Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Heb ik nou wel of geen eigen risico?

Deze week wil ik de vraag van de heer Mulder graag met jullie delen. Hij heeft voor Sunny Cars gekozen vanwege het all-inclusive product, maar verbaast zich erover dat hij toch in de voorwaarden leest dat er ter plaatse een eigen risico geldt.

Eigen risico ter plaatse

Sunny Cars is bemiddelaar. Wij brengen de auto onder bij de autoverhuurder. In sommige gevallen geldt ter plaatse nog een eigen risico op de CDW (schade) en TP (diefstal) verzekering. In geval van schade brengt de verhuurder u het eigen risico in rekening. Heeft u zich gewoon aan de voorwaarden gehouden, dan betaalt Sunny Cars u dit bedrag na thuiskomst terug. Hier hoeft u geen extra verzekering voor af te sluiten.Wel of geen eigen risico

Declaratie

Om uw declaratie zo snel en efficiënt mogelijk voor u af te handelen vragen wij u gebruik te maken van het declaratieformulier. Is er geen schade, dan zal de verhuurder het bedrag van het eigen risico binnen 5 dagen na het inleveren van de huurauto weer op uw creditcard terugboeken.

Zelf een vraag?

Heb je een vraag, die nog niet in een van mijn blogs of op de website beantwoord wordt, die je hier graag beantwoord zou zien? Mail gerust! S.Pols@sunnycars.nl

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Jos van Groeningen

7 januari 2014 | 5:22 pm | Reageer op Jos van Groeningen

In Chicago kwamen we erachter dat de extra chauffeur ook een rijbewijs moet
hebben dat buiten USA is verstrekt.
Alleen een Amerikaans rijbewijs hebben, wordt niet geaccepteerd.
Resultaat was dat ik steeds de enige bestuurder was.
Hoe kon ik dit weten bij boeken?
Met vriendelijke groet,
J. van Groeningen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

8 januari 2014 | 9:35 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jos,

Hartelijk dank voor je vraag.

Tijdens het boeken lees je, als het goed is, de huurvoorwaarden. Hierin staan, bij extra informatie, twee regels die van toepassing zijn:

- BELANGRIJK: reserveringen voor klanten wie de hoofdverblijfplaats is gevestigd in het land van huur en / of hun bezit zijn van een geldig rijbewijs, afgegeven in het land van de verhuur zullen niet worden geaccepteerd.
- AMERIKAANS PASPOORT: het is niet toegestaan voor personen met uitsluitend een Amerikaans paspoort/rijbewijs om via Sunny Cars een auto in de USA te huren. Wel mogelijk als aangetoond kan worden woonachtig te zijn in Nederland of België.

Jammer dat we het in jouw geval niet hebben kunnen voorkomen, maar fijn dat je er de aandacht op vestigt. Zo kunnen andere reizigers jouw ervaring meenemen!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

jos

25 juli 2016 | 8:39 pm | Reageer op jos

beste suzanne,
ik ga in griekenland een auto huren via sunnycars en heb GEPROBEERD al jullie voorwaarden te lezen. Het is één brij van woorden en onbegrijpelijk voor de gewone burger.
Logisch dat mensen afhaken en helaas maar vertrouwen op een goede afloop

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

26 juli 2016 | 9:11 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jos,
Bedankt voor je reactie.
Ik snap het. Er is best veel dat beschreven moet zijn uit juridisch oogpunt. Om het iets eenvoudiger te maken hebben wij een samenvatting van de algemene voorwaarden gemaakt. Die krijg je samen met de lokale huurvoorwaarden zodra je een reservering hebt gemaakt. Hier staan de belangrijkste 10 punten uit de algemene voorwaarden in begrijpelijke taal uitgelegd. Helemaal zonder kunnen we niet, maar zo proberen we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

M. Roelofsen

15 september 2017 | 9:14 am | Reageer op M. Roelofsen

Goedemorgen.
bij aankomst in Schotland moesten wij omdat we geen creditcard hebben 437 pond cash betalen. nu moeten we de auto inleveren op een tijdstip dat de verhuurder is gesloten. hoe krijgen we bedragen retour?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

15 september 2017 | 12:10 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste meneer Roelofsen,
Wat fijn dat de verhuurder een uitzondering heeft kunnen maken! Volgens onze voorwaarden is een creditcard namelijk verplicht. Met dit scenario is dus ook geen rekening gehouden. U kunt het beste contact opnemen met de verhuurder om afspraken te maken over de verdere afwikkeling. Het telefoonnummer staat op uw voucher.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

tamara

6 juli 2018 | 2:07 pm | Reageer op tamara

Hoe lang mag een huurauto bedrijf de borg reserveren op je creditcard? Sommige duren erg lang voordat de borgreservering weer wordt ingetrokken!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 juli 2018 | 2:34 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Tamara,

De waarborg kan worden gereserveerd óf geïncasseerd. Is het bedrag geïncasseerd? Dan wordt dit teruggestort na het inleveren van de huurauto. Meestal heb je dit bedrag dan binnen 10 werkdagen - maar vaak al sneller - terug. Bij een reservering kan het helaas wat langer duren voordat je het bedrag weer terug op je creditcard hebt. Dit kan tot 30 dagen duren. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Het bedrag wordt door de lokale partner vrij snel vrijgegeven na het inleveren van de huurauto, maar het duurt even voordat het bedrag zichtbaar is.

Mocht het te lang duren (langer dan 30 dagen), dan kun je contact opnemen met crm@sunnycars.nl. Wellicht dat er dan meer aan de hand is.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 juli 2018 | 9:10 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Tamara,

De waarborg kan worden geïncasseerd of gereserveerd. Bij een reservering van de waarborg (er staat 'gereserveerd' achter het bedrag) geeft de autoleverancier de waarborg direct vrij nadat de huurauto is ingeleverd. Het kan dan echter nog tot 30 dagen duren voordat dit bedrag ook weer zichtbaar is op je creditcardoverzicht. Voor ons is het niet mogelijk om dit proces te versnelle.

Als het gaat om een afschrijving (een min bedrag op je creditcardoverzicht) kan het tot 10 werkdagen duren voordat het bedrag weer zichtbaar is in je overzicht, maar meestal is dit wel sneller.

Indien het allemaal veel te lang duurt, zou er wat anders aan de hand kunnen zijn. Bijvoorbeeld een schade die is geconstateerd. Neem dan na even contact op met onze afdeling customer care, dan zoeken zij voor je uit waarom het te lang duurt.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Severino Pereira

13 juli 2018 | 10:52 pm | Reageer op Severino Pereira

Ik huur voor begin augustus een auto in Portugal en maak daarvoor gebruik van het geen waarborg pakket. Er is mij echter nog niet duidelijk of ik in geval van schade nou wel of niet het eigen risico moet voorschieten. Ik heb vanochtend een medewerker van Sunny Cars gesproken en die zei van niet maar na het lezend van dit alles begin ik te twijfelen....

m.vr.gr.

Severino Pereira

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

16 juli 2018 | 11:03 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Severino,

Goede vraag en ik heb het nog even gecheckt bij een collega van de afdeling customer care. Het is inderdaad zo dat als je ons Geen waarborgpakket hebt gereserveerd, je het eigen risico niet hoeft voor te schieten. Dit wordt namelijk dan direct verhaald op ons. Het kan wel zijn dat de wagenparkaanbieder je vraagt het eigen risico voor te schieten, want in sommige gevallen heeft de klant - ook al reserveerde hij het Geen waarborgpakket - tóch een creditcard op zak. Maar in zo'n situatie mag je ons natuurlijk gewoon bellen :-).

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kelly

17 juli 2018 | 12:06 pm | Reageer op Kelly

Goedemorgen,

ik heb voor september een auto gereserveerd voor in Orlando. alleen nog 2 vragen.
is het geen waarborg pakket daar mogelijk?
Hoe weet ik de hoogte van de borg wat de verhuurder op de creditcard gaat inhouden?

alvast bedankt.

groeten,

Kelly

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

17 juli 2018 | 1:28 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Kelly,

Leuk, een vakantie naar Orlando in het vooruitzicht! Helaas is ons Geen waarborgpakket daar niet beschikbaar. Je kunt de hoogte van de waarborg zelf heel gemakkelijk checken in je huurvoorwaarden! Na je reservering heb je van ons een voucher ontvangen. Bij dat voucher vind je ook een informatieblad waarop de huurvoorwaarden staan. Onder het kopje 'Belangrijke informatie' vind je de hoogte van de waarborg.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

frank langereis

4 november 2018 | 7:22 pm | Reageer op frank langereis

Geachte Susanne ,
Had een vraag ga in febr.naar Curacao en wil een auto huren via sunnycars maar mijn vraag is of er nog extra eigen risico is hiervoor.
Of ben ik met de verzekering van sunnycars totaal gedekt en kan ik mijn auto gewoon ophalen op het vliegveld daar?

Bij voorbaat dank,

Groeten dhr f.j.langereis

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 november 2018 | 11:30 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Frank,

Bedankt voor je berichtje. Goede vraag! In de meeste gevallen is het eigen risico al vooraf door ons afgekocht. Sommige verhuurpartners hanteren ter plaatse echter wél een eigen risico. Als dit het geval is, vind je dit altijd terug in de huurvoorwaarden. Je zal dan bij schade zelf moeten voorschieten, maar wij storten het volledige bedrag vliegensvlug op je bankrekening terug. Dus ter plaatse je eigen risico afkopen? Helemaal nergens voor nodig :-).

Een zonnige groet en alvast heel veel plezier op het mooie Curacao!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cecile

7 december 2018 | 10:56 pm | Reageer op Cecile

Beste,
In maart gaan wij naar Mexico , graag hadden we wat meer duidelijkheid over de dekking eigen risico. Moeten wij ter plaatse nog iets betalen of is alles geregeld wanneer we een wagen bij sunny cars boeken ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

10 december 2018 | 2:00 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Cecile,

Sunny Cars biedt all-in autoverhuur. Je huurauto is standaard optimaal verzekerd. In principe heb je dus geen eigen risico! Bij schade schiet je het eigen risicobedrag ter plaatse voor, bij thuiskomst dien je het declaratieformulier in en wij zorgen ervoor dat je het bedrag zo snel mogelijk terugkrijgt.

Jullie hoeven ter plaatse absoluut niet te tekenen voor aanvullende verzekeringen of andere extra's. En ook het eigen risico hoeven jullie dus niet af te kopen.

Alles is geregeld! :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lucia Frans

21 januari 2019 | 11:05 am | Reageer op Lucia Frans

Beste,
Ik wil voor juli een auto reserveren in Malaga. Ik heb hiervoor 3 vraagjes.
Kan ik deze reservering nog annuleren ? Zo ja zijn er dan kosten en bepaalde beperkingen ?
Wat moet ik betalen bij reservering ? Of kan ik het bedrag ter plaatse betalen ?
Stel je voor er is een kras of een deuk in de auto of er gebeurt een ongeluk waarbij je zelf in schuld bent, in welke landen moet ik het eigen risico dan eerst voorschieten, is dit bedrag gelijk aan de waarborg ? Kan u dit eens nakijken hoe men dit afhandelt op de vlieghaven van Malaga ?

Met vriendelijke groeten Lucia

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

21 januari 2019 | 12:13 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Lucia,

Leuk dat je een auto wil huren in Málaga!

Annuleren is mogelijk. Hieronder vind je een opsomming van de kosten. Als je kiest voor onze Flexservice (1 euro per dag) kun je de huurauto tot 4 uur voor huuraanvang kosteloos annuleren. Dit is dus een handige service om voor te kiezen, als je nog niet helemaal zeker bent van de autohuur.

€ 25 - tot 5 dagen voor huuraanvang
€ 50 - vanaf 5 dagen tot 24 uur voor huuraanvang
100% - vanaf 24 uur voor huuraanvang
100% - no show (als je de huurauto niet op de afgesproken tijd ophaalt).

De huurauto betaal je nadat je een reservering hebt gemaakt aan ons. Het is dus niet zo dat je de huurauto pas ter plaatse betaalt.

Of je bij schade het eigen risico moet voorschieten, kan verschillen per wagenparkaanbieder. Vaak is dit bedrag inderdaad de hoogte van de waarborg. Bij thuiskomst declareer je de schade en zorgen wij ervoor dat het bedrag weer zo snel mogelijk op je rekening staat.

Mocht je hier nog meer vragen over hebben, dan is het handig om even te bellen met onze reserveringafdeling, zij zijn te bereiken op: 023 - 5 699 696.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed Sel

10 april 2019 | 8:41 am | Reageer op Ed Sel

Ik wil absoluut mijn eigen risico afkopen bij het huren van een auto. Dit ivm vervelende ervaringen in het verleden. Wat zijn de extra kosten hiervoor?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

12 april 2019 | 11:07 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Ed,

Wat jammer dat je in het verleden een vervelende ervaring met autohuur hebt gehad. We hopen natuurlijk niet dat dit met Sunny Cars was! Het is in principe helemaal niet nodig om je eigen risico af te kopen als je via Sunny Cars huurt. Bij Sunny Cars draai je niet op voor de kosten van het eigen risico. Wij hebben het eigen risico - waar dat mogelijk is - soms al afgekocht. Is dit niet het geval, dan dien je in geval van schade het eigen risico voor te schieten. Je kunt het bedrg dan eenvoudig bij ons declareren.

Je hoeft het eigen risico dus niet af te kopen. Wij weten dan ook niet wat dit kost, want wij bieden deze optie niet aan. Dit is echt iets dat je enkel lokaal kunt doen. Maar het is dus niet nodig!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Gerrit Snel

13 april 2019 | 9:54 am | Reageer op Gerrit Snel

Geen reactie maar een vraag. Ik wil voor 4 volwassenen een auto huren bij Airport Girona. Hoe gaat het met de (eventuele) borgstelling. Moeten de creditcard gegevens volledig worden afgestaan of wordt direct een borg ter plaatse ingehouden? Is het zeker dat deze ingehouden borg binnen 5 dagen is terug gestort en hoe wordt omgegaan met de verstrekte vertrouwelijke creditcard gegevens?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 april 2019 | 10:20 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Gerrit,

Ter plaatse voldoe je een waarborg (deze kan worden afgeschreven of gereserveerd). Onze lokale partners hebben toegezegd de (creditcard)gegevens uitsluitend te gebruiken voor het overeengekomen doel en zullen op een veilige manier de gegevens verwerken.
Bij teruggave van de waarborg kan het op twee verschillende manieren gaan: als de waarborg is geïncasseerd van je creditcard, dan wordt het bedrag binnen 10 dagen weer overgemaakt. Is het bedrag gereserveerd, dan kan het tot 30 dagen duren voordat het bedrag is vrijgegeven.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Petrus Raaijmakers

1 mei 2019 | 2:17 pm | Reageer op Petrus Raaijmakers

Is het bij Sunny cars ook mogelijk dat de auto bij het hotel word afgeleverd en weer wordt opgehaald
Mijn verblijf is in Stalida Kreta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

8 mei 2019 | 9:43 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Petrus,

Dat is zeker mogelijk! Je kunt kiezen voor 'Adreaflevering'. De huurauto wordt dan voor je afgeleverd bij je accommodatie. Je reservering komt op aanvraag, wij vragen na of de lokale wagenparkaanbieder de auto kan afleveren en ophalen en vervolgens krijg je bericht van ons :-). Je kunt dit via onze website regelen door te kiezen voor adresaflevering of je kunt uiteraard bellen met onze reserveringsafdeling op 023 - 5 699 696.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mija

22 mei 2019 | 4:49 pm | Reageer op Mija

Hoe hoog is het eigen risico maximaal in Amerika en Canada? Dit i.v.m. de creditcard maximum

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

27 mei 2019 | 11:47 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Mija,

Het eigen risico kan verschillen per lokale partner en per huurauto. Je vindt deze informatie altijd terug in de huurvoorwaarden van de huurauto die jij op het oog hebt.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Bianca

16 augustus 2019 | 6:14 pm | Reageer op Bianca

Wij huren vanaf 28 augustus een auto in Tenerife obv geen waarborgpakket. Moeten we dan wel eigen risico en/of borg betalen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

19 augustus 2019 | 11:43 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Bianca,

Met dit servicepakket staat Sunny Cars garant voor jou. Mocht er ter plaatse schade ontstaan aan de huurauto, dan wordt Sunny Cars belast door de lokale verhuurder. Het is dan dus niet zo dat jij de schade hoeft voor te schieten. Je hoeft dus geen eigen risico voor te schieten, af te kopen of wat dan ook! En ook is een waarborg voldoen niet nodig, want wij staan garant voor jou.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou