Huwelijksreis in gevaar door huurauto

Het begon zo mooi. Ze hadden elkaar net het ja-woord gegeven, beleefden een prachtige trouwdag en sprongen daarna het vliegtuig in naar Dubai voor hun huwelijksreis. Daar aangekomen haalden ze een blinkende huurauto op en kon de reis beginnen.

“De eerste dagen hebben we plezier gehad met de auto: Sohar, Muscat, Sur en Al-Wasil waren zonder probleem aan te rijden. Geen nukkigheden, maar de dagen daarna hangen als een zwarte wolk boven onze huwelijksreis“

Want toen begon het, de huurauto ellende…

Ze waren beland in Oman. Prachtig, lang uitgerekte zandvlaktes, mooie kleuren en een warme bries door hun haar. Het was tijd voor een pauze. Even naar het toilet, iets drinken en wat romantische foto´s maken voor in het fotoboek.

Na de pauze weer de auto in. Tas achterin, voeten op het dashboard en gaan… En.. gaan..
Hoewel de auto het voor de stop nog prima deed, gaf hij nu geen sjoege meer! Daar stonden ze dan in de bloedhete woestijn van Oman, zonder bereik met de telefoon..

Dat was het eerste moment in haar carrière als getrouwde wederhelft dat de vrouw moest bemiddelen: tussen haar oververhitte echtgenoot en de sputterende huurauto. Maar haar bemiddelingen hielpen niet. De auto zou het niet meer gaan doen. Conclusie van de medewerker van de lokale garage? De auto had een nieuwe accu nodig. Gelukkig konden ze de auto bij de garage laten maken, waardoor ze uiteindelijk toch nog relaxed van hun reis konden genieten.

Customer care

Eenmaal terug in Nederland kregen wij een hele lange e-mail binnen. De frustraties waren duidelijk te voelen. Wat ik goed kan begrijpen. Ik ben zelf ook pas getrouwd en dan verwacht je op je huwelijksreis geen gedoe, maar liefde, heel veel liefde!

Hoewel het geen standaard procedure is (een accu wordt niet vergoed als je zelf je lampen aan hebt laten staan om bijvoorbeeld iets te kunnen zien buiten of wanneer je nog even wat muziek wil luisteren als je vrouw nog in zo´n ´leuk´ souvenir winkeltje staat) hebben wij toch de kosten van de accu terugbetaald. En hebben we een financiële compensatie voor het ongemak en de telefoonkosten aangeboden. Hoewel dat nooit het ongemak kan wegnemen was dit een kleine pleister op de wond en kunnen ze toch terugkijken op een fijne reis door Dubai en Oman. Mét een goed verhaal achteraf.

Ik wens dit kersverse echtpaar heel veel liefde en geluk toe voor de toekomst!

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Margriet Knaap

12 september 2016 | 2:29 pm | Reageer op Margriet Knaap

I hired a car from Sunnycars, JS64064HO1, in Johannesburg at International Oliver Tambo. All went well till when the attendant told that back shelf was broken and could not be used properly. Such a fault can not be accepted in South Africa, as the chance to have your luggage stolen is far too risky. Happily the car was replaced with an upgraded car without added costs.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mascha Vork

13 september 2016 | 5:20 pm | Reageer op Mascha Vork

Dear Margriet,
Many thanks for your reply.
That is true! They (and all rental partners) are really careful when it comes to the back shelf. Good to read that it all turned out fine and that you received a replacement car, which was an upgrade!
Hope to see you around in the future.
Sunny greetings,
Mascha

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.