantie is natuurlijk niet compleet zonder huurauto. Voor vertrek check je alles nog even goed: zijn de paspoorten nog geldig? Check. Moet ik mijn rijbewijs verlengen? Check.

Maar als je een paar dagen voor je vakantie pas de huurvoorwaarden doorleest… Schrik je! “Die creditcard! Op mijn eigen naam?! Die heb ik helemaal niet!”

Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder?

Dit hebben we onlangs meegemaakt met een klant. Hij belde ons een paar dagen voordat de huurperiode in zou gaan met de boodschap dat hij helemaal niet over een creditcard op zijn naam beschikte. Hij zou over drie dagen al vertrekken en een creditcard aanvragen zou toch al gauw zo’n twee weken duren. Dit was dus geen optie. En dat leverde toch echt wel even stress op. Voor het voldoen van de waarborg heb je namelijk altijd een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig.

“Kan ik niet gewoon de creditcard van mijn buurman lenen?” Het antwoord is kort en simpel: nee.

Kon hij niet gewoon de creditcard van de buurman lenen?

“Een creditcard is een creditcard, toch? Dus mag ik dan niet gewoon de creditcard van mijn buurman lenen?” Het antwoord op deze vraag is kort en simpel: nee. De creditcard moet op naam van de hoofdbestuuder staan. Altijd. Een creditcard van je moeder, buurman of vriend lenen kan dus niet. En een prepaid creditcard? Nee, ook die is niet toegestaan.

En wat nu?

Gelukkig bleek iemand anders in het reisgezelschap wél een creditcard op naam te hebben. De klant had gekozen voor een huurauto waarbij de extra bestuurder was inbegrepen en dus was er geen reden voor paniek. Wij hoefden alleen de naam van de hoofbestuurder aan te passen en het probleem was opgelost. Zijn reisgenoot was in dit geval dus de oplossing! Gelukkig had de klant het wel tijdig opgemerkt en heeft hij nog contact met ons opgenomen voordat de huurperiode van start ging.

Ons Geen waarborgpakket

Omdat we merken dat er best wat mensen zijn die wel graag een auto willen huren, maar geen creditcard hebben, bieden we het Geen waarborgpakket aan. Met dit servicepakket nemen wij de waarborg alvast voor onze rekening. Wij staan garant voor de klant. Ter plaatse hoef je dan geen waarborg te voldoen en je hebt dus geen creditcard nodig. Maar… dit pakket moet wel uiterlijk 5 dagen voor huuraanvang worden aangevraagd.

Laatste optie

Bieden we het Geen waarborgpakket niet aan op jouw locatie of is het te laat om dit servicepakket aan te vragen? En is er ook niemand in het gezelschap die een creditcard op zijn naam en een rijbewijs heeft? Dan is er soms nog een allerlaatste redmiddel. Wij werken vaak samen met meerdere lokale wagenparkaanbieders en in een enkel geval komt het voor dat een verhuurder het niet verplicht stelt om een creditcard op naam van de hoofdbestuurder te overhandigen.

Sta je ter plaatse en ben je in paniek omdat je geen creditcard bij je hebt? Bel dan ons noodnummer!

Geen van bovenstaande opties mogelijk?

Dan is er helaas geen andere optie dan de reservering te annuleren. Dus een wijze les, bekijk áltijd de huurvoorwaarden al tijdens het maken van de reservering. En neem het voor vertrek ook nog eventjes door.

Is iets niet helemaal duidelijk? Je kunt ons natuurlijk ook altijd even bellen, dan helpen we je de juiste huurauto te vinden. Dat voorkomt een hoop stress op het laatste moment!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Bert

24 maart 2019 | 9:29 am | Reageer op Bert

Hallo, is het geen waarborgpakket beschikbaar voor OR Tambo Johannesburg? Mvg, Bert

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 maart 2019 | 9:52 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Bert,

Nee, helaas is het Geen waarborgpakket daar niet beschikbaar. Wie weet in de toekomst! :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Richard van Baar

24 maart 2019 | 9:49 am | Reageer op Richard van Baar

Ook belangrijk: check het bedrag dat je creditcard garandeert. Niet alle creditcards bieden voldoende dekking voor alle types auto's!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 maart 2019 | 9:53 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Richard,

Inderdaad, ook dat is belangrijk. Daarom: lees altijd goed de huurvoorwaarden door. En niet pas 1 dag voor vertrek :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans Peter Mikkelsen

24 maart 2019 | 9:57 am | Reageer op Hans Peter Mikkelsen

Goede morgen. Het gaat over een creditcard. Laat ik beginnen met niets dan lof voor Sunny Cars. Ik ben fan van jullie. Ik heb via Sunny Cars in de periode 11 -03 /23-03 bij Dollar Thrifty in Nice een Renault Clio gehuurd. Een auto in de lagere huurklasse. Wat me verbaasde was de enorme borg, die ik via mijn creditcard moest storten. Liefst 850 euro, waar ik dus ca. 5 weken niet over kan beschikken. De receptioniste zei mij, dat als ik direct via Dollar Thrifty zou huren de borg lager zou zijn. Ik vind zo'n hoge borg buiten proporties. Snap dat Sunny Cars hier niets aan kan doen, maar misschien is dit een aandachtspunt als jullie opnieuw met Dollar Thrifty onderhandelen. De Renault Clio zat overigens vol met deukjes, krassen en een brandgat in de bekleding, dus niet echt een toppertje. Dat gaf mij niet het blije Nice-gevoel. Dit bericht leek me goed jullie even te melden. MVG H.P.Mikkelsen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 maart 2019 | 10:05 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Hans Peter,

Bedankt voor je bericht. Allereerst vinden we het natuurlijk heel leuk om te lezen dat je zo blij bent met Sunny Cars. Daar fleurt onze maandagochtend toch van op! :-). Daarnaast is het voor ons heel waardevol om te weten waar onze klanten ter plaatse tegenaan lopen. De hoogte van de waarborg wordt niet bepaald door Sunny Cars, maar door de lokale partners. Het is dan ook heel vreemd dat de baliemedewerker heeft gezegd dat de waarborg, indien je direct via hen had geboekt, lager zou zijn. Wellicht bedoelde ze dat je (een deel van) de waarborg kon afkopen, waardoor je creditcard niet/minder belast zou worden.

Jammer dat je dit keer een huurauto van mindere kwaliteit hebt ontvangen, dat is natuurlijk niet fijn. Hopelijk krijg je volgende keer weer een huurauto aangeboden die in een betere staat verkeert!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

dirk van Loo

24 maart 2019 | 10:41 am | Reageer op dirk van Loo

Enkele jaren geleden: in Miami werkte mijn creditkaart (een nieuwe) niet bij Alamo, wat er ook werd geprobeerd. Ik was de enige bestuurder. Maar men heeft zonder enig probleem de creditkaart van mijn echtgenote aanvaard, zonder dat zij zelf in het kontrakt werd vermeld. Het is dus niet altijd kommer en zorg...

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 maart 2019 | 10:08 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Dirk,

Dat is fijn! Gelukkig kon het op deze manier worden opgelost. Helaas is dit lang niet in alle gevallen mogelijk... Maar gelukkig in jullie geval is het goed afgelopen :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wim

24 maart 2019 | 12:55 pm | Reageer op Wim

Moet je je creditcard bij de aanbieder inleveren of haalt hij een bedrag van je card af. Moet je dan je pincode weten?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 maart 2019 | 10:09 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Wim,

Je moet inderdaad wel de creditcard weten. Bij het ophalen van de huurauto voldoe je een waarborg. Deze wordt van de creditcard afgeschreven of gereserveerd. Het is niet zo dat je de creditard hoeft in te leveren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hilde

25 maart 2019 | 10:21 am | Reageer op Hilde

Hoi
Is er een "geen waarborgpakke"t voor bestemming KEF Reykjavik?
Hilde

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 maart 2019 | 9:36 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Hilde,

Nee, helaas (nog) niet. Wie weet in de toekomst! :-). We werken er hard aan om dit pakket op steeds meer locaties beschikbaar te maken.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

rob van den Brink

25 maart 2019 | 1:41 pm | Reageer op rob van den Brink

Wanneer je het geen waarborgpakket heb afgesloten zonder extra's dan neem ik aan dat je niets betaald aan de lokale verhuurder. Mocht je dus wel in het bezit zijn van een creditcard hoef je deze dus niet af te geven wanneer de verhuurder er toch om vraagt. Ook hoef je geen borg voor een tank benzine te betalen wanneer men voor " inleveren met de stand waarop je de auto kreeg " heb gekozen. Klopt dit ?
Mvg,
Rob

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 maart 2019 | 9:09 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Rob,

Als je ons Geen waarborgpakket hebt gekozen, hoef je ter plaatse inderdaad je creditcard niet af te geven. Wij staan garant voor jou en je hoeft geen waarborg te voldoen. Je hoeft dan ook geen borg voor benzine te betalen. Als het goed is hebben wij de vol-vol tankregeling voor jou geregeld. Dit betekent dat je de huurauto mag inleveren met dezelfde benzinestand als waarmee je de huurauto hebt opgehaald. Op je voucher kun je lezen of het inderdaad gaat om de vol-vol tankregeling.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Emiel

25 maart 2019 | 4:16 pm | Reageer op Emiel

Mijn creditcard komt te laat en ik wil 2 april voor 5 dagen vertrekken via Treviso naar Slovenie (trouwerij) kan ik bij jullie een auto huren?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 maart 2019 | 9:27 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Emiel,

Ah, wat vervelend dat je creditcard te laat binnenkomt. Helaas is het in Trevisio niet mogelijk om een auto te huren zonder creditcard. Ik wil je adviseren om te bellen met onze reserveringsafdeling, zodat zij met jou kunnen kijken naar de mogelijkheden: 023 - 5 699 696.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edith Schmeitz

25 maart 2019 | 5:29 pm | Reageer op Edith Schmeitz

En een creditcard op naam van je echtgenoot met dezelfde achternaam? We huren elk jaar een camper in de VS of Canada en soms wordt de American Express card van mijn man niet geaccepteerd, maar dan voldoen we de borg gewoon met mijn Mastercard. Nog nooit problemen mee gehad. Maar het zou kunnen zijn dat dat komt, omdat bij een camperhuur wij allebei als bestuurder worden geregistreerd.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 maart 2019 | 9:35 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Edith,

Ja, dat komt dan inderdaad omdat jullie beide als bestuurder op het contract stonden. De lokale wagenparkaanbieder kan dan van hoofdbestuurder gewisseld zijn vanwege de creditcard. Of misschien is het niet eerder opgemerkt dat de creditcard van jou was, omdat er dezelfde achternaam op staat als die van je man... Dat durf ik niet te zeggen. Maar al met al: gelukkig kregen jullie de huurauto mee.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Adrianus van Nunen

28 maart 2019 | 4:55 pm | Reageer op Adrianus van Nunen

ik heb voor 15 Mei een auto gehuurd in Valencia, kan ik ook gebruik maken van Geenwaarborg pakket en wat zijn hier de evt. kosten van

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 april 2019 | 10:37 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Adrianus,

In Valencia (luchthaven) is het Geen waarborgpakket beschikbaar. Of het ook beschikbaar is bij de lokale partner waar jouw autohuur nu is ondergebracht, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar uiteraard kunnen we dat voor je nakijken! Neem je contact op met onze reserveringsafdeling? De autohuurexperts kijken dan na wat mogelijk is. Je kunt bellen naar 023 - 5 699 696 of e-mailen naar reservation@sunnycars.nl.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

blaas

4 april 2019 | 8:49 am | Reageer op blaas

Goedendag, is er een lijst van jullie verhuur plaatsen voor Griekenland. groet, Frans Blaas

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

4 april 2019 | 9:47 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Frank,

Ja hoor. Typ Griekenland in in de zoekbalk op onze website en je ziet vanzelf (als je klikt op 'Toon meer bestemmingen') waar je in Griekenland kunt huren via Sunny Cars :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Petra Veenstra

23 april 2019 | 11:47 am | Reageer op Petra Veenstra

Beste heer,mevrouw,

Graag wil ik een auto huren in san fransisco en inleveren in los angeles.
Ik heb enkel een prepaid creditcard.
Zijn er mogelijkheden om alsnog een auto te huren via jullie?

Mvg,
Petra Veenstra

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 april 2019 | 4:54 pm | Reageer op Sanne van Reek

Beste Petra,

Bedankt voor je bericht. Helaas is het voor die bestemming niet mogelijk om ons Geen waarborgpakket te reserveren. Op sommige locaties is het mogelijk om een contante waarborg aan te vragen, maar hiervoor dient wel eerst contact opgenomen te worden met onze reserveringsafdeling. We kunnen dan voor je kijken wat er mogelijk is :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

B.H.G. Rosier

24 april 2019 | 9:14 am | Reageer op B.H.G. Rosier

Vorig jaar op 3 September hebben wij een auto opgehaald in Malaga airport ,we zijn toen accoord gegaan met een extra plaatselijke verzekering van 55.00 Euro. Wat schets onze verbazing toen er later 187.42 Euro van onze rekening was afgehaald. Mijn vraag is hoe voorkom ik dit straks als ik op 7 Jun weer daar een auto op ga halen en dan voor 3 weken?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 april 2019 | 4:43 pm | Reageer op Sanne van Reek

Beste,

Bedankt voor je bericht. Het is vervelend dat jullie ter plaatse en achteraf voor onverwachte extra kosten zijn komen te staan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling als je een huurauto via Sunny Cars reserveert. Je huurt via Sunny Car een all-in huurauto, wat betekent dat alle benodigde verzekeringen zijn inbegrepen. Je hoeft ter plaatse dus geen verzekeringen of dekkingen meer af te sluiten. Daarom adivseren wij onze klanten dan ook om 'nee' te zeggen tegen alle extra's die ter plaatse worden aangeboden. En is iets onduidelijk? Laat dit ons dan meteen weten. Wij zijn 24/7 bereikbaar op ons noodnummer.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Petra van Bijsteren

24 april 2019 | 1:03 pm | Reageer op Petra van Bijsteren

Hallo,
Is het geen waarborgpakket beschikbaar op Reus vliegveld?
Met vriendelijke groet,
Petra.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 april 2019 | 4:39 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Petra,

Nee, helaas... Hier is dit servicepakket (nog) niet beschikbaar. Wie weet in de toekomst :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.