Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Help, mijn huurauto wordt weggesleept?

Pech met je huurauto is nooit fijn. Helemaal niet als de auto niet meer verder kan rijden en daarom moet worden afgesleept. Veel klanten gaan er automatisch vanuit dat deze kosten vergoed worden. Uit de praktijk weet ik echter dat hierop soms uitzonderingen zijn. Laten we daarom eens de 3 meest voorkomende redenen bekijken waarom een huurauto kan worden afgesleept en hoe het dan zit met de extra kosten voor het wegslepen:

1. Technisch mankement

Het gaat hierbij om een mankement waar je zelf geen invloed op hebt, maar waardoor de huurauto niet meer gebruikt kan worden. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een fabrieksfout of dat de huurauto opeens niet meer start. Als er sleepkosten berekend worden, dan zorgen wij er samen met jou voor dat deze door de wagenparkaanbieder ter plaatse worden vergoed. Hier hebben we dan de bewijsstukken voor nodig zoals foto´s, je creditcardafschrift, de eindfactuur, mogelijke andere betaalbewijzen en je IBAN rekeningnummer. Dat sturen wij door naar de wagenparkaanbieder ter plaatse, zij vergoeden dan de gemaakte kosten.

huurauto wegslepen gevarendriehoek

2. Lekke band

Heb je een lekke band? Dan dien je deze eerst zelf te vervangen. Je kunt hiervoor de thuiskomer of de kit gebruiken die in de huurauto aanwezig is. Daarna kun je bij een lokale garage de band laten vervangen voor een identiek exemplaar. De kosten hiervan stuur je in naar Sunny Cars en krijg je van ons vergoed. Kun je de band niet zelf repareren omdat de schade te groot is of omdat er geen kit of thuiskomer aanwezig is? Neem dan contact op met de wagenparkaanbieder ter plaatse. De huurauto zal dan hoogstwaarschijnlijk worden afgesleept. Goed nieuws: voor boekingen gemaakt na 1 januari 2016 kun je deze sleepkosten bij Sunny Cars indienen ter vergoeding, maar alleen als de kapotte band niet jouw schuld is, je bent dus niet een ongeasfalteerd weggetje vol cactussen en stenen ingereden.

lekke band huurauto wegslepen

3. Ongeval

De huurauto kan ook worden afgesleept als er een ongeval heeft plaatsgevonden. Mocht dit het geval zijn en er is een derde partij bij betrokken die schuldig is aan het ongeval, dan worden de sleepkosten bij deze derde partij neergelegd. Ben je zelf de fout ingegaan, dan kun je de kosten bij ons indienen. Vergeet niet om ons een kopie toe te sturen van alle documenten. Let op, in deze 3e categorie is ook de uitzondering: sleepkosten worden namelijk niet vergoed wanneer deze het gevolg zijn van eigen toerekenbare schuld of toedoen. Daar bedoelen we bijvoorbeeld schade door foutief tanken of als gevolg van een ernstige verkeersovertreding mee. Dit bekijken we per dossier. Mocht dit in jouw geval van toepassing zijn dan wordt je uiteraard volledig geïnformeerd waarom we de kosten niet terugbetalen.

ongeval huurauto wegslepen

Kortom, eventuele sleepkosten worden bijna altijd door ons vergoed. Zolang je je gewoon netjes aan de verkeersregels houdt en de sleepkosten niet door jouw toedoen ontstaan, blijft de autohuur zorgeloos. Uiteraard hopen we dat je helemaal niet met sleepkosten te maken krijgt en 100% kunt genieten van je vakantie. Happy travels!

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Alblas R

3 april 2016 | 12:34 pm | Reageer op Alblas R

We rijden beslist op ons gemak met een huurauto van SUNNYCARS

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Alblas R

3 april 2016 | 12:36 pm | Reageer op Alblas R

Zojuist alles keurig afgehandeld in Bergerac Frankrijk

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mascha

4 april 2016 | 9:31 am | Reageer op Mascha

Beste Ruth,

Bedankt voor je reacties.
Fijn om te lezen! Uiteraard zijn wij je ook graag weer van dienst bij een volgende vakantie.

Een zonnige groet,
Mascha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

F.Rijnders

4 april 2016 | 11:17 am | Reageer op F.Rijnders

Deze keer Spanje. Altijd huren zonder zorgen en bij problemen Sunny cars staat altijd voor je paraat met goede raad. geweldig!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mascha Vork

4 april 2016 | 2:51 pm | Reageer op Mascha Vork

Beste Frans,
Bedankt voor je leuke reactie!
Ook voor een volgende Sunny "car" staan we voor je klaar.
Een zonnige groet,
Mascha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Aad Breeschoten

7 april 2016 | 5:51 pm | Reageer op Aad Breeschoten

Al een aantal jaren op vakantie een auto gehuurd via Sunnycars. Nooit problemen gehad. Altijd directe afhandeling en in sommige gevallen zelfs voorrang in het ophalen van een huurauto (Miami bijvoorbeeld). Een keer een auto gehuurd bij een ander verhuurbedrijf en meteen al problemen bij het afhalen. Kortom via Sunnycars 100% zekerheid en (belangrijk) een onbezorgde (voor)vakantie. Hartelijk bedankt Sunnycars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mascha Vork

8 april 2016 | 12:51 pm | Reageer op Mascha Vork

Beste Aad,
Bedankt voor je reactie!
Het is altijd leuk om te lezen dat onze formule ook echt als 100% onbezorgd wordt ervaren.
Wij hopen dat je bij een volgende vakantie weer voor ons kiest.
Een zonnige groet,
Mascha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

b. sandhu-rienstra

24 april 2016 | 4:59 pm | Reageer op b. sandhu-rienstra

Al jaren huren wij bij SunnyCars, nooit problemen met aangesloten autoverhuurders gehad, tot dit jaar in januari. Een kleinere auto gekregen dan geboekt. We hadden ook zelf niet opgelet. Na een tweetal telefoontjes met Sunnycars in Nederland (Monique 1 & Monique 2) werden we na 1,5 uur door Hertz in Faro gebeld dat de juiste auto voor ons klaarstond, met duizend excuses. Een half verloren dag, maar wel met de gewenste en bestelde auto. Chapeau voor beide M's en Sunny Cars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mascha Vork

25 april 2016 | 5:27 pm | Reageer op Mascha Vork

Beste Barendina,
Bedankt voor je reactie.
Een kleinere auto is nooit fijn. Daarom ben ik blij te lezen dat het goed is opgelost door de Monique´s van Sunny Cars.
Ik zal de complimenten aan de beide Monique´s doorgeven.
Wij hopen je bij een volgende autohuur weer van dienst te mogen zijn.
Een zonnige groet,
Mascha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou