Het noodnummer van Sunny Cars: wanneer bel je het?

Ook al bieden wij van Sunny Cars zorgeloze autohuur aan, tóch kan het weleens gebeuren dat je ter plaatse ergens tegenaan loopt of iets niet begrijpt. Gelukkig zijn wij 24/7 bereikbaar op ons noodnummer. “Mag ik dit alleen bellen in noodsituaties?” Nee, je mag dit ook bellen als je bijvoorbeeld aan de verhuurbalie staat en niets begrijpt van het huurcontract. Of als je huurauto bij het hotel zou worden afgeleverd, maar de medewerker nergens te bekennen is.

Bel je het noodnummer, dan kunnen wij zo snel mogelijk in actie komen en je helpen of adviseren, zodt jij je vakantie zorgeloos en zonder problemen voort kunt zetten!

Maar wat verstaan we onder nood?

Onlangs belde een klant op vanuit het zonnige Málaga. Ze vertelde me dat ze de avond ervoor was gearriveerd op de luchthaven. Alles leek goed te zijn verlopen, totdat ze vertelde dat ze flinke vertraging had opgelopen vanaf Schiphol. “Ik heb toen dus maar een e-mail gestuurd om aan te geven dat ik de huurauto later kwam ophalen, jullie waren alleen wel gesloten…”. Buiten openingstijden reageren wij niet op e-mails. Als je ons een e-mail stuurt, beloven wij binnen 24 uur te antwoorden. Dat is dus te laat om nog een notitie te maken van je vertraging en dit door te geven aan de lokale wagenparkaanbieder. Mevrouw had ons hierover moeten inlichten door het noodnummer te bellen. In de volgende situaties raden we je ook aan om ons noodnummer te bellen:

Je huurauto te laat wordt afgeleverd…

… Terwijl je had afgesproken dat de auto om 11 uur klaar zou staan bij je hotel. Je staat om kwart voor 11 al netjes bij de receptie, maar om kwart over 11 is er nog steeds geen auto te bekennen. Tijd om actie te ondernemen. Je kunt uiteraard eerst zelf contact opnemen met de lokale wagenparkaanbieder (het nummer hiervan vind je op je voucher). Maar als dit op niets uitloopt is het toch echt tijd om ons noodnummer te bellen. Wij proberen de verhuurpartner dan zelf te bereiken. Lukt dit niet, dan mag je op onze kosten een taxi naar het verhuurkantoor pakken zodat je toch zo snel mogelijk van je huurauto kunt genieten. Maar dit dient wel eerst te worden overlegd met ons!

Er extra verzekeringen worden aangeboden

Met een huurauto van Sunny Cars hoef je je nergens druk om te maken. Je huurauto is namelijk standaard optimaal verzekerd. Op je voucher staat duidelijk aangegeven dat je geen extra verzekeringen hoeft af te sluiten. Dit staat er ook in het Engels, dus óók de baliemedewerker kan dit lezen. Maar wat doe je als die baliemedewerker maar blijft hameren op dat eigen risico van € 800,-. Toch maar afsluiten dan? Nee!

Om onze klanten onnodige kosten te besparen, benadrukken we dat het niet nodig is om extra verzekeringen af te sluiten. Echt niet. Maar mocht je toch beginnen te twijfelen, zet dan niet zomaar je handtekening onder het huurcontract. Bel ons! Wij leggen je graag uit hoe het zit, zodat je met een gerust hart kunt bedanken.

Als je het idee hebt dat je een huurauto uit een lagere categorie hebt ontvangen

Je reserveert altijd een categorie auto. Het is dus niet zo dat je altijd de auto krijgt die als voorbeeld wordt afgebeeld. Wel is het de bedoeling dat je een auto uit dezelfde categorie aangeboden krijgt. Dit betekent dat er evenveel personen en bagage in vervoerd kunnen worden. Als je het idee hebt dat de ontvangen huurauto niet overeenkomt met de gereserveerde categorie, dan kun je ons natuurlijk altijd bellen. We kijken het dan meteen voor je na of geven je een passend advies.

Je de huurauto niet kunt inleveren, door bijvoorbeeld een ziekenhuisopname

We hopen natuurlijk dat je je kiplekker voelt tijdens de vakantie, maar soms ontstaan er omstandigheden waar je onmogelijk rekening mee hebt kunnen houden. Soms worden we weleens gebeld door iemand wiens reisgenoot in het ziekenhuis is beland, waardoor de huurauto niet op de afgesproken datum kan worden ingeleverd. Ook dan is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt, zodat we naar een oplossing kunnen zoeken.

Je de huurauto pas een dag later kunt ophalen… 

… Omdat bijvoorbeeld je reisschema is gewijzigd. Het kan natuurlijk soms zijn dat je reisschema wijzigt, omdat je graag nog een dagje extra aan het zwembad wil hangen, voordat je de huurauto ophaalt. Prima! Maar laat het ons wel weten. Kom niet zelf pas een dag later aan bij de verhuurbalie, want dan is de boodschap: dat is pech, huurauto weg. Als de huurauto een uur na de opgegeven reserveringstijd nog niet is opgehaald (zonder een melding van bijvoorbeeld vertraging), vervalt de reservering. Als jou dit overkomt moet je ons natuurlijk zo snel mogelijk bellen!

Als er geen huurauto voor jou beschikbaar is

Huh, geen huurauto voor mij beschikbaar?! Het komt gelukkig bijna nooit voor, maar het kan gebeuren dat de wagenparkaanbieder overboekt is en dat er geen auto’s meer beschikbaar zijn. Natuurlijk gaan we dan zo snel mogelijk op zoek naar een passend alternatief, maar het is wel belangrijk dat je ons zo snel mogelijk op de hoogte stelt. Ook bellen in zo’n situatie, dus!

Noodnummer na openingstijden

Bel je het noodnummer na onze openingstijden, dan word je verbonden met onze nooddienst. Zij kunnen niet meteen in actie komen en er bijvoorbeeld voor zorgen dat je auto wordt gerepareerd of dat er meteen een vervangende huurauto voor je klaarstaat. Wél maken ze een notitie, kunnen ze je doorverbinden in geval van een dringende of gevaarlijke situatie en zorgen ze ervoor dat je de volgende ochtend zo snel mogelijk wordt teruggebeld door een van onze autohuurexperts.

We hopen uiteraard dat alles vlekkeloos verloopt en dat je onze hulp helemaal niet nodig hebt. Maar als er een probleem ter plaatse is: Bel! We zitten er om je te helpen.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Guus Jongbloed

17 februari 2019 | 10:10 am | Reageer op Guus Jongbloed

Leuk verhaal en leerzaam .TOP Sunnycars. Wij gaan in oktober zeker weer gebruik maken van jullie diensten.
Met vriendelijke groet Guus Jongbloed.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

18 februari 2019 | 9:18 am | Reageer op Sanne van Reek

Goed om te horen, Guus! :-)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Karin van Altenborg

17 februari 2019 | 11:42 am | Reageer op Karin van Altenborg

Wij kwamen op vliegveld Montpellier aan. De verhuurder wilde ons een auto meegeven die volgens ons niet in de gereserveerde categorie viel en volgens hem wel. Hij bood ons een auto aan van een hogere categorie waardoor we dus moesten bijbetalen We hebben toen contact opgenomen met Sunnycars. Verhaal uitgelegd en we moesten met de verhuurder er uit zien te komen. We hadden niet veel keus omdat we daar met 4 volwassenen en 4 vliegtuigkoffers stonden en naar onze bestemming wilden reizen. Mails gestuurd naar Sunnycars en uiteindelijk na de nodige tijd de meerkosten terug gekregen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Tigges

18 februari 2019 | 9:12 am | Reageer op Tigges

Prima informatie, hebben wij nooit zo bij stilgestaan, hopen er geen gebruik van te hoeven maken, maar je weet nooit!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

18 februari 2019 | 9:56 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Inderdaad, altijd fijn om achter de hand te hebben... Je weet maar nooit. Ook al hoop je natuurlijk dat je vakantie altijd zo zorgeloos mogelijk verloopt.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Fam. Hendrix

24 maart 2019 | 9:33 am | Reageer op Fam. Hendrix

Duidelijke uitleg en info. Prima om te weten en toppie van Sunntcars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

25 maart 2019 | 9:53 am | Reageer op Sanne van Reek

Toppie! Goed om te horen👍

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.