Huurauto ophalen buiten openingstijden? Je vindt de beste prijs nu nog gemakkelijker

19 April 2017 4 774

Auteur

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Bij Sunny Cars streven we constant naar verbetering. Dus toen we merkten dat de mogelijkheid tot ophalen/inleveren van de huurauto buiten openingstijden voor verwarring zorgde, besloten we dat het tijd werd om het anders te gaan doen.

huurauto buiten openingstijden ophalen

Verschillende aanbieders, verschillende openingstijden

Het gebeurde regelmatig dat klanten ons belden om te vragen naar de openingstijden ter plaatse. En die vraag was minder eenvoudig te beantwoorden dan je misschien zou denken. Wij werken namelijk met verschillende verhuurders samen en die hebben allemaal verschillende openingstijden. Daarom moesten we in zo’n geval eerst achterhalen in welke auto de klant geïnteresseerd was, zodat we daarna konden kijken via welke aanbieder wij die verhuren. Pas dán konden we iets zeggen over de openingstijden van die aanbieder.

Kosten voor ophalen buiten openingstijden

Veel van onze partners berekenen extra kosten voor het ophalen/inleveren buiten openingstijden. Voorheen stonden de kosten voor ophalen/inleveren buiten openingstijden alleen in de huurvoorwaarden. Het was daardoor niet in een oogopslag te zien welke auto de gunstigste keuze was als je hem buiten openingstijden wilde ophalen. Een auto die bijvoorbeeld voor € 20 meer wordt aangeboden, is onder aan de streep toch duurder als de lokale wagenparkleverancier € 40 rekent voor ophalen buiten openingstijden en de aanbieder van de € 20 ‘duurdere’ auto hier geen extra kosten voor rekent.

Dat kan gemakkelijker

Om het gemakkelijker te maken, hebben we de website aangepast. Je ziet de kosten voor ophalen/inleveren buiten openingstijden nu meteen bij de prijs staan.

Staat er niets extra’s bij de prijs? Dan zijn er dus ook geen extra kosten. We hopen dat deze aanpassing het nog gemakkelijker maakt om een huurauto te kiezen. Heb je toch hulp nodig? Dan kun je ons natuurlijk altijd even bellen. Onze autohuurexperts helpen graag.

auto huren sunny cars ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

4 Reacties (

R. koene

23 April 2017 at 20:55 Reply

Vorig jaar in Portugal na 300 km rood lampje van de olie. Gebeld zelf olie erbij gedaan en naar het dichtstbijzijnde servicepunt gereden.

Simpel koffers in andere auto 🚗 en weer verder.

Uitstekend geregeld

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

24 April 2017 at 09:27 Reply

Wat fijn om te horen! Hopelijk mogen we je in de toekomst weer helpen om een zorgeloze periode met je huurauto te verzekeren :).

Met zonnige groet,
Pieta

ledje

7 May 2017 at 12:27 Reply

Voor ons een erge goede les we lezen nu extra de voorwaarden over extra kosten en borg bij de verhuurder over de bezinekosten gerekend buiten de normale borg om
.
Onverwacht bericht met slecht nieuws mijn schoonmoeder was terminaal en ze kon elk moment overlijden, dus wij hals overkop ticket geregeld en een auto bij Sunnycars [ waar wij altijd reserveren en goede ervaringen mee hebben] deze telefonisch gereserveerd. We hadden haast en vergaten in de consternatie om na te vragen of er nog verborgen kosten waren.
Toen wij op Olbia aan kwamen en de auto gingen ophalen kwamen we voor een onprettige verassing te staan de verhuurder Lockauto claimde buiten de normale borg van 350 euro om nog eens extra 100 euro voor bezine kosten dat hadden wij nog nooit meegemaakt in al de jaren dat we een auto huren
Wat bleek ons saldo was net 8 euro ontoereikend op de creditcard buiten dat extra geclaimde bedrag was er geen probleem, wij zouden de auto weer vol inleveren de situatie uitgelegd omtrent mijn schoonmoeder en de noodzaak van een automaangezien we 3 uur naar Cagliari moesten rijden we konden pinnen of cash betalen maar nee zij wilde en konden niets voor ons betekenen.
Zelf Sunnycars kon hierin niets voor ons doen ook de bank op dat moment niet we stonden echt met de rug tegen de muur het was zo bizar.
Uiteindelijk zijn we met de trein een tocht van 284 kilometer en 3 1/2 uur verder aangekomen bij mijn schoonmoeder we waren nog op tijd . Ze is in de loop van die week overleden
Wij hebben toen in Cagliari op het vliegveld een auto gehuurd wat geen enkel probleem was de creditcard was zelfs met de huur toereikend de verhuurder had nog nooit gehoord van extra borg om benzine te claimen.
Sunnycar retouneerde met twee dagen het verhuur bedrag dat wij hadden betaald retour op onze rekening , dame aan de telefoon tijdens de stress volle sitatie was vol begrip maar kon helaas niets voor ons doen of betekenen ter plaatse.

Pieta Harsveld

Pieta Harsveld

8 May 2017 at 09:29 Reply

Wat een naar verhaal! Allereerst gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder.

We proberen de voorwaarden zo duidelijk mogelijk te communiceren om vervelende situaties te voorkomen, maar ik begrijp dat je in zo’n situatie de informatie net wat minder zorgvuldig doorneemt. Jullie hadden immers wel wat anders aan jullie hoofd.

Als een verhuurder voet bij stuk houdt en zijn voorwaarden heel strikt hanteert, kunnen wij helaas ook weinig betekenen. Het spijt me echt dat jullie bovenop een verdrietige situatie met deze stress zijn komen te zitten. Daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten.

Met hartelijke groet,
Pieta

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.