Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Laten we het ‘de benzinemaffia’ noemen!

Wij bij Sunny Cars doen het niet meer. Over, afgelopen en uit. Of zoals er zo mooi als quote in het persbericht stond: “Wij werken niet langer mee aan deze aftroggelpraktijken”. Waar gaat dit over denk je misschien? Nou, over de vraag of je je huurauto wel of niet afgetankt inlevert.

Benzine als verdienmodel

Je zou denken dat het een logisch verhaal is: volgooien vlakbij de luchthaven, sleutels afgeven en klaar. Maar dit is niet altijd het geval. De afgelopen jaren zijn verhuurders namelijk steeds creatiever geworden met het vinden van extra inkomsten. Hoe kan het ook anders wanneer je soms al een auto voor 70 Euro per week kunt huren, het geld moet ergens vandaan komen… Dus worden er extra verzekeringen bedacht (Let op! Die niet nodig zijn wanneer je via ons huurt!) en zijn er opeens verschillende tankregelingen. Vooral de variant ‘vol ophalen en leeg inleveren’ is winstgevend. Hier betaal je namelijk bij het ophalen van de huurauto een verplichte, vaste benzinetoeslag. Met een hogere literprijs dan aan de pomp en altijd nog wat liters in de tank wanneer je de huurauto inlevert. Die euro´s zijn mooi meegenomen voor een  verhuurder!

Wij stoorden ons al een tijd aan deze praktijken. Het past niet bij onze all-inclusive filosofie waarmee we juist extra lokale kosten uitsluiten. Daarom hebben we vorig jaar al afscheid genomen van een aantal Spaanse verhuurders die werkelijk absurde bedragen vroegen voor een tank benzine. Ruim 100 Euro betalen voor de benzine van een Fiat Panda was geen uitzondering.

benzinemaffia tankregeling

Alleen nog full-full in Spanje

En nu is er weer een nieuwe tankregeling opgedoken in Spanje: flexfuel. Zo op het eerste oog klantvriendelijk. Je krijgt de auto vol mee en mag zelf kiezen hoe je de auto inlevert: vol, half vol, leeg, wat jij wil! Je betaalt alleen voor de gebruikte benzine. Mooi toch? Het addertje onder het gras hier is de verplichte servicefee, oplopend tot 50 Euro voor bepaalde automodellen. Voor ons was dit de spreekwoordelijke druppel. We willen geen verplichte onzinkosten voor onze klanten. Daarom bieden we voortaan in Spanje als service statement alleen nog eerlijke full-full pakketten aan.

Dit betekent: vol ophalen en vol inleveren, zonder toeslagen. Dat onze huurtarieven hierdoor iets hoger liggen nemen we op de koop toe. Je weet bij ons tenminste 100% zeker dat er geen extra kosten meer zijn. En mocht je onze tarieven willen vergelijken met een andere partij? Check dan wel even de geldende tankregeling. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Ps. In verschillende landen zoals Cyprus, Malta en Bulgarije hebben we trouwens nog wel een vol-leeg regeling. Maar deze is fair en marktconform, dan kan je ‘m zelfs als handig en servicegericht ervaren: niet aftanken scheelt tenslotte tijd.

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Ron Schulz

20 maart 2014 | 8:20 pm | Reageer op Ron Schulz

Als de mogelijkheid er is kies ik altijd full-full. Geen gezeur en gewoon betalen voor de brandstof die je hebt verreden. Via de ANWB actie ( 50 euro korting) heb ik voor mijn vakantie in Spanje geboekt. Helaas was de optie full-full niet mogelijk. In januari de ANWB aangeschreven dat de actie waarschijnlijk een sigaar uit eigen doos is. Helaas reageren zij niet op mijn mail. Afwachten dus maar op de afrekening

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

20 maart 2014 | 9:33 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Ron,

In januari hadden we inderdaad nog andere tankregelingen in Spanje, het kan zijn dat de specifieke auto alleen bij die partner met een andere regeling beschikbaar was. Kan je jouw reserveringsnummer mailen aan s.al@sunnycars.nl? Dan kijken we even naar de boeking of deze toch naar full-full omgezet kan worden.

Met zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

lardenoije

20 maart 2014 | 9:07 pm | Reageer op lardenoije

Ook werd ik geconfronteerd met extra weliswaar lage toeslag bij inleveren van mijn huurauto in Kaapstad : op het vliegveld vol afgetankt en 200 mtr verder bij Hertz ingeleverd. bij thuiskomst waren er 3 ltr a 45 zar van mijn creditcard afgeschreven.........
3 liter voor 300 meter is verbruik van 1 op 100 meter !!!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

20 maart 2014 | 9:36 pm | Reageer op Suzanne Al

Dat is inderdaad veel! Het komt omdat je nadat de pomp afslaat vaak toch nog een paar liter kunt tanken. Het is dus verstandig om heel even te wachten tot het benzinepeil gezakt is en dan nog extra aan te vullen tot het maximum echt bereikt is.

Met zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

frans

24 november 2014 | 8:32 pm | Reageer op frans

Mijn autohuur vond in Italie Bari plaats, Oktober 2014
voor het afleveren,in de nacht / vroege ochtend, minder dan 30 km voor het vliegveld, afgetankt, De diesel de tijd gegeven om in de tank te lopen. Er kon geen druppel meer bij. Extra winst voor het tankstation!!.
Bij inlevering (was bekend) geen personeel aanwezig. Brandstof voorraad ( nog 960 km te gaan) geeft 20 km meer aan als bij het ophalen van het voertuig, een week eerder.
Verbruik werd tijdens de ritten aangegeven van 1:25
max verbruik dus 2 liter en dat dan voor meer als € 40,--

tussentijds antwoord van Sunny cars na 1 maand:op 24-11-2014:
Wij zijn op dit moment nog steeds actief bezig om uw navraag betreffende de huurauto op te helderen.
""Helaas hebben tot op heden nog geen volledige inhoudelijke reactie van de verhuurder ontvangen. Zodra wij de correcte en juiste informatie in ons bezit hebben, zullen wij u inhoudelijk verder informeren".

Overigens de huurauto was perfect!!!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ans

14 mei 2015 | 11:31 am | Reageer op Ans

@ Frans: Was dat het dichtstbijzijnde benzinestation of kunnen we nog dichter bij het vliegveld aftanken (ik heb binnenkort zelf ook een vlucht met autohuur naar Bari).

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wilja

10 juni 2015 | 4:53 pm | Reageer op Wilja

Wij hebben via Sunny Car een auto gehuurd in Malaga. Wij hadden de FF regeling maar konden niet tanken omdat we de auto voor 6 uur 's ochtends moesten inleveren en alle benzinepompen nog dicht waren. Door de verhuurder ter plekke (Europcar) had dat natuurlijk verteld moeten worden, ze wisten dat wij vroeg zouden komen. Hierdoor de auto leeg ingeleverd. De rekening die wij kregen was 170 euro!!! 48 euro voor benzine, dus 152 euro servicekosten. Absurd uiteraard. Ben dus erg verbaasd hier te lezen dat men bij Sunny Car 50 euro al teveel vindt. Hoe kunnen we dit terugkrijgen?
Daarnaast zijn we aangeslagen voor schade die we niet hadden. Die (hopen) we terug te krijgen maar zijn we nog mee bezig. Al met al geen reclame.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

10 juni 2015 | 5:06 pm | Reageer op Suzanne Al

Beste Wilja,

Dat is een behoorlijk bedrag inderdaad. Heb je dit al met mijn collega´s van customer care besproken? Zij kunnen contact opnemen met de lokale autoleverancier en proberen geld terug te krijgen. Ook bij de schade kunnen zij helpen, je ben namelijk volledig gedekt via ons. Als er een eigen risico belast is, dan krijg je dit normaliter van ons terug. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, stuur de factuur dan aan customercare@sunnycars.nl, wij gaan er dan achteraan!

Zonnige groet,
Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Gilbert

11 september 2015 | 4:33 pm | Reageer op Gilbert

78 Euro voor nul liter benzine ...

Deze zomer hebben wij via Sunny Cars een auto gehuurd in IJsland, dat is slecht bevallen. Bij ophalen van de auto werd gevraagd een handtekening te plaatsen voor de tankregeling. Het formulier was verwarrend, zo bevatte het de verklaring dat ik ervoor koos om in Euro's te betalen in plaats van IJslandse kroon. Ik heb uitleg gevraagd waarvoor ik precies moest tekenen, waarop de baliemedewerker uitlegde dat ik ermee instemde dat benzinegeld zou worden afgeschreven wanneer de tank niet vol zou zijn bij inleveren. Op mijn vraag wat er zou gebeuren wanneer de tank (volgens afspraak) wel vol zou zijn, was het antwoord dat dan niets zou worden afgeschreven. Het zou gaan om een borgstelling.
Ik heb de auto afgetankt ingeleverd, en voor de zekerheid een foto gemaakt van de benzinemeter die dit ook aangaf. Echter, na thuiskomst bleek toch 78,- Euro te zijn afgeschreven. Ik heb dit gemeld bij Sunny Cars, met als bewijs de genoemde foto.
Sunny Cars heeft dit weer gemeld bij verhuurder te plaatse. Deze geeft echter niet thuis: ik zou getekend hebben voor afkoop van de volle tank regeling en wil mij op geen enkele manier tegemoetkomen, ook al is het volkomen duidelijk dat de auto afgetankt is ingeleverd. Ik zou verwachten dat Sunny Cars deze samenwerkingspartner zou aanspreken op deze misleidende handelwijze, maar tot mijn verbazing accepteert Sunny Cars dit en legt de verantwoordelijkheid weer bij mij: ik had de uitleg van deze baliemedewerker niet moeten vertrouwen en ter plaatse contact moeten opnemen met Sunny Cars.
Ik begrijp dit niet: wie wil er nu samenwerken met een verhuurder die op deze wijze zijn klanten misleidt, en wat is nu de betekenis van slogans als "Huren zonder verborgen kosten" en opmerkingen zoals hierboven: "De lokale partners waar wij mee samenwerken moeten allemaal aan dezelfde hoge kwaliteitseisen voldoen."
Volgende keer huur ik gewoon weer bij de prijsvechters. Goedkoper, tot nu toe nog nooit problemen gehad en aan de balie altijd correct behandeld.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Eugene van Eick

5 juni 2016 | 1:00 pm | Reageer op Eugene van Eick

Reeds vele malen auto gehuurd via Sunnycars in Griekenland, Spanje, Frankrijk en Portugal.
Een paar keer inderdaad gedoe met lokale verhuurders, echter steeds netjes opgelost via Sunnycars, dankzij directe 24 uur service!
Laatste keer in voorjaar 2015 op Faro-Airport in Portugal probeerde lokale verhuurder een schadeverzekering `overtuigend` op te dringen. Onzeker geworden en erin getrapt. Echter in de auto zittend vóór vertrek van de verhuurlokatie na even nadenken, toch Sunnycars gebeld.
De Sunnycars medewerkster belde meteen naar verhuurder en liet mij binnen minuten weten dat ik ter plekke de onnodige verzekering weer ongedaan kon maken.
Verhuurder medewerkster zwaar de pest in, maar zeer tevreden Sunnycars klant !
Inderdaad liever iets hoger huur tarief , dan onzekerheid en afzetterij..
Tot de volgende keer bij Sunnycars dus !

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

6 juni 2016 | 9:38 am | Reageer op Suzanne Al

Tot de volgende keer, wij staan weer voor je klaar Eugene!
Zonnige groet, Suzanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Wijnants Roland

5 juli 2017 | 10:50 am | Reageer op Wijnants Roland

Gaan al meerdere keren met Sunnycars doch nooit de bestelde personenwagen ontvangen. Laatste reis naar Nice: heel kleine citroën (cabrio) waar wij geen enkele koffer inkregen. Hebben dan maar via het dak (op verzoek van Hertz Thriffly) met moeite erin gekregen. Voor het overige zijn wij steeds zeer goed geholpen met uitzondering van de verschillende verzekeringen die zij de klant willen aansmeren. Daar zou toch eindelijk eens een einde aan moeten komen.
Maar uiteindelijk werden wij door sunnycars zelf altijd super geholpen
Beste groeten,
Roland en Mia

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Frits Drahmann

6 mei 2018 | 8:02 pm | Reageer op Frits Drahmann

We zitten nu in Portugal met een auto via jullie van Herz. Geldt hier nog wel de regeling vol - vol? Zelf aftanken bij de laatste pomp, op het vliegveld of laten aftanken?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 mei 2018 | 10:10 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi,

Ik heb even je boeking gecontroleerd en je hebt inderdaad onze FF-tankregeling geboekt (vol-vol). Let wel op: dit betekent niet dat je de huurauto met een volle tank meekrijgt, maar dat je de auto mag inleveren met dezelfde tankvulling als waarmee je de auto ophaalde. Als deze bijvoorbeeld halfgevuld was, mag je de auto ook met een halfgevulde tank weer inleveren. En ik zou je adviseren zelf de auto af te tanken, bij een tankstation vlak bij het vliegveld. Laten aftanken kost weer meer...

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou