Huurauto met pech langs de weg? Dit is wat je moet doen

Daar sta je dan met je gele veiligheidshesje in de berm, naast de huurauto… die het niet meer doet. Je hebt al van alles geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, maar niets helpt. Je wil weer de weg op, maar wil vooral géén gedonder met de lokale wagenparkleverancier. Dus hoe pak je dit aan?

Road Side Service

Je hoofd koel houden is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Waarschijnlijk baal je als een stekker. En al weet je dat een auto een gebruiksvoorwerp is en dat het dus voor kan komen dat er iets mee aan de hand is, voel je je toch verantwoordelijk.

Om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer lekker op weg bent, kun je de ‘Road Side Service’ van de autoverhuurder bellen. Hun telefoonnummer staat op je huurcontract. Je geeft aan wat er aan de hand is en zij sturen – afhankelijk van het probleem – een monteur en/of sleepwagen jouw kant op. Zorg dus dat je goed kunt aangeven in welke berm je precies gestrand bent.

Van de monteur hoor je wat er vervolgens moet gebeuren. De huurauto kan op locatie worden gerepareerd, maar het kan ook voorkomen dat de huurauto wordt weggesleept en dat je een vervangende huurauto moet ophalen. De kosten voor het afslepen worden in eerste instantie bij jou neergelegd. Afhankelijk van het ‘mankement’ worden de kosten óf door ons óf door de wagenparkaanbieder ter plaatse vergoed.

Extra verzekering afsluiten?

Dat is niet nodig! De meeste punten die de verzekering Road Side Service van de lokale autoverhuurder dekt, zijn via ons gewoon meeverzekerd. Denk hierbij aan het vervangen van een band of het wegslepen van de huurauto. Wat bij ons niet is inbegrepen, maar bij de lokale service wél, is het vervangen van de autosleutel als deze kapot is, of hulp als je jezelf hebt buitengesloten.

Bij thuiskomst kun je de kosten eenvoudig bij ons declareren via het online schadeformulier. Tenzij je het defect zelf hebt veroorzaakt, staat het geld dan in een mum van tijd weer op je rekening.

Wij hopen natuurlijk dat jou dit niet overkomt. Gebeurt het toch? Dan is er geen man overboord. En kom je er niet uit met de Road Side Service? Dan kun je altijd contact met ons opnemen. We zijn 24/7 te bereiken en we helpen je graag weer op weg!

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Jac Koppers

18 juni 2017 | 11:08 am | Reageer op Jac Koppers

Klopt het echt dat een wat grotere auto/motor minder benzine kost dan een kleine? Ik heb nu een Fiat 500 gehuurd en indien mijn vraag met ja wordt beantwoord zou ik graag mijn auto Upgraden naar een iets zwaardere. Wel wil ik eerst een offerte van jullie hebben!

Vriendelijke groet,
Jac Koppers

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

19 juni 2017 | 4:48 pm | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Jac,

Of je minder verbruikt met een grotere auto hangt nogal van je plannen af. Als je van plan bent echt veel door de bergen te rijden, is een grotere auto aan te bevelen. Als daar geen sprake van is, ben je daarentegen met een kleinere auto vaak weer goedkoper uit.

Mocht je een offerte willen, dan raad ik je aan even een mail te sturen naar reservations@sunnycars.nl.

Met vriendelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter van Eersel

18 juni 2017 | 12:31 pm | Reageer op Peter van Eersel

Blijft jammer dat niet alles inclusief is. Wat was het ook alweer wat niet vergoed wordt? Blijft hangen. Bij SunnyCars wordt niet alles vergoed.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arie de Willigen

18 juni 2017 | 3:57 pm | Reageer op Arie de Willigen

We zijn net terug uit Italie.De huurauto was zoals altijd goed geregeld en wij werden bijzonder aardig door de medewerkers van Hertz geholpen..Meerdere keren tijdens het reizen zag ik een auto staan met een lekke band. Vaak zijn auto's tegenwoordig niet voorzien van een reservewiel...en ook de onze niet..Zou het niet verstandig zijn om alle huurauto's te voorzien van een reservewiel...thuiskomer...Op de terugrit naar Bari heb ik steeds gehoopt geen lekkeband te krijgen wat enige uren zou duren en zo de terugvlucht te missen...Wellicht een idee??..evt. tegen betaling ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Karin

10 oktober 2018 | 6:17 pm | Reageer op Karin

Wij hebben de hele dag bij een garage gestaan door pech met de auto zonder onze schuld (alle papieren vd garage gekopieerd). De vervangende auto kregen we pas om 18.30 uur in zuid Afrika. Onze geboekte bestemming konden we niet meer halen, was nog 4 uur rijden. We hebben dus 1 dag geen gebruik kunnen maken van de huurauto en wel betaald + hebben een extra overnachting moeten boeken. Krijgen wij dit ook vergoed of krijgen we 1 huurdag terug?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

11 oktober 2018 | 4:03 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Karin,

Dat is vervelend! Wat een pech, zo tijdens je vakantie... Neem hier eventjes contact over op met onze afdeling customer care. Onze collega's daar helpen je dan graag verder. Je kunt een e-mail sturen naar crm@sunnycars.nl.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.