Is die creditcard nu echt verplicht?

“Is die creditcard nu echt verplicht?” Dit zouden we beter de vraag van de dag, van het uur of zelfs van de minuut kunnen noemen. Het is ook niet voor het eerst dat ik hier een blog aan wijd, zie mijn vorige blog over hetzelfde onderwerp. Zonder creditcard kun je (bijna) geen auto huren. Voor ons is het zo vanzelfsprekend, maar voor sommige van onze klanten niet. De weinige uitzonderingen zijn de Griekse en Canarische eilanden en het vasteland van Portugal, maar ook hier is een contante waarborg uitsluitend op aanvraag.

Duidelijk vermeld in de voorwaarden

In de huurvoorwaarden die geaccepteerd moeten worden tijdens het reserveren staat duidelijk vermeld dat een creditcard op bestuurdersnaam verplicht is. Helaas worden deze voorwaarden nog wel eens ongelezen geaccepteerd. Met alle gevolgen van dien. In zo´n geval komt de klant er namelijk ter plaatse achter dat de verhuurder hem de auto niet meegeeft zonder creditcard. In paniek wordt er dan op ons noodnummer gebeld. Helaas kunnen wij in zo’n geval niets doen, hoe graag we ook zouden willen. Voldoet de klant niet aan de voorwaarden dan staat de verhuurder volledig in zijn recht hem de auto te weigeren.

Betaling per iDeal

Wanneer een klant per Ideal betaalt zou het wel eens kunnen dat hij geen creditcard bezit. Om problemen te voorkomen geven we ook hier een melding dat voor de waarborg ter plaatse een creditcard op bestuurdersnaam meestal verplicht is. Dit is ook na te lezen in de huurvoorwaarden. En uiteraard staat het ook vermeld in de FAQ.

Wel een cc en toch niet goed?

Ook wil het nog wel eens voorkomen dat een goed bedoelende ouder tegen zoon- of dochterlief zegt: “O, heb je voor de autohuur een creditcard nodig? Neem die van mij maar mee!” Aangezien alleen de houder gerechtigd is om de creditcard te gebruiken zal dit ter plaatse ook mis gaan. Ook wordt een debitcard nog wel eens met een creditcard verward. Een creditcard heeft reliëf, het nummer bestaat uit 16 cijfers en het is mogelijk ‘rood’ te staan op de kaart. Bovendien kan de verhuurder zowel afschrijven als terugboeken op een creditcard.

Wat kunnen we nog meer doen?

Ik begrijp echt niet dat het ondanks alle informatie nog voorkomt dat klanten ter plaatse zonder creditcard staan en de auto om die reden niet mee krijgen! Ik heb dit struikelblok ook overlegd met mijn collega Claudia. Zij gaf aan dat naast de informatie in de voorwaarden, FAQ en bij het kiezen voor een Ideal betaling er ook in de informatie mail die klanten ongeveer een week voor vertrek ontvangen op gewezen wordt. Wat kunnen we nog meer doen? Iemand enig idee hoe we dit nog duidelijker kunnen maken?

Zelf een vraag?

Heb je een vraag, die nog niet in een van mijn blogs of in de website beantwoord wordt, die je hier graag beantwoord zou zien? Laat het in een reactie achter!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Anouk louer

12 september 2013 | 12:01 am | Reageer op Anouk louer

Een pop up voor of tijdens reserveren.
Dik gedrukte letters rood melding creditcard

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 september 2013 | 12:31 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Anouk,

hartelijk dank voor de tip. Als je voor Ideal betaling kiest verschijnt er een melding dat voor de waarborg ter plaatse in veel gevallen een creditcard verplicht is. Eens kijken of het helpt als we de woorden creditcard en verplicht hier vet en rood tonen.

Zonnige groet,
Susanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

J. van der Maar

13 september 2013 | 7:10 pm | Reageer op J. van der Maar

Waarom moet ik een creditcard met pincode hebben?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 september 2013 | 12:32 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste J.,

het is een beslissing van de banken geweest om de handtekening van weleer te vervangen door een pincode. De reden hiervoor is dat een pincode minder fraudegevoelig is. Als je je pincode niet kent kan de verhuurder de waarborg niet afschrijven.

Zonnige groet,
Susanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Mw. Kappe

13 september 2013 | 11:09 pm | Reageer op Mw. Kappe

Ik lees pas 5 dagen voor afreizen naar Spanje dat ik ondanks mijn Ideal betaling toch een creditcard nodig heb, ik heb hem niet en kan hem ook nooit meer op tijd krijgen. Kan ik niet contant een waarborgsom neerleggen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 september 2013 | 12:32 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste mevrouw Kappe,

op het moment dat u voor Ideal betaling koos verscheen er direct een melding in beeld dat voor de waarborg ter plaatse een creditcard in veel gevallen verplicht is en werd u geadviseerd de huurvoorwaarden hier op na te kijken. Neemt u alstublieft contact op met mijn collega´s op nummer: +023 5699 696. Als u uw reserveringsnummer doorgeeft gaan wij voor u nakijken of wij op uw bestemming samen werken met een verhuurder die een cash waarborg accepteert.

Zonnige groet,
Susanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Albert Bos

16 september 2013 | 3:46 pm | Reageer op Albert Bos

Wat kunnen we nog meer doen? (Naast duidelijk vermelden bij de boeking)....

Ik begrijp wel, dat mensen verrast worden. Ze hebben immers bij Sunny Cars All-Inclusive een auto geboekt. Denk eens vanuit de klant: zorg dat Sunny Cars de borgstelling naar de feitelijke verhuurpartner garandeert. (Dat doen jullie nu alleen achteraf,blijkt, als er sprake is van schade). Dan is de creditcard van de klant niet nodig en stopt ook de ongewenste koppelverkoop van een overbodige, aanvullende verzekering voor de afkoop van het eigen risico door jullie partners.(Daar heb je immers bij Sunny Cars al voor betaald).
!!!!!Dat zou pas glashelder en All-Inclusive zijn!!!!!

Met een vriendelijke groet en een grimlach, Albert Bos

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

16 september 2013 | 5:33 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Goedemiddag Albert,

Goede onderbouwde suggestie. Dankjewel! Helaas hebben we af en toe ook te maken met nalatigheid of grove schuld. Bijvoorbeeld een klant die met (teveel) alcohol op achter het stuur kruipt. In zo´n geval vervallen alle verzekeringen en wordt de klant volledig aansprakelijk gesteld voor de eventuele schade. Is er dan geen garantstelling vanuit de klant, dan kan de verhuurder fluiten naar zijn centen.

Met zonnige groet,
Susanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Anneke Kussendrager

26 januari 2014 | 4:52 pm | Reageer op Anneke Kussendrager

Wij hebben ook maar 1 Creditcard ,waarom gaan ze niet op het paspoort of de ID kaart zien of je alle twee op het zelfde adres wonen dan zitten ze toch ook goed. Als je alle twee 1 moet hebben dan ben je nog duur uit. Mijn vriendin durf niet in vreemde landen te rijden

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 januari 2014 | 10:06 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Anneke,

Hartelijk dank voor je reactie.

In de meeste gevallen is één creditcard (op bestuurdersnaam) voldoende. Het komt zeer zelden en alleen bij hele luxe auto´s voor dat twee creditcards verplicht zijn.

Nog vragen over jouw specifieke reservering? Ons reserveringsteam helpt je graag! Je kunt ons bereiken op. 023 - 5699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

denise

2 februari 2014 | 8:12 pm | Reageer op denise

Kun je ook met een debitcard de borg betalen bij sunnycars? gr

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renske Mijderwijk

3 februari 2014 | 2:12 pm | Reageer op Renske Mijderwijk

Beste Denise,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik verklap het al een beetje hierboven onder het kopje: `Wel een cc en toch niet goed?`. Een debit card wordt niet geaccepteerd. Van een debit card kan de verhuurder namelijk wel geld afschrijven, maar niet terugboeken. Bovendien biedt een debit card geen goede garantie als de klant de auto helemaal niet terug brengt. Bij een creditcard kan de verhuurder dan vaak nog zo´n € 2500,- afschrijven, maar op een debit card kan de klant niet rood staan.

Ga je toevallig naar Portugal, de Griekse of de Canarische eilanden? In sommige gevallen kunnen wij een contante waarborg voor je aanvragen. Nadat je de auto hebt gekozen kun je de voorwaarden openen. Onder het kopje waarborg zie je staan of dit mogelijk is. Als hier staat dat het mogelijk is kun je nadat je de boeking hebt gemaakt je reserveringsnummer naar reservation@sunnycars.nl mailen met het verzoek een cash waarborg voor je aan te vragen.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Roel Dussel

17 juni 2014 | 7:20 am | Reageer op Roel Dussel

Wat is de reden dat u als tussenpersoon en in dit geval bent u voor mij de leverancier, ik reken immers met u af, niet de verantwoordelijk oppakt en ook de borg regelt. U gebruikt wel de creditcard gegevens voor het afschrijven van de huurprijs en u reserveert tevens een positie bij mijn bank om de borg te kunnen plaatsen.
Voor mij komt dit over dat u uw afspraken met de bedrijven met wie samenwerkt vermoedelijk wel voor u zelf goed regelt maar het onderwerp van de borg voor uw klant overlaat aan een ander. Ben ik mijn creditcard verloren of vergeten dan is dit "winst" voor u!
Uw klant wil graag 1loket en een leverancier die zich ook verantwoordelijk voelt voor zijn zorgplicht.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

17 juni 2014 | 2:30 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste meneer Dussel,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Sunny Cars verzorgt voor u de reservering, maar uiteindelijk tekent u een overeenkomst met de verhuurder. Zij zijn eigenaar van de huurauto en verlangen een waarborg om er zeker van te zijn dat u zorgvuldig met de auto omgaat en deze weer inlevert. Natuurlijk vergoeden wij u een eventueel eigen risico bij schade mits u zich aan de voorwaarden houdt. Maar waar gaat de verhuurder de schade verhalen in geval van opzet of grove nalatigheid? Dit is wordt uiteraard niet via Sunny Cars vergoed en om deze reden dient u toch een waarborg per creditcard op bestuurdersnaam achter te laten.

Indien u uw creditcard verliest of vergeet kunt u mits u de flex service heeft afgesloten de auto tot 4 uur voor huuraanvang annuleren. U betaalt dan alleen de flex service van het aantal huurdagen maal € 1,- met een minimum van € 7,-.

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag! U kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Hans v R

17 januari 2015 | 8:17 pm | Reageer op Hans v R

Ik las in een artikel van de Kampioen, van de ANWB, dat je soms een creditcard moet afgeven als borg. Klopt dit? En zo ja, hoe werkt dat dan precies? Heb erg weinig kennis van creditcards, probeer nu een vakantie zelf samen te stellen en kom dan tegen dat je dat niet kan zonder creditcard. Nu las ik dat over afgeven en dat je dan twee creditcards mee moet nemen, maar hoe werkt dat dan bij one-way verhuur?

Graag hoor ik van u!

Met vriendelijke groet,
Hans v R.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

21 januari 2015 | 9:59 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Hans,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Of en wanneer een creditcard verplicht is leest u hierboven in het blog. Twijfelt u over uw specifieke bestemming? Neem even contact op met onze specialisten: 023- 5699 696.
De creditcard wordt elektronisch belast en teruggeboekt, dus ook een one-way is geen enkel probleem!
Alvast een fijne reis!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Vera

4 juni 2015 | 5:08 pm | Reageer op Vera

Beste,
Ik heb zonet een nieuwe mastercard ontvangen van mijn bank. Deze is echter niet meer met relief.... Gaat dit een probleem geven om de waarborg te kunnen regelen?
Groetjes
Vera

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

9 juni 2015 | 11:14 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Vera,
Bedankt voor je reactie!
Dit zou geen problemen op mogen leveren. Het is immers een geldige creditcard. Toch heb ik wel wat signalen gehoord dat bijvoorbeeld in Italië nog niet alle bedrijven over de nieuwste apparatuur beschikken die nodig is om deze kaarten te accepteren. De acceptant moet dan handmatig autorisatie aanvragen: http://www.mastercard.com/ca/merchant/en/solutions/unembossed.html
Natuurlijk kun je bij problemen altijd op ons noodnummer bellen! Dit vind je op je voucher.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Berry

30 juni 2015 | 4:54 pm | Reageer op Berry

Het argument " op een cc kan men vaak nog 2500 borg afhalen " slaat nergens op
Stel ik heb een limiet van 2500 en sta al 1000 in de min dan gaat ie echt niet 2500 extra borg stellen
Een debetcard met 1000 erop geeft net zoveel zekerheid

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

1 juli 2015 | 11:14 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Berry,

Het zit het ´m hier in het woordje `vaak`. Veel mensen gebruiken hun creditcard alleen voor de borg.

Ik maak de voorwaarden niet. Ik probeer ze alleen zo goed mogelijk uit te leggen, zodat mensen ter plaatse niet in problemen komen. Wil je toch proberen met een debit card een huurauto mee te krijgen, ga je gang. Maar als het niet lukt, niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb, hè?

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dennis

22 juli 2015 | 8:34 pm | Reageer op Dennis

Kan ik een auto in Spanje huren met een prepaid kredietkaart?
Ik heb het aan de bank gevraagd en zij bevestigden dat het mogelijk was, maar nu zou ik het ook graag van jullie horen :)

Dankjewel!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renske Mijderwijk

23 juli 2015 | 2:18 pm | Reageer op Renske Mijderwijk

Hoi Dennis,

Van een prepaid creditcard kan de verhuurder geld afschrijven, maar niet terugstorten. Het is meteen een probleem om de waarborg te voldoen. Daarom wordt een prepaid kaart niet geaccepteerd. In Spanje bieden we op steeds meer bestemmingen het No-Deposit pakket, waar je helemaal geen waarborg hoeft achter te laten. Dus ook geen creditcard nodig hebt. Misschien is dat een goede optie?

Zonnige groet, Renske

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Petronella

12 augustus 2015 | 8:23 pm | Reageer op Petronella

Waarom zou je op prepaid credit card geen geld kunnen terugstorten? Ik kan het tenslotte ook weer overmaken naar mijn bankrekening? En al die aankopen die ik ermee heb gedaan dan? De waarde van een geretourneerd item zou dan niet teruggestort kunnen worden door de winkel?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 augustus 2015 | 1:07 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Nella,

Hartelijk dank voor je reactie.

Voor inhoudelijke vragen over de werking van je prepaid creditcard kun je je beter richten tot de verstrekker. Ik vertel over mijn ervaringen en mogelijkheden waar ik dagelijks mee te maken heb betreft autohuur, maar ik ben niet op de hoogte van de reden waarom het niet mogelijk is om geld terug te storten op een prepaid creditcard.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

th krijnen

31 augustus 2015 | 3:56 pm | Reageer op th krijnen

ik las hierboven een bericht c.q. reactie van iemand die het had over de creditcard afgeven , hopelijk is dat niet zo want ik wilde eigenlijk ook mijn overige kosten betalen met mijn creditcard.
gr Theo

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 september 2015 | 4:38 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Theo,
Bedankt voor je reactie.
Ik denk niet dat Hans letterlijk afgeven bedoelde.Het gaat er meer om dat je met de creditcard een waarborg achterlaat. Kijk even in de huurvoorwaarden hoe hoog deze waarborg is. Afhankelijk van de overige kosten die je met de creditcard wilt betalen kun je overwegen contact met je bank op te nemen om de limiet (tijdelijk) te laten verhogen.
Fijne reis!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Lisa

11 januari 2016 | 11:16 pm | Reageer op Lisa

Hallo Susanne!

Graag zou ik zsm van je vernemen of er op curacao ook verhuurbedrijven zijn die akkoord gaan met een contante waarborg. Ik heb nog niet gereserveerd, maar ik zou graag via een vertrouwd autoverhuurbedrijf een auto willen huren met een goede verzekering en ben niet in het bezit van een creditcard. Tevens kan ik deze niet meer aanvragen doordat ik zojuist een ticket heb geboekt om op korte termijn weg te gaan.

Mvg Lisa

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

12 januari 2016 | 9:54 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Lisa,
Hartelijk dank voor je bericht.
Als je snel een antwoord nodig hebt kun je het beste bellen: 023- 5699 696. Indien je een e-mail stuurt naar reservation@sunnycars.nl krijg je binnen 24 uur antwoord.
Helaas is het voor Curaçao niet mogelijk om zonder creditcard op je eigen naam een auto te huren. Het spijt me! We hopen je een volgende keer wel van dienst te kunnen zijn.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sabine van Spijk

8 maart 2016 | 4:27 pm | Reageer op Sabine van Spijk

Beste Susanne. Uit onderzoek blijkt, dat slechts 55% van de Nederlanders in het bezit is van een creditcard. Dit betekent dat 45% dit dus niet heeft en moeilijkheden zal ondervinden, bij het huren van een auto. Dat is bijna de helft ! Misschien beveelt het toch aandacht, de klanten op een andere manier te kunnen bedienen. Een vooraf Ideal betaling vanaf een bankrekeningnummer, geeft de verhuurder toch ook gewoon de mogelijkheid, om deze waarborgsom naderhand weer terug te kunnen storten op hetzelfde bankrekeningnummer? Dat gebeurd bij alle online-webshops net zo goed : als je een artikel terugstuurt, ontvang je doorgaans binnen een week, je aankoopbedrag weer terug op de rekening waar vanaf de betaling is gedaan ! Waarom zo moeilijk bij een auto ? Geld is geld toch ? Als mensen gewoon de waarborgsom vooruit kunnen betalen per Ideal, hoeft dit toch geen enkel probleem te zijn voor autohuur. Ik heb slechte ervaringen met creditcards, geld wordt te gemakkelijk uitgegeven, ik vind het te fraude-gevoelig en wil er dan ook perse geen aanschaffen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

9 maart 2016 | 4:43 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Sabine,
Bedankt voor je reactie.
Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik ben helemaal voor. Daarom hebben wij met de verhuurders die hieraan mee wilden werken het No Deposit pakket samengesteld: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/
Ik hoop dat jouw bestemming hier ook tussen zit!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marco

18 april 2016 | 10:49 am | Reageer op Marco

Ik heb een vraag je.
Hoeveel tegoed moet er op de kaart staan?
Of wel hoeveel borg wordt er afgeschreven?
ik heb een VW polo gehuurd.

Marco

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

18 april 2016 | 11:02 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Marco,
Bedankt voor je reactie.
De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden onder het kopje WAARBORG. Mocht je het niet kunnen vinden bel dan even met 023-5699 696. Houd je je reserveringsnummer bij de hand? Dan kunnen we je snel helpen!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Xandra

8 mei 2016 | 8:23 am | Reageer op Xandra

Dat is in Roemenie toch wel een stuk makkelijker en vooral klantvriendelijker geregeld. Ik reserveer per mail mijn auto. Ik betaal daar eennotmale prijs voor. Geen credit card of ander gezeur. 150 euro borg en ik ben voor alles verzekerd. Auto netjes terug ik mijn 150 euro borg. O ja auto huur is maar 80 eurovoor een kleine auto en onbeperkt kilomters. Splinternieuwe wagens.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Xandra

8 mei 2016 | 8:26 am | Reageer op Xandra

Ik bedoel 80 euro voor 4 dagen auto huur! Relaxer kan het niet. En soms hoef ik geen borg te betalen dan zit het in de prijs inbegrepen mijn verzekering en eventuele schade. Ze verdienen een vermogen aan het auto's verhuren.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

9 mei 2016 | 9:32 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Xandra,
Fijn dat je zo tevreden bent. Niets aan veranderen!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Philippos

25 juli 2016 | 11:47 am | Reageer op Philippos

"Wat kunnen we nog meer doen?"

Een verplichte veld/velden toevoegen in het huurproces waar men een creditcard nummer MOET invullen vóór dat je je boeking kunt afronden. Zonder nummer geen verhuur. Met een tooltip/uitleg box waar in staat dat dit alleen nodig is voor het afhalen van de auto + borg.

Hiermee kun je voorkomen dat men na de betaling met iDeal denken klaar te zijn.

Ik lees dat jullie tegenwoordig bij een beperkt aantal verhuurders werken met een No Deposit regeling. Indien men bij een van deze verhuurders gaat huren, kun je dit veld/check uitzetten op de pagina.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

26 juli 2016 | 8:56 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Philippos,
Hartelijk dank voor het meedenken! Goede tip!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

bram

24 oktober 2016 | 10:34 am | Reageer op bram

Goed om even te vermelden dat er voor bepaalde categorieën auto's in Italië, sinds januari 2016, zelfs twee creditcards op naam bestuurder nodig zijn? Wij liepen hier in april tegenaan. Dit werd gelukkig ter plekke door Sunnycars en de verhuurder heel goed opgelost door de auto om te boeken naar een categorie waarvoor één cc voldoende was.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

24 oktober 2016 | 1:52 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Goedemiddag Bram,
Hartelijk dank voor de aanvulling. Abslouut het vermelden waard!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Inez

13 november 2017 | 10:25 am | Reageer op Inez

Hoi Susanne, heeft de bestedingslimiet van de cc nog invloed op het meekrijgen van een huurauto? M.a.w. Welke hoogte moet deze limiet minimaal hebben? Met vriendelijke groeten Inez.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

23 november 2017 | 4:26 pm | Reageer op Claudia Voncken

Beste Inez,
Bedankt voor je bericht.
In de huurvoorwaarden vind je, onder het kopje `WAARBORG`, terug welk bedrag er afgeschreven wordt.
Fijne reis!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Erik Nijboer

26 maart 2018 | 8:56 am | Reageer op Erik Nijboer

hoe hoog is de waarborg. Ik heb een limiet van 1000 euro op de creditcard en gebruik hem alleen maar voor nood. Hoor graag
Erik

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

26 maart 2018 | 10:22 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Erik,

Bedankt voor je bericht. De hoogte van de waarborg kan ik niet zo 1, 2, 3 vertellen, aangezien dit verschilt per auto en per wagenparkaanbieder. Bij Sunny Cars werken we samen met talloze wagenparkaanbieders en dus verschillen de huurvoorwaarden ook. Als je tijdens het zoeken naar de geschikte huurauto klikt op 'bekijk huurvoorwaarden' kun je onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie' lezen wat de hoogte van de waarborg is.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

tanneke

7 april 2018 | 8:38 am | Reageer op tanneke

Hoi susanne
Wij zijn een beginnende kleinschalige reisorganisatie in afwachting van onze creditcard om in frankrijk een auto te huren.kan dit op naam van ons bedrijf ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 april 2018 | 10:01 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Tanneke,

Als deze creditcard op naam van de hoofdbestuurder staat, dan wel! Zo niet, dan gaat het niet lukken. De creditcard moet écht op naam van de hoofdbestuurder staan! Hebben jullie dit niet, dan kunnen jullie ons Geen waarborgpakket overwegen.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Geertruida Sonneveld.

16 juni 2018 | 8:29 pm | Reageer op Geertruida Sonneveld.

Auto gehuurd via Transavia bij Thrifty,Hertz,incl.een verzekering bij AXA.Bij afhalen auto had ik volgens Hertz niet genoeg krediet n.l.700€ op mijn kredietkaart staan.Dus kreeg ik alleen de auto als ik een allrisk verzekering bij hun afsloot. Als Hertz kan zien hoe veel krediet ik heb heeft AXA dat ook kunnen zien.Toch sloten zij met mij de verzekering af.Na mailen met www.axahirecarclaims.com was het antwoord dat ik het betaalde geld niet terugkrijg.Dus rijd ik nu met 2 verzekeringen rond.Is dit correct?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

21 juni 2018 | 1:52 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Geertruida,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je voor extra kosten bent komen te staan, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je via Sunny Cars gehuurd? Want dan is mij niet helemaal duidelijk waarom je via AXA nog een extra verzekering af hebt gesloten? Als je via Sunny Cars reserveert, dan huur je all-in. Het is dus niet nodig om nog een extra all-risk verzekering af te sluiten.

Als je inderdaad via Sunny Cars hebt gereserveerd, dan denk ik dat je in dit geval met drie verzekeringen hebt rondgereden. Via ons, Via AXA én via de plaatselijke verhuurder. Als je meer duidelijkheid wilt, dan hoor ik dit graag!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Tim Hoebeke

1 juli 2018 | 7:27 am | Reageer op Tim Hoebeke

Het zou handig zijn om op voorhand te weten wat het bedrag is dat zal geblokkeerd worden op de credit card zodat men er kan voor zorgen dat dit bedrag nog vrij is. Wij hadden nog een bedrag beschikbaar van meer dan 600€ en dit bleek onvoldoende! Resultaat: geen wagen, extra taxikosten, veel miserie en tijdverlies en bijgevolg teleurgestelde klanten

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

2 juli 2018 | 10:51 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Tim,

Bij Sunny Cars staan we voor duidelijkheid en transparantie. Het is dus altijd duidelijk welke bedrag op je creditcard zal worden gereserveerd og worden afgeschreven. Dit is zelfs al duidelijk vóórdat je de auto reserveert. Het staat namelijk allemaal in de huurvoorwaarden. Onder het kopje 'Belangrijke huurinformatie' is te lezen wat de hoogte van de waarborg is. Deze ruimte moet beschikbaar zijn op je creditcard.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Anna

6 januari 2019 | 3:20 pm | Reageer op Anna

Beste Susanne,
Mijn man en ik gaan in juni naar Zuid-Frankrijk en willen dan een auto huren. Mijn man zal de hoofdbestuurder zijn, maar de creditcard staat op mijn naam. Is dit een probleem?
Alvast bedankt voor je reactie,
Anna

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 januari 2019 | 9:12 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Anna,

Helaas is dit een probleem. De creditcard moet echt op naam van de hoofdbestuurder staan. Ga je zelf ook in de auto rijden? Dan kun je net zo goed jezelf laten registreren als hoofdbestuurder. Als jij geen bestuurder van de auto zal zijn, dan is het handiger om na te gaan of je ons Geen waarborgpakket kunt reserveren. Met dit servicepakket is het niet nodig om ter plaatse een waarborg te voldoen, wij staan dan namelijk garant voor jou.

Neem anders even telefonisch contact op met onze reserveringafdeling, dan kunnen we het zo snel mogelijk voor je regelen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jan Swevers

1 april 2019 | 9:44 am | Reageer op Jan Swevers

Geachte Mevrouw, Geachte Heer,

Ik kreeg net bericht ivm huur van wagen in Faro (Portugal) volgende week: #9045512
Hierin volgende melding:

• Uw creditcard (met pincode)op naam van de hoofdbestuurder. Let op: de meeste partners reserveren een tijdelijke waarborg op uw creditcard voor het geval van schade aan de huurauto. Uw bestedingsruimte is hierdoor tijdelijk kleiner.

Kan u me laten weten hoeveel deze waarborg is?

Groeten,

jan swevers

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 april 2019 | 11:03 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jan,

De waarborg die je ter plaatse dient te voldoen bedraagt € 300. Je kunt deze informatie terugvinden in de huurvoorwaarden (informatieblad bij je voucher).

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.