Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Inside tip van een huurauto-expert: zo omzeil je het betalen van de waarborg

Alsof je het geld zomaar op een plankje hebt liggen.
Alsof je niks leukers kunt bedenken om dat bedrag aan uit te geven.

Een waarborgsom: vóór je vertrek met je huurauto moet je die steevast betalen. Zodat de verhuurder een geldbedrag achter de hand heeft als jij schade toebrengt aan zijn auto.

En dat is niet alles

In 99% van de gevallen moet je dat bedrag ook nog eens met een creditcard betalen. Wat nou als je die niet hebt? Of je hebt maar een beperkt kredietlimiet?
Bij Sunny Cars snappen we ook wel dat zo’n waarborgsom een beetje pijn doet. Het is immers altijd een bedrag waar je heerlijk van uit eten zou kunnen. Of een dagje lekker van zou kunnen shoppen.

creditcard geen waarborg curaçao

Daarom hebben we er iets op bedacht

Niet alleen zijn alle benodigde verzekeringen inclusief en betalen we jou, in geval van schade, het eigen risico terug, bij ons is het zelfs mogelijk om helemaal geen waarborgsom te betalen.
Mocht je schade krijgen, dan hoef je geen bedrag voor te schieten voor het eigen risico, dat regelen we direct met de verhuurder. Je hoeft alleen maar een handtekening te zetten dat je eventuele kosten als gevolg van nalatigheid achteraf aan ons terugbetaalt. We noemen deze service het Geen Waarborg Pakket en het wordt in steeds meer landen aangeboden, zoals:

Zo weet je zeker dat je het geld wat je voor je vakantie had gereserveerd ook écht aan leuke dingen uit kunt geven.
Wil je meer weten over boeken zonder creditcard en welke auto’s je kunt huren zonder waarborg? Kijk dan op de pagina van het Geen Waarborg Pakket of neem contact op met ons Sunny reserveringsteam: je kunt ons van ma- vrij van 09.00 tot 20.00 uur en op za-zo van 09.00 tot 17.30 uur bereiken op: 023- 5699 696 of via reservation@sunnycars.nl.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Patricia Vertongen

22 mei 2016 | 12:54 pm | Reageer op Patricia Vertongen

Bij vakantie naar Spanje telkens huurwagen bij jullie gereserveerd. Laatste 2 jaar toch een 6-tal keer. Tevreden over de service.Meestal liep de reservering via Atesa. Laatste keer (13/5 - 20/5) echter via Europcar. Ondanks voorregistratie premium pakket alle gegevens opnieuw moeten doorgeven aan onvriendelijke baliemedewerker. Spijtig ! Volgende keer wil ik absoluut liever opnieuw via Atesa boeken.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 mei 2016 | 10:31 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Patricia,
Hartelijk dank voor je bericht.
Fijn dat je over het algemeen tevreden bent. Jammer dat het de laatste keer mis liep! Onze autohuur experts helpen je graag bij het selecteren van het aanbod dat het beste aansluit op jouw wensen!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jack van der Starre

22 mei 2016 | 1:02 pm | Reageer op Jack van der Starre

Ook uitstekende ervaring met Atesa in Barcelona, is helaas (waarom?), niet meer de verhuurder nu..

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 mei 2016 | 10:33 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Dag Jack,
Bedankt voor je reactie.
Atesa is nu onderdeel van Enterprise. We werken absoluut nog met ze samen, want we zijn met je eens dat ze goede service verlenen. Er staat nu alleen aan ander logo op je voucher.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ton

22 mei 2016 | 6:35 pm | Reageer op Ton

Wij hebben dezelfde ervaring. Via Sunnycars bij Atesa geboekt en alles liep vlekkeloos en zeer vriendelijke medewerkers. Vorig jaar een auto via Europcar en vanaf het begin problemen gehad en ZEER onvriendelijk behandeld door de medewerkers van Europcar! Sunnycars heeft voor ons alles in werk gezet om het prettig af te handelen en dat is zeker gelukt! Alle dank daarvoor! Dit jaar natuurlijk weer via Sunnycars geboekt, helaas komen we in Sevilla Europcar weer tegen, zien nu al tegenop alle discussies aan de balie ter plekke over alle onnodige extra verzekeringen die ze willen aansmeren en de te kleine auto's waar ze je mee proberen weg te sturen, we wachten af..........wel jammer dat Europcar telkens onnodig je vakantie verpest! Een pluim voor Atesa en Sunnycars natuurlijk!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 mei 2016 | 10:38 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Ton,
Hartelijk dank voor het delen van je ervaring.
Fijn als je deze partner nog een kans wilt geven. We horen ook veel positieve feedback. Mocht je liever een andere aanbieder willen nemen onze autohuur experts het aanbod graag met je door. Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696. Houd je je reserveringsnummer bij de hand?
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Carla van Scherpenzeel

22 mei 2016 | 7:30 pm | Reageer op Carla van Scherpenzeel

wij zelfde nare ervaring bij Europcar .......... wat een naar mens aan de balie zonde we hebben onze mood er niet door laten verpesten.
Koste wel veel moeite.......
Jammer om zo je vakantie te beginnen...........
Airport was Malaga

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 mei 2016 | 10:42 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Carla,
Bedankt voor je reactie.
Wat zonde! Gemiste kans. Goed dat jullie je humeur niet hebben laten beïnvloeden. Ik hoop dat jullie een mooie reis gehad hebben!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Arni van Tilborg

22 mei 2016 | 9:48 pm | Reageer op Arni van Tilborg

Via Sunny auto gehuurd in Malaga bij Cargest.(net buiten het vliegveld) Klein familiebedrijf maar ging prima. Wij kregen zelfs een grotere auto mee voor dezelfde prijs. Dit is in Malaga dus een aanrader.!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 mei 2016 | 10:44 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Arni,
Bedankt voor je reactie.
Leuke mensen zijn dit hè? Fijn om mee samen te werken.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter de Visser

23 mei 2016 | 10:02 am | Reageer op Peter de Visser

Via sunnycars auto gehuurd in malaga prima geregeld alleen bij de balie van europcar lange wachttijd onvriendelijke mede werkers en van alles bij willen verkopen erg jammer van europcar

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 mei 2016 | 10:51 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Peter,
Bedankt voor je reactie.
De lokale verhuurder heeft soms een pakket waarbij er nog een eigen risico geldt en in bijna alle gevallen is glas-, banden-, bodem- en dakschade niet meeverzekerd. Je betaalt in geval van schade het eigen risico of glas-, banden-, bodem- en dakschade aan de verhuurder. Na thuiskomst stuur je het huurcontract, schadeformulier en betaalbewijs naar crm@sunnycars.nl. Nadat wij de schade gecontroleerd hebben vergoedt Sunny Cars je schade, mits er geen sprake is van opzet of grove nalatigheid.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

bvb

23 mei 2016 | 11:59 am | Reageer op bvb

We boekten een auto (zelfde categorie als voorheen) zoals we al meerdere keren gedaan hebben via Sunnycars. Zonder enig probleem! Altijd op dezelfde manier met dezelfde ongewijzigde creditcard.Deze keer bleek opeens de provisie vd kaart niet voldoende??? We moesten daardoor een bijkomende verzekering betalen van ong 21€/dag of konden niet vertrekken.
kantoor Hertz/Thrifty in luchthaven Lissabon.
en nu krijgen we een reklamemail van Sunnycars over oa het "geen waarborg pakket"
Beetje laat hé? misschien hadden we daarmee geen probleem gehad?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

23 mei 2016 | 1:33 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste B,
Hartelijk dank voor je reactie.
Tijdens het maken van de reservering accepteer je de huurvoorwaarden. Hier staat de hoogte van de waarborg genoemd. Deze krijg je uiteraard ook bij de voucher. Als je ons na ontvangst van de voucher had gebeld om aan te geven dat de limiet op de creditcard niet toereikend was hadden we de reservering graag voor je omgezet naar het `geen waarborg pakket´.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Adriana

24 mei 2016 | 5:19 pm | Reageer op Adriana

Mijn ervaringen met Europcar in Spanje en Portugal zijn juist heel erg goed. Altijd correcte behandeling en prima vrijwel nieuwe auto's. Inmiddels huurden we via Sunny Cars al vele keren probleemloos bij Eurpcar in Spanje en Portugal.
In mei 2016 via Sunny Car een auto gehuurd op Mallorca; die was dit keer van Hiper. Deze firma is voordeliger maar levert dan ook beduidend oudere auto's (km stand > 50.000).

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

25 mei 2016 | 9:18 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Adriana,
Hartelijk dank voor je reactie.
Fijn om te lezen dat jij wel goede ervaringen met Europcar en Sunny Cars hebt. Ik hoop dat de prijs/ kwaliteit bij Hiper en Sunny Cars wel in verhouding was!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kleis Hans

6 december 2017 | 7:39 pm | Reageer op Kleis Hans

Ook ik heb slechte ervaring met Europcar. Wederom alle gegevens moeten doorgeven, was echter al geregistreerd. Erger, wij hebben een vertraging gehad met KLM van 2 uur, derhalve het opgegeven nummer gebeld om 10.00 uur met de vermelding dat wij eerst om 15.00 arriveerden i.p.v. 13.00 uur. Geen probleem volgens de dame van Europcar, maar aankomend op Barcelona wist men van niets en was er geen auto voorhanden dus nog maar weer 45 minuten gewacht.
Hier klopt dus iets niet. Overigens probeert men dan ook nog een afkoop eigen risico te verkopen, dit in tegenspraak tot jullie Info.
Mvg
H. kleis

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Kleis Hans

6 december 2017 | 7:40 pm | Reageer op Kleis Hans

Zie boven

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

7 december 2017 | 9:42 am | Reageer op Claudia Voncken

Beste Hans,
Wat vervelend dat de registratie niet goed is gegaan! Ik laat mijn collega´s van de afdeling customer hier een klacht over indienen bij Europcar, zodat we dit in de toekomst hopelijk kunnen voorkomen.
De meerkosten die je hebt betaald voor het Premium pakket stort ik direct terug op de creditcard.
Goed dat je niet in bent gegaan op het aanbod om het eigen risico af te kopen! Dit is niet nodig, want bij schade krijg je dit achteraf van Sunny Cars vergoed.
Fijne reis!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans van zandbeek

21 februari 2018 | 6:00 pm | Reageer op Hans van zandbeek

Hoeveel geld wordt er gereserveerd op je cc als je een auto huurt. Is vooraf betaald, en wordt opgehaald en terug gebracht in san francisco airport

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

22 februari 2018 | 12:39 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Hans,

De hoogte van de waarborg verschilt per lokale wagenparkaanbieder en per autocategorie. Heb je al een auto gereserveerd? Dan kun je op het voucher in de huurvoorwaarden terugvinden wat de hoogte van de waarborg is, onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie'. Als je nog een auto wil gaan reserveren, dan kun je op onze website - tijdens het zoeken naar een geschikte huurauto - klikken op 'Bekijk huurvoorwaarden'.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marinus van den Oetelaar

17 augustus 2018 | 12:12 am | Reageer op Marinus van den Oetelaar

Beste Suzan al 10 jaar komen wij naar Portugal en elke keer het zelfde probleem de creditcard kunnen wij niet in aanmerking komen voor zo'n sunny car card ???

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

17 augustus 2018 | 9:34 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Marinus,

Bedankt voor je berichtje! Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat wij een soort van Sunny Cars creditcard aanbieden, maar dat is niet waar! Wat wij wel aanbieden is een Geen waarborgpakket. Als je dit servicepakket reserveert, hoef je ter plaatse geen waarborg te voldoen. Dit pakket is beschikbaar in Portugal, dus dat is goed nieuws voor jullie! :-).

Neem voor jullie volgende vakantie even contact op met onze reserveringsafdeling, zodat zij het voor je in orde kunnen maken!

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou