Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Huurauto ophalen: Je stapt uit het vliegtuig… en dan?

Yes! Eindelijk is het zover. Het inpakken was nog een beetje stressen, maar inmiddels ben je geland op je bestemming. De huurauto heb je thuis al gereserveerd dus die hoef je alleen nog even op te halen en dan kan het feest beginnen.

huurauto ophalen vliegveld

Op naar de balie van Sunny Cars!

Fout. Wie op zoek gaat naar een balie van Sunny Cars kan lang zoeken. Wij verhuren wel auto’s, maar we hébben ze zelf niet. Daarom werken we samen met partners waar we onze klanten met een gerust hart aan toevertrouwen. Je huurt natuurlijk wel tegen onze voorwaarden: écht all-inclusive en met alle andere voordelen die wij bieden.

Bovenaan je voucher zie je het logo van de partner die jouw huurauto namens ons verzorgt. Op je voucher zie je ook waar je de balie van de partner vindt en eventuele aanvullende informatie.

Soms word je opgehaald met een shuttlebusje of wacht een lokale medewerker je op. Als dat zo is, staat dit duidelijk op je voucher vermeld.

En dan?

Partner gevonden? Mooi. Dan moet je waarschijnlijk even wachten tot je aan de beurt bent. Dat geeft je mooi de gelegenheid om je papieren alvast bij elkaar te zoeken. Om je auto op te halen heb je het volgende nodig:

– de voucher
– je rijbewijs
– een creditcard op naam van de hoofdbestuurder (tenzij je het Geen waarborgpakket hebt gereserveerd)

Ben je aan de beurt, dan vul je de formulieren in en check je het huurcontract goed voordat je tekent. Zijn alle gegevens correct? Kloppen de kosten? Staat de bestaande schade vermeld? In onze Wegwijzer voor Autohuur vind je alle punten waarop je het huurcontract zou moeten controleren.

Bovenstaande gaat alleen niet helemaal op als je het Premiumpakket of de Express Service hebt gereserveerd. Met deze pakketten sla je de wachtrij over en het huurcontract ligt al ingevuld voor je klaar. Dat gaat dus lekker snel!

Op naar de huurauto

Je bent er bijna. Je hebt de sleutel van je huurauto inmiddels in handen. Soms loopt er een medewerker mee naar de auto, maar dat is niet altijd het geval. Wel heb je als het goed is een formulier gekregen waarop de al bestaande schade genoteerd is. Controleer goed of alle schade inderdaad op het formulier staat. Zo voorkom je gedoe achteraf. Voor de zekerheid kun je bij aanvang foto’s maken van de schade. En vergeet niet ook nog even de benzinestand te checken.

Alles gecheckt? Dan ben je klaar om weg te rijden! Heb je nog vragen over hoe de auto werkt? Dan kun je dat ter plaatse natuurlijk altijd nog even vragen. En mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan kun je ons áltijd bellen.

Goede reis!

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Wim

30 juli 2017 | 8:37 am | Reageer op Wim

Morgen,
Heel klein vraagje, land op 30/8 in de avond rond negen uur.
Concreet: is de balie dan nog open?
Gr Wim

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

31 juli 2017 | 9:47 am | Reageer op Pieta Harsveld

Goedemorgen Wim,

Dat hangt er maar net van af welke partner je huurauto verzorgt. Tijdens het reserveringsproces kun je gemakkelijk zien of je huur binnen de openingstijden valt (is dit niet het geval dan verschijnt er een pop-up en staat dit bij de prijs aangegven).

Heb je al gereserveerd? Dan vind je de openingstijden op je voucher.

Alvast een goede reis gewenst!

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

silvia

2 augustus 2017 | 7:56 pm | Reageer op silvia

Tsja dat dachten wij ook,hoppa en weg met de huurauto,maar helaas, op vliegveld faro jammer genoeg bijna 2 uur moeten wachten totdat we een huur auto mee kregen , belachelijk!
Terwijl er van tevoren een formulier in is gevuld via internet,echt jammer.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Georgia

8 augustus 2017 | 10:16 pm | Reageer op Georgia

"Dan moet je waarschijnlijk even wachten tot je aan de beurt bent" ........ "even" was in ons geval een vol uur tot we aan de beurt waren bij de balie op Lissabon airport ,twee weken geleden.Vervolgens naar de garage om de auto op te halen en ook daar nog ruim een half uur! Wat ik niet begrijp is waarom ,als je van te voren een auto boekt,alles terplekke nogmaals moet worden overgedaan,dit is zo frustrerend.Hoewel we dit op meer europese luchthavens meemaken vinden we Sunnycars wel een goede autoverhuurder,vooral het all inclusive aspect geeft een veilig gevoel.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

14 augustus 2017 | 10:34 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Georgia,

In het hoogseizoen kunnen de wachttijden inderdaad oplopen. Een tip als je met meerdere personen reist, is om 1 iemand op de bagage te laten wachten terwijl de ander alvast in de rij voor de huurauto aansluit.

Het lijkt inderdaad heel onlogisch om ter plaatse alles nog eens in te moeten vullen, maar helaas is het allemaal wat ingewikkelder dan het in eerste instantie lijkt. We schreven er niet zo lang geleden nog een blog over: https://blog.sunnycars.nl/gegevens-doorgeven/.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marian

20 augustus 2017 | 9:54 am | Reageer op Marian

Ga je veel rijden, lange afstanden -zoals b.v. In Zuid-Afrika- dan is het aan te raden, voordat je wegrijdt ook even naar de staat van de reserveband te kijken. Die kan je daar best eens nodig hebben! Wij hebben éénmaal een totaal versleten reserveband aangetroffen, geen probleem, we kregen direct een andere auto (bijna nieuw en dus met een nieuwe reserveband).
Tot nu toe zijn wij altijd tevreden met SunnyCars en hun partners in Zuid-Afrika.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

22 augustus 2017 | 10:12 am | Reageer op Pieta Harsveld

Hai Marjan,

Wat een goede tip (al zou het natuurlijk niet nodig moeten zijn ;)).

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Henk

3 december 2017 | 9:58 am | Reageer op Henk

Miet je de huurauto altijd nakijken op beschadigingen voordat je ermee wegrijdt, ondanks een allrisk verzekering?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

4 december 2017 | 9:44 am | Reageer op Claudia Voncken

Beste Henk,
Bedankt voor je bericht.
Toch maar even controleren! Je wilt immers geen schade hoeven declareren die jij niet veroorzaakt hebt :-)
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou