Schade aan de huurauto? Geen zorgen, want je huurt all-in

O jee, schade aan de huurauto! Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten tijdens je vakantie. Maar het kan gebeuren. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje en pech onderweg kan gebeuren. Ook kan er schade aan de huurauto ontstaan zonder dat jij er iets aan kunt doen. Geen zorgen! Een huurauto van Sunny Cars is all-in en 100% zorgeloos. Vanaf de reservering tot en met het inleveren van de huurauto én de eventuele afhandeling van declaraties. Dát is pas ideaal. De schadeverzekering (CDW) is bij ons uiteraard standaard inbegrepen en je WA-verzekering is gratis aangevuld met een dekking van minimaal € 10 miljoen. Voor jouw zorgeloze vakantie spelen wij op zeker!

Wat moet je doen als je schade hebt aan de huurauto?

Licht bij elke schade de lokale wagenparkaanbieder in en leg uit wat er is gebeurd. Er zal dan worden verteld wat je moet doen. Hartstikke fijn! De contactgegevens van de lokale wagenparkaanbieder vind je op het lokale huurcontract. Soms staat het nummer ook op de sleutelhanger.

Tip: maak foto’s van de schade en de situatie. Het kan namelijk zo zijn dat je (een deel van) het eigen risico ter plaatse moet voorschieten. Bij het indienen van je declaratie kun je dan deze foto’s meesturen. Bewaar de bon of de factuur, want ook dit heb je nodig voor de declaratie van de schade. Verderop vertellen we je meer over hoe je dit doet.

Schade aan derde partij

Is er een derde partij betrokken bij de aanrijding? Neem contact op met de lokale wagenparkaanbieder om de schade te melden en vraag of je een politierapport moet laten opmaken. Een politierapport is soms namelijk een vereiste om je schade te kunnen declareren.

Veroorzaak jij met jouw auto schade aan een andere auto, bijvoorbeeld deur in deur? Ook voor zo’n relatief simpele schade dien je soms een politierapport op te laten maken. Check dit dus altijd bij de lokale wagenparkaanbieder of lees het na in de huurvoorwaarden.

Politierapport bij schade of eenzijdig ongeval

Op sommige bestemmingen is het bij schade of een eenzijdig ongeval verplicht om een (politie)rapport op te laten stellen door de politie of een andere partij. Dit is bijvoorbeeld het geval op Curaçao en in Kroatië. Meer informatie hierover vind je altijd terug in de huurvoorwaarden. Nóg een reden om goed die huurvoorwaarden door te nemen

Bestaande schade aan de huurauto

Wat als je bij het ophalen een huurauto krijgt aangeboden waar misschien al wel wat krassen of deukjes op aanwezig zijn? Als je de huurauto in ontvangst neemt, zal de medewerker een rondje om de auto lopen om alle eventueel aanwezige schade te noteren. Loop samen met de medewerker het rondje om de huurauto, kijk mee, zorg ervoor dat alle aanwezige schade netjes wordt genoteerd op het formulier en controleer dit dan ook goed. Dan kan er na de huurperiode ook geen onenigheid over ontstaan. Beter voorkomen dan genezen! Is de huurauto technisch niet in orde? Dan mag je uiteraard om een ander exemplaar vragen.

Wat moet je doen als je pech hebt met de huurauto?

Pech met de auto krijg je natuurlijk liever niet. Vooral niet tijdens je vakantie. Maar als het gebeurt, is hulp dichtbij. Neem in geval altijd eerst contact op met de lokale wagenparkaanbieder voor pechhulp. Let op: schakel niet zelf (zonder overleg) de wegenwacht in, want deze kosten krijg je dan namelijk niet vergoed.

Wat moet je doen bij schade aan glas, banden, bodem of dak?

De kosten voor deze schades gedekt. Dat is nu één van de grote voordelen van all-in autohuur bij Sunny Cars. Op onze pagina over glas-banden-bodem-dakschadedekking lees je wat je moet doen..

 

Afhandeling en terugbetaling bij Sunny Cars

Schade aan de huurauto, pech onderweg of zelfs een ongeluk… Je hebt uiteraard liever niet dat dit onderdeel is van je vakantie. Als je met de huurauto schade hebt gereden dan heb je in de meeste gevallen het eigen risico moeten betalen. Omdat het eigen risico onderdeel is van onze all-in formule, krijg je dat van ons terugbetaald. Geen zorgen dus, want met bovenstaande informatie kom je er wel uit. Is dat niet het geval, dan staat onze afdeling customer care voor jou klaar. Zij hebben veel autohuurkennis in huis en kunnen jou alles vertellen over de afhandeling en hoe te declareren.

Schade aan de huurauto? Geen zorgen, want je huurt all-in