Ik zie 4 dezelfde auto’s, maar voor een andere prijs. Hoe kan dat?

Als je op onze website een huurauto zoekt, dan zie je soms wel vijf keer dezelfde huurauto staan. Maar waarom is dat eigenlijk zo? Zie je dubbel, is er iets mis met je computer? Nee hoor. We leggen je graag uit waarom je soms twee, drie of wel vijf keer dezelfde huurauto ziet staan.

Compact, compact, compact: Wat is het verschil?

Laatst werden we gebeld door een klant, die niet helemaal zeker wist of hij zijn zoekopdracht goed had ingevuld op onze website. Zijn beeldscherm stond vol met huurauto’s en hij zag wel vier keer ‘dezelfde’ auto op zijn scherm verschijnen… Maar wel allemaal voor een andere prijs. Dat vond hij maar vreemd. “Vier dezelfde auto’s voor een andere prijs? Ik boek toch bij Sunny Cars?”. Dat klopt. Je reserveert je huurauto inderdaad via Sunny Cars. Maar wij hebben zelf geen wagenpark. Wij werken samen met verschillende lokale verhuurders, waar wij jouw autohuur onderbrengen. Wij zorgen ervoor dat alles zorgeloos verloopt, je volledig verzekerd bent en je mooie ongelimiteerde kilometers kunt maken. Dát is all-in autohuur via Sunny Cars.

"Welke auto je het beste kunt kiezen, hangt maar net af van jouw situatie en jouw wensen."

Welke huurauto kies je dan?

We werken dus samen met verschillende lokale verhuurders en al die aanbieders rekenen verschillende prijzen. Hierdoor kan het dus gebeuren dat vier ogenschijnlijk gelijke huurauto’s voor uiteenlopende prijzen worden aangeboden.

Dan kies je toch gewoon de goedkopste huurauto?

Nee, dat hoeft echt niet altijd het verstandigst te zijn. Niet alleen de prijzen kunnen verschillen per aanbieder, maar ook de huurvoorwaarden zijn bij iedere aanbieder weer anders. Zo is bij de ene aanbieder een extra bestuurder wel standaard inbegrepen en bij de ander niet. Of zo kan bij de ene aanbieder de maximumleeftijd 75 jaar zijn en hanteert de andere verhuurder geen maximumleeftijd.

Houd rekening met je specifieke wensen

Welke auto je het beste kunt kiezen, hangt maar net af van jouw situatie en jouw wensen. Reis je alleen? Dan heb je geen extra bestuuder nodig. Maar reis je juist met een groter gezelschap, dan kan het handig zijn als er een (of meerdere) extra bestuurder is inbegrepen. De kosten die onze partners voor dat soort extra’s rekenen, lopen uiteen. Zo kan het dus zijn dat een op het oog duurdere huurauto voor jou toch goedkoper uitpakt.

De klant aan de telefoon wilde zijn huurauto bijvoorbeeld ergens anders inleveren dan waar hij hem hij zou ophalen (een one way) en zijn reisgenoot wilde ook graag rijden, dus een extra bestuurder moest ook op het huurcontract gezet worden. Twee ‘extra’s’ waar de lokale verhuurders dus andere tarieven voor kunnen hanteren.

Makkelijk te vergelijken

Dat snappen we, maar het valt best mee. We maken zoveel mogelijk informatie in een oogopslag inzichtelijk bij de specificaties van de huurauto’s. De rest van de informatie zetten we in de huurvoorwaarden die je eenvoudig kunt inzien voordat je je keuze maakt. En om het nog wat gemakkelijker te maken, is er ook een optie om de huurvoorwaarden van verschillende auto’s te vergelijken. Zo kun je de verschillen in de huurvoorwaarden heel snel inzien.

Twijfels? Niet nodig. Een vakantie plannen moet wel leuk blijven. We helpen je dus graag om de ideale huurauto voor jouw reis te vinden.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

A

11 oktober 2019 | 8:57 pm | Reageer op A

Iets fout gegaan met creditcard. Kon de auto wel huren maar werd naast 300 cash als borg 225 extra berekend die ik niet terug zou krijgen. Annuleren dus en daar werd uit coulance....50 euro voor gerekend. Goed gedaan Sunny. Ik hoop dat jullie blij zijn met mijn 50 euro. Je bent wel een klant kwijt. Het zal het jullie wel waard zijn.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Carlo

13 oktober 2019 | 11:21 am | Reageer op Carlo

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar de reactie. Ik ben zelf al vele jaren klant bij SC juist omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt. Maar blijkbaar wordt de service uitgehold als ik de negatieve reacties lees

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:11 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Carlo,

Bedankt voor je bericht en wat fijn om te lezen dat je al jaren je auto's huurt via Sunny Cars :-)! Geen zorgen, onze service is zeker niet uitgehold. Sterker nog, het is de afgelopen tijd juist uitgebreid! In deze blog lees je over 4 vernieuwingen bij Sunny Cars. In het bericht hierboven, zijn er kosten in rekening gebracht omdat er ter plaatse geen waarborg voldaan kon worden. Als dit het geval is, dan krijg je of 1. de huurauto niet mee of 2. je dient extra kosten te betalen om bijvoorbeeld de waarborg contant te voldoen. In dit geval heeft deze klant ervoor gekozen om de huurauto te annuleren. Hier worden annuleringskosten voor in rekening gebracht. Natuurlijk erg vervelend, maar als er geen waarborg voldaan kan worden dan is dit de gang van zaken. Ik hoop dat je dit begrijpt :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 10:59 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Wat vervelend om te lezen hoe je autohuur en de afhandeling van je klacht is verlopen. Zo te lezen kon er ter plaatse geen waarborg worden voldaan (met creditcard op naam van de hoofdebestuurder). Als dit gebeurt, dan zijn er twee dingen die kunnen gebeuren: 1. je krijgt de huurauto niet mee en 2. je kunt extra betalen en een contante waarborg voldoen. In jouw geval mocht je de waarborg voldoen met een Maestro kaart, maar wel tegen meerkosten. Ik zie dat de huurauto vervolgens, zoals je wenste, is geannuleerd (tegen annuleringskosten van € 50,-. Het is natuurlijk erg vervelend dat het zo is gelopen, maar ter plaatse kon de waarborg niet worden voldaan en linksom of rechtsom kom je dan voor extra kosten te staan.

Onze excuses voor dit vervelende voorval.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ricardo Dijo

13 oktober 2019 | 9:15 am | Reageer op Ricardo Dijo

Al jaren vraag ik in mijn reviews aan sunny cars om de naam vd lokale verhuurder te vermelden bij het zoekresultaat, zonder succes, ik moet elke keer bellen met jullie. Ik wil niet bij bepaalde verhuurders huren obv slechte ervaringen. Doe er iets aan scheelt mij veel zoekwerk, nu moet ik bij elke auto de huurvoorwaarden lezen, zeer tijdrovend.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

W. Koerten

13 oktober 2019 | 12:18 pm | Reageer op W. Koerten

Bij mijn boeking kon ik zien dat AutoUnion de leverancier zou zijn.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:16 am | Reageer op Sanne van Reek

Dit staat na het maken van de reservering inderdaad op je voucher. Zo weet je precies waar je ter plaatse de huurauto kunt ophalen :-).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:02 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Ricardo,

Bedankt voor je bericht. Wij vermelden op onze website inderdaad niet de lokale partners waar wij mee samenwerken en dit zal ook zo blijven. Wij streven namelijk naar een hoge service- en kwaliteitsstandaard en deze eisen stellen wij ook aan de lokale verhuurders waar wij mee samenwerken. Mocht je voorkeuren hebben, dan helpen wij je graag telefonisch.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ceuk

13 oktober 2019 | 9:20 am | Reageer op Ceuk

In september een auto gehuurd in Lanzarote. Alles was prima geregeld.
Waarvoor dank.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:03 am | Reageer op Sanne van Reek

Wat fijn om te horen. Tot de volgende keer! Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Rob

13 oktober 2019 | 11:48 am | Reageer op Rob

Ik heb wel ervaring met wat de garanties van Sunnycar daadwerkelijk inhouden. Geloof mij zij komen absoluut hun beloftes na aangaande terugbetalen bij geleden schade die locale verhuurders belasten. Van uitholling betreffende de service wat een vorige schrijver suggereert is absoluut geen sprake. Uiteraard is het wel zo dat er geen nalatigheid moet zijn bij de huurder zelf. Wanneer je bijvoorbeeld je creditcard vergeet of er is iets anders mee aan de hand dan heb je een probleem. Deze heb je nodig voor bijvoorbeeld de borg. Zo iets is dan je eigen schuld en kan je Sunnycars niet aanrekenen. Hier kunnen extra kosten uit voortkomen die voor eigen rekening zijn. Wanneer je het hier niet mee eens bent en je dan besluit om te annuleren terwijl je dat niet verzekert hebt dan vindt ik 50 euro kosten zeer coulant van Sunnycars.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:12 am | Reageer op Sanne van Reek

Dankjewel voor je bericht, Rob :-). Dit is precies wat ik in mijn reactie hier ook heb proberen uit te leggen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

W. Koerten

13 oktober 2019 | 12:16 pm | Reageer op W. Koerten

In een eerder door SunnyCars gevraagde recensie heb ik al geschreven dat je nooit de geboekte auto krijgt. Het is altijd een andere geweest tot nu toe. Antwoord hierop is tot op heden uitgebleven. Dat is irritant want ik dacht steeds de "ideale" auto geboekt te hebben. Raar is dan ook dat je voor die bepaalde auto betaalt maar wel een andere krijgt die zogenaamd gelijkwaardig is. Kan aan mij liggen maar een Opel Corsa is naar mijn mening gelijkwaardig aan de verkregen Nissan Micra. Overigens een best karretje maar niet gelijkwaardig.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

W. Koerten

13 oktober 2019 | 12:20 pm | Reageer op W. Koerten

Oeps foutje in mijn commentaar. Ik vind de Nissan Micra NIET gelijkwaardig aan een OpelCorsa.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:15 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Je reserveert altijd een categorie auto. Het is dus niet zo dat je altijd de auto krijgt die als voorbeeld wordt afgebeeld. Wel is het de bedoeling dat je een auto uit dezelfde categorie aangeboden krijgt. Dit betekent dat er evenveel personen en bagage in vervoerd kunnen worden. Als je twijfels hebt over de huurauto die je hebt ontvangen, dan kun je altijd contact met ons opnemen. We kunnen dan checken of het inderdaad om een downgrade gaat.

Ik kan me best voorstellen dat je vooraf graag weet welke huurauto je ter plaatse aangeboden krijgt. Nu is het helaas niet mogelijk om bijvoorbeeld een voorkeur door te geven. Maar sindskort is het op sommige bestemmingen wel mogelijk om een 'guaranteed model' te reserveren. Dit kan bijvoorbeeld in Alicante! Als dit mogelijk is, dan zie je het tijdens het reserveringsproces in het menu waar je kunt filteren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Anneke Waayer

13 oktober 2019 | 2:15 pm | Reageer op Anneke Waayer

Wij zijn al jaren klant bij Sunny Cars. Wij huren gemiddeld 4 x per jaar een auto. Vrijwel nooit problemen tot afgelopen 26 september 2019. Wij hadden een auto gehuurd voor € 248,00 Opel Corsa of gelijkwaardig. Wij staan door vertraging om 11 uur in de avond op Las Palmas Airport en komen aan de balie van de provider Keddy bij Europcar. Wij geven onze papieren waar duidelijk op staat Corsa of gelijkwaardig en deze dame zegt doodleuk die hebben wij niet u krijgt een Fiat 500. Ze hadden geen ander. Zelfs zij ze dat is gelijkwaardig. Volgens mij niet. Toen vertelde ze dat onze koffers daar niet in konden. Nee dat begrepen wij ook maar er was geen andere. Ik kon met Sunny Cars bellen maar ja om 11 uur is het kantoor gesloten en de spoedlijn heb ik al eerder ervaren kan dan niets doen die geeft het de andere dag door aan een medewerker van het kantoor. Zij was niet te overtuigen ja we konden een Renault Clio nemen die volgens mij wel gelijkwaardig is aan een Opel Corsa. Maar dan moesten we € 158.00 bijbetalen. Wat doe je dan als je moe bent en naar je hotel wilt. Juist dan doe je dat maar want je wilt met je koffers toch naar je hotel. Tevens rekenen ze € 800,00 borg. Op de site van Sunny Cars stond € 400,00. De andere dag gebeld met Sunny Cars en alles uitgelegd. Dezelfde dag een afwijzing dat ze niets konden doen want wij hadden toch zelf bijbetaald. Sunny Cars had gebeld zo werd ons medegedeeld met de provider van Europcar in Las Palmas en een Fiat 500 was gelijkwaardig. Nu dat is gewoon onzin. Twee keer een mail gestuurd naar Sunny Cars. Geen enkel begrip we moesten maar teruggaan naar het vliegveld en daar zelf proberen ons geld terug te krijgen en mevrouw werd er geschreven u moet vooral uw vakantie niet laten verpesten.
Hoezo klantvriendelijkheid van Sunny Cars. Dit is zo slecht er zijn geen woorden voor.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

14 oktober 2019 | 11:17 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Anneke,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te lezen hoe het ophalen van de huurauto is verlopen. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten, zeker niet na een lange vertraging! Wat is je reserveringsnummer? Ik kijk graag even voor je na wat er is voorgevallen.

Alvast bedankt.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hedwig Trijber

14 oktober 2019 | 11:24 am | Reageer op Hedwig Trijber

Wij hebben 2 jaar geleden exact hetzelfde mee gemaakt bij Europcar, we kregen de bestelde auto niet mee omdat we zogenaamd te veel bagage bij ons hadden. Ook wij hebben toen een veel duurdere auto moeten huren, na een week weer ingeruild voor de kleinere auto. Dit ligt absoluut niet aan Sunny cars maar aan Europcar! We hebben al 20 jaar ervaring met verhuur bedrijven in Spanje en ze proberen je altijd extra’s te verkopen of op te lichten. Er zijn zelfs speciale TV uitzendingen over geweest. Wij zijn zeer tevreden over Sunny cars, tot nog toe nooit moeilijkheden ondervonden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Gerrit v dweerd

3 november 2019 | 7:01 pm | Reageer op Gerrit v dweerd

Gaan va 22 januari tot 12 februari naar fuertaventura ( 3 weken)
Willen de 1 ste 2 weken auto huren hebben al even gekeken .
Ophalen is geen probleem vanaf vliegveld ,zijn er vaker geweest .
Hoe gaat het met terugbrengen en hoe moet ik dit aangeven.
De meeste verhuurbedrijven ,heb ik gezien, zitten vlak bij vliegveld.
Moet ik hem terugbrengen ,en moet ik dan taxi nemen, of zijn er regelingen voor.

Met vriendelijke groet,
Gerrit v d Weerd

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

4 november 2019 | 1:29 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Gerrit,

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Misschien is het handiger om contact op te nemen met onze reserveringsafdeling? Wij zijn te bereiken op 023 - 5 699 696.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Harm Arends

5 november 2019 | 12:55 pm | Reageer op Harm Arends

Hoe kan het als ik op jullie site zit ik geen auto kan huren. Op het vliegveld van Beziers in zuid Frankrijk. Maar als. Ik de site van de anwb raadpleeg ik via hun wel een auto kan huren op het v Liesveld van Beziers en dan op jullie site van S unny cars uitkom?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

18 november 2019 | 11:44 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Harm,

Dat is inderdaad vreemd. Het zou kunnen dat onze partners en prijzen voor de ANWB nog niet waren geladen voor deze bestemming. Hopelijk is het inmiddels gelukt om een huurauto te reserveren.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.