Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Interview met Benjamin Hoofs, reserveringsmedewerker bij Sunny Cars

Als je onze klantenservice belt, kun je hem zomaar aan de telefoon krijgen: Benjamin Hoofs. De vrolijke reserveringsmedewerker werkt nu een jaar bij Sunny Cars en zit hier helemaal op z’n plek.

“Mijn hoofd staat aan het eind van de dag op springen, maar ik word daar wel heel blij van.”

“Voordat ik bij Sunny Cars terechtkwam heb ik een aantal jaar bij Thomas Cook Nederland gewerkt. Eerst bij de verkoopbalie op Rotterdam The Hague Airport, daarna op Schiphol. Vervolgens stapte ik over naar de klantencontactafdeling en beheerde ik uiteenlopende kanalen, van e-mail en telefoon tot social media en chat.”

“Na meer dan vier jaar was ik toe aan iets nieuws. Vanuit mijn functie als reisagent kende ik Sunny Cars natuurlijk al. Ik wist dat ze een goede bemiddelaar in de autoverhuur zijn en een aantal van hun mensen had ik al eens ontmoet tijdens studiereizen. Dus toen ik de vacature zag, dacht ik meteen: daar wil ik werken.”

Just Justa fotografie

Hoofd op springen

“Dat doe ik nu inmiddels een jaar en het bevalt me heel goed. Het leuke van mijn werk is dat ik niet alleen maar aan de telefoon zit. Er is een goede mix tussen het maken van reserveringen en het back-office werk. Binnen Sunny Cars krijg je ook kansen. Als duidelijk is dat je meer kan of wil, dan is er altijd ruimte voor extra taken. Dat is heel fijn. Zo ben ik iedere week een paar keer ‘vliegende kiep’. Dan spring ik overal bij waar ze me nodig hebben. M’n hoofd staat aan het eind van de dag dan wel op springen, maar ik word daar heel blij van.”

“Als ik vijf keer achter elkaar klanten aan de telefoon krijg die in een lastige situatie zitten op hun vakantieadres is dat natuurlijk minder leuk. Het liefst zou ik hun probleem direct oplossen, maar dat lukt niet altijd. Soms komt het voor dat klanten niet begrijpen dat Sunny Cars uitsluitend vanuit  Nederland werkt en we dus altijd afhankelijk zijn van het contact met de lokale autoverhuurder. Dat vind ik dan heel vervelend, met name voor de klanten zelf.”

Autosleutel in zwembroek

“Het grappige is dat mijn leukste gesprek van de  afgelopen tijd óók te maken had met een probleem in het buitenland wat ik niet kon oplossen. Vanuit Griekenland belde er een meneer wiens huurauto niet meer startte. Hij wist precies waar het aan lag: hij had de autosleutel per ongeluk in zijn zwembroek laten zitten toen hij naar het strand ging. De connector was in aanraking gekomen met het zoute zeewater en werkte niet meer. De lokale verhuurder, die hem had móeten helpen, weigerde om de man op te gaan halen, omdat het zijn eigen fout was. Ik heb die meneer wel vijf keer terug moeten bellen en steeds opnieuw had ik slecht nieuws. Toch zei de man tijdens het laatste telefoontje tegen me: ‘Hoewel er nog geen oplossing is, heb ik tóch het idee dat je me hebt geholpen. Gewoon omdat je naar me hebt geluisterd.’ ”

Oprechte service

“Ik ben van huis uit een heel behulpzaam persoon. Als anderen het fijn hebben, dan voel ik mij ook goed. Dat is ook waarom werken op een klantencontactafdeling zo goed bij me past. Echt contact met mensen en zo goed mogelijk inschatten waar ze behoefte aan hebben, daar word ik blij van. Dat ik zelf volledig achter de service van Sunny Cars sta is natuurlijk een pluspunt. Ik smeer klanten geen oplossingen aan omdat ik iets wil verkopen, maar omdat ik oprecht heb geluisterd naar wat ze nodig hebben. Daar is de hele service van Sunny Cars op gebaseerd.”

“Autohuur heeft een slecht imago, met name omdat lokale verhuurders er vaak goed in zijn om klanten op extra kosten te jagen. Dat soort zaken krijgen in de media natuurlijk alle aandacht. De kracht van Sunny Cars is dat we wéten dat klanten vaak extra verzekeringen aangesmeerd krijgen, of te maken krijgen met een eigen risico. Daarom bieden wij pakketten aan waar al die verzekeringen al in zitten, of waarbij we het eigen risico al voor je  hebben afgekocht. Zodat je daar als klant ter plaatse niet meer over na hoeft te denken, want dat hebben wij dan al voor je gedaan. Dat behulpzame aspect dus. Daarom zijn Sunny Cars en ik zo’n goede match.”

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou