Je huurauto boek je beter op tijd!

Een vliegticket zo vroeg mogelijk boeken heeft voordelen. Dat weet iedereen. Maar dat je ook bij autohuur beter op tijd kunt reserveren, is minder goed bekend. Sunny Cars reserveringsmanager Susanne Pols is er duidelijk over: “Zodra de beschikbare auto’s opraken, gaat de prijs omhoog. Vroeg boeken is dus écht verstandig.”

Dat huurauto’s ook uitverkocht kunnen zijn, is iets wat veel mensen zich niet altijd realiseren. Susanne: “Elke verhuurder heeft zijn eigen vloot en het is niet altijd mogelijk om extra auto’s in te zetten. Vooral op de eilanden is op gewoon op. Ga je in het hoogseizoen en wil je ook nog een auto uit een populaire klasse, dan zie je dat er een flink prijsverschil kan ontstaan.

Extreem verschil

Afgelopen zomer had ik een klant aan de telefoon. Hij had z’n auto in januari gereserveerd en wilde weten wat het zou kosten als hij dat nu, een paar weken voor zijn vakantie, had gedaan. In plaats van de 600 euro die hij in januari betaalde, was hij nu 1.800 euro kwijt geweest. Dat is een extreem verschil, maar het komt dus voor.”

“Hoe langer je wacht met reserveren, hoe groter de kans dat de auto van je keuze er niet meer is. De goedkopere klassen zijn meestal als eerste uitverkocht."

De auto van je keuze

Maar de prijs is niet het enige argument, vindt Susanne. “Hoe langer je wacht met reserveren, hoe groter de kans dat de auto van je keuze er niet meer is. De goedkopere klassen zijn meestal als eerste uitverkocht. Als je dan moet uitwijken naar een hogere categorie brengt dat meer kosten met zich mee. Niet fijn als je daar niet op gerekend hebt. Vooral op de eilanden is het logistiek niet mogelijk om het aantal auto’s in een bepaalde categorie tijdelijk uit te breiden. Of iemand wil een minivan boeken en die zijn dan gewoon niet meer te krijgen. Dan moet je twee kleinere auto’s reserveren. Ook niet leuk, want dat heeft consequenties voor je vakantie. Je kunt niet meer met z’n allen reizen, hebt twee chauffeurs nodig, andere bagageruimte, meer kosten voor verzekeringen en benzine. Dat voorkom je allemaal door op tijd te boeken.”

Optieregeling

Met de optieregeling mag je altijd tot 2 weken na de boeking nog kosteloos annuleren. Of je kiest voor de Flexservice à 1 euro per huurdag, waarmee je tot 4 uur voor aanvang van de huur nog mag annuleren.

Gratis Flexservice voor vroegboekers

Reserveer t/m 31 januari je zomerboeking met een ophaaldatum tussen 1 april en 31 oktober 2018. Het maakt ons niet uit of je de huurauto nu, meteen of direct boekt. Zolang je het maar doet tijdens onze vroegboekactie. We geven je de Flexservice cadeau, waarmee je ultieme flexibiliteit krijgt. Daarmee zit je nergens aan vast en kun je de huurauto tot 4 uur voor vertrek kosteloos annuleren. Een reden opgeven? Niet nodig! Je krijgt gewoon je geld terug.

Susanne Pols-van Gelder

Reserveringsmanager

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Mevrouw G. Brand

24 december 2017 | 11:45 am | Reageer op Mevrouw G. Brand

Beste mevrouw Pols, kan ik met de flexservice de auto ook eerder terugbrengen dan gereserveerd?
Vriendelijke groet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

2 januari 2018 | 2:22 pm | Reageer op Claudia Voncken

Beste mevrouw Brand, het is geen probleem om de huurauto eerder terug te brengen (let wel op de openingstijden van het verhuurkantoor). Helaas worden de ongebuikte huurdagen niet vergoed. Dit staat ook los van de Flexservice, die heeft namelijk betrekking op de gehele huur en is "te gebruiken" tot 4 uur voor huuraanvang.

Met zonnige groet,
Claudia

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jean Pools

24 december 2017 | 11:59 am | Reageer op Jean Pools

Beste , als ik via sunny cars reserveer , moet ik ter plaatse geen verzekering meer bijnemen , enkel een waarborg , klopt dit en hoeveel bedraagt die waarborg dan .
groeten
Jean Pools

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

2 januari 2018 | 2:27 pm | Reageer op Claudia Voncken

Beste Jean,

Het klopt dat je ter plaatse geen verzekeringen meer hoeft af te sluiten (zie ook deze pagina en onze video: https://www.sunnycars.nl/de-zekerheid-van-sunny-cars/). De waarborg dien je inderdaad wel nog ter plaatse te voldoen. De hoogte van de waarborg kan verschillen, maar is per auto terug te vinden in de huurvoorwaarden. Voor de waarborg is een creditcard op naam van de hoofdbestuurder verplicht, maar wij bieden op een aantal populaire bestemmingen een pakket aan waarmee er ter plaatse geen waarborg hoeft te worden voldaan: https://www.sunnycars.nl/all-inclusive-service/auto-huren-zonder-creditcard/.

Zonnige groet,
Claudia

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed van den Boogaard

24 december 2017 | 12:51 pm | Reageer op Ed van den Boogaard

Ik wil op 21 februari a.s. een auto (bv Ford Fiesta) huren in Valencia (Spanje) voor zo'n 15 dagen. Kan ik die auto terugbrengen in Torrevieja (nabij Alicante)?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Claudia Voncken

2 januari 2018 | 2:35 pm | Reageer op Claudia Voncken

Hoi Ed,
Vanaf Valencia (stad) is het helaas niet mogelijk, maar vanaf Valencia luchthaven naar Torrevieja kan wel. Via de volgende link zie je de mogelijkheden: http://bit.ly/2CtRqVv. Uiteraard kun je de zoekopdracht zelf ook nog aanpassen en mocht je verder nog vragen hebben kun je altijd (telefonisch) contact opnemen met onze reserveringsafdeling.

Zonnige groet,
Claudia

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Maarten van Bree

24 december 2017 | 10:47 pm | Reageer op Maarten van Bree

Toch blijft het wél raadzaam bij vroeg boeken regelmatig de actuele prijzen te bekijken. Begin mei dit jaar reserveerde ik een auto voor €760,=. Dat was op dat moment de goedkoopste optie voor de betreffende periode (3 weken in augustus). Begin juni bleek dezelfde auto in dezelfde periode €620,= te moeten kosten (dat scheelt toch zo'n 18,5%). De voorwaarden waren gelijk, maar de aanbieder een andere. Deze aanbieder kwam begin mei nog niet voor op de website. Sunny was gelukkig zo vriendelijk om de reservering kosteloos om te boeken, maar zonder opletten betaal je mogelijk te veel.

Verder was het weer een heerlijke vakantie en alles uitstekend geregeld via Sunny!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Floortje

13 januari 2018 | 12:31 pm | Reageer op Floortje

Beste mevrouw Pols,
Kunnen wij ter plekke een andere categorie auto regelen (upgraden) als blijkt dat de auto niet aan onze verwachtingen voldoet? We kijken nu namelijk naar een auto (SUV) waarbij staat dat hij 2/4 deurs is. Wij willen echter absoluut 4 (of 5) deurs.
We horen graag van u!
vriendelijke groeten,
Floortje

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.