Hoe durven wij onszelf autohuurexpert te noemen?

We zijn al 25 jaar aanwezig in de autohuurwereld en werken met talloze partners samen. Na al die jaren noemen we onszelf daarom autohuurexpert. Maar om onszelf zo te blijven noemen, moeten we wel hard werken! Hoe we er voor zorgen dat iedereen die bij Sunny Cars werkt een autohuurexpert in hart en nieren is? Dat leggen we je graag uit!

We werven en selecteren alleen de allerbesten

Bij ons ontstaat er op de reserveringsafdeling vaak een vacature doordat een andere collega doorschuift of doorgroeit binnen het bedrijf.  Maar het heeft natuurlijk ook alles te maken met de vraag vanuit de markt. Want als wij meer reserveringen moeten verwerken en vragen moeten beantwoorden, hebben we ook meer collega’s nodig!

Reacties op vacatures checken we allereerst op opleiding of werkervaring. Tijdens het eerste gesprek vraag ik de sollicitant samen met één van de autohuurexperts het hemd van het lijf. Ook vertellen we over de afdeling, het bedrijf en de werkzaamheden. We zoeken net zo lang door tot er een klik is. Soms worden er wel zes gesprekken gevoerd voor één vacature.

Zodra we de klik voelen, volgt er een gesprek met onze Managing Director, Hans Knottnerus, en mij. Zijn wij beiden overtuigd? Dan kan de nieuwe collega zo snel mogelijk het traject tot autohuurexpert gaan volgen.

Wist je dat je via ons een huurauto kunt reserveren in maar liefst 120 landen op 8.000 huurstations wereldwijd?

En dan kan de training tot autohuurexpert beginnen

Voor de nieuwe collega ligt op de eerste werkdag het inwerkschema, ons handboek en een lijst met veelgebruikte termen klaar. De eerste twee weken zijn erg intensief – er wordt dan één op één getraind totdat de autohuurexpert zelfstandig aan de slag kan. Is hij dan helemaal aan zichzelf overgeleverd? Welnee! Elke dag is er een ‘keep’ aanwezig die kan helpen bij allerlei vragen.

Het belangrijkste is en blijft onze mindset. Wij willen allemaal de klant een zorgeloze autohuur bezorgen. Geen gedoe, wij regelen het gewoon.

En de bestaande collega’s?

Ook de collega’s die al langer in dienst zijn blijven up-to-date. Zo hebben we een jaarlijkse training, maar ze mogen bijvoorbeeld ook individueel een taalcursus doen.

Daarnaast luister ik elke maand samen met de autohuurexpert gesprekken terug. We bespreken wat er goed gaat en wat er eventueel anders zou kunnen. Vaak hoef ik niets te zeggen en weet de collega zelf plus- en minpunten te herkennen.

Even samenkomen

Elke zes weken komen we met het team bij elkaar. Dat is best een gedoe met zo’n 35 man en daarom plannen we dit buiten kantooruren. We eten dan eerst een hapje en wisselen daarna ideeën uit over afspraken, processen en onze communicatie. Hier komt altijd wel iets interessants uit!

Het gaat ook om onze mindset

Het belangrijkste is en blijft onze mindset. Wij willen allemaal de klant een zorgeloze autohuur bezorgen. Geen gedoe, wij regelen het gewoon. Dit zorgt ervoor dat we kritisch naar processen kijken en het als onze plicht zien om verbeterpunten aan te dragen.

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.