Waarom moet ik bij het ophalen van mijn huurauto nóg een keer al mijn gegevens doorgeven?

12 april 2017 8 1088

Auteur

Suzanne Al

Marketing Manager

“Ik begrijp niet wat de mensen lokaal allemaal doen. Eindeloos worden de gegevens van de huurder in eigen computers ingevuld en dat van iedereen in de rij. Dat zou toch niet nodig moeten zijn. Ik neem aan dat de informatie van Sunny Cars toch gewoon in de systemen van de lokale agent moet staan.”

Deze opmerking van een klant las ik op Trustpilot, een reviewsite waar inmiddels bijna 7.000 ervaringen van klanten met Sunny Cars zijn verzameld. Omdat het niet de eerste keer is dat we deze feedback krijgen, leg ik hieronder uit hoe dat zit.

Gegevens huurauto rij

In een ideale wereld…

…reserveer je bij ons, vul je op de Sunny Cars-website je adresgegevens in en geven wij die door aan onze lokale partners. Zodat jij ter plekke alleen nog maar een krabbel hoeft te zetten.

Maar helaas

In de praktijk is dat niet zo eenvoudig. Als virtuele autoverhuurder werken wij namelijk samen met zo´n 120 lokale verhuurders. Die hebben ieder hun eigen boekingssysteem en houden er hun eigen werkwijze op na.

De boekingssystemen van de lokale verhuurders kunnen alleen de hoogst noodzakelijke reserveringsgegevens verwerken. Daarom moeten op de bestemming alle persoonlijke gegevens van de huurder nog ingevoerd worden, waarna het huurcontract geprint en ondertekend kan worden. Pas daarna krijg je de sleutels van je huurauto. Een tijdrovend klusje, zeker als meer mensen tegelijk hun huurauto ophalen.

Dat zien wij ook graag anders

Maar omdat het nog niet mogelijk is om met al onze 120 lokale partners te automatiseren, bieden we nu Premium– en Expresspakketten aan. Deze pakketten maken het wél mogelijk om je gegevens vooraf in het systeem van een lokale verhuurder te zetten, zodat je huurcontract ter plekke uitgeprint klaarligt. Naast het gemak van het kant-en-klare huurcontract voegen we daar nog iets aan toe: je kunt de reguliere wachtrij overslaan en bij de priority lane inchecken. Bij het Premiumpakket krijg je bovendien gegarandeerd een jonge huurauto mee. Helaas kunnen we deze pakketten nog niet overal aanbieden, maar met een aantal partners hebben we een speciale koppeling kunnen bouwen.

Zo reserveer je het Premium- of Expresspakket

Op de bestemmingen waar dat mogelijk is bieden we Premium of Express als servicepakket aan. Die pakketten reserveer je als volgt: je kiest op de website in het filtermenu voor Express of Premium en reserveert één van de auto´s met dit pakket. Nadat je reservering is gemaakt, sturen we je een link naar onze online check-in pagina. Hier zijn al veel gegevens uit je reservering overgenomen, zoals je adres. Die gegevens vul je aan met alle andere noodzakelijke details, zoals je rijbewijsnummer. Wij sturen dit formulier beveiligd door aan de lokale verhuurder, zodat die het kan verwerken voordat je bij hem aan de balie staat. Als jij daar verschijnt, kan hij het volledig ingevulde huurcontract met één druk op de knop oproepen.

Op dit moment bieden we deze service op 31 bestemmingen aan. We werken er hard aan om dat aantal steeds verder te vergroten, totdat uiteindelijk al onze lokale partners op die manier gekoppeld zijn aan ons systeem. Gelukkig zijn steeds meer lokale verhuurders hier technisch toe in staat en kunnen we telkens op nieuwe bestemmingen Premium en Express aanbieden.

Zo blijven we bij Sunny Cars altijd zoeken naar verbeteringen. Heb jij nog een wens? Laat het vooral weten. We denken graag met je mee.

auto huren sunny cars ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

8 Reacties (

Richard Cooke

23 april 2017 om 11:39 Beantwoorden

Is het mogelijk de premium of express paketten beschikbaar te stellen voor vakanties dat geboekt zijn via bijv. “Eliza was here” ? Ik heb nou en reservering lopen via Helle Hollis om een auto op te halen in Malaga. Is het met hun ook express of premium te regelen?

Metske Kruijswijk

23 april 2017 om 11:46 Beantwoorden

Mocht je zo’n premiumpakket niet willen dan kun je de administratieve procedure wat versnellen,door een kant en klaar briefje te overhandigen met daarop de gegevens die de verhuurder naar mijn ervaring altijd nog weer wil hebben.Ik heb daarvoor een documentje gemaakt,waarvan ik altijd een afdruk meeneem:

Personal data of 1st driver/creditcard holder:
Drivers name:
Home adress:
Postal code:
City:
Country:
Telephone number:
E-mail adress:
Dat gaat sneller dan wanneer je dat eerst allemaal op een kladpapiertje moet opschrijven en ze vervolgens moeite hebben met bv Nederlandse straatnamen….

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

24 april 2017 om 09:15 Beantwoorden

Wat een handige tip Metske. Bedankt daarvoor!

Met zonnige groet,
Pieta

Dick Perk

23 april 2017 om 12:50 Beantwoorden

En prima reactie van mevr Al op de vraag waarom alle gegevens opnieuw ingevuld moeten worden.
Alleen met de volledig verkeerde oplossing met de introductie van een Premium pakket ( uiteraard met bijbetaling). Het is juist zo dat jullie als groot verhuur bedrijf druk op jullie relaties moeten uitoefenen om juist alles vroegtijdig klaar te hebben liggen zodat de gegevens alleen maar gecontroleerd behoeven te worden. Beter voor de klant, beter voor de verhuur organisatie, want alles vooraf klaarmaken kan in de stille uurtjes en veel kosteneffectier voor iedereen.
Een hoger tarief hoort hier niet bij. Service verhoging waardoor meer mensen voor Sunnycars en haar relaties zullen kiezen !!
Met vriendelijke groet dick perk

Suzanne Al

Suzanne Al

24 april 2017 om 10:14 Beantwoorden

Beste heer Perk,

Uiteindelijk is dat ook het doel: een online check-in voor al onze klanten. En dat is zeker iets waar wij met al onze lokale partners over onderhandelen. Een vooraf ingevuld huurcontract versnelt echter alleen het proces aan de balie zelf en niet die van de (soms lange) rij voor de balie wanneer meerdere mensen tegelijk hun auto ophalen. Daarom bieden deze aanvullende pakketten het voordeel van een fastlane. De meerprijs is dan ook voor dat stukje service, omdat daar meer personeel voor wordt ingezet.

Met zonnige groet,
Suzanne

d. drenth

23 april 2017 om 13:17 Beantwoorden

De voorgestelde pakketten zijn eigenlijk onzin. Leuk voor de leverancier, als er voor betaald moet worden, maar het is technisch een fluitje van een cent en zou gewoon standaard moeten zijn.
Sunnycars is klant/bemiddelaar en een niet te kleine verzekeraar en kan dat simpel eisen. Moet er voor betaald worden is het simpelweg prijsopdrijving.

Suzanne Al

Suzanne Al

24 april 2017 om 10:16 Beantwoorden

Bedankt voor je reactie! Niet bij al onze partners is het technisch zo eenvoudig, maar bij een aantal wel inderdaad. Bij hen hebben we de online check-in dan ook al ingeregeld. Een vooraf ingevuld huurcontract versnelt echter alleen het proces aan de balie zelf en niet die van de (soms lange) rij voor de balie wanneer meerdere mensen tegelijk hun auto ophalen. Daarom bieden deze aanvullende pakketten het voordeel van een fastlane. De meerprijs is dan ook voor dat stukje service, omdat daar meer personeel voor wordt ingezet.

Met zonnige groet,
Suzanne

J. Bosker

25 april 2017 om 10:32 Beantwoorden

Kunt u het overzicht van aangesloten verhuurbedrijven betreffende het premium- of expresspakket bekend maken? We hebben een auto gehuurd in USA voor twee verschillende rondreizen en wellicht staat deze plaatsen/verhuurbedrijven al op het overzicht. Zijn er meerkosten aan verbonden bij een zogenaamde upgrade?

Geef een reactie

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.