Met deze geheime tip ben je gegarandeerd direct ‘on the road’

Het hoogseizoen gaat deze week in volle hevigheid losbarsten.  De schoolvakantie in regio Zuid is namelijk van start gegaan en de drie andere regio’s zullen nu in rap tempo volgen. Grote kans dus dat je binnenkort met een hoop landgenoten per vliegtuig naar dezelfde vakantiebestemming vertrekt. Je huurauto heb je natuurlijk vooraf al geregeld en je kunt dan ook niet wachten om in te stappen en weg te rijden, op weg naar alle geheime en verborgen plekjes die op je liggen te wachten.

Máár: je bent niet de enige. Met jou hebben zeer waarschijnlijk nog een hoop medereizigers óók die huurauto al gereserveerd en dat betekent dat het bij het ophalen van de huurauto zomaar best druk kan zijn. Zeker als er tegelijkertijd ook nog een vliegtuig vanuit België arriveert. Dat kan betekenen dat je weleens een half uur (of soms wel langer) in de rij moet staan. Zonde!

Bij Sunny Cars denken we graag met je mee. Ook over hetgeen waar we geen invloed op hebben, zoals een wachtrij. Met onze jarenlange ervaring en expertise op het gebied van autohuur kunnen we je handige en slimme tips geven voor een optimale en complete autohuurervaring. En niet te vergeten: een zorgeloze start van je vakantie.

De hele bups in de rij

Zo sprak ik laatst iemand die vorig jaar had meegemaakt dat bijna iedereen uit hetzelfde vliegtuig een huurauto ging ophalen. En dus belandde ze in een heel drukke, lange rij. Hoe zou ze dat dit jaar anders kunnen aanpakken?

We geven je een handige tip mee, want dat stapje extra zetten we graag! Ik heb deze klant dan ook geadviseerd dat haar reisgezelschap (de hoofdbestuurder en eventueel de 2e bestuurder) zich alvast gaat melden bij de verhuurbalie, terwijl zij de bagage ophaalt. Dat scheelt enorm, want de kans is heel groot dat je dan nog nét op het rustige moment aan de verhuurbalie verschijnt. Je geeft je rijbewijs, legitimatiebewijs en je creditcard voor de formaliteiten, en als jij je handtekening hebt gezet en de sleutels hebt ontvangen, komt je reisgenoot eraan met de bagage. Klaar om te gaan, en nog belangrijker: geen frustratie omdat je moet aansluiten in de rij vol andere vakantiegangers. Zo, jouw vakantie is van start!

Of je voorkomt die wachtrij vooraf al

Uiteraard kun je ook een Express– of Premium pakket boeken op de bestemmingen waar Sunny Cars dit aanbiedt. Hiermee vul je thuis al je huurcontract online in en hoef je ter plaatse alleen nog maar te tekenen en je borg af te geven. Ook hoef je niet aan te sluiten in in de wachtrij. Combineer dit met bovenstaande tip en je bent helemaal snel op pad!

Ik wens je een ontspannen (begin van je) vakantie! Heb jij nog handige tips voor een zorgeloze start van je welverdiende vakantie?

Benjamin

Autohuurexpert

Benjamin heeft een enorme drive voor adviseren en service verlenen. Dus is hij bij Sunny Cars enorm op zijn plek als autohuurexpert op de Reserveringsafdeling. Hij deelt graag slimme tips & tricks over Sunny bestemmingen en autohuur – uiteraard deels uit persoonlijke ervaring.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Cor Hoogveld

11 juli 2018 | 12:35 pm | Reageer op Cor Hoogveld

Sorry Sunny Cars maar op de bestemming doen ze het zelfde opnieuw invullen als het reisbureau reeds heeft gedaan. Dit is de tweede keer dus volgens mij niet zo zinvol. Dit was Europcar in Valencia Spanje. Verder alles goed geregeld.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

11 juli 2018 | 3:10 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Cor,

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn! Met het Express en Premium pakket vul je vooraf je huurcontract al in en hoef je ter plaatse alleen het contract nog even te checken en te tekenen. Mocht je een tweede bestuurder willen registreren kun je dit in sommige gevallen ook vooraf al doen!

Wat vervelend om te lezen dat het bij jou al twee keer niet goed is verlopen. Dat hadden we natuurlijk graag anders gezien! Hier mag je altijd even een melding van maken bij onze afdeling customer care, zodat mijn collega's je kunnen benaderen met een gepaste oplossing.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap

22 juli 2018 | 9:33 am | Reageer op Jaap

Dag Benjamin, Ik heb het premium-pakket? Ok dat de papieren al zijn ingevuld dan. Maar staat er ook een bordje "Express Lane/Premium customers" of zo, zodat mensen in een wachtrij het niet brutaal vinden als je hen voorbij loopt en veel eerder wordt geholpen?! Of moet je maar hopen sat ze zoiets hebben bij de verhuurder? Wij vliegen di 24/7 op Lissabon! En daar wordt bij sunny cars geboekte autos afgehandeld doo Querin, niet door Sunny Cars zelf. Dus ik heb er een hard hoofd in dat ik voor niks de extra service premium heb genomen. Sorry voor het vooroordeel.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 juli 2018 | 10:09 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jaap,

Bedankt voor je berichtje. Ik wil allereerst graag alvast één ding ophelderen: wij van Sunny Cars hebben zelf geen wagenpark of verhuurbalies. We brengen je autohuur altijd onder bij een van de talloze wagenparkaanbieder waar wij mee samenwerken. In jouw geval dus Guerin :-). Bij veel verhuurpartners is een 'fast lane' aanwezig, waar je met je Express of Premium pakket snel aan de beurt bent. Op sommige locaties is nog niet zo'n fast lane aanwezig. Je kunt dan even met je voucher wapperen of een seintje geven dat je ons Express of Premium pakket hebt gereserveerd, zodat je sneller wordt geholpen. Niets geks hoor! :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mirjam Janssen

22 juli 2018 | 10:02 am | Reageer op Mirjam Janssen

Wij hadden in februeri ook premium pakket afgesloten. Op Tenerife konden we meteen door lopen naar de parking om ons daar te melden en de auto op te halen. Maar ik denk dat veel meer auto verhuur bedrijven dit aan bieden, dus daar konden we ook achter aan sluiten!! Die extra kosten van het premium pakket besparen we nu en gaan nu weer gewoon naar de balie.

Groetjes Mirjam Janssen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 juli 2018 | 10:17 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Mirjam,

Dat is natuurlijk heel fijn als je direct door kunt lopen! In februari is het dan ook niet zo heel druk bij de verhuurbalies. Maar in het hoogseizoen kan de wachttijd helaas best oplopen. Dan is het Express of Premium pakket een fijne oplossing.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mirjam Janssen

24 juli 2018 | 2:25 pm | Reageer op Mirjam Janssen

Hoi Sanne, ik denk dat je het niet goed begrepen hebt.
Wij hadden premium pakket, en hoefden niet naar de balie maar meteen naar de auto parkeer plaats. En daar moesten we achter aan sluiten Het was daar erg druk met mensen die allemaal premium hadden. Ook andere nationaliteiten.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 juli 2018 | 5:22 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Mirjam,

Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, sorry! Vervelend dat jullie in een lange wachtrij terechtkwamen, dat is natuurlijk niet de bedoeling als je ons Premium pakket reserveert. Je mag ons dit tijdens of vlak na de huur altijd even laten weten, zodat we iets voor je kunnen betekenen!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

ger van haaren

22 juli 2018 | 12:11 pm | Reageer op ger van haaren

ik heb bij jullie en auto gehuurd met het premium pakket voor aankomst Bologna. het resultaat was heb gewoon in de rij moeten staan bijallen die alles nog moesten invullen heeft mij bijna 2 uur gekost dus jullie verhaal met het premium pakket heeft nul en geen waarde tenzij jullie daar wat aandoen.
graag een reactie .
met vriendelijke groet Ger van Haaren

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jap Vrhees

22 juli 2018 | 10:02 pm | Reageer op Jap Vrhees

Gezien de reacties richting sunny cars bevestigd het toch al mijn naar voorgevoel dat het premium gebeuren niet veel oplevert maar wel geld kost. Jammer dat dit dan zo is opgezet door Sunny Cars want voor de rest heb ik jaarlijks nooit te klagen gehad over jullie. Extra bestuurder heb ik niet nodig (mijn vrouw rijdt niet), tank full-full is gewoon standaard optie... en nu blijken meer mensen op te vallen dat je toch gewoon in de reguliere rij staat bij (onder)verhuurders van sunny cars. Aiii...voelt nu wel al beetje aan geldklopperij. We gasn het dinsdagmiddag meemaken op lisbon airport, bij autoverhuurder Querin namens Sunny Cars. Als het nergens op slaat, dat premium pakket, dan wil dat extra hedrag terugbetaald krijgen Sunny CARE!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 juli 2018 | 10:26 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jap,

We krijgen ook héél veel positieve reacties over het Express of Premium pakket, hoor :-). En geldklopperij is het zeer zeker niet. Mocht je geen voorrang krijgen óf toch de huurcontracten e.d. opnieuw moeten invullen, laat het ons dan even weten. Mijn collega's van de afdeling customer care benaderen je dan met een gepaste oplossing.

Zonnige groet en alvast een fijne vakantie in Portugal!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 juli 2018 | 10:20 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ger,

Dat is vervelend! Het is met ons Premium pakket niet de bedoeling dat je in de wachtrij komt te staan en uiteraard horen alle formulieren al ingevuld voor je klaar te liggen - dit heb je thuis dan al ingevuld. Stuur even een mailtje met je reserveringsnummer naar crm@sunnycars.nl. Mijn collega's van customer care zullen je benaderen met een gepaste oplossing.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Monique

1 augustus 2018 | 10:16 am | Reageer op Monique

Ik zie hier een aantal negatieve reacties staan over de premiumservice. Wij hebben daarentegen een zeer goede ervaring gehad met het premium inchecken op Mallorca bij Herz. Daar is (tegenover de ingang van het vliegveld) een apart kantoor, paspoort en creditcard werd gecontroleerd (we hoefden niets meer in te vullen) en we kregen een plattegrond mee waar de auto stond en een foto van de auto mee met daarop de beschadigingen aangekruist. Dit hebben we netjes nagekeken en binnen 10 minuten nadat we ons gemeld hadden bij het kantoor waren we aan het rijden. (Bij de "gewone" balie stond een hele lange wachtrij). Bij het inleveren ging het ook snel en de borg die tegenwoordig afgeschreven wordt van je creditcard (ipv gereserveerd) stond alweer op de rekening toen we in Nederland geland waren. Prima service.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

2 augustus 2018 | 9:59 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Monique,

Goed om te horen! Dat is natuurlijk ontzettend fijn als je zo snel je vakantie kunt beginnen :-D

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marcelle

5 augustus 2018 | 7:48 pm | Reageer op Marcelle

Tip boven werkt helaas niet. Thuis alles netjes ingevuld maar moest op vliegveld Vancouver bij de balie van Alamo onze sunnycars ophalen. Gewoon in de lange trage wachtrij. Ze hadden maling aan die “ expresservice van Sunny Cars”. “ Sunnycars kan zoveel zeggen maar die gaat daar niet over “. Tja daar sta je dan savonds. Weinig keuze nietwaar. Na een lange vlucht en nog eens 2 lange uren eindelijk op pad naar vakantiebestemming.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 augustus 2018 | 10:22 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Marcella,

Dat is vervelend zeg! En zo'n reactie zou je niet mogen verwachten van een baliemedewerker. Je hebt gewoon ons Premium pakket gereserveerd, dus hoort dan ook te krijgen waarvoor je hebt betaald. Wat is je reserveringsnummer? Ik koppel dit graag even terug naar mijn collega's van de afdeling customer care.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.