Huurauto ophalen: Je stapt uit het vliegtuig… en dan?

Yes! Eindelijk is het zover. Het inpakken was nog een beetje stressen, maar inmiddels ben je geland op je bestemming. De huurauto heb je gelukkig thuis al gereserveerd dus die hoef je alleen nog even op te halen en dan kan het feest – of beter nog: het ontspannen – beginnen.

Op naar de balie van Sunny Cars!

Nee! Fout. Wie op zoek gaat naar een balie van Sunny Cars kan lang zoeken. Wij hebben zelf namelijk helemaal geen verhuurbalies. Wij verhuren wel auto’s, maar beschikken zelf niet over een wagenpark. Daarom werken we samen met talloze partners waar we onze klanten met een gerust hart aan toevertrouwen. Je huurt natuurlijk wel tegen onze voorwaarden: écht all-inclusive en met alle andere voordelen die wij bieden.

Bovenaan je voucher zie je het logo van de partner die jouw huurauto namens ons verzorgt. Op je voucher zie je ook waar je de balie van de partner vindt en eventuele aanvullende informatie. Dit staat onder het kopje ‘Ophaalgegevens’, heel logisch ;-).

Sommige verhuurders werken samen, bijvoorbeeld:

  • Hertz/Dollar/Thrifty
  • Keddy by Europcar/Europcar
  • Enterprise/Alamo
  • Buchbinder/Megadrive/Global rent a car.

Je ziet dan misschien het logo van Hertz op je voucher staan, maar het kan dan ook zijn dat je je huurauto moet ophalen bij Dollar. Gelukkig staat dit dan allemaal aangegeven op je voucher onder het kopje ‘Ophaalgegevens’!

Het kan ook zijn dat je wordt opgehaald met een shuttlebusje óf je wordt opgewacht door een lokale medewerker. Als dat zo is, staat dit ook duidelijk op je voucher vermeld. In feite is je voucher het antwoord op veel van je vragen.

En dan?

Heb je de verhuurbalie gevonden? Mooi. Misschien dat je nu nog even moet wachten tot je aan de beurt bent. Dat geeft je mooi de gelegenheid om je papieren alvast bij elkaar te zoeken. Om je auto op te halen heb je het volgende nodig:

  • Wat heb je bij de hand?

    • de voucher
    • je rijbewijs
    • een creditcard op naam van de hoofdbestuurder (tenzij je het Geen waarborgpakket hebt gereserveerd)

Ben je aan de beurt, dan vul je de formulieren in en check je het huurcontract goed voordat je tekent. Zijn alle gegevens correct? Kloppen de kosten? Staat de bestaande schade vermeld? In onze Wegwijzer voor Autohuur vind je alle punten waarop je het huurcontract zou moeten controleren. En als je via Sunny Cars je auto hebt gereserveerd is één ding heel duidelijk: voor aanvullende verzekeringen hoef je niet te tekenen. Wij hebben alles al voor je geregeld. Tegen de extra’s die worden aangeboden kun je met een gerust hart ‘nee’ zeggen.

Bovenstaande gaat alleen niet helemaal op als je het Premium pakket of de Express Service hebt gereserveerd. Met deze pakketten sla je de wachtrij over en het huurcontract ligt al ingevuld voor je klaar. Dat gaat dus lekker snel!

De waarborg voldoen

Om de huurauto mee te krijgen, moet je een waarborg voldoen. Je krijgt immers een voorwerp met een behoorlijke waarde mee. Voordat je je huurauto ophaalt, weet je al wat de hoogte van de waarborg is. Deze staat namelijk duidelijk vermeld in de huurvoorwaarden. Zorg ervoor dat je genoeg bestedingsruimte hebt op je creditcard, zodat je de huurauto meekrijgt. De waarborg krijg je gewoon weer terug nadat je de huurauto inlevert. No worries!

