Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Ik zie 4 dezelfde auto’s, maar voor een andere prijs. Hoe kan dat?

Onlangs werd ik door een klant gebeld die plannen aan het maken was voor een roadtrip door Canada. Dat ging op zich allemaal prima, maar er was toch iets dat hij niet helemaal begreep. Hij dacht even dat hij dubbel zag, maar nee dat was niet zo. Wat dan wel?

Compact, compact, compact, compact: Wat is het verschil?

Deze klant had op de website ingevoerd waar en wanneer hij de auto wilde ophalen en dat hij een huurauto uit de categorie ‘Compact’ wilde hebben. Zijn beeldscherm stond meteen vol huurauto’s en hij zag wel vier keer ‘dezelfde’ huurauto staan, voor een andere prijs. Dat vond hij maar vreemd. “Vier dezelfde auto’s voor een andere prijs? Ik boek toch bij Sunny Cars?”

Auto's parkeerplaats

Waarom zou hij dan niet gewoon voor de goedkoopste kiezen?

Op de meeste bestemmingen werken we met lokale partners samen. En verschillende aanbieders rekenen verschillende prijzen. Hierdoor kan het dus gebeuren dat vier ogenschijnlijk gelijke huurauto’s voor uiteenlopende prijzen worden aangeboden. Dus dan toch maar gewoon de goedkoopste kiezen? Nee, zeker niet. Dat hoeft echt niet altijd het verstandigst te zijn. Want niet alleen de prijzen verschillen per aanbieder, maar ook de huurvoorwaarden zijn bij iedere aanbieder weer anders.

Houd rekening met je specifieke wensen

Welke auto je het beste kunt kiezen, hangt maar net af van jouw situatie en jouw wensen. Reis je alleen? Dan heb je geen extra bestuuder nodig. Maar reis je juist met een groter gezelschap, dan kan het handig zijn als er een (of meerdere) extra bestuurders zijn inbegrepen. De klant aan de telefoon wilde zijn huurauto bijvoorbeeld ergens anders inleveren dan waar hij hem hij zou ophalen. En zijn reisgenoot wilde ook graag rijden, dus een extra bestuurder moest ook op het huurcontract gezet worden. De kosten die onze partners voor dat soort extra’s rekenen, lopen uiteen. Zo kan het dus zijn dat een op het oog duurdere huurauto voor jou toch goedkoper uitpakt.

Dat klinkt wel een beetje ingewikkeld

Dat snappen we, maar het valt best mee. We maken zoveel mogelijk informatie in een oogopslag inzichtelijk bij de specificaties van de huurauto’s. De rest van de informatie zetten we in de huurvoorwaarden die je eenvoudig kunt inzien voordat je je keuze maakt. En om het nog wat gemakkelijker te maken, is er ook een optie om de huurvoorwaarden van verschillende auto’s te vergelijken. Zo kun je de verschillen in de huurvoorwaarden heel snel inzien.

Twijfels? Niet nodig. Een vakantie plannen moet wel leuk blijven. We helpen je dus graag om de ideale huurauto voor jouw reis te vinden.  Net zoals deze man met vakantieplannen naar Canada De ‘goedkoopste’ optie bleek met zijn reisplannen uiteindelijk toch minder voordelig uit te pakken. Goed dat hij ons even belde dus.

Irene

Autohuurexpert

Irene is een van onze enthousiaste medewerkers van de afdeling Reserveringen. Sinds maart 2009 is ze al in dienst en ze heeft nog steeds die Rent a Smile-vibe waardoor ze haar werk met veel plezier doet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Aad Overvliet

19 november 2017 | 9:16 am | Reageer op Aad Overvliet

Beste Jeroen, Langs deze weg willen wij jou nog hartelijk bedanken voor je inzet vorige week dinsdag bij het autoprobleem in Torax Costa. Dankzij jou kwam er meteen schot in de zaak en bracht een taxi ons naar het verhuurbedrijf. Daar stond de vervangende auto al op ons te wachten. Bedankt nogmaals en vr.gr. Aad Overvliet. (Sunnycars ref: 7659486

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Macours francois

19 november 2017 | 10:03 am | Reageer op Macours francois

Ben klant en tevreden zal laten weten voor december een auto in Malaga luchthaven zelff

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Edith Zaicsek

19 november 2017 | 11:06 am | Reageer op Edith Zaicsek

Het spijt me, maar de reactie van Macours francois lijkt mij een soort SPAM. Is dit wel een persoon? Dit zijn geen Nederlandse zinnen. Plaatst Sunny Cars alle reacties, ook zulke zinloze? Worden de reacties niet gecontroleerd? Overigens over die verschillende autoverhuurders, de naam van de firma verschijnt pas op het voucher. Ik zou het prettiger vinden als ik bij het boeken de naam van de verhuurfirma al zou kunnen zien.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Nicole

19 november 2017 | 12:15 pm | Reageer op Nicole

Helemaal mee eens. Bij het boeken bij Sunny cars weet je van te voren niet wat je kwijt bent aan de borg voor de auto. Iedere verhuurfirma berekend een andere borgsom. Voor een kleine auto moest ik in Edinburgh €1250 borg betalen. Met een creditcard met een limiet van € 1000 heb je dus een probleem. Ik moest alsnog een dure afkoop verzekering nemen! Het zou fijn zijn als je bij het boeken weet hoeveel je aan borg moet betalen!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dirk

19 november 2017 | 12:51 pm | Reageer op Dirk

Helemaal mee eens met Nicole. Zelfde gehad in Glasgow. Budget blokkeert gelijk een groot bedrag terwijl Hertz dat niet doet.
Wij hadden via Budget een auto, via Sunny Cars dus en zelfde probleem.
Ik vind dat Sunny Cars ook zulke dingen moet vermelden om duidelijk te maken waarvoor je Credit Card wordt geblokt, wat voor bedrag.
Ik hoop dat Sunny Cars hier wat mee doet

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Alex Mesman

19 november 2017 | 10:31 pm | Reageer op Alex Mesman

Ik ben het met Edith Zaicsek (reactie hierboven) eens, dat ook ik het zeer op prijs zou stellen om de naam van het lokale verhuurbedrijf te kunnen zien bij het aanvragen van een auto reservering (indirect kan dat soms wel aan de hand de boekingsklasse code, maar dat is toch een beetje een "gok"), omdat ik verschillende (goede en "veel minder" goede) ervaringen heb gehad met lokale partners op Malaga Airport en in de USA. Bij sommigen kom ik graag terug, terwijl ik bij anderen nooit zou willen terugkomen. Ook een toekomstige toevoeging van een klantwaarderingsrating van de lokale partner zou een waardevolle toevoeging kunnen zijn.
Op die manier kan goede (en slechte) ervaringen helpen om een gewogen keuze te maken.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marc Van Hoof

20 november 2017 | 5:00 pm | Reageer op Marc Van Hoof

Graag de naam van de verschillende autoverhuurders bij op de site vermelden,dan kom je niet meer voor verrassingen te staan.want er is welk duidelijk een verschil ook wat service betreft!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sander

21 november 2017 | 2:09 pm | Reageer op Sander

Hoi Aad, Ik zal je bedankje doorsturen naar Jeroen. Dat zal hij vast waarderen! Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sander

21 november 2017 | 2:16 pm | Reageer op Sander

Hoi Edith, reacties die op spam lijken komen bij ons door de spamfilter niet zomaar op de website. Soms glipt er eentje doorheen, dat kan natuurlijk gebeuren. We controleren de reacties wel en lezen ze altijd. Echter denk ik dat de reactie van Francois Macours geen spam is, maar dat hij Franstalig is en zijn reactie heeft vertaald met Google translate o.i.d. Wij hebben namelijk ook veel Franstalige klanten (we hebben zelfs franstalige medewerkers op de afdeling Reserveringen en Customer Care). Het klopt inderdaad dat de naam van de lokale partner pas te zien is op de voucher. Bij Sunny Carn staan we voor een hoge kwaliteitsstandaard die wij ook aan onze partners stellen. Als je voorafgaand aan het boeken de naam van de lokale wagenparkbeheerder kun je altijd contact opnemen met mijn collega's van de afdeling Reserveringen, zij zullen je dan verder helpen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sander

21 november 2017 | 2:20 pm | Reageer op Sander

Hoi Marc, bedankt voor je berichtje. Wij, als Sunny Cars, staan voor een hoge kwaliteitsstandaard die wij ook aan onze partners stellen. Zo te lezen is jouw ervaring anders en dat vinden we jammer. Je kunt dit altijd aan ons laten weten. Wij geven het dan door aan onze inkoopafdeling, zodat zij het kunnen bespreken met onze lokale partner. Mocht je in de toekomst weer boeken via Sunny Cars en vooraf willen weten bij welke lokale wagenparkaanbieder je reserveert, kun je vooraf contact opnemen met de afdeling Reserveringen. Zij kunnen je dan vertellen welke lokale partners er beschikbaar zijn.

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sander

21 november 2017 | 2:23 pm | Reageer op Sander

Hoi Alex, bedankt voor je berichtje en je goede ideeën. Het is inderdaad fijn om te zien hoe een lokale partner is beoordeeld door andere klanten. Wie weet dat wij in de toekomst zoiets zullen toevoegen aan onze website. Voor nu is het handig om voorafgaand aan je boeking contact op te nemen met mijn collega's van de afdeling Reserveringen. Zij kunnen je vertellen welke lokale wagenparkaanbieders er beschikbaar zijn. Zo boek je toch bij de partner naar wens.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sander

21 november 2017 | 2:28 pm | Reageer op Sander

Hoi Dirk, bedankt voor je reactie. Ik kan begrijpen dat het vervelend is als er een groot bedrag op je creditcard wordt geblokkeerd als je hier vooraf niet van op de hoogte was. Echter is het bij Sunny Cars altijd voorafgaand aan je reservering al bekend wat de hoogte van de waarborg is. Je kunt dit lezen in de huurvoorwaarden als je klikt op 'Bekijk huurvoorwaarden' onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'. Het is sterk aan te raden om de huurvoorwaarden altijd goed door te nemen voordat je een huurauto reserveert. Ook staan de huurvoorwaarden op het informatieblad dat je ontvangt bij de voucher.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sander

21 november 2017 | 2:32 pm | Reageer op Sander

Hoi Nicole, bedankt voor je berichtje. Bij Sunny Cars staan we voor duidelijkheid en transparantie en daarom is de hoogte van de waarborg voorafgaand aan je reservering al bekend. Als je een auto uit gaat kiezen zie je 'Bekijk huurvoorwaarden' staan. Dit kun je openen en dan krijg je de huurvoorwaarden te zien. Onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie' is o.a. te lezen wat de hoogte van de waarborg is. Ook krijg je de huurvoorwaarden nogmaals toegestuurd bij de voucher, na het reserveren. Als je er dan pas achterkomt dat de waarborg te hoog is voor het limiet van je creditcard, kun je uiteraard contact opnemen met onze afdeling Reserveringen. Zij zullen er dan altijd alles aan doen om je te helpen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou