Interview met reserveringsmedewerker Iris Stokman

17 februari 2017 0 13

Auteur

Suzanne Al

Marketing Manager

Als reserveringsmedewerker, of autohuurexpert zoals we ze bij Sunny Cars ook wel noemen, doe je behoorlijk veel. Van het aannemen van boekingen en het contact met klanten en reisagenten, tot het oplossen van problemen in het buitenland. Iris Stokman doet dit werk nu drie jaar en vertelt waarom ze er nog lang geen genoeg van heeft.

“Ik werkte hiervoor bij een reisbureau waar ik uiteraard ook huurauto’s aan klanten aanbood. Daardoor had ik regelmatig contact met de mensen van Sunny Cars. Die waren altijd vriendelijk en daarom leek het me leuk om bij Sunny Cars te werken. Mijn beeld bleek te kloppen, want de sfeer hier is ontzettend goed. Ook als er in het hoogseizoen meer dan 1000 telefoontjes per dag binnenkomen blijft iedereen hier goed gehumeurd.”

“Ook als de telefoon de hele dag roodgloeiend staat, blijft iedereen hier goed gehumeurd.”

Goed luisteren

“Ik ben zelf ook een vriendelijk mens, daarom voel ik me hier thuis. Ik kan goed luisteren en me inleven in de klant. Soms heb ik wel eens iemand aan de telefoon die niet zo tevreden is, maar dat probeer ik altijd om te zetten naar een positief gesprek. Dat doe ik door goed naar de klant te luisteren. Ik probeer altijd iets met zijn wensen te doen. Zo had ik eens een klant die tijdens zijn vakantie in het ziekenhuis terechtkwam en die zijn huurauto daardoor onverwacht langer nodig had. Ondanks het feit dat het midden in het hoogseizoen was en alle auto’s al waren gereserveerd voor andere klanten, heb ik er alles aan gedaan om dat mogelijk te maken.”

autohuur Iris

Veel vaste klanten

“Veel van onze klanten zijn vaste klanten. Ze hebben ooit een auto bij ons gehuurd en komen steeds weer bij ons terug. Die mensen weten dat wij er altijd alles aan doen om ze zo goed mogelijk te helpen. Van een roadtrip door de Rocky Mountains tot een reis door het binnenland van Italië: Wij helpen de klant graag de huurauto te vinden die het beste bij zijn wensen past. Dus als er toch een keer iets niet lukt, zijn ze vaak wel heel blij met het gesprek. Ik begrijp mijn klanten ook heel goed. Als je na twaalf uur vliegen op de luchthaven staat met drie huilende kinderen en er is iets mis met je huurauto, dan snap ik dat je boos bent. Vandaar dat ik altijd zo goed mogelijk probeer te helpen. Ik wil dit werk als het kan nog jaren blijven doen. Geen dag is hier immers hetzelfde.”

Kroatië auto huren ctablok

Rij onbezorgd rond in een Sunny Car

Om ontspannen en in alle vrijheid te genieten regel je vooraf je all-in huurauto. Bij Sunny Cars zijn alle - benodigde - verzekeringen inbegrepen en kun je een ongelimiteerd aantal kilometers rijden. Dat rijdt een stuk lekkerder. Ontdek alle All-in voordelen!

Zoek huurauto >

Geef een reactie

* Nodig om je reactie kunnen plaatsen.