Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Is mijn reservering al akkoord?

Een veel gehoorde, maar onnodige, vraag bij ons op de reserveringsafdeling. Ik zal je uitleggen waarom.

Op aanvraag

Sunny Cars heeft geen eigen wagenpark, maar maakt gebruik van de wagenparken van haar partners. Niet alle reserveringen kunnen direct bevestigd worden. Vaak wachten we op een akkoord voor adresaflevering, ophalen buiten openingstijden, accessoires, een minder gangbaar autotype of een aanvraag kort voor huuraanvang. Je ziet al tijdens de reservering dat deze op aanvraag is.

Reservering al akkoord?

Hoe lang kan dat duren?

Dat verschilt per wagenparkaanbieder. Met sommige hebben we een snelle (XML)verbinding waardoor je binnen een kwartier al een bevestiging in je mailbox hebt. Bij andere verhuurders gaat het per e-mail of moet er zelfs een speciaal formulier ingevuld worden voor adresaflevering of ophalen buiten openingstijden. Voor dit laatste nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Iedere dag wordt er iemand aangewezen om de last minutes en langlopende aanvragen `na te jagen`. Hij/ zij probeert voor reserveringen die binnen 48 uur ingaan binnen 4 uur een antwoord te hebben. Daarnaast belt hij /zij reserveringen na die langer dan 48 uur op aanvraag staan. Zo proberen we in 95% van de gevallen binnen 3 werkdagen een antwoord te verzorgen.

Niet nodig om te bellen

Het is niet nodig om te bellen dat jouw aanvraag al een dag op aanvraag staat. We hebben er speciaal iemand op gezet om dit in de gaten te houden.  Wat we regelmatig terug horen van de verhuurders is: `Als je me nu niet zou bellen zou ik je reserveringen kunnen bevestigen.´ Oeps! Daar hebben ze wel gelijk in. Daarom geven we ze, op last minutes na, wel altijd twee werkdagen de tijd voordat we ze gaan bellen.

Altijd binnen 3 werkdagen antwoord?

Meestal wel! In een enkel geval kan het voorkomen dat een bevestiging op bepaalde bestemming door tijdsverschil iets langer op zich laat wachten. Of dat er bepaalde gegevens benodigd zijn voordat de verhuurder de aanvraag in behandeling kan nemen.

Voorboeking

Bij autohuur heb je soms ook te maken met voorboekingen. Dit is een aanvraag die nog niet bevestigd kan worden, omdat de wagenparkaanbieder nog geen tarieven heeft voor het volgende seizoen. Bij de meeste aanbieders lopen de seizoenen van 1 april tot 1 november en van 1 november tot 1 april. Heb jij voorboeking gemaakt, dan krijg je hier binnen 3 werkdagen bericht van. Wij houden dit scherp voor je in de gaten!

Heb je nog vragen over reserveringen op aanvraag? Of wil je iets anders weten? Mail mij gerust! S.Pols@sunnycars.nl

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Matthijs Leeferink

16 februari 2018 | 9:30 pm | Reageer op Matthijs Leeferink

Hoi, ik wil een auto reserveren in Cagliari 12-26 juni, heb gegevens ingevuld en akkoord gegeven, maar klikte dit per abuis weg, wil het opnieuw reserveren maar krijg een foutcode, kun je mij verder helpen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 februari 2018 | 3:04 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Matthijs,

Wat vervelend dat het niet wilde lukken met de reservering. Is het inmiddels wel gelukt? Zo niet dan staan mijn collega's van de reserveringsafdeling voor je klaar. Zij helpen je graag bij het maken van een telefonische reservering.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Paul Akerboom

3 april 2018 | 11:07 am | Reageer op Paul Akerboom

Goedemorgen ,

Ik heb wellicht ooit een bevestiging gekregen voor de reservering van een auto in Mallorca op 11 april . Ik kan die bevestiging niet vinden dus wellicht misplaatst . Kunt u mij die nog een keer sturen ? reserveringsnummer had ik wel genoteerd. 8104293 .

met vr gr Paul Akerboom

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

5 april 2018 | 1:33 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Paul,

Ik heb je de voucher zojuist nogmaals gestuurd naar het e-mailadres dat al in de boeking stond verwerkt. Als je de e-mail niet ontvangt, wil je dit dan laten weten? Dan probeer ik het nogmaals!

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Anita van Bussel

6 april 2019 | 10:56 pm | Reageer op Anita van Bussel

We hebben zojuist alle gegevens ingegeven voor een auto op Maui.
We hebben uiteindelijk op reserveren gedrukt maar krijgen geen bevestiging en.kunnen ook niet meer inloggen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

8 april 2019 | 12:51 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Anita,

Ik zie dat jullie reservering inmiddels akkoord is en dat jullie alle documenten inmiddels hebben ontvangen. Klopt dit?

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Said

21 juni 2019 | 10:58 am | Reageer op Said

Hoi hoi...
We hebben vannacht een reservering gedaan maar hebben nog geen bevestiging gekregen En ook nog niet betaald.
Hebben jullie mijn aanvraag wel binnen gekregen ?
Autoreservering op airport lissabon van 26-6 tot en met 1-7.
Groet

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 juli 2019 | 11:42 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Said,

Daarvoor kun je het beste telefonisch contact opnemen met onze reserveringsafdeling, dan wordt het meteen voor je gecheckt! 023 - 5 699 696 is het telefoonnummer waarop je ons kunt bereiken.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou