Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Interview met reserveringsmedewerker Eveline Goudswaard

‘Bereid je voor: geen dag is hier hetzelfde.’ Dat was één van de eerste zinnen die Eveline Goudswaard, reserveringsmedewerker bij Sunny Cars, tijdens haar sollicitatiegesprek te horen kreeg. Sindsdien zit de van oorsprong Rotterdamse elke dag in totaal tweeënhalf uur in de trein voor haar werk. En dat vindt ze helemaal niet erg. In dit interview vertelt ze waarom.

“Ik dacht dat het een verkooppraatje was, maar het klopt!”

“Het is echt zo, iedere werkdag bij Sunny Cars is anders. Vooral in het hoogseizoen. Geen telefoongesprek is hetzelfde en in combinatie met backofficewerkzaamheden is het werk op de reserveringsafdeling daardoor heel divers. Mijn allereerste maand bij Sunny Cars was echter behoorlijk pittig. Wekenlang ging ik om half tien ’s avonds al naar bed, zo moe was ik van al die nieuwe informatie. Maar tegelijkertijd voelde het elke ochtend als ik op mijn werk kwam als thuiskomen.”

Superfijne collega’s

“Dat ligt aan al die super fijne collega’s. Iedereen hier is behulpzaam en ik ben nog nooit bang geweest om een vraag te stellen. Tijdens mijn sollicitatiegesprek was me al wel verteld dat Sunny Cars waarde hecht aan collegialiteit, maar ja, dat had natuurlijk ook een verkooppraatje kunnen zijn om het bedrijf zo positief mogelijk te beschrijven. Maar het klopt echt! Je kunt hier gewoon volledig jezelf zijn.”

Eveline

“Bij mij betekent dat dat ik geen blad voor de mond neem en heel eerlijk ben. Ik ben een echte Rotterdammer: ik zeg wat ik denk. De meeste mensen vinden dat prettig. Ook klanten. Als je gewoon eerlijk en straight to the point bent weet een klant direct waar hij aan toe is. Of hij die auto nu wel of niet kan reserveren. Of ik het probleem nu wel of niet voor hem kan oplossen. Mensen vinden dat prettig, want dan kunnen ze verder.”

Minder leuke gesprekken

“Natuurlijk heb ik ook wel eens minder leuke gesprekken. Als ik klanten moet vertellen dat ik sommige problemen vanuit Nederland echt niet kan oplossen, worden ze soms boos. Ik zou op zo’n moment alles voor die mensen willen doen, maar Sunny Cars is nu eenmaal afhankelijk van onze partners ter plaatse. Klanten die dat niet begrijpen, worden dan wel eens onvriendelijk. Gelukkig ben ik zelf niet snel boos te krijgen en helpt het vaak om gefrustreerde klanten gewoon even te laten uitrazen. Daarna zien ze ook wel in dat het probleem niet aan mij persoonlijk ligt.”

“Voor dit werk reis ik graag elke dag 5 kwartier heen en 5 kwartier weer terug naar huis. Dat doe ik nu nog met de trein, maar ik hoop ooit met de auto naar m’n werk te gaan. En nee, dat zal geen auto van Sunny Cars zijn. Het is een misverstand dat Sunny Cars wel even een auto voor me kan regelen. Wij hébben immers geen eigen auto’s!”

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou