Ik zie 4 dezelfde auto’s, maar voor een andere prijs. Hoe kan dat?

8 November 2017 6 1518

Auteur

Irene

Autohuurexpert

Onlangs werd ik door een klant gebeld die plannen aan het maken was voor een roadtrip door Canada. Dat ging op zich allemaal prima, maar er was toch iets dat hij niet helemaal begreep. Hij dacht even dat hij dubbel zag, maar nee dat was niet zo. Wat dan wel?

Compact, compact, compact, compact: Wat is het verschil?

Deze klant had op de website ingevoerd waar en wanneer hij de auto wilde ophalen en dat hij een huurauto uit de categorie ‘Compact’ wilde hebben. Zijn beeldscherm stond meteen vol huurauto’s en hij zag wel vier keer ‘dezelfde’ huurauto staan, voor een andere prijs. Dat vond hij maar vreemd. “Vier dezelfde auto’s voor een andere prijs? Ik boek toch bij Sunny Cars?”

Auto's parkeerplaats

Waarom zou hij dan niet gewoon voor de goedkoopste kiezen?

Op de meeste bestemmingen werken we met lokale partners samen. En verschillende aanbieders rekenen verschillende prijzen. Hierdoor kan het dus gebeuren dat vier ogenschijnlijk gelijke huurauto’s voor uiteenlopende prijzen worden aangeboden. Dus dan toch maar gewoon de goedkoopste kiezen? Nee, zeker niet. Dat hoeft echt niet altijd het verstandigst te zijn. Want niet alleen de prijzen verschillen per aanbieder, maar ook de huurvoorwaarden zijn bij iedere aanbieder weer anders.

Houd rekening met je specifieke wensen

Welke auto je het beste kunt kiezen, hangt maar net af van jouw situatie en jouw wensen. Reis je alleen? Dan heb je geen extra bestuuder nodig. Maar reis je juist met een groter gezelschap, dan kan het handig zijn als er een (of meerdere) extra bestuurders zijn inbegrepen. De klant aan de telefoon wilde zijn huurauto bijvoorbeeld ergens anders inleveren dan waar hij hem hij zou ophalen. En zijn reisgenoot wilde ook graag rijden, dus een extra bestuurder moest ook op het huurcontract gezet worden. De kosten die onze partners voor dat soort extra’s rekenen, lopen uiteen. Zo kan het dus zijn dat een op het oog duurdere huurauto voor jou toch goedkoper uitpakt.

Dat klinkt wel een beetje ingewikkeld

Dat snappen we, maar het valt best mee. We maken zoveel mogelijk informatie in een oogopslag inzichtelijk bij de specificaties van de huurauto’s. De rest van de informatie zetten we in de huurvoorwaarden die je eenvoudig kunt inzien voordat je je keuze maakt. En om het nog wat gemakkelijker te maken, is er ook een optie om de huurvoorwaarden van verschillende auto’s te vergelijken. Zo kun je de verschillen in de huurvoorwaarden heel snel inzien.

Twijfels? Niet nodig. Een vakantie plannen moet wel leuk blijven. We helpen je dus graag om de ideale huurauto voor jouw reis te vinden.  Net zoals deze man met vakantieplannen naar Canada De ‘goedkoopste’ optie bleek met zijn reisplannen uiteindelijk toch minder voordelig uit te pakken. Goed dat hij ons even belde dus.

Spanje auto huren

Rij onbezorgd in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

6 Reacties (

Aad Overvliet

19 November 2017 at 09:16 Reply

Beste Jeroen, Langs deze weg willen wij jou nog hartelijk bedanken voor je inzet vorige week dinsdag bij het autoprobleem in Torax Costa. Dankzij jou kwam er meteen schot in de zaak en bracht een taxi ons naar het verhuurbedrijf. Daar stond de vervangende auto al op ons te wachten. Bedankt nogmaals en vr.gr. Aad Overvliet. (Sunnycars ref: 7659486

Macours francois

19 November 2017 at 10:02 Reply

Ben klant de beste auto s en gemakkelijkste is de auto op de luchthaven van Malaga spe de grootste keus

Macours francois

19 November 2017 at 10:03 Reply

Ben klant en tevreden zal laten weten voor december een auto in Malaga luchthaven zelff

Edith Zaicsek

19 November 2017 at 11:06 Reply

Het spijt me, maar de reactie van Macours francois lijkt mij een soort SPAM. Is dit wel een persoon? Dit zijn geen Nederlandse zinnen. Plaatst Sunny Cars alle reacties, ook zulke zinloze? Worden de reacties niet gecontroleerd? Overigens over die verschillende autoverhuurders, de naam van de firma verschijnt pas op het voucher. Ik zou het prettiger vinden als ik bij het boeken de naam van de verhuurfirma al zou kunnen zien.

Nicole

19 November 2017 at 12:15 Reply

Helemaal mee eens. Bij het boeken bij Sunny cars weet je van te voren niet wat je kwijt bent aan de borg voor de auto. Iedere verhuurfirma berekend een andere borgsom. Voor een kleine auto moest ik in Edinburgh €1250 borg betalen. Met een creditcard met een limiet van € 1000 heb je dus een probleem. Ik moest alsnog een dure afkoop verzekering nemen! Het zou fijn zijn als je bij het boeken weet hoeveel je aan borg moet betalen!

Dirk

19 November 2017 at 12:51 Reply

Helemaal mee eens met Nicole. Zelfde gehad in Glasgow. Budget blokkeert gelijk een groot bedrag terwijl Hertz dat niet doet.
Wij hadden via Budget een auto, via Sunny Cars dus en zelfde probleem.
Ik vind dat Sunny Cars ook zulke dingen moet vermelden om duidelijk te maken waarvoor je Credit Card wordt geblokt, wat voor bedrag.
Ik hoop dat Sunny Cars hier wat mee doet

Leave a Reply

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.