Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Het begon met een boze klant…

Een poosje geleden werden we op Twitter genoemd door een gefrustreerde klant. Of eigenlijk was het de dochter van een klant. Haar ouders hadden een mooie vakantie geboekt. Wat hadden ze er veel zin in en wat was het een domper toen het noodlot toesloeg… Een avond voor het echtpaar zou vertrekken, werd een van hen namelijk met spoed opgenomen in het ziekenhuis.

Dubbele domper

Omdat de annulering zo kort voor aanvang van de huur plaatsvond, zouden ze de volledige huursom moeten betalen. Onze klanten hadden namelijk geen Flexservice afgesloten. Ai, dat was natuurlijk enorm balen. En dat ongenoegen uitte hun dochter, die alles voor haar ouders probeerde te regelen, op Twitter.

Koppel op strand

Begrip

Zo’n situatie is natuurlijk behoorlijk stressvol en extra tegenvallers en rompslomp vallen dan helemaal verkeerd. Logisch. We snapten haar frustratie dan ook volledig. Hoewel de regels duidelijk zijn en de klant in principe gebonden is aan de annuleringskosten, proberen we ons in zo’n geval flexibel op te stellen. Omdat wijzigen bij voldoende beschikbaarheid bij ons kosteloos is, spraken we met de dochter af de huurdatum een paar dagen op te schuiven. Wellicht zou haar vader tegen die tijd weer fit genoeg zijn om de reis toch te maken. Als ze dan toch nog moesten annuleren, zouden we daar in verband met de omstandigheden een veel lagere prijs voor rekenen. Een hele opluchting voor de dochter.

En het eindigde met een mooie vakantie

Gelukkig herstelde de vader goed en kon het echtpaar op de latere datum gewoon nog op vakantie. Het had natuurlijk zo kunnen zijn dat er bijvoorbeeld niet voldoende beschikbaarheid was geweest om de huurdatum aan te passen. Het echtpaar begreep zelf eigenlijk niet waarom het geen Flexservice had afgesloten. Gezien hun leeftijd namen ze doorgaans het zekere voor het onzekere.

Gedoe voorkomen

We denken graag met onze klanten mee en proberen altijd een gepaste oplossing te vinden in dit soort situaties. En vaak lukt dat gelukkig ook. Maar de Flexservice afsluiten is wel verstandig. Zeker omdat het maar 1 euro per huurdag kost (minimaal 7 euro, maximaal 21 euro). Dat voorkomt een hoop stress, gedoe en vaak ook geld.

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Siebold Anema

5 november 2017 | 9:35 am | Reageer op Siebold Anema

In een exact gelijke situatie kon ik noch de huurperiode verschuiven kreeg ik noch enige korting. Mijn opmerking: ik heb een andere ervaring dan deze nieuwsbrief.
Ik kon zelfs geen gebruik maken van de huurauto binnen de gehuurde periode tegen volledige betaling.
Wilt u dit aan mij uitleggen met in achtnemend de verstuurde nieuwsbrief.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 november 2017 | 9:28 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Siebold,

Wat jammer om te horen dat het in jouw situatie niet zo positief is opgelost. Bij Sunny Cars proberen we altijd zo goed als mogelijk met onze klanten mee te denken! Ik durf niet te zeggen waarom er destijds in jouw geval niet met je meegedacht werd, maar mocht er in de toekomst weer plotseling iets gebeuren terwijl je een auto via Sunny Cars hebt gehuurd, schroom dan niet om contact op te nemen via de telefoon of social media. Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edith Zaicsek

6 november 2017 | 9:47 am | Reageer op Edith Zaicsek

Maar zoiets valt toch onder de (in ons geval: doorlopende) annuleringsverzekering die je bij het boeken van de reis hebt afgesloten? Als je die al hebt en je sluit nog eens een extra verzekering bij Sunny Cars af, hoe goedkoop dat ook mag zijn, betaal je dubbel.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 november 2017 | 9:49 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Edith,

Bij een annuleringsverzekering krijg je alleen geld terug bij een geldige reden - en na overleg van bewijzen. Daar komt ook nog eens bij kijken dat niet alle verzekeringen de autohuur vergoeden. Met de Flex Service maakt het niet uit wat de reden is, de auto wordt altijd (tot 4 uur voor huuraanvang) geannuleerd. In dit geval klopt het inderdaad dat het ook vergoed kon worden door de annuleringsverzekering. Maar gelukkig was dat niet nodig! We hoefden enkel de datum wat op te schuiven. Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou