“Ik wíl helemaal geen auto!” Over interessante klantgesprekken en hoe we die oplossen

2 januari 2017 1 393

Auteur

Irene

Autohuurexpert

“Maar wat nu als ik een lekke band krijg? Of als er iemand niet oplet en een deuk in mijn bumper rijdt? Of stel dat een stel pubers mijn huurauto jat om ermee te gaan joyriden?”

Iedere dag weer beantwoord ik een heleboel telefoontjes. Meestal bellen klanten met vragen over beschikbaarheid, of willen ze weten of ze ook zonder creditcard een auto bij ons kunnen huren. Maar sommige gesprekken springen eruit.

“En als ik nou per ongeluk tegen een paaltje rijd? Dat is nog nooit gebeurd hoor, maar je weet maar nooit… Of…”

Zelf kan ik ook aardig kletsen, maar de man aan de andere kant van de lijn ratelt zo snel door, dat ik er amper tussen kom.

“…ben ik dan ook verzekerd? Of als ik bij het inparkeren de auto voor me een zetje geef?”

De man lijkt zich nogal druk te maken en dus word ik de rust zelve.

“Bij Sunny Cars bent u all-in verzekerd,” leg ik hem uit. “Dus ook voor glas-banden-bodem- en dakschade. Een lekke band wordt vergoed bij terugkomst en ook als je per ongeluk schade aan anderen toebrengt of je auto het slachtoffer wordt van een ordinaire diefstal, zit je bij Sunny Cars goed.”

“Yes!” roept de man. “Wat ben ik blij dat ik jullie gevonden heb!”

verwarring autohuur

Hij kan me wel zoenen

Zo paniekerig als hij net nog klonk, zo gelukkig is hij nu. Ik hoor de last bijna van zijn schouders vallen. Ik vraag hem met welke auto ik hem blij kan maken.

“Ik wil graag de verzekeringen,” zegt de man.

Blijkbaar is er toch nog iets onduidelijk, denk ik.

“Bij Sunny Cars bent u altijd goed verzekerd, meneer,” begin ik.

“Precies! Daarom: dat wil ik,” antwoordt de man.

Ik besluit het nog een keer te proberen.

“Oké, dus wat voor huurauto heeft u in gedachten?”

“Ik wil helemaal geen auto,” zegt de man

Nu ben ik het kwijt. Ik help mensen om auto’s te huren. Dus wat kan ik voor deze meneer doen als hij helemaal geen auto wil?

De man lacht en legt het uit. “Ik heb een auto bij iemand anders gehuurd, in Polen. Maar die verhuurder biedt geen verzekering aan. Dus nu wil ik graag bij jullie de verzekeringen afsluiten.”

Aha. Ik ben er even stil van. Natuurlijk is het een prachtig compliment dat iemand zo onder de indruk is van onze all-in-formule, maar all-in is bij ons écht all-in. Dus ook met auto inbegrepen.

“Hallo?” hoor ik in mijn oor. “Mevrouw Irene… Bent u daar nog?”

Natuurlijk ben ik er nog, maar ik ben even van mijn stuk. In de acht jaar dat ik bij Sunny Cars werk heb ik nog nooit eerder gehoord dat andere verhuurders wel auto’s aanbieden, maar geen verzekeringen.

De man reageert nogal verbolgen als ik hem vertel dat wij geen losse verzekeringen bieden. Dat we juist auto’s verhuren waarbij alle benodigde verzekeringen standaard zijn inbegrepen.

Onverzekerd rondrijden is bij ons geen optie

Maar uitsluitend verzekeringen afsluitend zonder auto, dát kan ook niet.

Toch heb ik een oplossing voor deze meneer. Ik stel voor dat hij een auto bij ons huurt – mét alle verzekeringen – en dat hij probeert de elders gehuurde wagen te annuleren. Mocht dat niet lukken, dan zit hij bij Sunny Cars nergens aan vast; bij ons kun je een reservering binnen twee weken altijd kosteloos ongedaan maken.

Later belt de man terug. Het is gelukt. De eerder gehuurde wagen is geannuleerd, dus er staat hem niets meer in de weg om zorgeloos door Polen te rijden.

Maar hij heeft toch nog een vraagje… “Wat nou als…”

Ik moet lachen. Wij kunnen er alles aan doen om zorgeloze autohuur te bieden, maar het is aan de klant om te genieten.

Kroatië auto huren ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten van je reis regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

1 Reactie (

Mariska

15 januari 2017 om 11:52 Beantwoorden

Twee weken de tijd om kosteloos te annuleren bij jullie? Dat kan toch t/m 4 uur van tevoren nog? Of was dat omdat hij geen flexverzekering wilde afsluiten?

Dat had je misschien nog met een hyperlink in je artikel kunnen verwerken voor de compleetheid omtrent wijzigen of annuleren.
De flexservice vind ik zelf ideaal.
Ik heb hem altijd geboekt en helaas 1x gebruik van moeten maken toen ik door ziekte vrij last minute mijn hele reis moest annuleren. Maar het scheelde een hoop of ik nou 7 euro voor een verzekering had betaald of de hele huursom kwijt was geweest.
Juist in bovenstaand artikel zou je de Flexservice nog even extra onder de aandacht kunnen brengen.

Groet,
Mariska

Geef een reactie

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.