Het zal je maar gebeuren: arriveren op de verkeerde bestemming

Wist je al dat er twee Sydney’s bestaan. Huh? Ja echt waar! En ook twee Melbourne’s. En zo zijn er tal van bestemmingen die een naam delen. Bij het boeken van een vliegticket of huurauto is dat best verwarrend. Daarom is het zo belangrijk dat je altijd voor het reserveren – maar ook voor vertrek – nog even goed je reservering controleert. Het zal je maar gebeuren dat je op de verkeerde luchthaven staat… Gebeurt dat weleens? Ja. Gelukkig niet vaak, maar onderstaande telefoontjes zullen wij niet snel vergeten.

Palma of La Palma. Toch zo’n 2700 km verschil

“Ik sta hier bij de balie op de luchtaven van Palma de Mallorca, maar de verhuurder kan mijn boeking helemaal niet vinden!”. O jee, als wij dit horen, gaan de bellen rinkelen. Is de reservering niet goed doorgekomen? Met het reserveringsnummer controleren wij in ons systeem wat er mis zou kunnen zijn. Maar jawel, de reservering is gewoon goed doorgekomen bij de partner. “… Mevrouw, u staat in Palma de Mallorca?”. Klant: “ja, dat klopt”. Collega: “U hebt een auto gereserveerd op La Palma, een eiland zo’n 2700 km verderop. Vandaar dat de lokale partner uw boeking niet kan vinden…”

Deze jongen boekte een verkeerd vliegticket en stapte uit in een besneeuwd land in plaats van een zonnige omgeving. Check dus altijd goed wat je boekt.

Tijd voor een lesje geschiedenis. Of topografie?

Zo had een collega ook eens iemand aan de lijn die wel zin had in een goede geschiedenisles. Ze was erg benieuwd naar piramides en farao’s en wilde die imposante bouwwerken weleens van dichtbij bekijken. Om meer van de omgeving te zien, huurde ze ook haar auto in Faro. Maar, ligt Faro niet in Portugal? Juist! Ze dacht aan farao’s en boekte daarom haar vakantie in Faro. Ze had er zelfs niet bij stilgestaan dat ze naar Portugal in plaats van Egypte vloog. Oeps!

Pas op, deze bestemmingen delen een naam:

  • Barcelona in Spanje en Venezuela
  • Memphis in Amerika en Egypte
  • La Paz in Mexico en Bolivia
  • Portland in Oregon en Maine
  • San Jose in Costa Rica, USA en Guatemala
  • Birmingham in Engeland en Alabama
  • St. Petersburg in Rusland en Florida
  • Aberdeen in Schotland en Washington
  • Manchester in Engeland en New Hampshire
  • Perth in Schotland en Australië
  • London in Engeland en Canada
  • Santiago in Chili en Santiago de Compostela in Spanje

Zonde van die taxikosten

Een iets minder grote fout – maar alsnog wel stom – was een klant die op vakantie ging naar Windhoek en haar auto reserveerde op Windhoek Eros Airport (national) luchthaven. En je raadt het misschien al, ze landde op de internationale luchthaven, zo’n 50 kilometer verderop. Geen ramp, toch? Nee, maar zonder huurauto 50 kilometer moeten overbruggen is toch wel een flinke afstand. Je bent makkelijk € 40,-  kwijt aan taxikosten en het kost je ook weer dik een uur…

Ha. Achteraf gezien is dit allemaal best grappig. Maar zelf meemaken? Nee, liever niet! Check dus altijd goed je voucher voor vertrek. En heb je vragen? Dan staat onze reserveringsafdeling altijd voor je klaar.

All-in autohuur via Sunny Cars

Waar je dit jaar ook op vakantie gaat, via Sunny Cars huur je je auto áltijd all-in. Je druk maken over aanvullende verzekeringen of onnodige extra’s is bij ons niet aan de orde. Het enige waar jij je zorgen over moet maken is of het zonnetje morgen wel schijnt, welk boek je meeneemt naar het strand en bij welk restaurant je de lokale lekkernijen gaat proeven. Meer weten over ons all-in concept? We leggen het je graag uit.

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

mea suringh

7 mei 2018 | 7:56 am | Reageer op mea suringh

ik was die (of één van die) sukkel(s) in Windhoek - gelukkig was een lift (dus geen kosten) snel geregeld via de behulpzame meneer van de autoverhuur en die tijd, ach, het was wel weer een avontuurtje en onze "chauffeur" vertelde veel interessante weetjes

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 mei 2018 | 10:11 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Haha. Ik durf niet te zeggen of jij echt die 'sukkel' was waar we het over hebben in de blog. Mijn collega kan zich verder ook geen naam of reserveringsnummer meer herinneren. Misschien zijn er wel meer mensen die deze fout maken... (laten we hopen van niet). Gelukkig was het geen traumatische ervaring en heb je je goed vermaakt ;-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Laetitia van Wayenburg

23 augustus 2018 | 1:30 pm | Reageer op Laetitia van Wayenburg

Ik stond op vluegveld San Jose Cosya Rica en de gereserveerde auto in San Jose California. Dat kost gewoon geld en een hoop georganiseer nadat je bent aangekomen na een lange reis!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 augustus 2018 | 4:00 pm | Reageer op Sanne van Reek

O jee, wat stom! Dat is erg balen. Altijd goed controleren, dus :-D

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marjan plasmeijer

31 augustus 2018 | 4:27 pm | Reageer op Marjan plasmeijer

Hallo,
Ik heb net een abonnement af gesloten bij Columbia gravel tijdschrift. Nu hoorde ik dat er een kortings actie van Sonny card bij zit. Ik heb deze niet kunnen vinden. Maar wil deze wel graag gaan gebruiken. Ik hoor het et bedankt alvast.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

31 augustus 2018 | 5:39 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Marjan,

Bedankt voor je berichtje. Allereerst: ik heb je persoonlijke gegevens even uit je comment verwijderd, dat is wat veiliger! Anders zwerven je adres en e-mailadres zo over het internet :-). Wat leuk dat je een abonnement hebt genomen op Columbus Magazine, het tijdschrift boordevol reisinspiratie! Als het goed is zou er in het magazine een code moeten staan. Maar uit je verhaal begrijp ik dat je die niet hebt kunnen vinden. Je kunt hierover contact opnemen met Columbus. Maar mocht je nu al willen reserveren, dan hebben we een andere oplossing: reserveer je huurauto en laat ons je reserveringsnummer én je abonneenummer even weten, wij voegen de korting dan handmatig voor je toe. Je krijgt dit bedrag dan teruggestort.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.