Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.nl

Lekke band? Los het zelf maar op!

Afgelopen week ontvingen wij op de customer care afdeling een handgeschreven brief met een bonnetje in het Grieks. In de brief stond het verzoek om contact met de schrijver op te nemen. Uiteraard is dit gedaan.

De klant legde uit dat bij het ophalen van zijn huurauto er was gezegd dat de banden, de ramen en de onderkant van de auto niet waren verzekerd. Bij eventuele schade hieraan zou de klant worden belast op de creditcard. Allemaal prima, zei de heer, dat kan ik allemaal declareren bij Sunny Cars.

De klant kreeg de auto, een Toyota Aygo, mee en ging naar zijn accommodatie in de buurt van Rethymnon.

Een lekke band
Een paar dagen en behoorlijk wat kilometers verder, bleek na het rijden naar een plaatsje dat de linker voorband zacht werd. Bij nadere inspectie zat er een spijker in de band. Ja hoor, dacht de klant, heb ik weer! Dat kost me natuurlijk weer behoorlijk wat tijd, met het bellen van de verhuurder, vragen wie en hoe de band gerepareerd moest worden etc. Eerst maar eens een kop koffie, de papieren erbij en dan kijken we wel!

De klant bestelde koffie en legde de papieren op het tafeltje. De ober die net de bestelling wilde uitserveren zag de klant in de weer met de documenten, opzoek naar het nummer van de verhuurder. De ober zei: “trouble?” waarop de klant reageerde: “flat tire, need to contact the rental company!”
Probleem? Nee oplossing

De ober vroeg de klant waarom de klant de band niet liet maken bij een lokale garage, much cheaper and faster! De klant was meteen geïnteresseerd. Uiteraard vroeg de klant of de ober een garage wist. De snelheid was vooral een reden om het toch even te onderzoeken. De ober verweest de klant naar een garage een paar blokken verderop. Nadat de klant de koffie had afgerekend is hij naar de garage gegaan. De monteur melde dat hij de band op de parkeerplaats kon vervangen voor EUR 80. De klant stemde in en na controle van de auto werd de band in een halfuurtje vervangen. De klant kon vanaf het terras samen met de ober het herstel gadeslaan.

Na de reparatie en de betaling vroeg de klant om een factuur van de reparatie. De garagist kwam terug met een bonnetje met handgeschreven de kosten en omschrijving van de reparatie. Ik hoop dat dit genoeg is voor Sunny Cars, dacht de klant nog. Na de verder zorgeloze vakantie stuurde de man de brief en het bonnetje naar onze afdeling.

De afhandeling
De vraag die de man had, was of dit wel volstond, hij had daar eigenlijk een beetje zijn twijfels over. Het is geen probleem melde mijn collega, dit volstaat uiteraard. Sterker, het is vaak goedkoper en sneller om een dergelijke reparatie zelf te laten uitvoeren en het zo naar ons in te sturen, zonder medeweten van de verhuurder. De claim is direct aan de telefoon afgehandeld. De klant zei aan het einde van het gesprek ze later nog een keer terug zijn geweest bij het tentje van de ober en daar hebben gegeten. Drankje van de zaak voor onze klant en de ober een leuke fooi! Uiteindelijk was iedereen tevreden!

Conclusie
Het loont om kleine reparaties, zoals banden, ruitenwissers etc. zelf te vervangen. Het scheelt in ieder geval tijd en vaak behoorlijk wat geld. De bonnetjes die garagebedrijven afgeven volstaan, mits duidelijk leesbaar, voor de afhandeling.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou