Huurauto ophalen buiten openingstijden? Je vindt de beste prijs nu nog gemakkelijker

Bij Sunny Cars streven we constant naar verbetering. Dus toen we merkten dat de mogelijkheid tot ophalen/inleveren van de huurauto buiten openingstijden voor verwarring zorgde, besloten we dat het tijd werd om het anders te gaan doen.

Verschillende aanbieders, verschillende openingstijden

Het gebeurde regelmatig dat klanten ons belden om te vragen naar de openingstijden ter plaatse. En die vraag was minder eenvoudig te beantwoorden dan je misschien zou denken. Wij werken namelijk met verschillende verhuurders samen en die hebben allemaal verschillende openingstijden. Daarom moesten we in zo’n geval eerst achterhalen in welke auto de klant geïnteresseerd was, zodat we daarna konden kijken via welke aanbieder wij die verhuren. Pas dán konden we iets zeggen over de openingstijden van die aanbieder.

Kosten voor ophalen buiten openingstijden

Veel van onze partners berekenen extra kosten voor het ophalen/inleveren buiten openingstijden. Voorheen stonden de kosten voor ophalen/inleveren buiten openingstijden alleen in de huurvoorwaarden. Het was daardoor niet in een oogopslag te zien welke auto de gunstigste keuze was als je hem buiten openingstijden wilde ophalen. Een auto die bijvoorbeeld voor € 20 meer wordt aangeboden, is onder aan de streep toch duurder als de lokale wagenparkleverancier € 40 rekent voor ophalen buiten openingstijden en de aanbieder van de € 20 ‘duurdere’ auto hier geen extra kosten voor rekent.

Dat kan gemakkelijker

Om het gemakkelijker te maken, hebben we de website aangepast. Je ziet de kosten voor ophalen/inleveren buiten openingstijden nu meteen bij de prijs staan.

Staat er niets extra’s bij de prijs? Dan zijn er dus ook geen extra kosten. We hopen dat deze aanpassing het nog gemakkelijker maakt om een huurauto te kiezen. Heb je toch hulp nodig? Dan kun je ons natuurlijk altijd even bellen. Onze autohuurexperts helpen graag.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

R. koene

23 april 2017 | 8:55 pm | Reageer op R. koene

Vorig jaar in Portugal na 300 km rood lampje van de olie. Gebeld zelf olie erbij gedaan en naar het dichtstbijzijnde servicepunt gereden.

Simpel koffers in andere auto ???? en weer verder.

Uitstekend geregeld

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

24 april 2017 | 9:27 am | Reageer op Pieta Harsveld

Wat fijn om te horen! Hopelijk mogen we je in de toekomst weer helpen om een zorgeloze periode met je huurauto te verzekeren :).

Met zonnige groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

ledje

7 mei 2017 | 12:27 pm | Reageer op ledje

Voor ons een erge goede les we lezen nu extra de voorwaarden over extra kosten en borg bij de verhuurder over de bezinekosten gerekend buiten de normale borg om
.
Onverwacht bericht met slecht nieuws mijn schoonmoeder was terminaal en ze kon elk moment overlijden, dus wij hals overkop ticket geregeld en een auto bij Sunnycars [ waar wij altijd reserveren en goede ervaringen mee hebben] deze telefonisch gereserveerd. We hadden haast en vergaten in de consternatie om na te vragen of er nog verborgen kosten waren.
Toen wij op Olbia aan kwamen en de auto gingen ophalen kwamen we voor een onprettige verassing te staan de verhuurder Lockauto claimde buiten de normale borg van 350 euro om nog eens extra 100 euro voor bezine kosten dat hadden wij nog nooit meegemaakt in al de jaren dat we een auto huren
Wat bleek ons saldo was net 8 euro ontoereikend op de creditcard buiten dat extra geclaimde bedrag was er geen probleem, wij zouden de auto weer vol inleveren de situatie uitgelegd omtrent mijn schoonmoeder en de noodzaak van een automaangezien we 3 uur naar Cagliari moesten rijden we konden pinnen of cash betalen maar nee zij wilde en konden niets voor ons betekenen.
Zelf Sunnycars kon hierin niets voor ons doen ook de bank op dat moment niet we stonden echt met de rug tegen de muur het was zo bizar.
Uiteindelijk zijn we met de trein een tocht van 284 kilometer en 3 1/2 uur verder aangekomen bij mijn schoonmoeder we waren nog op tijd . Ze is in de loop van die week overleden
Wij hebben toen in Cagliari op het vliegveld een auto gehuurd wat geen enkel probleem was de creditcard was zelfs met de huur toereikend de verhuurder had nog nooit gehoord van extra borg om benzine te claimen.
Sunnycar retouneerde met twee dagen het verhuur bedrag dat wij hadden betaald retour op onze rekening , dame aan de telefoon tijdens de stress volle sitatie was vol begrip maar kon helaas niets voor ons doen of betekenen ter plaatse.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

8 mei 2017 | 9:29 am | Reageer op Pieta Harsveld

Wat een naar verhaal! Allereerst gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder.

We proberen de voorwaarden zo duidelijk mogelijk te communiceren om vervelende situaties te voorkomen, maar ik begrijp dat je in zo'n situatie de informatie net wat minder zorgvuldig doorneemt. Jullie hadden immers wel wat anders aan jullie hoofd.

Als een verhuurder voet bij stuk houdt en zijn voorwaarden heel strikt hanteert, kunnen wij helaas ook weinig betekenen. Het spijt me echt dat jullie bovenop een verdrietige situatie met deze stress zijn komen te zitten. Daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

De Nicolo Domenico

4 juli 2018 | 4:41 pm | Reageer op De Nicolo Domenico

Op 30/06 hadden wij een vlucht naar Pescara en een auto gehuurd bij sunny cars onze vlucht werd 2 maal die dag veranderd moesten rond 20u30 vliegen en de vlucht is uiteindelijk om 00.30 u vertrokken in tussentijd heb ik contact opgenomen dat ik later zou zijn en kreeg de melding dat het 70 euro extra zou zijn als ze moesten wachten, maar omdat mijn dochtertje chronisch ziek is en vermoeid vroeg ik als ik ook de auto later zou mogen afhalen, zodat we op hotel voor een nacht konden gaan met een taxi omdat de vlucht pas zou landen rond 2u30 en we daar niks kende en al nacht was, dat was geen enkel probleem en we zouden onze auto kunnen gaan ophalen rond 10u30 want dan ging het loket terug open , we stonden er om 10u30 maar kregen te horen dat we de auto niet konden krijgen met de voucher de vrouw van het loket begreep het ook niet wat het probleem was,maar kon er niets aan doen dan belde ik naar suncars gaven geen uitleg en daar stond ik met mijn gezin met 3 kinderen we hadden een maand geleden de auto gereserveerd en betaald 491 euro, geld gewoon kwijt zonder hulp stonden we daar, we hebben maar een andere geboekt want moesten nog 2 uren rijden voor we op vakantie bestemming waren , jaren klant zeker 2 x per jaar een auto gehuurd en aangeraden aan familie, en ons zo behandelen, dat is gemakkelijk geld verdienen. We gaan zodra we terug van vakantie zijn, bekijken voor verdere stappen zoals test aankoop of degelijke Want dit kan niet

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 juli 2018 | 9:58 am | Reageer op Sanne van Reek

Beste Domenico,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend vervelend dat het begin van je vakantie zo is verlopen, dat is niet de zorgeloze reis die je voor ogen had. Het is natuurlijk vervelend als je vertraging hebt met het vliegtuig en daardoor de planning in de soep loopt. Mag ik vragen met wie je contact hebt opgenomen over de vertraging? Ik zie hier namelijk niets over genoteerd staan in ons systeem. Zodra wij op de hoogte zijn van een vertraging kunnen we in actie komen en contact opnemen met de lokale wagenparkaanbieder. Of heb je zelf contact opgenomen met onze partner om de vertaging door te geven?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je verbaasd bent als je de auto de volgende ochtend niet meekrijgt. Neem alsjeblieft even contact op met onze afdeling customer care als je terug bent van vakantie. Voor nu wil ik jullie nog een heel fijne vakantie wensen, ondanks wat er gebeurd is.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Domenico

7 juli 2018 | 10:16 pm | Reageer op Domenico

Beste, ik heb telefonisch gebeld naar noodnummer en bij aankomst gaan melden als het een probleem was om later te komen afhalen vanwege mijn dochtertje zo ziek was, en dat was geen probleem, zelf zeiden ze vanaf half 11 kon komen afhalen en dan had ik zelfs geen probleem om die 70 euro extra bij te betalen wat er sowieso bij kwam, maar mensen van de zelfde vlucht die ook later hun auto gingen afhalen maar bij een andere maatschappij netjes hun auto mee kregen, ik die stond te bellen naar Nederland om antwoord te krijgen maar geen gehoor kreeg, u kunt alles nagaan, vluchtnummer FR6726, ook heb ik alle contacten die ik gemaakt heb met uur van bellen goed bijgehouden als bewijs, en al contact opgenomen voor juridisch hulp om na onze vakantie in orde te maken, want dit heeft onze vakantie de eerste dagen veel stress bezorgt, terwijl ik telefonisch en mondeling informatie tijdig heb gevraagt en dit zogezegd in orde was, met vriendelijke groeten

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 juli 2018 | 9:12 am | Reageer op Sanne van Reek

Beste Domenico,

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor stress heeft gezorgd. Dat is natuurlijk geen fijn begin van je vakantie! Wil je na je vakantie even contact opnemen met onze afdeling customer care? Je kunt dan een mailtje sturen naar crm@sunnycars.nl.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Sieler

30 juli 2018 | 12:24 am | Reageer op Susanne Sieler

Helaas had onze vlucht vertraging. Opeens moest ik 99 euro betalen voor het ophalen buiten openingstijden. Ik was om 00.05 uur bij de balie. Dit was niet vooraf bekend.
Graag uw reactie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

30 juli 2018 | 10:28 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Susanne,

Wat vervelend dat je voor extra kosten bent komen te staan. Helaas zijn deze kosten wel terecht. Bij een vertraging dien je dit door te geven aan de lokale wagenparkaanbieder, dit telefoonnummer vind je op je voucher onder het kopje 'Ophaalgegevens'. Als je de huurauto dan buiten openingstijden moet ophalen, moet er een medewerker op kantoor blijven om jou te ontvangen. Hiervoor betaal je een toeslag. Dit is te lezen in de huurvoorwaarden. Ook zie ik in ons systeem dat mijn collega Sander dit telefonisch al heeft verteld.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is als je ter plaatse nog een bedrag moet betalen, echter was dit vooraf dus wel al bekend gemaakt. Zowel schriftelijk al telefonisch.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Simone

27 augustus 2018 | 9:56 pm | Reageer op Simone

Ik vraag mij toch iets af... want als ik bovenstaande informatie lees zou de prijs voor ophalen buiten openingstijden erbij moeten staan. Maar ik kijk net naar auto's om in september te gaan huren en dan staat er als tekst bij: bij de locatie zelf te betalen - ophalen auto buiten openingstijden. Kortom, nu weet ik nog niet wat het kost. Of begrijp ik de prijzen dan niet goed?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

28 augustus 2018 | 3:07 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

De hoogte van deze kosten kunnen verschillen per lokale wagenparkaanbieder. Check dus even de huurvoorwaarden!

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

G.J.C. van Loon

14 maart 2019 | 8:44 pm | Reageer op G.J.C. van Loon

Hoi Susanne, Door op de website direct aan te geven wat de kosten zijn van een autohuur buiten openingstijden, is makkelijk, maar je haalt de vraag wat de openingstijden van de locale verhuurder bij de huurder niet weg. Is je aankomst tijd bv 15:55 op het vliegveld, je reistijd van vliegveld naar verhuurder met OV 20 min, moet ik me dan haasten om nog voor sluitingstijd bij de verhuurder aan te komen, of is de verhuurder tot 18:00 of misschien wel tot 19:00 open?
Dan is het wel belangrijk om de locale sluitingsijden te weten.
Alvast bedankt voor je reactie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

22 maart 2019 | 9:57 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Als je de exacte openingstijden wil weten, kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.