Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Het belang van kwaliteitscontrole voor onze klant

Het is hier op het blog al vaker genoemd; Sunny Cars biedt als service een All inclusive dekking aan.
Deze dekking is voor veel klanten een belangrijke reden om bij ons te boeken. Helemaal omdat dit ook geldt voor het eigen risico gedeelte bij het huren van een auto. Wat dit betekent? Bij een onverhoopte schade kan je als  huurder de dekking van Sunny Cars aanspreken en het eigen risico dat hoort bij de reparatie gewoon bij ons declareren. Klinkt goed toch?

Hier gaat uiteraard wel een proces aan vooraf. Voor het uitkeren van een claim vindt er een uitgebreide registratie van alle  schadegegevens plaats. Simpelweg omdat dit nodig is om zaken goed en netjes af te handelen. In deze blog post zal ik iets uitgebreider ingaan op wat er met de verkregen informatie allemaal wordt gedaan..

Hoe gaan we te werk?

Sunny Cars heeft haar eigen databank waarin wij schades registreren. Van een lekke band tot blikschade. Nadat een schadeclaim bij ons is ingediend checken wij bij de klant en de verhuurder de schade. Zo kunnen we alles in kaart brengen, denk aan de schade zelf, de toedracht, de reparatiekosten en de hoogte van het schadebedrag. In de praktijk gaat de afhandeling redelijk vlot en heeft de klant binnen 2 weken het geld weer op de eigen rekening..

Achter de schermen feitje: Op onze afdeling is het een soort sport geworden om zo snel mogelijk de declaratie af te ronden voor onze klanten. Ons record is een afgehandeld dossier binnen 5 minuten na ontvangst, met een verwerkte betaling de volgende dag!

Doormiddel van alle documenten die wij van klanten en partners ontvangen, kunnen wij op kentekenniveau alle ins & outs zien rondom een schade.. Hierdoor kunnen wij ook iedere nieuwe claim controleren op hetzelfde kenteken. En ja, het komt wel eens voor dat er een pop-up in ons scherm verschijnt en wij gewaarschuwd worden dat er voor die betreffende huurauto al een schade is geclaimd. Wat? Nee? De boeven! Maar nee hoor… over het algemeen blijken dit erg onschuldige gevallen, zoals een lekke band bij een auto waar eerder de voorruit van was beschadigd. Dit noemen we overigens een “cross check”.Op kentekenniveau controleren

De kwaliteitscontrole:

Al deze gegevens registreren geeft ons echter ook een ander voordeel: Sunny Cars kan hierdoor vaststellen of er gemiddeld genomen veel schades worden geclaimd bij een partner. Ook kunnen we dit relateren aan de grootte van de vloot. Zodoende kunnen wij dus iets zinnigs zeggen over de algehele kwaliteit van de vloot en daarmee de leverancier zelf. Je zult snappen dat voor ons als bemiddelaar, de kwaliteit van onze partners van cruciaal belang is.

Uitkomst!

Op deze manier voorkomen wij dus, samen met onze klanten, zowel fraude en meten wij ook nog eens de kwaliteit van onze partners. En geven de statistieken aan dat er misbruik wordt gemaakt van onze all inclusive formule, dan zullen wij het zeker niet nalaten om de samenwerking met een partner stop te zetten.  Het vertrouwen in Sunny Cars dat onze klanten en reisagenten hebben,  is ons veel waard.  Heel veel.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Danny

18 februari 2014 | 9:59 pm | Reageer op Danny

Ik kan alleen maar bevestigen dat SunnyCars de perfecte keuze voor een huurauto is.
Afgelopen zomer een inbraak in de wagen gehad in Portugal.
Netjes door SunnyCars begeleid en tot de laatste cent het lokale bedrag van de franchise aan ons teruggestort.
Zowel voor de lente als voor de zomer wordt het dit jaar opnieuw SunnyCars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Greven

19 februari 2014 | 11:25 am | Reageer op Greven

Paar jaar geleden lekke band gehad in Portugal. Na thuiskomst schadeclaim ingediend bij Sunnycars voor nieuwe band. Bedrag na ongeveer 5 dagen terug op mijn rekening. Sindsdien altijd bij Sunnycars gehuurd.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Stein

25 februari 2014 | 2:28 pm | Reageer op Stein

Beste Danny en Greven,

hartelijk dank voor de reacties en bevestiging van een snelle afhandeling. Het is fijn te vernemen dat onze werkwijze resultaat en tevreden klanten oplevert. Beiden wens ik jullie prachtige en zorgeloze reizen toe. Maar mocht het nodig zijn, staan wij als één man of vrouw klaar om te helpen!

Stein Pelt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jessica Horseling

16 juni 2014 | 10:01 pm | Reageer op Jessica Horseling

Ik heb vorige week met een declaratieformulier een schade doorgegeven wat wij hebben opgelopen aan de bumper. Vol vertrouwen alles opgestuurd waar om werd gevraagd. Krijg ik van jullie een mail terug dat de autoverhuurder aangeeft dat er geen schade aan de auto is en dat het ingehouden bedrag van 197 euro wat ingehouden is geweest omdat wij 2 autostoeltjes zouden hebben gehuurd. Erg vreemd verhaal en snap dan ook niet dat jullie daar geen vraagtekens bij zetten. Ik stuur jullie toch niet voor niks alle formulieren op. Zelfs het formulier die ik heb gekregen van de autoverhuurder waarom staat dat ik 197 euro heb betaald voor de schade is niet genoeg. Ik heb zelfs foto van de schade met het kenteken van de auto opgestuurd. Wij hebben nooit autostoeltjes gehuurd. En jullie begrijpen toch ook wel dat 2 autostoeltjes voor een week niet 197 euro zouden kosten.
Ik heb voor jullie gekozen omdat ik alle vertrouwen in jullie heb omdat jullie mooi adverteren dat alles goed geregeld is en zeker met een verzekering dat je via jullie het eigen risico bij schade weer kan verhalen.
Vandaag weer gebeld en ook een mail gestuurd aan de autoverhuurder Atesa. Ik hoop dat ik snel een tevreden antwoord krijg. Want zo terug komen van je vakantie en je alleen maar druk bent om je geld terug te krijgen is niet fijn.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou