“Ik wil annuleren want ik durf niet meer te rijden!”

Een klant belt en zegt: “mevrouw, u moet me helpen!”. Natuurlijk willen we dat, daar zitten we hier voor. “Wat kan ik voor u doen?,” vraag ik. De klant is op vakantie, maar aan zijn stem te horen verkeert hij niet in vakantiesferen. Hij is in paniek. “Ze rijden hier als gekken. Ik durf hier echt geen auto te rijden! Volgens mijn vrouw is dat geen geldige reden om te annuleren. Nou jammer, dan maar geen geld terug,” zegt de klant.

En daar heeft de vrouw van deze klant helemaal gelijk in. Ter plaatse annuleren omdat de verkeerssituatie je niet aanstaat zou geen geldige reden zijn voor je reisverzekering om geld uit te keren. Máár gelukkig hebben we bij Sunny Cars de Flexservice in het leven geroepen.

Ultra flexibel met de Flexservice

Ik opende meneer zijn reservering in ons systeem. Zijn autohuur zou de volgende dag pas starten. Ik was blij om te zien dat hij bij zijn reservering ook Flexservice had afgesloten. “Meneer, geen zorgen. Ik kan de huurauto gewoon kosteloos voor u annuleren, want u hebt de Flexservice geboekt. Dit kostte slechts € 7,- en dat zal het enige bedrag zijn dat u kwijt bent. Binnen 24 uur boeken we het volledige huurbedrag aan u terug! Kunt u van dat geld een leuke excursie boeken en toch wat van de omgeving zien”.

Drukke weg

Met de Flexservice kun je tot 4 uur voor huuraanvang kosteloos annuleren. Uitleg? Niet nodig. Je krijgt gewoon je geld terug.

Wat een opluchting

Ik was zo blij dat deze klant voor de Flexservice had gekozen. Want anders waren de kosten namelijk wél 100% van de huursom geweest. De klant was zelf trouwens ook erg blij dat hij deze keuze had gemaakt.

Zonder Flexservice is annuleren stukken duurder, kijk maar:

  • € 25 – tot 5 dagen voor huuraanvang
  • € 50 – vanaf 5 dagen tot 24 uur voor huuraanvang
  • 100% – vanaf 24 uur voor huuraanvang
  • 100% – no show (als je de huurauto niet op de afgesproken tijd ophaalt)

Leg me die Flexservice eens uit…

Met de Flexservice van Sunny Cars kun je je reservering tot 4 uur voor huuraanvang kosteloos annuleren. Waar je bij de reisverzekering een geldige reden moet hebben om je geld retour te krijgen, hoef je bij ons geen uitleg te geven. Misschien heb je last minute wel helemaal geen zin om rond te toeren op je vakantie, maar wil je dagenlang luieren op het strand? Prima! Als je de Flexservice hebt afgesloten doen wij niet moeilijk.

Je sluit de Flexservice af voor € 1, per huurdag (met een minimum van € 7,-). Zonde om het niet te doen, toch? Better safe than sorry!

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Cbalk

25 maart 2018 | 1:49 pm | Reageer op Cbalk

Vraagje hoe zit het als ik bij jullie een auto huur kom ik dan ook voor verrassingen te staan bij het loket waar ik de auto ophaal omdat wij boven de zeventig zijn moesten wij een hoge verzekering af sluiten anders geen auto terwijl wij van te voren alles geregeld hadden en betaald .dat was bij rentalcars.dat was niet leuk kan ik u vertellen.dit willen wij niet meer.mvr groet bak.graag bericht terug.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 maart 2018 | 10:16 am | Reageer op Sanne van Reek

Beste,

Bedankt voor uw bericht. Als je via Sunny Cars huurt, is het niet de bedoeling dat u voor verrassingen komt te staan. U huurt immers all-in, wat inhoudt dat álle benodigde inbegrepen zijn bij de huurprijs. Ter plaatse nog tekenen voor extra's is niet nodig. U kunt dan ook met een gerust hart 'nee' zeggen tegen alles wat er nog aangeboden wordt. Het is inderdaad wel zo dat er bij sommige partners een toeslag wordt gerekend boven een bepaalde leeftijd. Het verschilt per land of wagenparkaanbieder wat er daarover geschreven staat in de huurvoorwaarden.

U kunt hierover natuurlijk even contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Mijn collega's kunnen u daar helpen bij het zoeken naar een geschikte huurauto en u vertellen of er een eventuele toeslag geldt voor de leeftijd.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Piet van der Hoeven

10 april 2018 | 3:40 pm | Reageer op Piet van der Hoeven

Best een mooie regeling, maar wat als je bij je eerste huurdag erachter komt dat het levensgevaarlijk is om met de huurauto rond te gaan rijden ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

10 april 2018 | 3:52 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Piet,

Dat is dan wel een ander verhaal. Je huur is dan natuurlijk al ingegaan en je hebt het huurcontract al ondertekend. Je huurauto eerder inleveren en de kosten terugkrijgen is niet mogelijk. Daarom is het altijd heel handig en belangrijk om je vooraf alvast in te lezen over een bestemming. Hoe is de verkeerssituatie, durf je het aan, is het veilig genoeg, etc.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.