Op naar de huurauto

Je bent er bijna. Je hebt de sleutel van je huurauto inmiddels in handen. Soms loopt er een medewerker mee naar de auto, maar dat is niet altijd het geval. Wel heb je als het goed is een formulier gekregen waarop de reeds bestaande schade genoteerd is. Controleer goed of alle schade inderdaad op het formulier staat. Zo voorkom je gedoe achteraf. Voor de zekerheid is het handig om bij aanvang foto’s maken van de schade. En vergeet niet ook nog even de benzinestand te checken!

Alles gecheckt? Dan ben je klaar om weg te rijden! Heb je nog vragen over hoe de auto werkt? Dan kun je dat ter plaatse natuurlijk altijd nog even vragen. En mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan kun je ons áltijd bellen. Goede reis!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Wim

30 juli 2017 | 8:37 am | Reageer op Wim

Morgen,
Heel klein vraagje, land op 30/8 in de avond rond negen uur.
Concreet: is de balie dan nog open?
Gr Wim

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

31 juli 2017 | 9:47 am | Reageer op Pieta Harsveld

Goedemorgen Wim,

Dat hangt er maar net van af welke partner je huurauto verzorgt. Tijdens het reserveringsproces kun je gemakkelijk zien of je huur binnen de openingstijden valt (is dit niet het geval dan verschijnt er een pop-up en staat dit bij de prijs aangegven).

Heb je al gereserveerd? Dan vind je de openingstijden op je voucher.

Alvast een goede reis gewenst!

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

patricia

7 augustus 2018 | 9:09 pm | Reageer op patricia

Hallo, ook even een vraag. wij willen de auto om 1300 ophalen op de luchthaven, alleen terug hoeven we daar pas om 1500 aanwezig te zijn. moeten we dan voor die 2 uur een extra dag betalen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

8 augustus 2018 | 2:59 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Patricia,

Ja, helaas wel. De autohuur gaat per 24 uur, dus als je de huurauto ophaalt om 13:00 uur en inlevert om 15:00, betaal je voor een extra huurdag.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

René

19 augustus 2018 | 9:22 am | Reageer op René

ik zou de auto huur bij aankomst pas om 1500 laten in gaan. Scheelt 1 dag huur. Kijk wat rond plan een route voor de vakantie. Je 2 uur zijn zo om

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wilma

8 augustus 2018 | 6:20 pm | Reageer op Wilma

Enige jaren geleden kreeg een vriend van ons geen automaat terwijl deze wel gereserveerd en betaald was. Omdat we al veel vertraging hadden opgelopen en het inmiddels donker was heeft hij er maar niets van gexegd.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 augustus 2018 | 9:46 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Wilma,

Dat is vervelend. Wat jaren later kunnen we natuurlijk niets meer aan deze ervaring veranderen ;-). Maar in dit soort situaties kun je altijd vragen om een handgeschakelde auto. En kom je er ter plaatse niet uit? Bel ons dan. We zijn immers niet voor niets 24/7 bereikbaar.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ingeborg

11 augustus 2018 | 6:04 pm | Reageer op Ingeborg

Wij willen evt via jullie een huurauto reserveren op het vliegveld in Faro. Kunt u aangeven met welke verhuurmaatschappij jullie daar werken en wat hun locatie op de luchthaven is?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 augustus 2018 | 10:22 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ingeborg,

Daarover kun je het beste even contact opnemen met onze reserveringsafdeling :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ron Grondhoud.

14 augustus 2018 | 2:36 pm | Reageer op Ron Grondhoud.

Ga eind van de maand voor een week naar Oostenrijk. Zie net dat mijn rijbewijs geldig is tot 17 december.
Is dat voldoende overschrijding of krijg ik de auto niet mee?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

15 augustus 2018 | 10:28 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ron,

Ja hoor. Zolang jouw rijbewijs maar geldig is tijdens de huurperiode :-).

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

René

19 augustus 2018 | 9:17 am | Reageer op René

Als ik geen creditcard heb moet ik de borgsom dan contant betalen

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

20 augustus 2018 | 1:59 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi René,

Als je geen creditcard hebt, is het vaak niet mogelijk om een auto te huren. Er zijn namelijk maar héél weinig wagenparkaanbieders die een contante waarborg accepteren. Wellicht is ons Geen waarborgpakket een optie voor je. Met dit servicepakket kun je toch een auto huren zonder dat je over een creditcard beschikt. Je hoeft geen waarborg te voldoen, want wij staan garant voor je. Hier lees je meer over ons Geen waarborgpakket.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Theo

19 augustus 2018 | 9:27 am | Reageer op Theo

Een kleine aanvulling. Op verschillende grotere afleverlocaties (o.a. luchthavens in de US) is er geen specifieke auto gereserveerd, maar kun je zelf een keuze maken uit een rijtje auto’s die behoren tot de gereserveerde categorie. Dat betekent a) weten waar je recht op hebt en je bijvoorbeeld niet een te kleine auto aan laat wijzen, b) dat je soms dus nog wat te kiezen hebt (bijvoorbeeld een AWD-uitvoering) en c) natuurlijk even een rondje lopen om te controleren op schades en even een paar foto’s te maken, ook van de kentekenplaat want een enkel hotel wil daar bij het inchecken nog wel eens naar vragen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

20 augustus 2018 | 2:02 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Theo,

In de USA kan het inderdaad zijn dat je zelf een huurauto mag uitkiezen, dit zijn zogeheten 'Choice locations' :-).

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edith

19 augustus 2018 | 9:58 am | Reageer op Edith

Sunny cars verhuurt auto's? NEE, FOUT! Sunny cars is een soort makelaar tussen autoverhuurder en autohuurder met als extraatje een allesdekkende verzekering en een klantenservice / helpdesk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

21 augustus 2018 | 9:22 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Edith,

Het klopt inderdaad dat wij zelf geen wagenpark hebben! Wij werken samen met talloze wagenparkaanbieders wereldwijd. Wij zorgen ervoor dat jij 100% verzekerd rondrijdt en je nergens zorgen over hoeft te maken en we brengen je autohuur onder bij een van de talloze partners. Dit is ook te lezen op onze website :-)

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans

19 augustus 2018 | 10:06 am | Reageer op Hans

Vraagje. Mag ik ipv fysiek voucher ook een screenprint op iPad tonen bij de balie. Bij inchecken Schiphol gaat dat perfect Mvrgrt Hans

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

20 augustus 2018 | 2:05 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Hans,

Op dit moment wil ik je dit (nog) niet adviseren, omdat er lokale wagenparkaanbieders zijn die dit niet accepteren.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ron

19 augustus 2018 | 10:39 am | Reageer op Ron

Uit ervaring mee gemaakt dat checken van de auto zeer belangrijk is.
Is wel goed gekomen .
Leermoment

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Alexander

19 augustus 2018 | 11:16 am | Reageer op Alexander

Geldt in Engeland een maximum leeftijd om een auto te mogen huren?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

20 augustus 2018 | 2:08 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Alexander,

Het is handig om zelf even de huurvoorwaarden te controleren van de door jou gewenste huurauto. De maximumleeftijd kan namelijk verschillen per wagenparkaanbieder! :-)

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

19 augustus 2018 | 12:28 pm | Reageer op Peter

Ik heb nog een tip.
Controleer in warme landen vooral ook de staat van de ruitenwissers. Die laat nogal eens te wensen over. En ook de binnenkant van met name de voorruit. Die wordt zelden schoongemaakt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

21 augustus 2018 | 9:15 am | Reageer op Sanne van Reek

Goede tip, Peter!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ottoline M,D van der Horst

5 september 2018 | 9:47 am | Reageer op Ottoline M,D van der Horst

Hoe hoog mag je leeftijd zijn bij het huren van een auto?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.