Huurauto met pech langs de weg? Dit is wat je moet doen
Daar sta je dan met je gele veiligheidshesje in de berm, naast de huurauto… die het niet meer doet. Je hebt al van alles geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, maar niets helpt. Je wil weer de weg op, maar wil vooral géén gedonder met de lokale wagenparkleverancier. Dus hoe pak je dit aan?
Road Side Service
Je hoofd koel houden is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Waarschijnlijk baal je als een stekker. En al weet je dat een auto een gebruiksvoorwerp is en dat het dus voor kan komen dat er iets mee aan de hand is, voel je je toch verantwoordelijk.
Om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer lekker op weg bent, kun je de ‘Road Side Service’ van de autoverhuurder bellen. Hun telefoonnummer staat op je huurcontract. Je geeft aan wat er aan de hand is en zij sturen – afhankelijk van het probleem – een monteur en/of sleepwagen jouw kant op. Zorg dus dat je goed kunt aangeven in welke berm je precies gestrand bent.
Van de monteur hoor je wat er vervolgens moet gebeuren. De huurauto kan op locatie worden gerepareerd, maar het kan ook voorkomen dat de huurauto wordt weggesleept en dat je een vervangende huurauto moet ophalen. De kosten voor het afslepen worden in eerste instantie bij jou neergelegd. Afhankelijk van het ‘mankement’ worden de kosten óf door ons óf door de wagenparkaanbieder ter plaatse vergoed.
Extra verzekering afsluiten?
Dat is niet nodig! De meeste punten die de verzekering Road Side Service van de lokale autoverhuurder dekt, zijn via ons gewoon meeverzekerd. Denk hierbij aan het vervangen van een band of het wegslepen van de huurauto. Wat bij ons niet is inbegrepen, maar bij de lokale service wél, is het vervangen van de autosleutel als deze kapot is, of hulp als je jezelf hebt buitengesloten.
Bij thuiskomst kun je de kosten eenvoudig bij ons declareren via het online schadeformulier. Tenzij je het defect zelf hebt veroorzaakt, staat het geld dan in een mum van tijd weer op je rekening.
Wij hopen natuurlijk dat jou dit niet overkomt. Gebeurt het toch? Dan is er geen man overboord. En kom je er niet uit met de Road Side Service? Dan kun je altijd contact met ons opnemen. We zijn 24/7 te bereiken en we helpen je graag weer op weg!
10 oktober 2018 | 6:17 pm | Reageer op Karin
Wij hebben de hele dag bij een garage gestaan door pech met de auto zonder onze schuld (alle papieren vd garage gekopieerd). De vervangende auto kregen we pas om 18.30 uur in zuid Afrika. Onze geboekte bestemming konden we niet meer halen, was nog 4 uur rijden. We hebben dus 1 dag geen gebruik kunnen maken van de huurauto en wel betaald + hebben een extra overnachting moeten boeken. Krijgen wij dit ook vergoed of krijgen we 1 huurdag terug?
Plaats een reactie
11 oktober 2018 | 4:03 pm | Reageer op Sanne van Reek
Hoi Karin,
Dat is vervelend! Wat een pech, zo tijdens je vakantie... Neem hier eventjes contact over op met onze afdeling customer care. Onze collega's daar helpen je dan graag verder. Je kunt een e-mail sturen naar crm@sunnycars.nl.
Een zonnige groet, Sanne
Plaats een reactie